• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Dota 2 Stratejiler: Fog of War - Görüş Mesafeleri

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

ao9cbb.jpg


Dota 2’de Fog of War yani görüş mesafeleri çok önemlidir. Oyunun belirli bir noktasından sonra harita üzerindeki kontrolü sağlayan takım zafere ulaşacaktır. Bu rehberde harita üzerindeki vision kontrolü yerine, oyun sırasında dikkat etmeniz gereken bazı istisnalar anlatılacaktır.

Fog of War

Herhangi bir dost bir birimin vision sağlayamadığı yerlere Fog of War denir. Kısaca fog’daki kahramanlar görünmez kahramanlar özelliği taşır. Yani çoğu skill, fog of war içerisindeki kahramanları etkilemez. Ancak Queen of Pain’in 3. yeteneği olan Scream of Pain veya Bristleback’ın Quill Spray’i gibi zaten görünmez kahramanlara etki eden skiller, fog’daki birimleri de etkileyecektir.

[!!] Eğer bir birim Fog of War içerisinden rakip kahramana düz saldırı yapar veya herhangi bir skill atarsa 100 radiusluk 2 saniyeliğine görünür kılınır. Ancak kullanıcağı bu skill, rakibe tıklanabilir bir skill olmalıdır. Yani zeus oynarken Lighting Bolt’u düşmana tıklamak yerine yere atarak düşmanın sizi görmesini engelleyebilirsiniz.

Bilindiği üzere çoğu kahramanda gündüz 1800 radius, gece ise 800 radius görüş mesafesi vardır. Bu nedenle MID oyuncuları, genellikle gank zamanlarını gece vaktine denk getirmeye çalışırlar. Fakat bazen öyle kahramanlar vardır ki, bu herolara gank atarken iki kez düşünmek gerekir. İşte bu sırada bahsettiğimiz istisnalar söz konusu. Gelin onlara bir göz atalım.

İstisnai Görüş Mesafeleri

  • Luna’nın 3. skilli olan Lunar Blessing Luna’ya gece vaktinde bile 1800 radiusluk görüş mesafesi sağlar.
  • Slark’da gece vaktinde bile 1800 radiusluk görüş mesafesi vardır.
  • Night Stalker gece vaktinde 1800 radiusluk görüş mesafesi vardır.
  • Bounty Hunter ve Sniper’ın 1000 radiusluk gece görüş mesafesi vardır.
  • Lycan Shapeshift kullanmışken 1800 radiusluk görüş mesafesi vardır.
29gllcn.jpg


Night Stalker’ın Darkness yeteneğinin rakip kahramanlara etkisi.

Batrider ve Night Stalker ise zamanında yedikleri nerf yüzünden gündüzleri 1200 radiusluk görüş mesafesine sahip.

Genellikle geceleri gank atmaktaki kolaylığa alışmışlığımız bu herolar karşısında geçerli olmayacaktır. Smoke, invisibility gibi yollara başvurmak zorundasınız...

Özellikle Night Stalker ve Keeper of The Light kahramanlarının Aghanim aldıktan sonra belirli saatlerde (Night Stalker’ın gece vakti, KotL’ın gündüz vakti) ağaçların arkalarına bile tam sight sağlarlar(Flying Vision). Bu gibi kahramanlara karşı çok tedbirli olmalısınız.

Ayrıca Night Stalker ultisi olan Darkness’i kullandığında Wardlar ve kuleler bile dahil olmak üzere tüm birimlerin vision’unu 675 radius’a düşürür.

Görüş mesafeleri ile ilgili önemli noktalara değindik. Dota 2 wiki ”“ Vision sayfasında daha detaylı bilgilere ulaşabilirsiniz
 
Geri
Üst