• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Age of Empires II : Age of Kings Irk Seçimi ve Savaş Taktikleri Rehberi [AOE 2]

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

GENEL TAKTİKLER

- Oyuna ilk başladığınızda öncelikle food ve wood üretimine ağırlık verin. Topladığınız bu kaynakları yeni köylüler ve evler yapmak için kullanın. Yaratılan yeni köylüleri de food ve wood üretiminde görevlendirin. Başlangıçta ev yapımı için yeteri kadar wood üretin ve gerekli olan iki Dark Age binasını yaparak Feudal Age’e geçin.

- Food ihtiyacınızı köyünüze yakın olan çalılardan (üzerinde kırmızı renkli yemişler olan) sağlayın. Mill’inizi bu çalıların yakınlarına yaparak food birikimini hızlandırabilirsiniz. Aynı şekilde, Lumber Camp’lerinizi ağaçların yanına, Mining Camp’lerinizi de taş ve altın kaynaklarının yanına kurun.

- Feudal Age’e geçmek için yapmanız gereken iki binayı Barrack ve Mill olarak seçin. Barrack ileriki devirlerde diğer önemli binaları yapmak için gerekli olacak.

- Bir koyun görüş alanınıza girdiğinde bir köylüye tıklayın ve daha sonra koyuna sağ tıklayın. Köylünüz koyunu Mill ya da Town Center’ınızın yakınına getirecek ve burada kesecektir.

- Çok sayıda köylü üretin (Dark Age için en az 10 ya da 15).

- Scout Cavalry’inizi harita içerisinde gezdirerek daha fazla kaynak bulabilir, rakiplerinizin kasabalarını görebilir ve duvar ya da kule yapmak için stratejik yerler keşfedebilirsiniz. Haritayı açabildiğiniz kadar fazla açın.

- Gold ve stone üretimi için Feudal Age’i bekleyin. Bu arada wood üretimine devam edin.

- Feudal Age’de çok sayıda Farm yapın. Bunları birbirlerine ve Town Center ya da Mill’inize yakın (hatta bitişik) olarak yapın.

- Çalışmayan köylülerinizi görmek için sağ alt taraftaki Idle Villliger butonunu, ya da (.) tuşunu kullanın.

- (,) tuşu ile de çalışmayan askeri birimlerinizi görebilirsiniz.

- Saldırırken çok sayıda asker kullanın.

- Feudal Age’de bir Blacksmith yaparak askeri birimlerinizin Armor ve Attack Strength’ini geliştirin.

- Eğer saldırıya uğrarsanız Town Center’dan zili çalıp köylülerinizi güvene alın.

- Duvar ve kuleler yaparak köyünüzü koruyun.

- Tüm bunların yanı sıra bilgisayarı izleyerek yeni stratejiler öğrenebilirsiniz.
maxayrac3.jpg

UYGARLIKLAR

Britons

Özel Birimi: Longbowman

Takım Bonusları: Archery Range’ler %20 daha hızlı.

- Foot Archer’lara Castle Age ve Imperial Age’de -1 range (toplam -2).

- Shepherd’lar (çobanlar) %25 daha hızlı çalışır.

İyi bir ofansif uygarlık. Ancak monk’larıyla binaları, siege weapon’ları ve rakip monk’ları kendi taraflarına çekemiyorlar, çünkü Redemption ve Atonement upgrade’leri yok. Cannon Galleon’ları olmadığı için denizde de en iyi değiller. Gunpowder birimleri de yok, bu da demektir ki birçok güçlü Imperial Age silahlarından mahrumlar. Ancak tüm bunların yanı sıra önemli teknolojilerin birçoğuna sahipler. Yukarıda saydığım bonus özelliklerin pek bir artısı yok. Bir tanesi yararlı, o da -1 range bonusu. Bu özellik Fletching, Bodkin Arrow ve Bracer’la birleştirildiğinde Elite Longbowman birimi toplamda tam 11 range kazanıyor. Bu şu demek: Elite Longbowman tüm defansif yapıları, menzillerine girmeden ortadan kaldırabilir (Tam upgrade’li bir Teutonic Town Center hariç). Briton’lar Wonder ya da Relic Victory’de de iyiler.

Byzantines

Özel Birimi: Cataphract

Takım Bonusları: Monk heal hızı 3X fazla.

- Binaların HP’lerine fazladan %10 Dark Age’de, %20 Feudal Age’de, %30 Castle Age’de, %40 Imperial Age’de ekleniyor.

- Camel, Skirmisher ve Pikemon ücreti %25 ucuz.

- Fire Ship %20 atak avantajı.

- Imperial Age’e geçiş ücreti %33 ucuz.

Neredeyse oyundaki en iyi ırk. Sadece 2 birim ve 6 teknoloji eksikleri var. Takım bonusları gerçekten büyük bir avantaj sağlıyor. %40 Bina HP bonusu wonder ya da relic victory’i kolaylaştırıyor. Diğer üç bonusun getirdiği artılar ise şunlar: Denizlerde kolaylıkla hakimiyet kurma ve güçlü birimleri diğer ırklardan daha erken elde etme ve bu sayede rakipleri askeri manada bunaltabilme. Ancak ne yazıktır ki 2 önemli teknolojiden yoksunlar: Blast Furnace ve Siege Engineers. Bu iki özellik olmadan siege weapon’ları ile cavalry ve infantry birimleri saldırıda daha zayıf kalıyorlar.

Celts

Özel Birimi: Woad Raider

Takım Bonusları: Siege Workshop’lar %20 daha hızlı.

- Infantry %15 hızlı hareket eder.

- Lumberjack’ler (oduncular) %15 daha hızlı çalışır.

- Siege weapon’lar %20 hızlı ateş eder.

Güçlü bir ofansif ırk ancak savunma açısından yeterli değiller. Tek gunpowder birimleri Cannon Galleon, kötü bir birim olmamasına karşın sadece denizde kullanılabiliyor. 7 tane güzel teknolojiden yoksunlar: Redemption, Block Printing, Illumination, Ring Archer Armor, Bracer, Plate Barding Armor ve Crop Rotation. Tek avantajları siege weapon’larla geliyor. Yapması hızlı, saldırıda hızlı ve Siege Engineers Tech’ler birleştirilince daha da güçlü hale geliyorlar. Ancak archler’ları az önce saydığım 7 teknolojiden birkaçının eksikliğinden dolayı zayıf kalıyorlar.

Chinese

Özel Birimi: Chu Ko Nu

Takım Bonusları: Farm’lardan -45 food.

- Ekstradan 3 köylüyle ve 150 food eskiğiyle başlar.

- Teknoloji ücreti Feudal Age’de -%10, Castle Age’de -%15, Imperial Age’de -%20.

- Town Center’lar 10 popülasyon sağlar

- Demolition Ship’lere -%50 HP

Çinliler tüm victory çeşitlerinde de iyi sayılmazlar ancak erken bir saldırı daha sonra yapılacak toplu bir saldırıdan daha güçlü olabilir. Oyunun başları Çinlilere gerçekten avantaj sağlıyor. Town Center’ın 10 kişilik popülasyonunu kullanarak ilk başlarda ev yapmayabilir ve ekstradan gelen 3 köylüyü kullanabilirsiniz. Ucuz teknoloji upgrade’leri ile ordunuzu güçlendirip erken bir saldırıya girişebilirsiniz. Ancak oyunun ileri safhalarında Çinliler birçok önemli upgrade’den mahrum kalıyorlar. Örneğin Hand Cannoneer, Bombard Cannon ve Fast Fire Ship’leri yok. Bu 3 birim saldırılarda güçleri, menzilleri ve hızları ile çok etkililer. Bunların yanında oyundaki şu çok önemli 4 teknolojiden de yararlanamıyorlar: Block Printing, Siege Engineers, Hoardings ve Crop Rotation. Bunlar kadar önemli olmasalar da Treadmill Crane ve Guilds Technologies’i de unutmamak gerekir tabi.

Franks

Özel Birimi: Throwing Axeman

Takım Bonusları: Knight -2 LOS

- Castle ücreti %25 ucuz

- Knight’lara -%20 HP

- Farm upgrade’leri beleş

Frank’lar rush ve Wonder/Relic için iyi bir ırk. Yukarıdaki bonusların her biri çok yararlı. Üstelik Siege Engineers ve Bombard Cannon’larıyla oyunun sonlarına doğru da etkililer. Ancak Ring Archer Armor, Bracer, Arbalests ve Two Man Saw özelliklerinden yoksunlar. Ayrıca Monk’ların yetenekleri, Redemption ve Atonement’in eksikliğiyle sınırlanıyor.

Goths

Özel Birimi: Huskarl

Takım Bonusları: Barracks %20 hızlı

- Infantry ücreti Feudal Age’de %10, Castle Age’de %15, Imperial Age’de %25 ucuz.

- Infantry’ların binalara saldırısına -1 etki

- Köylülerin vahşi domuzlara saldırısına -5 etki

- Imperial Age’de -10 popülasyon

Oyundaki en kötü ırk denebilir. Stone Wall ve kule yapamıyorlar -Castle, Watch Tower ve Outpost hariç. Buna rağmen oyunda uygulanabilecek en zor stratejilerden birini uygulamak için Goths elverişli bir ırk. O da Feudal Age’de rush yapmak. Infantry üniteleri diğer ırklarla karşılaştırdığımızda ucuz, yapması hızlı ve binalara karşı etkili olarak göze çarpıyor. Hızlı bir Men-At-Arms birliğini rakip köye sürüp öldürebileceğiniz kadar çok köylüyü öldürmek, daha sonra geri dönüp onlar Town Center’da gizlenmeyi bıraktıklarında yeniden bir saldırıyla geri kalanları da temizlemek iyi bir taktik olabilir. Ancak bunun için Dark Age’de gold üretimine başlamanız gerekli. Ayrıca rakipleriniz Castle Age’e ulaşmadan işi bitirmelisiniz. Aksi halde kendilerini size karşı savunmak için daha güçlü kuvvetlere sahip olurlar. Eğer bu stratejiyi uygulamada başarısız olursanız, kendinizin saf dışı bırakılması gerçekten kolay. Bu konuda Goths’lara avantaj sağlayan tek şey -10 popülasyon limitleri, çünkü bu daha iyi bir ekonomi veya daha geniş bir ordu anlamına geliyor. Redemption, Block Printing, Gold Shaft Mining, Dry Dock, Hoardings, Siege Engineers, Plate Mail Armor ve Plate Boarding Armor teknolojileri bulunmuyor. Oyun sonlarında Arbalest, Paladin, Siege Ram ve Siege Onager birimlerinin eksikliğinden dolayı güçlü bir ordu hazırlamada güçlük çekiyorlar. Oynamak için gerçekten zor bir ırk.

Japanese

Özel Birimi: Samurai

Takım Bonusları: Galleys -%50 LOS

- Fishing Ship’lere 2X HPs; -2P Armor; work rate -%5 Dark Age, -%10 Feudal Age, -%15 Castle Age, -%20 Imperial Age

- Mill, Lumber Camp ve Mining Camp binaları %50 ucuz

- Infantry saldırıları Feudal Age’de %10, Castle Age’de %15, Imperial Age’de %25 hızlı

Japonlar, Goths’lar ve Çinliler gibi oyunun başındaki avantajlı ırklardan biri. Hızlı Infantry birimleri, ucuz binalar ve etkili Fishing Ship’leriyle erken bir rush’a elverişliler. İlerleyen bölümlerde ise Infantry bonusu hariç diğerlerinin pek bir yardımı olmuyor. Ayrıca diğer ırklarla karşılaştırdığımızda sağlam duvarları aşmak konusunda daha pasif kalıyorlar çünkü siege weapon olarak yalnızca Capped Rams ve Trebuchets’leri var. Wonder ve Relic victory’de de iyi sayılmazlar çünkü Architecture ve Treadmill Crane’den yoksunlar. Eksik olan diğer teknolojiler ise şunlar: Gold & Stone Shaft Mining, Hoardings, Crop Rotation, Plate Barding Armor. Tüm bu eksikliklere rağmen siege weapon’ları saymazsak oyunun ilerleyen devirlerindeki tüm güçlü ve önemli birimlere sahipler.

Mongols

Özel Birimi: Mungudai

Takım Bonusları: Scout Cavalry, Light Cavalry -2 LOS

- Cavalry Archers %20 daha hızlı ateş eder

- Light Cavalry’lere -%30 HPs.

- Avcılar %50 daha hızlı çalışır.

Mongol’lar rush yapmak için iyi bir ırk, bunun yanında oyun sonlarına doğru da iyiler. Hızlı avcıları, gelişmiş gözcüleri ve güçlü birimleriyle Mongollar Castle Age rushı için en iyi ırklardan biri. Bir grup L. Cavalry ve Cavalry Archer birimi düşman köylüleri için iyi bir tehlike arzedecektir. İlerleyen dönemlerdeki birimleriyle karşı koyulması güç bir rakip haline geliyorlar. Wonder ve Relic victory’de ise yeteri kadar iyi değiller çünkü Architecture ve Treadmill Crane teknolojilerinden yoksunlar. Kaçırdıkları diğer teknolojiler ise şöyle: Dry Dock, Redemption, Sanctity, Block Printing, Illumination, Ring Archer Armor, Plate Barding Armor, Two Man Saw, Crop Rotation.

Persians

Özel Birimi: War Elephant

Takım Bonusları: Knight’ların Archer’lara karşı -2 saldırı üstünlüğü

- Fazladan 50 food ve wood ile başlama avantajı

- Town Center ve Dock’lara 2X HPs; ayrıca work rate’lere -%10 Feudal Age’de, -%15 Castle Age’de, -%20 Imperial Age’de ekleniyor.

Persler oyun sonu conquest victory için iyi bir ırk. Ayrıca rush’ları durdurmada da başarılılar. Ekstra kaynaklarla başlamaları, Town Center ve Dock’ların avantajları, Perslere diğer ırklardan daha hızlı gelişebilme özelliği sağlıyor. Tabi Knight’ların rakip Archer’lara karşı olan ufak bonusunu da ekleyelim. Kısacası persler savaşmak için ideal. Ancak wonder ve relic victory konusunda yetersiz kalıyorlar. Güçlü siege weapon’ları var, ama Paladin, Arbalest, Two-Handed Swordsman ya da Champion gibi gerçekten önemli birimlerden eksikleri de yok değil. Kaçırdıkları en önemli teknolojiler ise Redemption, Sanctity, Illumination, Bracer ve Siege Engineers.

Saracens

Özel Birimi: Mameluke

Takım Bonusları: Foot Archer’lar rakip binalara karşı -1 etkiyle saldırır.

- Market Trade ücreti %5

- Transport Shiplere 2X HPs ve 2X taşıma kapasitesi

- Galleys %20 daha hızlı saldırır

- Cavalry Archers binalara karşı -3 etkiyle saldırır.

Saracenslerin bonusları rush ve siege saldırısı konularında avantaj sağlıyor. Buna rağmen 2 bonusları sadece gemiler için ve eğer haritada yeteri kadar su bulunmuyorsa tamamen kullanışsız duruma düşüyorlar. Architecture eksiklerine rağmen tüm victory türleri için de iyiler. 4 tane birim eksikleri var. Onlar da Cavalier, Paladin, Fast Fire Ship ve Heavy Scorpion. Siege saldırıları konusunda son derece etkililer çünkü yalnızca bir tane siege weapon eksikleri var. Paladin ve Cavalier açıklarını ise Elite Skirmisher, Pikesmen ve Light Cavalry ile kapatıyorlar. Bu birimler hem ucuz hem de etkili. Kaçırdıkları teknolojiler ise (önemli olarak) sadece 2 tane: Stone Shaft Mining ve Crop Rotation.

Teutons

Özel Birimi: Teutonic Knight

Takım Bonusları: Birimler, Monk’ların dönüştürme büyülerine karşı daha dayanıklılar

- Monk’lar 2X uzaktan heal büyüsü yapar

- Tower’lar içlerine 2X fazla birim alır, normal garrison birimleri 2X güçle ateş eder

- Murder Hole’lar bedava

- Farm ücretleri %33 ucuz

- Town Center’lar -2 atak/-5 menzil

Teuton’lar wonder ve relic victory’de iyi bir seçim. Tarlaları için daha az oduna ihtiyaç duyuyorlar. Artırılmış saldırı ve menzilleri ile de etkili bir anti-rush ırkı haline geliyorlar. Monk’lar 2X uzaktan büyü yapıyorlar demek, bir duvarın arkasından güven içinde görevini icra edebilir anlamına gelir. Yanınada bir kule diktiğiniz vakit 2X ateş gücünden faydalanabilirsiniz. Tüm bu bonuslar onları iyi bir defansif ırk yapıyor. Rush için iyi sayılmazlar çünkü Light Cavalry birimleri yok. Güçlü siege weapon’ların çoğuna sahipler. Sadece Siege Ram eksikleri var. Kaçırdıkları birim ve teknolojiler ise şöyle: Arbalest, Heavy Cavalry Archer, Bracer, Gold Shaft Mining, Dry Dock, Architecture.

Turks

Özel Birimi: Janissary

Takım Bonusları: Gunpowder birimleri %20 hızla üretilir.

- Gunpowder birimlerine -%50 HPs, gunpowder araştırma teknolojileri %50 ucuz.

- Gold miner’lar %15 hızlı çalışır.

- Chemistry ücretsiz.

- Light Cavalry upgrade’i ücretsiz.

Türkler tüm gunpowder birimleriyle, açıkça iyi bir ofansif ırk seçimi. Castle Age’e geçilir geçilmez yapılacak beleş bir Light Cavalry upgrade’i ile de iyi bir rush yapabilirler. Ancak tüm bonusları Castle Age ve sonrasında kullanılabiliyor. Daha önceki dönemlerde tamamen kullanışsızlar. Bunun için bir an önce Castle Age’e geçmeye bakın. Masonry, Architecture ve Treadmill Crane’leri ile wonder/relic victory konusunda da etkili bir ırk haline geliyorlar. Ancak ne yazık ki iş güçlü ve çeşitli bir siege ordusu kurmaya gelince orada kalıyorlar çünkü Elite Skirmisher, Pikesman, Arbalests, Paladin, Onager, Siege Onager ve Fast Fire Ship’leri bulunmuyor. Tüm bu birimlerle yapılacak bir ordu, rakip kendisini her neyle savunursa savunsun, karşı koyulması çok güç bir saldırıya sebep olabilecekken, Türklerin bunları kaçırması önemli bir eksiklik konumuna geliyor. Ve de mecburen daha zayıf birimlerle yetinmek zorunda kalıyorlar. Ekstra güçlü ve üretimi hızlı Gunpowder birimleri bu açığı bir ölçüde kapatabiliyor. Kaçırdıkları önemli teknolojiler ise şunlar: Block Printing, Illumination, Stone Shaft Mining, Siege Engineers ve Crop Rotation.

Vikings

Özel Birimi: Longboat, Berserk

Takım Bonusları: Docks ücreti %33 ucuz

- Warship ücreti %20 ucuz

- Infantry HP’lerine Feudal Age’de -%10, Castle Age’de -15, Imperial Age’de -%20

- Wheelbarrow ve Hand Cart ücretsiz

Viking’ler rush için Feudal Age’de bile iyiler. Ucuz warshipler ve güçlü infantry birimleri rush olayını tamamlıyor. Wheelbarrow ve Handcart’ın bedava olmasıyla kaynakları daha hızlı toplayabilir ve erken bir ordu oluşturabilirsiniz. Oyun sonu konusunda Vikinglerin herhangi bir victory tarzında belirli bir üstünlükleri yok ama bu kötü oldukları manasına gelmiyor. Ortada kalıyorlar. Ne iyi, ne kötü. Masonry ve Architecture ile wonder/relic victoryde iyi gözükmelerine karşın Treadmill Crane eksikleriyle bu özelliklerini yitiriyorlar. Hand Cannoneer, Heavy Cavalry Archer, Paladin, Siege Onager ve Bombard Cannon’ları olmadığı için güçlü bir ordu oluşturmakta da zorlanabilirsiniz. Ancak bunun yanında, Fire Ship ve Fast Fire Ship eksikliklerine rağmen güçlü bir donanma hazırlama konusunda Vikingler zorluk çıkarmıyor. Kaçırdıkları önemli teknolojiler: Redemption, Sancitity, Illumination, Plate Boarding Armor, Stone Shaft Mining.
Alıntıdır (semblance'a teşekkürler)
 
Geri
Üst