• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Dota 2 Terimler Sözlüğü

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

DOTA 2 TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ

Bu sayfada Dota 2 terimleri listelenmiştir. Oyun içerisinde kullanılan ama bilmediğiniz dota 2 terimleri bu sayfadan öğrenilebilir. Dota 2 terimleri sözlüğü sayesinde özellikle yabancılarla oynarken kullandıkları kısaltmaların ve kelimelerin anlamlarını biliyor olacaksınız.

2j638l2.jpg


Dota 2 Terimleri

Radiant:

  • Haritanın sol alt köşesindeki ana şehrin ismidir. Radiant iyiliği temsil eder.
Dire:

  • Haritanın sağ üst köşesindeki ana şehrin ismidir. Dire kötülüğü temsil eder.
Ancient:

  • Dire ve Radiant taraflarında bulunan ana binaya verilen isimdir. Karşı takımın ana binasını yıkan takım oyunu kazanır.
Lane:

  • Haritada bulunan koridorlardır. Üst, orta ve alt koridor olmak üzere 3 adet yer alır.
Top:

  • Üst koridor anlamına gelir.
Bot/bottom:

  • Alt koridor anlamına gelir.
Mid:

  • Orta koridor anlamına gelir.
Solo:

  • Koridorda tek başına oynayan oyuncuya denir. Koridorda tek oynandığında normale göre daha fazla tecrübe kazanılır. Genellikle orta koridorda geçerlidir. Alt veya üst koridorda da duruma göre tek başına kalınabilir.
Trilane/3lane:

  • Aynı koridorda aynı takımdan 3 oyuncunun olduğu anlamına gelir.
Barrack/Baraka:

  • Her ana şehrin 3 koridorunun başında bulunan barakalardır. Buralardan belli süre arayla bilgisayar kontrolünde birimler çıkar.(Yakın saldırı ve menzilli saldırı birimleri) Baraka yıkılırsa, yıkan takım o koridora ait kendi barakalarından daha güçlü birimler çıkarır.
Creep:

  • Barakalardan çıkan bilgisayar kontrolündeki birimlerdir. Bulunduğu koridor üzerinden ilerleyerek önüne çıkan düşman birimlere, oyuncu, kule ve binalara saldırır.
Neutrals:

  • Orman içinde bulunan bilgisayar kontrolündeki tarafsız birimlerdir. Jungler oynayan kişiler orman içindeki birimleri öldürerek altın ve tecrübe kazanabilir.
Mega Creep:

  • Tüm barakaları yıkan takım, durdurulması zor ve daha güçlü birimlere sahip olur.
Tower:

  • Oyunda bulunan bilgisayar kontrolündeki kulelerdir. Yakınına yaklaşan düşmanlara saldırır. Kule yakınında yapılan kalabalık savaşta düşman kahramanına saldırırsanız kule ilk olarak size saldıracaktır. Her koridorda Radiant ve Dire şehirlerine ait 3’er adet kule vardır. Barakaların arkasında ise ana şehri koruyan 2 adet kule bulunur.
Hero:

  • Oyun içinde seçip oynadığımız kahramandır.
Item:

  • Oyun içinde satın alabileceğimiz eşyalardır.
Spell:

  • Büyü anlamına gelir. Kullanılan yeteneklere de denilebilir.
Skill:

  • Oyun içinde kahramanların sahip olduğu yeteneklerdir.
Cast:

  • Yeteneği kullanmak veya büyüyü yapmak anlamına gelir.
Cooldown (CD):

  • Kullanılan yeteneğin tekrar kullanılabilmesi için gerekli süredir.
Health Point (HP):

  • Kahramanın sahip olduğu sağlık miktarıdır.
Mana:

  • Kahramanın yeteneklerini kullanması için gerekli olan materyeldir.
Regeneration:

  • Yenilenme, dolma anlamına gelir. Sağlık yenilenmesi (Hp regen, gibi.)
Level:

  • Seviye. Oyuna 1. seviyeden başlamamızla beraber kazandığımız tecrübeler sonucu maksimum 25. seviyeye ulaşabiliriz.
All Attributes:

  • Tüm özellikler. (zeka, güç, çeviklik, vb)
Experience:

  • Tecrübe. Düşman birimleri veya oyuncuları öldürdüğümüzde tecrübe puanı kazanırız ve seviye atlamamıza yarar.
Strength:

  • Güç.
Agility:

  • Çeviklik.
Intelligence:

  • Zeka.
Health:

  • Sağlık.
Damage Reduce:

  • Hasarı azaltma.
Movement Speed:

  • Hareket hızı.
Attack Speed:

  • Saldırı hızı.
Teleport:

  • Işınlanma.
Armor:

  • Zırh.
Active:

  • Tıklanıldığı zaman etkili olan yetenek.
Passive:

  • Pasif olarak etkili olan yetenek.
Physical Damage:

  • Fiziksel hasar. Genel olarak yetenek ve eşya kullanmadan yapılan saldırılar.
Magical Damage:

  • Büyüsel hasar. Genel olarak yetenek veya eşya ile yapılan saldırılar.
True Damage:

  • Tam hasar. Düşmanın sahip olduğu zırh veya direncini yok sayarak verilen hasar.
Damage over time(dot):

  • Zaman içinde hasar veren.
Heal:

  • İyileşmek, iyileştirmek, sağlık yenilenme sağlamak.
Heal over time(hot):

  • Zaman içinde iyileştiren.
Spell Resistance:

  • Büyülere karşı direnç.
Immune:

  • Etkili olduğu süre içersinde hiçbir şekilde etkilenmemek. Fiziksel saldırılara karşı, büyüsel hasarlara karşı veya hareket hızını yavaşlatıcı gibi etkenleri yok sayabilen yetenekler ve eşyalar vardır.
Hex:

  • Düşmanı belirli süre boyunca zararsız bir yaratığa çeviren yetenek. Bu esnada düşman saldıramaz, yeteneklerini kullanamaz.
Evasion:

  • Gelecek fiziksel saldırılardan kaçabilmek.
Critical Chance:

  • Kritik vurma şansı.
Lifesteal:

  • Can çalmak. Saldırdığı kişiye verdiği hasarın bir kısmıyla kendine sağlık yenilenmesi sağlar.
Maim:

  • Sakatlamak, hareket hızını yavaşlatmak.
Stats:

  • Karakterin sahip olduğu özellikler. (zeka, sağlık kapasitesi, güç, mana yenilenme hızı, vb.)
Melee Chance:

  • Yakından saldırı yapan kahramanlar için şansı.
Ranged Chance:

  • Uzaktan saldırı yapan, menzilli kahramanlar için şansı.
Armor Reduction:

  • Zırh zayıflatma.
Restored:

  • Dolması, tamamlanması anlamında. (mana, ve sağlık dolumu gibi.)
Pierce Chance:

  • Delme olasılığı.
Pierce to Damage:

  • Delme hasarı.
Chance to Chain:

  • Yıldırım şansı.
Chain Damage:

  • Yıldırım hasarı.
Chance to Stun:

  • Sersemletme şansı.
Stun Duration:

  • Sersemletme süresi.
Move slow:

  • Hareket hızında yavaşlatma.
Attack slow:

  • Saldırı hızında yavaşlatma.
Channeled:

  • Süreli: Yetenek kullanıldığı sırada kahramanımız hareket ederse, başka bir yeteneğini kullanırsa yetenek iptal olur. Gelebilecek hasarlar süreli yeteneği iptal etmezken, sersemletme(stun), susturma(silence), vb gibi yeteneklerle iptal edilebilir.
Silence:

  • Susturma: Bu etkiye maruz kalan kahramanlar geçerli süre içersinde yeteneklerini kullanamazlar.
Banish:

  • Bu büyüye maruz kalan kişi belli süre boyunca fiziksel saldırı yapamaz, fiziksel saldırılardan etkilenmez, büyüsel saldırılardan daha fazla hasar alır ve hareket hızı yavaşlar.
Stun:

  • Bu etkiye maruz kalan kahramanlar sersemler ve etkisiz hale gelirler. Geçerli süre içersinde hareket edemez, saldırıda bulunamaz, yeteneklerini kullanamaz, sahip oldukları eşyaları kullanamazlar.
Mini-Stun:

  • Kısa süreli, anlık sersemletme.
Slow:

  • Düşmanın hareket veya saldırı hızını yavaşlatmak, yeteneklerde veya eşyalarda yer alabilir.
Purge:

  • Arındırma: Atılan düşmanın üzerinde bulunan faydalı ve koruyucu büyüleri yok eder, düşmanı kısa süreliğine yavaşlatır. Oyunda kimi zaman en stratejik ve önemli büyüdür. Ormandaki tarafsız birimlerde, bazı kahramanlarda purge yeteneği yer aldığı gibi, Diffusal Blade aktif olarak kullanıldığında purge yapabilir.
Ultimate/ulti:

  • Kahramanın sahip olduğu en güçlü yeteneğidir, çoğu zaman oyun içersindeki rolünü bu yeteneği belirler. Bazı kahramanların pasif olsa dahi, çoğu ultimate en fazla bekleme süresine sahip yetenektir.
Push:

  • Hızlı şekilde saldırılması veya belirtilen koridordan ilerlenmesi anlamına gelir.
Creep Pull:

  • Ormanda bulunan tarafsız birimlere belli zamanlarda saldırıp koridora doğru çekerek, müttefik birimleriniz tarafından saldırılması ve koridorda denge, üstünlük sağlamaya denir. Ayrıntılı Creep Pull rehberine buradan ulaşabilirsiniz.
Deny (red):

  • Müttefik birimlerin veya kulelerin sağlıkları belli bir sınırdan aşağı düştüğünde saldırı yapılarak yok edilebilir. Müttefik birimler yok edildiğinde karşı takımdaki oyuncu daha az tecrübe puanı kazanır. Müttefik kule iptal edildiğinde karşı takım daha az altın kazanır. Ayrıca zaman içinde hasar veren bir büyüden etkilenmiş ve sağlığı az kalan takım arkadaşlarınıza da saldırıda bulunarak yok edebilir ve karşı düşmanın öldürme puanı(leş/kill) kazanmasını engelleyebilirsiniz.
Miss/ss:

  • Takım arkadaşlarını uyarmak için yapılan çağrıdır. Koridorda karşısında yer alan düşman oyuncunun olmadığı konusunda, diğer koridorda bulunan oyunculara uyarı verilir.
Back/b:

  • Geri kaçılması için yapılan uyarıdır.
Gank:

  • Ansızın düşmana saldırarak öldürmek veya öldürmek istediğiniz düşman konusunda takımınıza öncesinde uyarıda bulunmak anlamına gelir. Koridor için yazıldığında takım arkadaşlarınızdan yardım için yazılabilir. (Gank mid, gank top, vb.)
Kill:

  • Düşman kahramanlarına son vuruş yapıp öldürdüğünüzde bu bölüme kaydedilir.
Death:

  • Oyun içinde öldüğünüzde bu bölüme kaydedilir.
Assist:

  • Düşman oyuncunun ölmesinde yardımcı bulunursanız bu bölüme kaydedilir.
First blood (fb):

  • Oyunda gerçekleşen ilk ölümdür. İlk kan akıtan, düşmanı öldüren kişi ekstra altın kazanır.
Killsteal/ks:

  • Ölmeye yakın sağlığı az olan düşman oyuncuya son vuruş yapılarak ölümün çalınmasıdır.
Buyback:

  • Öldükten sonra canlanma süresini beklemeden, altın harcanarak oyuna geri dönmektir.
Ward:

  • Konulan yerde haritada belli bir görüş açısı sağlar.
Deward:

  • Düşmanın koyduğu ward konusunda uyarmak, yok edilmesi gerektiği konusunda takım arkadaşlarınıza haber vermek amacıyla yazılır.
Courier:

  • Eşyalarımızı taşabilen kuryedir.
Melee:

  • Yakın mesafeden saldırı yapabilen anlamındadır.
Ranged:

  • Uzak mesafeden, menzilli saldırı yapabilen anlamındadır.
Jungler:

  • Koridorda yer almayıp, orman içinde bulunan tarafsız birimleri öldürerek altın kazanan ve seviye atlayan sınıftır. Oyun içinde woods, forest kelimeleri kullanarak da ifade edilebilir.
Carry:

  • Düşmana en fazla hasarı verebilen, en fazla tecrübe ve altın kazanması gereken sınıftır.
Tank:

  • Fazla sağlığa sahip olması ve savaşlarda düşmanın dikkatini çekerek en fazla hasarı alması gereken sınıftır.
Durable:

  • Gelecek hasarlara karşı dayanaklı, hayatta kalma olanakları fazla olan sınıftır.
Support:

  • Diğer oyunculara destek olması gereken, zorlu durumlarda takım arkadaşlarını kurtarması gereken sınıftır. Bu sınıf courier ve ward alarak takımına yardımda bulunması gerekir.
Lane Support:

  • Koridorda bulunan diğer takım arkadaşına destek olarak altın ve tecrübe kazanmasında yardımcı olan, karşısında bulunan düşmanları kışkırtması gereken sınıftır.
Intiator:

  • Savaşı ilk başlatan ve düşmanı savunmasız yakalamayı amaçlayan sınıftır.
Disabler:

  • Düşmanı yetenekleri ile etkisiz hale getirebilen ve takım arkadaşları için zaman kazanabilen sınıftır.
Ganker:

  • Düşmana saldırmak için doğru zamanı kollar, farklı koridorlara giderek düşman oyuncuları öldüren veya öldürülmesinde yardımcı olan sınıftır.
Pusher:

  • Yetenekleri sayesinde koridoru hızla ilerletebilen, birimleri kolay öldürebilen, kuleleri ve binaları çabuk yıkabilen sınıftır.
Roamer:

  • Altın kazanmak için bir kaygısı olmayıp haritada dolaşarak koridorlarda ani baskınlar yapan, düşmanı caydıran oyuncu sınıfıdır.
Escape:

  • Zor durumda kaldığında savaş alanından kaçabilen sınıftır.
Nuker:

  • Kısa zaman içinde çok fazla hasar verebilen sınıftır.
Harass:

  • Düşmana hasar vermek, koridordan uzaklaşmasını sağlamak için söylenir.
Fail:

  • Umulanın aksine yanlış yapılan veya başarısızlıkla sonuçlanan için söylenir.
Ruin:

  • Başarısız hareketler sonucu oyununun kötü gitmesine sebep oyuncu için söylenir.
Epic:

  • Etkileyici şekilde iyi gerçekleşen bir olay sonrası söylenen sözdür.
Noob:

  • Oyunda yeni olan veya oyunu kötü oynayan oyunculara denir.
Leaver:

  • Oyunu terk eden oyunculara denir.
Rage quit:

  • Oyun içinde sinirlendiğinden dolayı oyunu terk eden oyunculara denir.
Care:

  • Takım arkadaşlarınıza, olabilecek saldırılara karşı dikkatli olmaları konusunda yapılan uyarıdır.
Feed/Feeder:

  • Gereksiz yere karşı takım oyuncularına ölen ve onların güçlenmesine sebep olan oyunculara denir.
Bait:

  • Yem olmak anlamına gelir. Geride bekleyerek takım arkadaşlarınızdan birini ön safhalarda tek beklemesini söyleyebilir ve düşmanın saldırmaya yeltendiği sırada karşı saldırıya geçebilirsiniz.
Greedy:

  • Düşmanı öldürmek uğruna gereksiz şekilde ısrarcı olup, sonucunda kendisi ölen oyunculara denir.
All mid:

  • Tüm takıma orta koridorda toplanılması için çağrıda bulunmaktır.
Farm/Farming/Farmer:

  • Oyunda altın kazanmak ve bunun için çabalamak anlamındadır. Oyun da kazandığınız altınlar ile eşya, eşyalar ile de caydırıcı şekilde güçlenebiliyorsunuz. Fakat fazla şekilde altın kazanmak için geçen süre ile alınan eşyalar, takım savaşlarında takımınızın yanında olmadığınız sürece bir işe yaramayacaktır.
Fat:

  • Seviyesi yüksek, iyi şekilde altın kazanmış ve iyi eşyalar ile donanmış bir oyuncu için söylenir.
Troll:

  • Oyunu ciddiyetsiz şekilde oynayan, diğer oyuncuları huzursuz eden ve oyun düzenini bozmaya çalışan oyunculara denir.
Snowball:

  • Oyun içinde düşmanlarını öldürerek veya asist yaparak git gide güçlenen oyuncular için söylenir.
Creep Block:

  • Müttefik birimlerinizin yolunu kapatabilir, koridora varış sürelerini geciktirebilirsiniz. Koridorda üstünlük sağlayabilmek için genelde oyun başı creep block yapılır. Ayrıca Earthshaker, Fissure yeteneği ile müttefik birimlerin geçiş yolunu tamamen kapatarak, birimlerin koridora varışını uzun süre geciktirebilir.
Focus:

  • Yoğunlaşma ve hedef gösterme manasında kullanılır. Örnek olarak “focus lion” ile, Lion kahramanı ilk hedef gösterilmiştir. Genelde, savaşlarda etkili fakat kolay öldürülebilen kahramanlar hedef alınırken kullanılır.
Leech:

  • Birimlerle veya kahramanlarla yakın savaşa girmeyerek, belli bir uzaklıkta kalıp sadece tecrübe puanı kazanmaktır. Aynı durum görünmez olarak yapılabilir.
Tower Hug:

  • Müttefik kulenizin yakınında yer alarak, olabilecek saldırılara karşı hazırlıklı olmanız, kuleden çok uzaklaşmadan tecrübe puanı ve altın kazanmaya çalışmanızdır.
Ros:

  • Roshan’ın kısaltmasıdır, takım arkadaşlarınıza Roshan’ı öldürmek için yardım çağrısında bulunmak veya o bölgeyi kontrol etmek için yazılabilir.
aoe:

  • Area of effect. Alan etkili olan yetenekler veya büyüler için kullanılır.
bd:

  • Back door. Düşman kulesine veya binasına yakınında müttefik birimleri olmadan saldırma anlamında kullanılır.
Sy:

  • Sang and Yasha eşyası.
Bf:

  • Battle Fury eşyası veya Butterfly eşyası.
Mkb:

  • Monkey King Bar eşyası.
Taras:

  • Heart of Tarrasque eşyası.
Vg:

  • Vanguard eşyası.
Specter:

  • Aghanim’s Specter eşyası.
Gem:

  • Gem of True Sight eşyası.
Ac:

  • Assault Cuirass eşyası.
Bkb:

  • Black King Bar eşyası.
wp:

  • Well played. İyi oynadınız. Çekişmeli geçen iyi oyunlar için kullanılır.
bg:

  • Bad game. Kötü oyundu. Oyun sonunda beğenmediğiniz oyunlar için kullanılır.
omw:

  • On My Way. Yoldayım, geliyorum.
brb:

  • Be right back. Birazdan geri döneceğim.
afk:

  • Away from keyboard. Bilgisayar başında olmayan oyuncular için kullanılır.
L2P:

  • Learn to play. Oynamayı öğren.
idd:

  • Indeed. Aynen, katılıyorum.
idk:

  • I dont know. Bilmiyorum.
idc:

  • I dont care. Umrumda değil.
dc:

  • Disconnect. Oyundan düşmek.
hf:

  • Have fun. İyi eğlenceler.
gl:

  • Good luck. Bol şans.
gg:

  • Good game. Güzel oyundu. Oyun bitiminde beğendiğiniz oyunlar için kullanılır.
gtg:

  • Got to go. Gitmem lazım.
 
Geri
Üst