• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

[C++] Değişken Kullanımı ve Console ile Dört İşlem

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Dentrax
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Dentrax

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
20 Şub 2011
Mesajlar
3,041
Puanı
707
Konum
Isparta
kakbgo.png


unled3td.jpg




Herkese Merhaba !!!

Uzun bir aradan sonra tekrar sizlere birkaç rehber paylaşmayı düşünüyorum. Aynı zamanda yeni başlayacaklar için bir ders olur.

Haydi başlayalım...


unled3td.jpg




Şimdi bir include tanımlayalım. C++ da fonksiyonları kullanmak için gerekli.

#include <iostream>

#: include tanımı için gerekli.
include: Bu bir import.
iostream: Bu da kullanacağımız kütüphane.

Console için cout (c output), cin (c input) gibi değerler bu kütüphaneden geliyor. Sadece de bunlarla kalmıyor.
Mesela bu konuda olduğu gibi.


unled3td.jpg



using namespace std;

Bunu daha sonraki konularda anlatacağım.

Çok da merak eden olursa ufak bir açıklama; iostream kütüphanesinden gelen cout, cin gibi değerlerin başına, std:: gelmesi gereklir.
Bu namespace yardımı ile bu std:: komutunu ortadan kaldırıyoruz. Yani namespace kullanmanıza gerek kalmaz eğer std:: koyarsanız başına...


unled3td.jpg


Eveeeet, şimdi gelelim değişken kullanımına.

Öncelikle bu konuyu bir inceleyin.

Şimdi yapacağımız programa karar verelim. Bir daire alanı hesaplaması olabilir mesela.

Şimdi pi sayını tam sayı mı, yoksa reel bir sayı olarak mı alalım ona karar verelim. Ya da kendimiz değer verelim.

Ama ondan önce yapmamız gereken bir başlangıç noktası.


main tanımladıktan sonra syntex yani şekilli parantezlerimizin arasına yazacağız komutlarımızı.

double yarıçap, alan;


unled3td.jpg


cout << "Dairenin yaricapi : ";
cin >> yaricap;

<< : İşlemciyi kullanarak yariçapı dos ekranına aktarıyoruz ve değeri okuyoruz.


unled3td.jpg



alan = yaricap * yaricap * 3,14;

Burası tamamen matematik. Başlangıç için bu şekilde gayet güzel.


unled3td.jpg


Şimdi yazdırma zamanı.

cout << "Dairenin alanı : " << alan << endl;

Sırayla değerleri yazdırıyoruz ve alt satıra geçiyoruz. Ya da sonucu sonlandırmak da diyebiliriz.


Neden sıfır'a geri döüş yaptığımızı sonra açıklarım.

unled3td.jpg


Maxigame - _DeaLyDeviL_

unled3td.jpg



 
Neden sıfır'a geri döüş yaptığımızı sonra açıklarım.

Sonuç kütüphaneden geri çekmek için olabilir mi ? Sonuçta işlemi kütüphaneden yaptırıyorsun
 
Geri
Üst