• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Algoritmada İşlem Türleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Aurora
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Aurora

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
22 Nis 2009
Mesajlar
259
Puanı
53
Konum
Kocaeli
Algoritmada İşlem Türleri

a) Ardışık (doğrusal,sıralı) işlem
b) Koşullu (Mantıksal) İşlem
c) Döngülü (iteratif,çevrimli,yineli) İşlem

Bilgisayar programının geliştirilmesinde kullanılan dili ne olursa olsun bu programların akış akış diyagramlarında genel olarak yalnız 3 yapı kullanılır.


Ardışık İşlemler;

40612858.jpg


Basit bir örnek ile devam ediyoruz

2 sayının çarpımının bulunmasıyla ilgili algoritma;

Öncelikle değişkenlerimizi tanımlıyalım;

A : Birinci Sayı
B : İkinci Sayı
C : İki Sayının Çarpımı

Algoritması;

1- Başla
2- A değişkenini al
3- B değişkenini al
4- C=A*B
5- C değişkenini ekrana yaz
6- Dur

Akış Şeması;


31647110.jpg



Başka bir örnekle devam ediyoruz;

Yarıçağı verilen çemberin alanını ve çevresini hesaplayan programın akış şemasını çizelim

Akış Şeması;

23218959.jpg


Koşullu İşlemler;

Algoritmanın yürütülme ardışıklığı yapılan işlemler sonucu alınan değerlere bağlıdır. Bu değerlere göre algoritma farklı dallarda yürütülebilir.

84980386.jpg


Yukarıdaki resimdede gördüğünüz gibi Bir tane karşılaştırma ifadesi var ve bunun sonucunda Doğru bir koldan Yanlış ise başka bir koldan devam ediyor.

Çok büyük bir oranda mantıksal kararları içeren akış diyagramlarıdır.Genellikle hesap düzenleri çok basittir.

Gene bir örnek ile açıklayalım

Klavyeden girilen sayının negatif-pozitif veya sıfır olma durumunu inceleyen algoritması ve akış diyagramını oluşturalım.

1- Başla
2- S sayısını al
3- Eğer S>0 ise "Pozitif" yaz ekrana
4- eğer S<0 ise "Negatif" yaz ekrana
5- Eğer S=0 ise "Sıfır" yaz ekrana
6- Dur

Akış Şeması;

29802518.jpg


Son bir örnek daha verelim

Üçkenarının uzunluğunu girdiğimiz üçgenin eşkenar olma durumunu test edecek programın akış şemasını çizelim

Akış Şeması;

29823594.jpg


Not:Alıntıdır.


 
Geri
Üst