• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

DotA 2 Harita ve Oyun Mekaniği Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

Genel anlamda açıklamak gerekirse, Dota 2’de galibiyete giden yol strateji ve harita bilgisidir. Harita demişken, oyun 3 ana koridordan oluşan çok da kompleks olmayan çift (Radiant ve Dire) taraflı bir haritada oynanır. Eğer oyun içerisinden örnek vermemiz gerekirse orta koridor (Mid-lane/Solo-lane), alt koridor (Bot-lane/Easy-lane) ve üst koridor (Top-lane/Hard-lane/Off-lane) olarak adlandırabiliriz.

20qhvye.jpg


Her koridorda tarafların ana üslerine giden yolu koruyan savunma kuleleri bulunur. Taraflar bu kuleleri yok ederek rakibin ana üssüne girmeye ve merkezlerinde bulunan Ancient’ı yok etmeye çalışırlar. Koridorları savunan kuleler dışında ana üste bulunan 3 girişin her birinde birer kule daha vardır. Tüm bunların dışında son olarak tarafların Ancient’larını koruyan ikişer kulesi daha vardır. (Alttaki resimde mavi noktalar Dire, sarı noktalar ise Radiant kulelerini gösteriyor.)

157dwsx.jpg


Bir diğer konu ise takımların üs yapısıdır. Üs girişlerindeki kulelerin hemen arkasında iki tane baraka bulunur. Bu barakalar tarafların creep depolarıdır. Eğer bir taraf diğerinin barakasını yıkarsa, o koridorda daha üstün daha güçlü creeplere sahip olur. Eğer taraflardan biri tüm barakalarını kaybederse rakip ‘Mega Creep’lere sahip olur ki bu da hiç istenilen bir durum değildir. (Solda Dire, Sağda Radiant barakaları.)

11tphyq.jpg


Ve harita üzerindeki yapılardan sonuncusu ve en önemlisi için ‘Ancient’ları sayabiliriz. Bu yapılar tarafların üslerinde merkez konumundadırlar. Oyunun yegane amacı da zaten her iki taraf için de bu yapıları yok etmektir. İlk yok eden taraf oyunu kazanır. Doğal olarak Ancient’ı koruyun. (Solda Dire, Sağda Radiant Ancient’ı.)

2vjwz1h.jpg


Oyun içerisinde size yardımı dokunabilecek bir başka kısım ise tarafların “Neutral Creep” ya da “Jungle” kısımlarıdır. Haritanın bu belli başlı kısımlarında bulunun creepler size tecrübe kazanıp seviye atlama yolunda büyük bir kolaylık sağlar. Tabii ki bunu yaparken size gold da kazandırır. Her iki tarafın jungle bölümlerinde 6 farklı neutral creep noktası vardır. Bunlardan bir tanesi “Ancient Creeps” olarak adlandırılır ki bu creepleri oyunun ilk bölümlerinde öldürmek oldukça zordur. Ve en önemlisi kahramanların yetenekleri bu creepler üzerinde etkisizdir. Ancient creepler dışında Large, Medium ve Easy olmak üzere 5 creep noktası daha vardır. (A: Ancient Creeps, L: Large Camp, M: Medium Camp, E: Easy Camp)

344r1wy.jpg


Ve gelelim oyundaki en büyük creep olan Roshan’a. Kimdir bu Roshan ve niye vardır ? Roshan haritanın Dire tarafında bulunan, oldukça güçlü ve tehlikeli bir creep olarak adlandırılabilir. Şimdi aklınıza neden bu kadar güçlüdür bu Roshan sorusu gelebilir. Bu soruya şöyle cevap vererek sizi aydınlatalım. Roshanı öldüren taraf “Aegis of Immortal”a sahip olur. Aegis’i alan kişi veya kahraman, öldükten birkaç saniye sonra tekrar canlanabilir. Tabii ki bu da Aegis’e sahip olan taraf için doğru kullanıldığında stratejik avantaj anlamına gelir. Alttaki resimde kırmızı halka içinde yerini belirttik.

mv0opz.jpg


Son olarak belirtmemiz gereken 2 ayrı nokta kaldı. Bunlardan birincisi harita rune’leri. Rune’ler belli zamanlarda haritayı ortadan ikiye bölen nehrin her iki ucunda çıkan destek parçalarıdır diyebiliriz. Bu runeler double damage, invisibility, haste, regeneration, illusion ve bounty olmak üzere 6 tanedir. Double damage o an verebileceğiniz maksimum hasarı iki katına çıkarır. Invisibility sizi görünmez yapar. Haste hızınızı maksimum düzeye çıkarır. Regeneration canınızı ve mananızı sonuna kadar yeniler. Illusion sizin 2 kopyanızı daha çıkarır. Son olarak bounty ise size rastgele bir miktarda (çok değil) gold ve deneyim kazandırır. (Soldan sağa: Regeneration, invisibility, haste, illusion, double damage)

157d7he.jpg


Bahsetmemiz gereken ikinci ve son nokta ise “Secret Shop”lar. Bu küçük marketler her iki tarafın hard lane’lerinde ve jungle’larında bulunan en önemli yardımcılardır. Koridor üzerinde bulunan marketlerden temel eşyaların çoğunu temin edebilirsiniz. Jungle içinde bulunan marketlerden ise belli başlı itemlar için gereken temel itemleri alabilirsiniz. Hatta bazı itemler için jungle içindeki marketlere gitmek zorundasınız. (Kırmızı halkayla belirtilen kısımlar jungle marketler, sarı halkayla belirtilen kısımlarsa koridor marketleri.)

14b8eqc.jpg


Evet bütün temel bilgileri öğrendik. Haritayı artık daha iyi biliyoruz ve bir adım daha öndeyiz. Artık yavaştan oynamaya başlayalım.
 
Çok güzel bir rehber olmuş.. Görseller ve anlatım açıklayıcı. Eline sağlık.
 
Geri
Üst