• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Battlefield 4 Silah Teknik Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell

BATTLEFIELD 4 SİLAH TEKNİK REHBERİ

Bir silahın performansını etkileyen çok önemli 5 adet özellik vardır. Her etkiye aşağıda ayrı numara verdim takibi kolay olsun diye.

Önemli Silah Özellikleri:

1. otomatik atışta sağa sola ne kadar dağıtır. (Accuracy - isabet) (bunu kontrol edemezsiniz)

2. otomatik atışta ne kadar yukarı kalkar (Vertical Recoil - dikey sekme) (Ateş ederken yavaş yavaş aşağı çekerek kontrol edilebilir)

3. İlk mermiden sonraki mermi ne kadar yukarı atar. (First shot recoil - ilk mermi sekmesi) (kontrol edilemez)

4. Silahın dakikada kaç mermi attığı. (Rounds per minute veya RPM)

5. Mermisinin verdiği hasar. (Mesafeye göre merminin verdiği hasar değişir aynı sınıf silahlarda %90 eşittir bu nadir istisnalar vardır)

Nispeten daha az önemliler:

6. Silahın mermi hızı (velocity)

7. Silahı tekrar doldurulma süresi. (reload speed)

Bu değerlerin toplam etkisi bir silahın ne kadar isabetli olduğunu gösterir.

Genelde bu değerlerden bir kısmı kötü bir kısmı daha iyidir. Dengeler silahı. OP (Over Powered yani Aşırı güçlü) olmaktan kurtarır.

Örnek 1: SCAR-H

1. Çok iyidir.
2. Kötüdür.
3. Kötüdür.
4. Yavaştır.
5. Mermi hasarı standart assault sınıfından yüksek tek silahtır.

Örnek 2: AEK

1. Kötüdür.
2. Kötüdür.
3. İyidir.
4. Çok iyidir.
5. Standart assault sınıfı hasarı verir.

Bu ikisini karşılaştırırken gördüğümüz şey SCAR-H nin kontrolü zor otomatik atışta berbat yakın mesafede zayıf ancak kontrollü kısa kısa atışlarla orta/uzun menzilde çok faydalı olacağıdır. AEK ise kontrolü çok zor kısa menzilde çok hızlı ölümcül ancak uzak menzilde bir işe yaramayacağıdır. İki silah tam olarak birbirinin zıttıdır.

Bu yüzden bir silahı değerlendirirken bu 5 hususa ilk önce bakmak gerekir. Tabii (6) ve (7) numaralara da dikkat etmek gerekir.

Diğer önemli husus ise bir silahın üzerine taktığınız eklentiler neyi etkiler neyi bozar neyi iyileştirir.

Silah Eklentileri:

1. Muzzle Break / Compensator:
Otomatik atışa yani (1-isabet) numaralı etkiyi %30 çoğaltır (kötüleştirir). Ama (2-dikeysekme) numaralı etkiyi %25 iyileştirir.

2. Heavy Barrel
Dikey sekmeyi (2-dikeysekme) numaralı etkiyi %50 artırırken (kötü) (1-isabet) numaralı etkiyi %50 iyileştirir.

3. Suppressor
Silahın mermi hızını düşürür menzili kısaltır, ancak sessiz ateş ettiğinizden ateş ederken haritada belirmezsiniz.

4. Flash Hider
Silahın ucundan çıkan alevi gizler.

5. Ergo grip / Vertical grip
Silahın hareket halinde ve nişan almadan atış durumlarında silaha eklenen ekstra isabetsizlik oranını (1-isabet) %50 azaltır.

6. Angled grip / Folding grip
Silahın ilk mermi sonrasındaki yukarı tırmanışını (3) %33 azaltır.

7. Stubby grip / Potato grip
Silahın otomatik atış isabet yüzdesini (1-isabet) %15 artırır

8. Laser
Silahın nişan almadan yapılan atışlardaki isabetini %25 artırır.

Tüm bu bilgiler ışığında her silahın aslında hem güçlü hem de zayıf olabileceğini, üzerine taktığımız eklentilerle zayıf noktalarının nasıl azaltılabileceği ve güçlü noktalarının nasıl daha da güçlendirilebileceğini görmüş oluyoruz.

Bu mini rehberime ek olarak mutlaka bakmanız gereken site ise symthic.com'dur. Her tür rakamsal istatistiki bilgiyi bulabilir her silahı karşılaştırabilirsiniz. link: http://symthic.com/bf4-stats

En önemli bilgi mermi isabet grafikleridir mesela: http://symthic.com/bf4-accuracy-plots

Bu grafiklerden bir silahın otomatik atışta ne kadar isabetli olduğunu görebilirsiniz. Her renk tonu bir mermiyi gösterir. Yeşil ilk mermi kırmızıya gittikçe arkasından atılan mermilerdir. Yüzlerce deneme sonrası oluşan bir haritadır yani aslında.


 
Geri
Üst