• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

AirRivals Harita Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell

Harita


Bu sayfada Airrivals'taki haritaların genel özellikleri anlatılacaktır.

Uzaklık Ölçümleri

265px-Mini_Harita_%C3%96rne%C4%9Fi.png


Resim-1: Mini Haritalardaki Özellikler

Haritalar belli bir alan içerisinde bulunurlar. Bu alan ölçümü iki farklı sistem üzerinden yapılır. Biri X-Y-Hsistemi, diğeri ise m sistemidir.X-Y-H sistemine göre; X haritaların mini haritasından bakıldığında yatay düzlemin koordinatıdır ve sola gittikçe artar, Y dikey düzlemin koordinatıdır ve aşağı gittikçe artar, H ise yükseklik koordinatıdır ve yükseldikçe artar. X ve Y koordinatını Resim-1 üzerinden daha iyi anlayabilirsiniz. Her haritanın Xsınırları 0~255 ve Y sınırları 0~255 arasındadır. H ise haritadan haritaya değişebildiği gibi genellikle0~60 sınırları içerisindedir ve genellikle 0, suyun yüksekliğidir. X-Y-H sisteminde hangi koordinatta bulunduğunuzu anlamak için her an Yan Bilgilendirmeler'de ilgili yere bakabilirsiniz.

Oyundaki hemen her şeyde (Örnek: Silah Menzili'nde, Hedefe Olan Uzaklık Göstergesi'nde, Patlama Yarıçapı'nda, Radar Menzili'nde...) oyuncular uzaklıkları daha farklı bir sistemde görür. Bu sistem ise msistemidir. -Muhtemelen: "Metre" uzaklık birimi kastediliyor.- m birimine göre, her X-Y-H sistemindeki bir birim uzaklık 40m'ye karşılık gelir.

Haritaların X ve Y sınırlarına yaklaşıldığında Sınır Uyarısı gelirken H üst sınırına ulaşıldığında bir Durum Bilgilendirmesi gelir. X ve Y sınırlarından sonrası ise Oyun Ayarları'ndan (veya Menü ayarlarından)Minimum Çerçeve işaretli ise boşluktur, işaretli değil ise o tarafa doğru sürekli uzanan soluk renkli haritanın devamıdır. Her durumda sınır dışına oyuncular çıkamazken moblar H sınırlarını aşabilirler (Buna bağımlı olarak ateşlediğiniz silahlar da H sınırının üstüne çıkabilirler.). Sınırlara temas ettiğinizde sadece doğrultu değiştirirsiniz (H üst sınırında doğrultu değiştirmezsiniz.), çarpma hasarı almazsınız ve ne kadar uğraşsanız da sınırı geçemezsiniz.

Mini Harita


Hemen hemen her haritanın bir de mini haritası bulunur. Bu haritaya bakarak haritanın yer şekillerini; haritada bulunan malzeme dükkanı ya da portallarınyerini; sizin ve birliğinizdeki oyuncuların yerlerini görebilirsiniz. Yöneticiler ayrıca haritadaki karşı ulusun düşmemiş (canlı) oyuncularını da görebilirler.

Mini harita, oyuna girdiğinizde varsayılan olarak hiç gözükmüyor. Gözükmesi için bir kez "M" tuşuna ya da "F4" tuşuna basmanız gerekiyor. Bu durumda mini harita ekranın ortasında büyük bir şekilde durur. Eğer bir kez daha "M" veya "F4" tuşuna basarsanız harita daha da küçük hale gelerek ekranın sağındaYükseklik Göstergesi'nin soluna gelir. Eğer bir kez daha "M" veya "F4" tuşuna basarsanız harita tekrar ilk haline gelir (gizlenir).

Resim-1'de bir mini harita örneği gösterilmiştir. Haritadaki malzeme dükkanı ve portal fonksiyonları Resim-1'de 1 numara ile gösterildiği gibi içi yeşil, dışısiyah olan yazı ile belirtiliyor. Ancak bazı haritalardaki bazı portallar mini haritada böyle yazı ile belirtilmeyebilir. Ayrıca oyuncular, dönük oldukları yöne doğru dönük olan oklarla (Resim-1'deki 2 numaralı dairenin içindeki gibi) gösterilir. Bu ok siz iseniz sarı, birliğinizdeki diğer oyunculardan biri ise yeşil renktedir.

Eğer radar takıyorsanız üst radarın arka planı, o haritanın mini haritasıdır ve sınır dışı yerler üst radarda siyah olarak gösterilir.

Eğer bulunduğunuz haritanın mini haritası yoksa mini harita aslında olduğu yerdedir ama gözükmüyordur. Aynı sebepten üst radarda da tamamen boşluk gözükür ve sınırlar da belli değildir.

Harita Bilgileri

Harita bilgileri, harita hakkında bilgiler veren bazı bilgilendirmelerdir. Konumuna göre ikiye ayıracağım.

Harita_%C3%9Cst_Bilgileri.png


Resim-2: Harita Üst Bilgileri

Harita Üst Bilgileri iki tanedir ve ekranın ortasının üst kısmındadırlar. Resim-2'deki gibiDurum Bilgilendirmeleri'nin alt kısmında konumlanmışlardır. Harita İsmi; oyuna girdiğinizde ya da bir haritaya ışınlandığınızda çıkar, altı çizilidir ve ışınlandığınız veya oyuna girişte bulunduğunuz haritanın ismidir. Harita İsmi, kısa bir müddet ekranda göründükten sonra kaybolur. Sınır Uyarısı ise haritanın X veya Y sınırlarına yaklaştığınızda çıkar. Hem Türkçe hem de altta küçük olarak İngilizce'den uçuş alanı dışına çıktığınız belirtiliyor. Bir süre sonra kaybolsa da eğer sınırdan uzaklaşmazsanız bir müddet sonra tekrar belirir ve bir süre sonra tekrar kaybolur. Bu, sınıra yakın durduğunuz sürece böyle devam eder.

Harita_Yan_Bilgileri.png


Resim-3: Harita Yan Bilgileri

Harita Yan Bilgileri de iki tanedir. Bunlar ekranın sağında üst radarın altında ve Canavar Sayacı'nın üstünde bulunurlar.Resim-3'deki örnekleri gibidirler. Aslında 1 numaralı bilgilendirme mini haritanın küçültülmüş halidir. Mini harita, ekranın ortasındaki görünmesinden sonra "M" ya da "F4"'e basarsanız bu konuma bu şekilde (küçük bir boyutta) gelir. 2 numaralı gösterge ise Yükseklik Göstergesi'dir. Haritada bulunduğunuz H koordinatının farklı bir gösterimidir. Neredeyse tüm haritalarda bulunur. Gösterge içerisindeki kırmızı çubuk sizin bulunduğunuz yüksekliği gösterir. "F" tuşuna basarakYükseklik Göstergesi'ni gizleyebilirsiniz/gösterebilirsiniz. Yükseklik Göstergesi'nin şekli haritanın H sınırına göre değişmez. Sadece buna göre yükseklik değişiminde kırmızı çubuğun hızı değişir.

Çevre

Haritadaki işlevsel şeylerin (Örnek: Malzeme Dükkanları, Su, Portallar, Moblar...) dışındaki her yere (başka bir deyişle zemin) "Çevre" diyecek olursak buna göre çevreyi anlatalım. Çevre; genelde sabitken bazen hareketli de olabilir (Örnek: Orina Yarımadası'ndaki pervaneler). Çevreye herhangi bir yerden çarparsanız; Level 5'in üstünde ve Kılavuz Modu'nun dışındaysanız çarpma hasarı alırsınız. Çarpma hasarı çarpma hızınız ve açınıza göre artabilir/azalabilir. Çevreye çarptığınızda ayrıca doğrultu da değiştirirsiniz (tabii ölmezseniz). Çevreyi bu yüzden bir bug olmadığı sürece geçemezsiniz. Ancak bazı moblar bazı haritaların çevrelerinden geçebilir (bug dışında bazı haritalardaki moblar böyle olabiliyor Örnek: Nubarke Mağarası'ndaki moblar). Bu durum tabii görevyapmayı, level geçmeyi vs. bu haritalarda zorlaştırıyor. Hareketli çevreler genelde sorun olmasa da Orina Yarımadası'ndaki pervaneler gibi olan bazı çevrelerden geçmek kendinizi riske atmak olabiliyor.

Efektler


Haritalarda bir de efektler olabiliyor. Efektler, çarpma hasarı vermezler ve içinden geçilebilirler. Bunlar aslında sadece haritaya daha hoş bir görünüm vermeye yararlar. Bir örnek vermek gerekirse: Örnek: Reynard Kumsalı'ndaki gökyüzüne doğru fışkıran basınçlı su kaynakları.
 
Geri
Üst