• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Age of Empires II Strateji Rehberi (AoE II)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

Age of Empires II Strateji Rehberi

Çok yararlı olacağını düşündüğümüz bu Strateji Rehberinde, Age of Empires 2'nin tek kişilik görevlerini nasıl bitireceğinizi kademe kademe anlatan bir rehber hazırlamaktansa, tek kişilik ve çok kişilik oyunlarda oyunu kendi çıkarınız doğrultusunda yönlendirebilmenizi sağlayacak bilgiler vermenin daha doğru olduğunu düşündük. Irkların özelliklerini, üstünlüklerini, oynayış tarzına göre ırk tercihlerini, savaş taktiklerini, deniz savaşlarında kullanabileceğiniz gemilerin özelliklerini ve düşmanlarınızı dumura uğratacağını düşündüğümüz Rush tekniğini bu yazıda bulabilirsiniz.

Irklar

Her Irkın belirli bir stratejisi vardır. Bu stratejiler, her ırkın sahip olduğu kendine özgü savaş aletlerine göre şekillenir. Örneğin, Moğol süvari sınıfının içinde ayrı bir sınıf okçu sınıfı idi. Bu sınıfa mensup askerler arkalarını dönerek bile ok atabilme yeteneğine sahipti. Age Of Empires 2'de bunlara 'Mangudai' denmiş. Age 2, bu örnekteki gibi pek çok Unique Unit içermekte ve bu, savaş stratejilerini direk etkiliyor. Şimdi gelin tek tek bütün ülkelerin savaş stratejilerini inceleyelim.

Aztec: Bu ırkın en önemli özelliği Jaguar Warrior'lardır. Bunların attack/defense ve hit point'leri hemen hemen two handed swordsman'larla aynıdır. Bu ırk genelde piyade sınıfı kullananların seçtiği bir ırktır. Çünkü piyade sınıfına gayet iyi bonus'lar alıyorlar. Dezavantajı ise Stable kuramaması. Yani Knight/Camel/Cavalry Archer gibi birlikleri unutmanız gerekiyor. Ayrıca dock, blacksmith, university, monastery ve Siege Workshop upgrade'lerinin çoğu eksik. Öyleyse?

Britons: Stratejilerini okçular üzerine kuran oyuncuların favorisi olan bir ırktır. Irkın en göze çarpan birliği Castle'dan çıkan çok uzun menzilli Longbowman'lar. Her çağda menzillerine aldıkları +1 ve blacksmith upgrade'leriyle birlikte okçular, Castle Age'de uzaktan kale yıkar hale geliyorlar. Ne yazık ki düşük hitpointleri nedeniyle Castle'da garrison edilmiş süvariyle kolay bir hedef teşkil ediyorlar. Fakat aklı başında hiçbir oyuncu bunları tek başına kullanmayacağı için (tabi ki rush hariç) bu pek de büyük bir problem değil. Eğer yanına biraz piyade veya süvari eklerseniz çok iyi bir sonuç elde edebilirsiniz.

Chinese: En önemli özelliklerinden biri oyuna 3 köylü fazladan yapılmış olarak başlamaları. Bu biraz daha hızlı rush yapabilmenize imkan veriyor. Bir diğer özellik ise vuruş gücü yüksek ve seri ok atabilen Chi-oku okçuları. Şato kurduktan sonra bunlardan bolca yapıp düşmanın başına musallat edebilirsiniz. Ateşli silahlara da birkaç bonus alan bu ırkın dezavantajları ise Paladin ve Champion yapamaması ve Imperial Age'de bazı upgrade'lerin eksikliğinden dolayı biraz zayıf kalması.

Byzantine: Türk'lerin kök söktürdüğü Bizanslılar, Cataphract adlı özel bir süvariye sahiptir. Oklara karşı dayanlıklı ve yüksek hitpointe sahip bu atlılar çevrelerindeki birliklere trample hasar verme yeteneğine sahip (Filler gibi).

Franks: Irkın tek cazip özelliği farm bonusları ve düşük fiyata kale yapabilmesi ve genelde tech tree kısıtlaması olmaması. Bunun dışında çok fazla bir getirisi yok.

Huns: Unique Unit'leri olan Tarkan, bonusları sayesinde binalara karşı oldukça etkili. Bu ırkın da pek iyi özellikleri olduğu söylenemez.

Mongol: Mangudai adlı Unique unitleri var. Bunlar çok seri ok atabilen, yüksek vuruş gücüne ve hit pointe sahip cavalry archer'lardır. Bu atlılardan 30 tane ve bunların önüne de 40 tane knight koyarsanız çok iyi sonuç alırsınız. Ayrıca kaleleri diğer ırklardan daha fazla ok attığından nispeten daha güçlü.

Persians: Perslerin en iyi özelliği +50 food ve wood ile başlaması. Tabiki bu başlarda fazladan 1 köylü daha üretmeniz ve daha hızlı rush yapmanız anlamına geliyor. Uzayan ve çıkmaza giren oyunlarda Unique Unit'leri olan fillerle superior hale geliyorlar. Fillerin en büyük özelliği abarık hitpointleri olması ve binalara karşı ve diğer süvarilere karşı bonusları olması. Tabi trample özelliği de göz ardı edilemez. Bunlardan birkaç tanesi biraraya geldiğinde kalelerin en büyük düşmanı haline geliyorlar. Ne yazık ki yeniçeri veya hand canoner'lara karşı zayıf kalıyorlar. Persian'ların en önemli bir özelliği de tech tree kısıtlamaları olmaması.

Saracens: Memluke adlı atlı okçuları ile göze çarpıyorlar. Çok seri ok atmaları, güçlü vuruş güçleri en büyük özellikleri.

Teuton: Oyunun tartışmasız en defansif ırkı. Teuton oynayan ve düzgün savunma yapan bir oyuncu oyunu neredeyse çıkmaza sokabilir. Unique Unit'leri teutonic knight'lar en abartı attack ve defensa sahip ve aynı zamanda en uyuz birimdir. Bir yerden bir yere gidene kadar sabah olur. Ya açıkçası, oyunun dengelerini altüst eden ve oyundan çıkarılması durumundan acayip zevk alacağım bir ırk. Bu ırkı oynamayın oynayanları da şiddetle kınayın.

Turks: Castle age'de ateşli silah kullanan tek ırk bizim ırkımız Türkler. Yeniçeri isimli askerlerin castle age'de yapılması dolayısıyla diğer ırklara karşı inanılmaz üstünlük sağlıyorlar. Attack ve defense'ları yüksek ve diğer piyade birliklerine kıyasla hızlı. Ayrıca gemilere karşı karadan çok iyi savunma yapıyorlar. Diğer ırklara kıyasla daha hızlı altın kazmaları da iyi bir avantaj. Eksiklikleri ise Paladin-Champion ve Onager yapamamaları.

Spanish: Unique Unit'leri olan Conquisitor'lar oldukça ilginç. Bunlar yeniçerilerin ata binmiş cinsi. Yanlız attack'ı biraz daha az. Fakat oldukça seriler. Ayrıca İspanyollar, tüm upgrade'leri yapabiliyorlar.

Savaş Taktikleri

Ordunuzu oluştururken süvari yapmaya özen gösterin. Süvariler hızlı olduklarından düşmanın okçu, mongonel ve turbuchet'lerine karşı etkilidirler. Ayrıca bunlardan birkaç tanesi bir araya geldiğinde binalara karşı da gayet etkili olurlar. Süvari yaparken Knight mı Camel mi ikilemi yaşayabilirsiniz. Knight'lar genel olarak her türlü birime (ve binalara)karşı Cameller'den daha üstündür. (Hit point/Attack ve Defense'ları daha fazladır) Fakat Camel'lerin Knight'lara karşı bonus'u vardır. Yani düşman çok sayıda Knight kullanıyorsa siz Camel yaparsınız. Tabi Knight'lara karşı Pikeman'ların da inanılmaz bonus'ları vardır. 5 tane Pikeman 10 tane Knight'ı silip süpürür. Taktiğinizi okçulara dayandırıyorsanız, bu sefer de archer-cavalry archer-skirmisher ikilemine (üçlemine) düşeceksiniz. Archer gerek menzili gerek saldırı gücü ile her zaman daha güçlüdür ama altın ister. Skirmisher'lardan az paraya it sürüsü gibi yaparsınız ama archer'lar öttürür. Cavalry Archer'lar ise hızlı olduklarından Archer Dance'da işe yararlar. (Bir grup archer'ı kaçırırsınız düşman birlikleri ona yönelirler diğer grup archer'ınız da bilet keser) Okçuları kullanırken dikkat etmeniz gereken en önemli nokta düşman grubundaki birimlere tüm okçularınızla tek tek tıklamamanızdır. Diyelim 10 okçunuz var ve düşman birimine tıkladınız. Normalde 5 okçu onu öldürmeye yetecek, siz 10 oku birden o birimi öldürmeye harcamış olursunuz. Stand Ground seçeneğini seçin ve bırakın okçularınız kendi ateş etsin. Ayrıca şunu da unutmayın ki okçular rush'larda, düşman köylülerini öldürmede çok etkilidir. Mongonel hem binalara hem de birliklere karşı etkilidir. Ama daha çok birliklere karşı kullanmanızda fayda var. Birbirine sıkışık duran düşman okçu veya piyade grubunu inanılmaz iyi harcar. Yalnız unutmayın göğüs göğüse savaş ortamlarında sizin birliklerinizi de atalarına kavuşturur.

Binalara karşı ise (özellikle şato ve duvar/kapılara karşı) Battering Ram kullanın. Battering Ram'lar düşman oklarına karşı neredeyse vurulmazdır. Ayrıca Battering Ram'ların içine ne kadar çok piyade koyarsanız o kadar hızlı gider. Scorpion'ların ise deneyimime göre size gereksiz yere para harcatmaktan başka fazla bir fonksiyonu yoktur. Çünkü hem yavaş hem dayanıksız hem de ne yaptığı belirsiz. Tek etkili yanı attığı mermilerin alan etkili olması, kaldı ki bu özellik mongonel'de de var. Üstelik mongonel daha fonksiyonel. Tabi bir de Mongonel'in iki upgrade'li hali olan Siege Onager'in savaş alanını manipüle etme özelliğini de gözönünde bulundurmakta fayda var. Örneğin Black Forest'te oynuyorsunuz ve düşman tek bir stratejik girişe tüm savunmalarını kurmuş. Bu durumda siz de tam tersi bir yönden Siege Onager ile attack ground yaparak ağaçları delerek düşmana başka bir yönden girebilirsiniz.

Bir konu da hızlı asker çıkarma. Örneğin 40 knight yapacaksınız. Bunun için 4 adet stable'ı yan yana sıralayın ve bir stable'a çift tıklayın. Stable'ların hepsi seçilecektir. Herhangi bir yere Gathering Point belirleyin. Sonra Stable'a 10 knight yapmasını emredin. Birkaç dakika içinde 40 knight'ınız hazır.

Deniz Savaşı Taktikleri

Fireshipler: Bu gemiler özellikle cannon galley'lerde çok işe yarıyor. Cannon galley'ler uzaktan ateş ettiğinden fireshipler bunların yanına yanaşıp kendileri zarar görmeden bunları batırabilmekteler. Ayrıca fireshipler çok seri atış yaptıklarından düşman dock'larına karşı etkilidir. Dayanıklı olmaları da cabası.

Galley: Bunlar standart savaş gemileridir. İlkel versionları ok atarken ugrade'li halleri scorpion mermisi atar.

Cannon Galley: Bunlar inanılmaz menzillerden çok güçlü atışlar yaparlar. Düşmanın kek gibi denizin kenarına yakın inşa ettiği binalara karşı etkili bir gemidir. Çok idiot bir rakibe karşı oynamıyorsanız, bunları düşman gemilerine karşı kullanmayı denemeyin bile.

Demolition Ship: Bunlar düşmanın galleylerini yan yana tuttuğu ve başına geleceklerden haberdar olmadığı durumlarda intihar saldırısı düzenleyerek toplu katliam yapmaya yarar. Haritanın herhangi bir yerinde sahte bir saldırı düzenleyip düşmanın ilgisini oraya çekin ve birkaç demolition shiple gemilerin ortasına dalın. Düşmanın donanmasını yerinde göremediği zaman attığı nağraları zevkle dinleyin.

Rush

Şimdi de Hitman'den Rush ve Hızlı Ordu çıkarma taktikleri:

'Ya, Imperial age'a geçmeden oyunun zevki çıkar mı?', 'Ya, ordular birikip karşılıklı savaşınca oyunun zevki daha fazla çıkıyor', 'Ya, bak Imperial Age a kadar saldırmak yok anlaştık mı' falan zihniyetinde olan arkadaşların bu bölümü okumalarına gerek yok, onlar kendi çaplarında eğlenmeye devam edebilirler. Zaten muhtemelen hayatları boyunca da her konuda anca böyle yapacaklardır.

Age Of Empires'teki en önemli konulardan biri Rush ve Rush'a karşı koymadır. Bu yazıda sana etkili bir Rush nasıl yapılır ondan bahsedeceğim. Genelde başarılı bir rush, oyunun 11-12 buçukuncu dakikaları arası Feudal'a geçip en geç 17. dakikada düşmana saldırmayı gerektirir. Şimdi sana etkili bir rush tekniği vereceğim. Tabi bu yazıyı okuyor olman zaten kendi kendini geliştirmeye ve mükemmele ulaşmaya meyilli bir insan olduğunu gösteriyor ki bu, kendi oyun tarzına ve deneyimlerine göre bu teknikte oynamalar yaparak daha mükemmel sonuçlar elde edebileceğin anlamına geliyor. Bir kere önce options'dan Villager Build'de Özellikle house ve farm kısayol tuşlarını, ve Center On Idle Villager kısayol tuşunu ata. Town center'da villager basmak için ve diğer binalardan en çok kullandığın birimi basmak için hep aynı tuşu ata ve bunu kullanmayı alışkanlık haline getir. Bu teknik olarak rakibine karşı daha oyun başlamadan inanılmaz bir üstünlük kurmanı sağlayacaktır. Rush için bence en etkili ırk +50 food ve wood ile başlıyan Persians. Bu ırk ayrıca hem full tech tree'ye sahip olmasından hem de filleri sayesinde, uzayan ve çığırdan çıkan oyunlarda da işe yarıyor. Oyun başlar başlamaz town center'da birkaç villager bas ve tüm adamlarına ev yaptırırken Scout'unla da çevredeki koyunları bul. Koyunları town center'ın yanına getirdiğinde tüm köylülerine koyunlardan yiyecek elde et. 8 köylü olana kadar buna devam et ve 8. köylüyle yine bir ev yap. 9. köylüyle ağaçlık bir alana lumbercamp yap ve bundan sonra çıkacak köylülere ağaç kestir. Tabi bu arada Scout'unla köyün yakın çevresini en azından bir altın ve bir taş madeni bulana kadar keşfet. Koyunlar bitince foraging olayına gir ve yeterli wood'un olduğunda hemen bir dock yap ve fishing ship bas. Bu arada köylü sayın 18. buluncaya kadar köylü basmaya devam et. Bundan sonra food'un 500 olmasını bekle. Tabi scout ile düşman köyünü bulmayı da ihmal etmeyeceksin. Food 500'ü bulduğunda derhal food'daki 8 köylüyü altın kazmaya yolla (Mining Camp'ı unutma tabi). Bu arada fishing ship'lerinden yiyecek gelmeye devam edecektir (Sanırım Dock'ın Rush'daki önemini kavramaya başlamışsındır).
Feudal Research %60 gibi olduğunda 1 köylüye baraka kurdurmaya başla ve bu arada bol bol ev yaptığından emin ol. Feudal'a geçtiğinizde herşey yolunda gittiyse barakan tamamlanmış olmalı. Hemen town center'dan bir sürü köylü bas, barakayı yapan adamına da archery range yaptır, lumber camp upgradeini de unutma. Yeni çıkan köylüleri foraging'e yolla. Yeterli odunun varsa Fishing shiplere bir iki tane daha ekle. Archery range bittiğinde hemen 9 archer olana kadar archer bas. Odun miktarına göre daha hızlı archer topluluğu oluşturmak için bir Range daha kurabilirsin. Bu arada foraging bitmeden farm upgrade'i basarak yavaş yavaş farming olayına da gir. 9 Archer topladığında hemen bunları ve altın kazan 3 köylünü keşfettiğin köye yolla. Ayrıca Coastal bir ortamda isen, düşmanın duvar yapmış olma ihtimaline karşı (bu kadar kısa zamanda duvar yapıyorsa zaten muhtemelen savunma oynuyordur ve oyun çekilmez 1 hal alacaktır) dock'ta bir transport ship basıp düşman üssünün yakınlarına yolla ki duvarın arkasına adamlarını geçirebilesin (Bu seni biraz geciktirecektir fakat yılma, adam duvar muvar kasıyorsa zaten ya çok çok iyi bir oyuncudur ya da şimdiden oyunu kaybetmiştir).

Okçu ve köylüler giderken bir blacksmith kur ve buradan okçularla ilgili upgrade'leri yap. Ayrıca 3-4 köylüne de taş kazdır. Aşmış bir oyuncu olmak istiyorsan bu arada kritik geçiş yerlerine duvar yapmayı deneyebilirsin. Ama emin ol bu seni yavaşlatacaktır. Diyorum ya aşmış olmak zor birşey (: Herşey yolunda gittiyse gönderdiğin birlikle düşman köylülerine dalarken aynı zamanda köylülerinle bir watch tower yaparak orada ufak bir üs inşa etmeye başlayabilirsin. Bu arada tabi sık sık 'Center On Idle Villager' için atadığın kısayola bas ki köylülerin boş boş oturduklarında haberin olsun. Her şey yolunda gitmediyse, ki bu muhtemelen okçuların düşman köyüne vardığında önlerinde Çin seddi bulmaları durumudur, hemen transport ship'le okçularını duvarın arkasına geçir. En fazla bir dakika kaybedersin. Bu noktada muhtemelen zaten oyun teorik olarak bitmiş olacak ama tabi sen yine devam et. Düşman köylülerini yok ederken arkadan da 800 food toparlayıp castle age basmaya gayret et. Köylülerin burada bir archery range ve 1 stable yapsın, castle age'a geçtiğin anda da önce adam basıp tüm kaynaklarını takviye et, bir workshop kur sonra da düşman köyünün dibine castle'ını bas. Workshop'tan Battering Ram çıkararak düşman town center'ına yolla. Bu noktada zaten teorik olarak biten oyun pratik olarak da bitecek. Hala oyundan çıkmayan inatçıları protesto et, kına ve bir daha age of empires oynamamaları için egolarını şiddetle sarsacak şekilde yen onları.

Alıntıdır.
 
Geri
Üst