IMLEGEND
Aileden
Yer : Northern Grasslands'daki Warmonk monastery
Dungeon level : 80 --> 80
Tavsiye klas dağılımı : 2 solider
1 Rogue
2 Mage (Demo veya Necro daha iyi olur)
1 Healer
Perk : Tainted Weapons (Rogue)
Unbinding Charm (Mage) - Sadece Root effet'i kaldırmak için.
Taktik olarak kolay bir dungeon ama Hard mod yapmak için iyi DPS lazım, çünkü burada bir nevi zamanla yarışıyorsunuz. Burada Roguelerin TW perki lazım. TW ile Boss' un canını doldurmasını engelliyorsunuz zaten TW sadece bu işe yarıyor... Mageler ise burada oyundaki ismi ile Black shit denilen zemindeki yosunumsu zımbırtıyı kitelayacak, bunu magelerin yapması nın sebebi buna temas ettiğin zaman seni 10 sn liğine yapıştırıyor yani root'luyor. Root effecti aldığında UC ile bunu kaldırabiliyorsun, aynı şekilde grubun diğer oyuncularıda yapıştığı zaman onlara tıklayıp UC ile Root effecti kaldırabiyorsun. Tavsiye olarak Demo veya Necro dememin sebebi burada DPS çok önemli, Demo veya Necro kitelar iken siyah zımbırttı kendilerine gelene kadar bossa range DPS yapabilirler, Hox yakın çoğunlukla olarak yakın dövüşçü olduğu için tavsiye edilmiyor. Ama grubun DPS'i çok iyiyse Hox da kitelyabilir.
Gelelim bossa, Coppice of the Heart yazan kapıdan içeri girdikten merdivenlerden aşağı inin ve indiğinizde karşınızda 2 tane mobb göreceksiniz bu 2 mobbu ister kesin isterseniz isterseniz tankın biri bu iki mobun agrosunu aldıktan sonra direk olarak aşağıdaki suya atlayıp karşı tarafa yüzebilirsiniz. Karşı tarafa geçtikten sonra aşağıdaki gibi kapı ile karşılacaksınız.
Gelelim bossa, Coppice of the Heart yazan kapıdan içeri girdikten merdivenlerden aşağı inin ve indiğinizde karşınızda 2 tane mobb göreceksiniz bu 2 mobbu ister kesin isterseniz isterseniz tankın biri bu iki mobun agrosunu aldıktan sonra direk olarak aşağıdaki suya atlayıp karşı tarafa yüzebilirsiniz. Karşı tarafa geçtikten sonra aşağıdaki gibi kapı ile karşılacaksınız.
Kapının önünde 2 tane mobb var, bu 2 mobbu kapıdan uzakta bir yerde kesmenizi tavsiye ederim çünkü bu kapının durumu Hard Modu veya Normal Modu başlatıyor.Bu kapının üstüne imleci getirdiğinizde kapının kesilebilir bir şey olduğunuz göreceksiniz bu kapı 2 kademeli kapıyı hedef alıp sadece 1 kez vurduğunuzdaaşağıdaki resimdeki sol tarafta küçük bir yarık açılacak. Eğer bu yarıktan geçerek içeriye girerseniz Hard Modu başlatmış olursunuz.
Kapıya 2. kez vurup kapıyı aşağıdaki resimdeki gibi komple parçalarsanız Normal Modu başlatmış olursunuz.
Kapıyı yanlışlıkla parçalarsanız tekrardan çıkıp Regrup (yani herkesin gruptan çıkıp yeniden davet edilmesi) falan yapmanıza gerek yok içeriye girip bossu çağırın ve gruptaki herkes Hide girip bossun kaybolmasını bekleyin boss kaybolunca kapı yeniden oluşuyor. Kapıya tekrardan vurup yarık açmanıza falan gerek yok bossu tekrar çağırdığınızda zaten HM olarak başlayacak ama kapı yarık olmadığı için bossu kestiğinizde dışarı çıkamıyacaksınız. Çıkmak için ya öleceksiniz yada relog olacaksınız.
Aynı şekilde bu dungeon içinde HM ve NM taktikleri aynı NM'da sadece perkleri kullanmıyoruz.Bu bossun taktiği şekilde:
Bu boss 3 aşamada kesiliyor bossun canı %75-50 ve 25 olduğunda bossun etrafını aşağıdaki gibi siyah bariyer kaplıyor ve bossun canı tekrardan dolmaya başlıyor.
Kapıyı yanlışlıkla parçalarsanız tekrardan çıkıp Regrup (yani herkesin gruptan çıkıp yeniden davet edilmesi) falan yapmanıza gerek yok içeriye girip bossu çağırın ve gruptaki herkes Hide girip bossun kaybolmasını bekleyin boss kaybolunca kapı yeniden oluşuyor. Kapıya tekrardan vurup yarık açmanıza falan gerek yok bossu tekrar çağırdığınızda zaten HM olarak başlayacak ama kapı yarık olmadığı için bossu kestiğinizde dışarı çıkamıyacaksınız. Çıkmak için ya öleceksiniz yada relog olacaksınız.
Aynı şekilde bu dungeon içinde HM ve NM taktikleri aynı NM'da sadece perkleri kullanmıyoruz.Bu bossun taktiği şekilde:
Bu boss 3 aşamada kesiliyor bossun canı %75-50 ve 25 olduğunda bossun etrafını aşağıdaki gibi siyah bariyer kaplıyor ve bossun canı tekrardan dolmaya başlıyor.
Bossun etrafındaki bu bariyeri kaldırmak ve canını doldurmasını engellemek için Vein ler (Damarlar) var. 6 tane bossu kestiğimiz yuvarlak alanın içinde 3 tane de bu alanın dışında. Bu veinler aktif olduğunda etrafında aşağıdaki resimdeki gibi kımızı bir halka yanıp sönüyor ,içerideki vein lerin canı %25-27 civarı olduğunda etrafındaki kırmızı halka sönüyor ve onunla işimiz bitmiş oluyor.
Bu veinler aktif olduğunda size aşağıdaki resimdeki 6x debuffu veriyor her her bir veini kestiğinizde 1x azalıyor. Bu debuff süresince canınız ve stamina/mana nız bitiyor.
Aynı şekilde 3 tane de dışarıda vein var. Dışarıda ki veinlerin her %25 lik dilim için 1 tanesi aktif oluyor aktif olan veinin etrafında aynı içerideki veinler gibi etrafında kırmızı halkalar yanıp sönüyor. Dışarıdaki veini kesmeye genelde 1 melee klas birde Range klas gönderiliyor, (Range klas tabi yuvarlak alanın dışına çıkmıyor) melee klas dışarıdaki veini canı %30-33 olunca geri bossun kesildiği alana geliyor kalan kısmı range Klas kesiyor range klas yok ise crosbow/bow ile kesiliyor, zaten veinin canı %24-25 olunca patlıyor. Dışarıdaki vein kesildiğinde bossun etrafındaki bariyer kalkıyor ve boss yeniden aktif oluyor. Dışarıdaki veinin ile ilgili resimde aşağıda :
Veinler aktif olduğunda daha öncede dediğim gibi bossun canını dolduruyor bu veinleri ne kadar hızlı keserseniz sizin yararınıza olur.
Veinler boss pasif iken bossun canını dolduruyor boss aktif olduğunda ise boss kendine heal buffı açıyor ve canı dolmaya başlıyor bu buffu silmek için roguelerin TW sine ihtiyaç var. Bossun üstünde aşağıdaki resimdeki buff açıldığında Roguler TW ile bu buffu kaldırmalıdırlar Aşağıdaki resimde bu buffun resimi vardır:
Bossun Vurduğu castler :
[*=left]Pulse : Bir miktar mana ve staminanızı sömürüyor
[*=left]Blood Void: Yazının başında da belirttiğim gibi black shit denilen zımbırtıyı kitelamak gerekli. Boss her Blood Void castini yaptığında siyah zımbırtının boyu uzuyor ayrıca bu şey gruptan en uzak kişinin olduğu yerde çıkıyor,bu yüzden kiter gruptan uzakta durmalı ve her Blood Void castinde kiterın, çember oluşturacak şekilde bir adım yana kayması lazım . Kiter bu caste yana kaymadığı zaman siyah zımbırtıya temas ediyor ve rootlanıyor, siyah zımbırtının içerisinde kaldığı her saniye unholy hasar almaya başlıyor. Mageler UC ile bu root efecti kaldırabiliyor. Kitelama işini illa mage yapacak diye bir şart yok range DPS olan herkes yapabilir ama Root landığı zaman 10 sn boyunca kurtulamaz burada magelerin kitelamasının sebebi UC ile root efecti kaldırabilmesidir. Kitelar iken bir çember çizeceksiniz başladığınız noktaya geri geldiğinizde, bu sefer gruba biraz daha yaklaşarak daha küçük bir çember çizeceksiniz, aslında bir spiral çizeceksiniz. Aşağıdaki resimde kiter ve kiteladığı siyah zımbırtının resmi var.
Kitelama işinide sizlere genel anlamda anlatmaya çalıştım gerisi sizin oyunculuğunuza ve tecrübenize kalmış bir şey. Yazının ilk başında da belirttiğim gibi bu dungeonda DPS çok önemli eğer DPS iniz yi değilse belirli bir süre sonra kiterın kitelayabileceği alan bitecek ve siyah zımbırtıya temas etmeye başlayacaksınız.
Bu dungeonla ilgili bilmeniz gereken bir ayrıntıda öldüğünüzde tekrardan doğup geri gelebilirsiniz ama öyle rastgele değil tabi ki bossun pasif duruma geçtiği zamanlarda ölenler tekrardan doğup geri gelebilir,ölen kişi geri gelene kadar dışarıdaki veini patlatmamalısınız.
Bossun kestikten sonra çantanızı aramayın nerede diye aşağıdaki resimde de kutunun yeri var.
Alıntıdır.