• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Final Fantasy Crystal Chronicles Hakkında Bilinmesi Gerekenler

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell

Kristal Kadehi
(The Crystal Chalice): Myrhhler’i bu kadeh içinde toplayın ve taşıyın. Kristal parçası sizi ve karavanınızı miasma dan koruyacak.

Moogle’lar : Mooglelar asırlar öncesinden beri var olan küçük, tüylü, kanatlı ve ponponlu küçük yaratıklardır. Miasma’dan pek etkilenmezler. Dilimizi anlayabilirler ve konuşabilirler (her söyledikleri cümlenin sonuna “kupo”’yu eklemeyi unutmazlar), iletişimde çok yardımları olmuştur. Oyunu SP modunda oynuyorsanız size oyun boyunca eşlik edecek bir moogle’ınız olur. Mog adlı moogle’ınız kristal kadehi taşır, büyü yetenekleriyle size ara sıra yardım eder. X butonuyla Mog’a kadehi bıraktırabilir sonra da tekrar X ile aldırabilirsiniz. Moogle evleri dünyanın her yerinde bulunur. Bunlardan birine girdiğinizde Mog’u kırmızı, mavi ve yeşile boyayabilir, tüylerini yıkayıp, kesebilirsiniz. Mog hiçbir zaman hasar almayacağından eğer kadehi taşımıyorsa sizin focus saldırılarınızı

güçlendirecek bir saldırı yaparak onla beraber combolar yapabilirsiniz. Focus saldırılarını ve büyüleri A’ya basılı tutarak yapabilirsiniz.

Kristal Elementleri: Kadeh’teki kristalin dönüşebileceği 4 element vardır: ATEŞ, SU, RÜZGAR ve TOPRAK. Kadehi’nizin kristali tüm karavanı etkiler bazı yerleri doğru elementi bulmadan geçmeniz mümkün değildir.

Element Değiştirme: Girdiğiniz yerlerde “hotspot” adı verilen yerlerde (gayzerimsi yerler) elementinizi değiştirebilirsiniz. Elementlerinizi karavandayken bir yere girmeden önce (Dünya Haritası’ndan) de değiştirebilirsiniz tabi önce burayı keşfetmiş olmanız gerekiyor.

Elementler ve Efektleri:

Ateş; Ateşe (Fire) karşı dayanıklılık sağlar.

Rüzgar; Şimşeğe (Lightning) karşı dayanıklılık sağlar.

Su; Soğuğa (Cold) karşı dayanıklılık sağlar.

Toprak; Zehir (Poison) ve taşlaşmaya (Petrification) karşı dayanıklılık sağlar.

MiasmAkıntılarını Geçmek: Miasma Akıntıları (Miasma Stream) dünyayı bölümlere ayırmıştır. Her akıntıyı geçmenin yolu doğru elementi bulmaktır. Kristal Kadehi’nizdeki elementi değiştirip akıntılardan kolayca süzülebilirsiniz.

Hastalıklar: Düşmanlarınızın bazılarının saldırıları sizde geçici hastalıklara neden olur.

Yanma (Burning); Alevler sizi yutar, savunmanızı düşürür ve hasar verir.

Donma (Freezing); Buzun içine hapsolursunuz ve hareket edemezsiniz. Aldığınız fiziksel saldırılar iki katı olur.

Şok (Shock); Elektrik şoku hareketsiz kalmanıza neden olur.

Acele (Haste); Hareketleriniz hızlanır.

Yavaşlama (Slowness); Hareketleriniz yavaşlar.

Lanet (Curse); Bütün statlarınız geçici olarak yarıya düşer.

Taşlaşma (Petrification); Taşa dönüşürsünüz ve hareket edemezsiniz.

Felç (Paralysis); Zaman durur hareketsiz kalırsınız.

Zehir (Poison); HP bar’ınız mor kaldığı sürece hasar alırsınız, kalpleriniz azalır.

Ölüm (Death); Bu olay bütün canınızı kaybettiğinizde olur. A butonuna basarak arkadaşlarınızdan yardım isteyebilirsiniz. Eğer Single Player Mod’unda iseniz ve komut listenizde sizi dirilten bir Phoenix Down’ınız yoksa oyun biter (Game Over!).

Bilmeceler ve Özel Eşyalar: Yolculuğunuz boyunca bir çok zorlu bilmeceye ve savaşlarda kullanabileceğiniz eşyalar bulacaksınız.

Zindan, Şehir ve Mağaralarda Bulabileceğiniz Genel Eşyalar:

Anahtarlar: Bunları platformlara yerleştirmeniz kapıları açmanızı sağlar. Genelde bir yaratığı yenince çıkar.

Platformlar: Kapıları açarlar. Yeni yollar açmak için anahtarları bunların üzerine yerleştirin.

Hazine Sandıkları: İçindeki eşyaları almak için sandıkları parçalayın (A ya da B)

Şalterler: Şalterleri çalışır duruma getirmek için üzerlerine ağır eşyalar koyabilirsiniz.

Yağ Kapları: Yağ kaplarını yere fırlatıp kırılmasını sağlayın, yağ yere yayılacak, sonra da FIRE büyüsünü kullanıp ateşleyin.

Su Kapları: Su kaplarını yere fırlatıp kırılmasını sağlayın, su yere yayılacak, THUNDER ya da BLIZZARD büyüsüyle kendinize bir field yaratabilirsiniz.

Sıcak Noktalar (Hot-Spots); Buralara kadehinizi yerleştirip elementinizin türünü değiştirebilirsiniz.

Büyü Birleştirme İçin Örnekler (Spell Fusion):

Yer Çekimi (Gravity); FIRE ve THUNDER, FIRE ve BLIZZARD, BLIZZARD ve THUNDER.

Kutsal (Holy); FIRE ve LIFE, BLIZZARD ve LIFE, THUNDER ve LIFE.

Mektuplar: Bir boss ı yendiğinizde, bir moogle ağzında bir mektupla belirir. Moogle sadece düzgünce bi damla myrrh toplayabildiyseniz gelir. Mektupları alır almaz okuyabilirsiniz, bazıları yanlarında bir eşya da bulundurur. Mektuba cevap verebilir, isterseniz yanında gil ya da bir eşya da yollayabilirsiniz. Ailenize göndereceğiniz hediyeler onlarla olan ilişkinizi güçlendirecektir.

Aileler: Her ailenin bir mesleği ve özellikleri vardır. Bunları karakterinizi yaratırken belirlersiniz. Ailenizle olan ilişkilerinize bağlı olarak size ucuza ya da bedavaya ürün verebilirler. Mektupla ailenize gönderdiğiniz bir tohum yolculuğunuzdan geri döndükten sonra size meyve ya da sebze olarak geri döner.

Aile Meslekleri:

Demirci (Blacksmith): Silahları ve zırhları döver.

Terzi (Tailor): Aksesuar yapar.

Çiftçi (Farmer): Tohumlardan sebze ve meyve yetiştirir.

Çiftlik Sahibi (Rancher): Et için büyükbaş hayvan yetiştirir.

Değirmenci (Miller): Buğdayı un yapar.

Balıkçı (Fisherman): Balık tutar.

Tüccar (Merchant): Satmak için eşya alır.

Simyacı (Alchemist): Zırhlar ve silahlar için dizayn çizer.
 
Geri
Üst