• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Allods Online Büyücü Rehberi [ Mage rehberi ]

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Angelina
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Angelina

O Şimdi Asker
Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
6 May 2009
Mesajlar
1,158
Puanı
442
Konum
Valentine
55s80.jpg

allodsonline56584.jpg

Allods Online Büyücü Rehberi
Bu yazıda Allods Online da ki popüler sınıfladan olan Mage, Büyücü sınıfıyla ilgili bilgiler vereceğim. Allods Online da Mage sınıfını seçebilen 3 ırk bulunmakta bunlar Kanian, Elf ve Arisen Zem. Yönetmesi ve ilerlemesi olan bu sınıfın 3 ırktan elde ettiği farklı bonuslar mevcut. Sınıf rakibinizi yavaşlatmanız, ona zarar vermeniz ve kendinizi korumanız için çeşitli yeteneklere sahip. Hangi yönde ilerleyeceğinize öncelikle kendinizin karar vermesi gerekiyor. Büyü yapabilmek için elbette manaya ihtiyacınız olacak ama mana puanınızın yenilenmesi için diğer oyunlardaki gibi uzun uzun beklemenize gerek yok.

Tek başına seviye atlaması zor bir karakter. Tek başınıza takılmaktan çok parti ve raidlere katılmanız gerekiyor. Elbette ileriki seviyelerde tek başınızada bir şeyler yapmak mümkün ama özellikle seviye 10′a kadar oldukça zorlanıyorsunuz.

Öncelikle stat puanları üzerinden bir inceleme yapalım:
Strength:Fiziksel saldırıyı etkiliyor, gereksiz.
Finesse:Zırh geçme gibi fiziksel bir konu, gereksiz.
Expertise:Fiziksel zarar verme şansını etkiliyor, gereksiz.
Agility:Fiziksel saldırıdan kaçınma oranını etkiliyor, kullanılabilir.
Luck:Kritik vurma şansınızı arttırıyor. Eğer çok düşükse karşı taraf size kritik vurabilir. Yüksek olmasına karşın yine de kritik zarar görebilirsiniz. Bir miktar vermek faydalı olabilir ama aşırıya kaçılmamalı.
Instinct:Kritik zarar görme oranınız, %10′dan fazla olmamalı.
Stamina:Canınızı ilgilendiren bu puan kesinlikle çok önemli.
Intelligence:Büyüsel saldırı gücünüzü arttıran bu puan tüm büyüler için çok gerekli.
Intuition:Hedefin saldırınıza karşı direnç gösterme oranını belirler. Çok önemli bir değer. %20′yi geçmemeli ama ideali %10 olabilir.
Persistence:Büyücüleri kaldırma şansıdır.
Willpower:Büyüyü etkisiz hale getirmeyi ya da büyü etkisi altında kalınan süreyi etkiler. Diğer magelere karşı savaşırken önemli bir değerdir.
Rage :Hedefteki zararı kaldırma şansınızı etkiler. Mage için pek te gerekli değil. İşimiz zarar vermek.
Wisdom:İyileştirmeyle alakalı başka bir değer daha. Bu da büyücüler için gereksiz.
Spirit:Toplam mana puanınızı ve yenilenme hızını etkiler. Mananız size yeterli gelmiyorsa bu değere puan verebilirsiniz.
Armour : Zırh değeriniz. Fiziksel saldırılara karşı dayanmanızı sağlar.
Resistance to Elemental\Natural\Divine Magic :Büyülere karşı savunmadır. Önemli bir özelliğimizdir, magelerde bu değerler yüksek olmalı.

Her seviyede 1 puan alırsınız ve bu değerlere verirsiniz. Toplamda 39 puan alacağınız düşünülürse 1-2 değere yüklenmek yerinde olabilir. Tavsiyem Intelligence ile Intuitiona özellikle yoğunlaşmanız olacaktır.

Skiller:

Fire Arrow:Büyücüler için temel saldırı büyüsüdür. Cast süresi azdır ve verdiği zarar yüksektir. Ateş büyücüleri seviye üçe kadar yükseltebilirler.
Icy Flow :Rakibizi yavaşlatmaya yarayan bir buz büyüsüdür. Bu büyüden sonra bir ateş büyüsü kullanılırsa etkisi azalır ve ya kalkar ama rakip ekstra zarar görür.
Discharge:Lighting büyüsüdür. Rakibin canı %25′in altına indiğinde çok daha fazla vurur. Rakibi öldürmek üzereyken sıkça kullanılır.
Fire Ball:Alan büyüsüdür, çok zarar verir ama cast süresi çoktur bu yüzden genelde fazla kullanılamaz. Ateş büyücüleri seviye 3′e kadar getirmelidirler.
Icy Grave:Taktiksel bir yetenektir. Rakibi belli bir süre dondurur. Eğer rakibe saldırırsanız etkisi geçer. Özellikle raidlerde ve kaçmak için kullanılan iyi bir yetenektir.
Stone Barrier efeansif bir büyüdür etrafınızda bir bariyer oluşturur ve zararı azaltır. 3. seviyeye getirmek ölümden kurtulmanızı sağlayabilir.
Reflections:2 paun vermeniz yeterli olan bir yetenektir. Yansımalarınızı oluşturur ve sizin yerinize onlara vurulma şansı sağlar. Alan büyüsü size karşı kullanılırsa tüm yansımalar yok olur ve zarar görürsünüz.
Thunderbolt:Rakibin manasını azaltan ve orta derecede zarar veren kullanışlı bir büyüdür.
Meditation :Tüm mananızı doldurmanızı sağlar ama bu yeteneği kullanırken saldırı alırsanız iki kat zarar görürsünüz
Wall of Flame:Büyücü önünde ateşten bir duvar örer. Bir rakip üzerine uygulanırsa rakip hareket edemez ama saldırabilir. Mage manası bitene kadar rakibi sabit bir yerde tutabilir.
Pulse Lightning:Hedef her saniye zarar görür. Çok mana harcayan az zarar veren bir büyüdür ama taktiksel olarak büyücülere karşı kullanılabilir.
Ice Comet:Bir saldırı büyüsüdür cast süresi ve mana masrafı çoktur, pek kullanışlı olduğunu söyleyemem.
Elemental Shield:Elemantal büyüsel saldırılara karşı savunma sağlar.
Conflagrate:Rakibi yakar ve etrafta bir süre boyunca telaşla koşmasını sağlar. 1 puan verilebilir.
Prism Lightning:Alan büyüsüdür etraftaki yaratıklara orta derece zarar verir ve içlerinden birini kör eder. Bu tür zarar puanı veren büyücüler 3 puan vermelidir.

Her sınıfın belli bonusları vardır bunlar:
Kanian büyücüleri Concentration: 60 saniyede bir 20 saniyeliğine mage dokunulmaz olur ve aldığı zararlar büyüsünün yapışını bozmaz.
Elf büyücüleri Might of the Archmage: 3 dakikada bir %30 intelligence artar. League birliğinde en iyi büyücülerin Elflerden çıktığına inanılır.
Arisen büyücüleri Astral Arrow:Rakibe yüksek zarar verir ve onu 2 saniyeliğine etkisiz hale getirir
.

Bunların yanında büyücüler özel görevleri(World Secrets) tamamlayarak bazı gizli yetenekleri de elde edebilir. Bunlar:
Invisibility:10 saniyeliğine görünmez olursunuz.
Gift of Tenses:20 saatte bir ölen arkadaşınızı diriltmenizi sağlar.
Exodus:Mage arkadaşlarını ve kendini güvenli bir bölgeye ışınlar.

Talent:

10. seviyeden sonra her seviyede 1 puan alma hakkımız vardır. Talent puanını vermek için rubye ihtiyaç duyarız bunu da parayla alırız. Sonradan sıfırlamak mümkündür. Bunlar doğal yeteneklerinizdir.

Genel:

Intuit intuition puanını 5/10/15% arttırır.
Her büyücü 3 puan vermeli.

Intellect Intelligence puanını 5/10/15% yüzdelerle arttır.
Her büyücü buraya 3 puan vermelidir. Çok gerekli. Özellikle Kanianlar int olarak elflerin gerisinde olduklarından bu yeteneği kullanmalı.

Lucky Luck değererini 5/10/15% arttırır.
Özellikle kritik büyücüleri için çok önemlidir. Diğer büyücülerde bu puana verebilir.

Persistent Persistence puanını 5/10/15% oranında arttır.
Willpowerdan yüksek yapamadığınız için fırsat bulduğunuzda bu puanı kullanın.

Magical Cover Sağlığınız 10%dan az olduğunda 10/15/20% şansla sizi koruyan bir buff atar. Kullanımda pek işe yaramıyor.

Hardened Shell Stone Barrier yeteneğinin engellediği zarar puanlarını 20/40/60% oranında arttırır. Çok önemli bir talent.

Heat/Chill/Instability Fire/Ice/Lightning 3/6/10% büyülerinin değerlerini arttır. Mutlaka bu yeteneklere vermelisiniz.

Gift of Fire/Northern Lights/Gift of the Heavens Kritik vurduğunuzda mananızı %25 doldurmaya yarar. Bazı yeteneklerle tam çalışmıyor.

Unquenchable Fire/Avalanche/Cascade Kritik zarar verdiğinizde aynı okuldan bir sonraki yetenek hemen cast edilir. Kritik büyücüler buna verebilir.

Eruption/Ice Age/Lightning Rampage %56 şansla kritik vurursanız aynı okuldaki cast süresini 0 yapar.

Relative of Fire/Ice/Lightning İlgili damageı vurduğunuzda mananızın 3 te 1′ini doldurabilir.

Fire Barrier/Icy Dam/Protection Entrphye göre gelen tüm zararları %1-2 düşürür.

Fiery Hell /Never Ending Winter/High Voltage Rakibe vurdukça daha fazla vuruyorsunuz. Her büyü bir sonrakindan %1-2 daha fazla vuruyor.

Elemental Harmony Teoride iyi olsada pek kullanışlı değil.

Fire:

Fire Trap Rakip yeterince yaklaştığında ona büyük zarar veren bir tuzak kurarsınız. Savaştan önce saldırıya uğrayacağınızı tahmin ettiğiniz zamanlarda kullanırsınız.

Obsidian Mirror Zarar verme şansı pek olmasa da büyülere karşı yüzde %5-10 savunma vermesi yeterli.

Magical Dominance Rakipten iyi bir özelliği dostlardansa kötü bir özelliği kaldırır, cast süresi uzun olduğundan pek kullanışlı değil.

Fire Control Ateş büyücüleri için mutlaka alınması gereken bir yetenek.

Elemental Hit Entropilerinizdeki her bir puan için rakibinizi 0.5 saniye durdurursunuz. Kullanışlı bir yetenek.

Elemental Contrast Fire ve Ice entropilerinden birer tane kullanarak 1 negatif yeteneği kaldırmanızı sağlar, başarılı olursanız %10 mana doldurur.

EnlargementRakibin Agilitysini %10 düşürür. Düşen oranın yarısı kadar str ve stamina arttırır.

Ice:

Elemental Combat Ice ve Fire entropilerini kullanarak zarar verir. Pek kullanışlı değil.

Elemental Aid Ice ve Lightning entropilerini kendinizi iyileştirmek için kullanır. Wisdom ile de alakalıdır wisdom falza yüksek olmayacağı için pek kullanışlı değildir.

Ice Control Rakibi durdurmaya yarar. Taktiksel bir büyüdür.

Decrease Hedefin görünüşünü ve staminasını %10 düşürür ama agilityi kaybedilenin 2 katı kadar arttırır.

Blizzard Alan büyüsüdür. 2sn de bir zarar verir. %50 şansla tüm düşmanları %90 oranla yavaşlatır.

Ice Ring -Etrafınızdaki düşmanlara zarar verir. Fazla bir masrafı yoktur. Fazla zarar vermek ama entropy toplamanızı sağlar.

Crystal Mirror Light, Shadow and Astral zararlarını 5\10% azaltır, 3-6% oranda ice zarar verir.

Lightning:

Clear Mind Mana regen oranını 15 dakika arttırır. Ne kadar spirit olursa o kadar etkili olur sahip olduğunuzun %20′si kadar arttır.

Blur Büyücü kendini bulanık yapar ve fiziksel saldırıların %50 oranda ıskalamasını sağlar.

Blink 35 yard ileri gidersiniz. Önünüze bir obje çıkarsa durursunuz.

Lightning Control Tüm LR entropilerini kullanarak etrafa zarar verir.

Elemental Control Ice ve Lightning entropilerini kullanarak tüm düşmanları dondurur. Düşmanlar hareket edemez ama saldırabilir.

Elemental Protection Fire ve Lightning entropilerini kullanarak Stone Barrier yeteneğine ekleme yapar.

Amber Mirror Poison ve Disease bağışıklığını 5-10% ile arttır. 3-6% oranda zarar verme ihtimali vardır.

Karakter Oluşumu:

Genelde iki tür büyücü vardır. Birisi yüksek zarar vermeye yönelik diğeri ise kritik vurmaya yöneliktir. Fazla zarar vermek için Intelligence ve Intuitiona yönelirken kritikçi olmak için Lucka yönelir. Bir diğer sınıfsa taktiksel ve savunmacı bir sınıf olan Buz büyücüleridir. Tek bir okula ağırlık verdiğinizde genelde iki okula verilmiş ağırlıklara göre zayıf kalırsınız bu yüzden deneme yanılma yöntemiyle nasıl bir oynayış belirlemeniz gerektiğine karar vermelisinizdir.

Kanianlardan %30 daha fazla Int değerine sahip olan Elfler ateş büyücüğüne gidebilirler. Fire Arrow -2 > Fire Ball 1 > Stone Barrier -1 > Fire Ball 2 > Stone Barrier -2 > Icy Grave 1 > Reflections 1 > Fire Ball 3 > Stone Barrier -3 şeklinde puanlarını dağıtabilirler. Talentlarıda yine Int ve Damage arttırıcı talentlar arasından seçilmelidir.

Lightning içinse Discharge 2 > Stone Barrier -1 > Stone Barrier -2 > Stone Barrier -3 > Reflections 1 > Discharge 3 > Reflections 2 > Reflections 3 şeklinde bir yol izlenebilir ama benim tavsiyem her ne olursa olsun ikinci bir yol olarak Iceı seçmenizdir.

Genelde benim oynayışım yaratıklara karşı şu şekilde olur.
Fireball Icy Flow Fire Arrow Fire Arrow ve %25′in altına inince Discharge. Zorda kaldığımda kaçmak için Icy Grave kullanırım. Fireball fazla cast süresi gerektirdiğinden onu sadece ilk saldırıda atarım ama gerisini Fire Arrow ve Discharge ile hallederim. O halde kaçma için Icy Grave ve Icy Flowa yüksek saldırı için Fire Arrow ve Dischargea yoğunlaşmamız iyi olabilir. Elbette bunlar sizin oynayış tarzınızla alakalı olacaktır. Raid için tamamen support bir karakter açmayı da deneyebilirsiniz. Umarım rehber işinize yarar, iyi oyunlar dilerim.​
 
Geri
Üst