• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Final Fantasy III Meslekler Hakkında Bilgi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
(Her yeni Kristal uyandırışımızda birkaç sınıf açılır. Sınıf değişiklikleri oyun boyunca kendiliğinden kazanılan özel puanlarla yapılır. Yeni bir sınıfa geçerken bu puanlardan harcadığınız gibi eski sınıfınıza dönmek için de harcarsınız. Neyseki oyun boyunca bu puanları kazanmak hiç de zor değil.)

Onion Kid: Bunun karşılığı Soğan Oğlan olamaz değil mi :P. Karakterlerimiz oyunun başında bu sınıfla, acemi savaşçılar olarak başlıyorlar.

Wind Crystal:

Fighter: Klasik savaşçımız. Final Fantasy 3’te diğerlerinden farklı olarak “Guard” komutu var. Bunun sayesinde komutu verdiğiniz turda kendinizi savunmada tutabiliyorsunuz.

Monk:
Klasik monk’umuz diyesim geldi ama değilJ. Onun da “Guard” komutu var ve kendisine özgü silahları olsa da en iyi zararı çıplak elle veriyor. Ama iki eline iki güçlü Nunchuk verip atak gücünün arttığını da görebilirsiniz. Silahlı ve silahsız denemelisiniz.


White Wizard:
Başlangıç için iyi savunma ve iyileştirme büyüleri var ama saldırı ve savunma “0”. Bazı oyuncuların 4 White Mage’den oluşan bir grupla oynama fantezileri vardırJ. Yine de her grubta bir tane olması gerekir.


Black Wizard:
Elemantel büyülere sahip Kara Büyücü’nün başlangıç sınıfı. Savaşçıların vuramadığı yerde büyüleri çok iş görür.


Red Wizard:
Sadece oyunun başları için iyi bir karakter sınıfıdır. 4. seviyeye kadar iyileştirme büyüleri yapabilir ve elinde iyi bir silahla fighter gibi iş görebilir ama oyunun ortasından sonra değiştirmek gerekir.


Fire Crystal:


Knigth:
Fighter’ın pelerinle de birlikte karizma kazanmış hali. Daha yüksek savunma, daha yüksek atak, kısacası daha güçlü herşey. Artı bir de 4. seviyeye kadar White büyü yapabiliyor. Ayrıca durumu kritik olan karakterlere saldırıldığında önlerine geçip savunabiliyor. Fighter’ın yolu belli.


Scholar:
White Wizard’ın gelişmiş hali gibi gözükebilir ama değil. İki yeni komutu var. “Scan” ve “…”. “Scan” birkaç tur rakibin zayıf noktasını gösteriyor ve böylece atağınız artmış oluyor. “Peep” düşmanın HP ve MP’ini gösteriyor. Bütün bunları da bir tek Hyne’de kullanıyorsunuz ve inanın oyunun sonuna kadar hiçbir esprisi yok.


Hunter:
Oyun boyunca bulacağımız çeşit çeşit oku (kimisi normal kimisi de element zararı veren) kullanabilen karakterimiz. Arka sırada zarardan uzak durup ön sıradaymış gibi iyi vuruşlar yapabilir. Korunma ve büyü komutları da var. Az olsa da White büyü yapabilir. Bir süre denenebilecek bir karakterdir ama sonlarda değil. Hey oklar bitince neye yarayacak bu adam? Ya!


Thief:
Final Fantasy 1’de bu sınıf Ninja’ya terfi edebiliyordu. Burada ise hırsız, hırsız kalıyor. Çalma (“Steal”) komutuyla düşmandan eşya çalabilirsiniz ama bu her zaman işe yaramıyor ve pek iyi şeyler çıktığı da söylenemez. “Escape” komutu “Run”la aynı işlevde (savaşlardan kaçmanızı sağlıyor) ama daha etkili. Silah olarak ise bıçak kullanabilir ve ortasından sonra oyunda bıçağı ne yaparsınız bilmemJ.


Water Crystal:

Dragoon: Knigth’tan da karizmatik. Sahip olduğu “Jump” komutu ile savaş alanından zıplayarak çıkıyor. Böylece bir tur zarar görmemiş oluyor. Ve tepeden düşmanına dalışa geçince de yüksek zarar veriyor. Mızraklarıyla kullanılası bir karakter sınıfı.

Geomancer:
Savaşın üzerinde yapıldığı zemine göre farklı elemantel saldırılar yapabiliyor.Bunu da normal atak komutu yanında “Terrain” komutuyla yapabiliyor. Tabii bu her zaman işe yaramıyor. Mesela zeminle aynı elementten olan yaratıklara bununla saldırmak işe yaramayacaktır. Kimi zaman da geri bile tepecektir. Yaratıcı bir karakter ama acısını çekmeye değmez.


Karateka:
Bu şeyin karşılığı Karateci mi oluyor? J. Monk’un gelişmiş hali olan bu karakter de yine çıplak elle iş görebiliyor olsa da sonlara doğru alacağı pençe türü silahlarla çok daha etkili! “Build up” komutuyla o turu es geçer, defansı sıfıra düşer, ama sonraki el iki katı zarar verir! Monk’u seviyor ve onunla başladıysanız Karateka ile devam edin!


Viking:
Dövüşçü karakterinize yeni bir komut getirmeyen (“Guard” komutu her savaşçı sınıfımızda hep var) bu sınıf sadece onun özelliklerini arttırdığı için bile seçilebilir. Defansı atağından çok daha yüksektir. Knigth’ın geçmesi gereken sınıf budur(Tipin zerre alakası olmasa da!). Knigth gibi White büyü yapamaz o ayrı. Viking’in ne işi olur büyüyle!


Mystic Knigth:
İsminden her şeyine karizma olan bu sınıfta Dark Sword gibi kendine özgü ninja kılıçlarını ve yine kendine özel donanımları kullanan bir sınıf. Dragoon gibi alternatif, etkileyici, güçlü bir savaşçı sınıfı olarak iş görür. Ayrıca 4. seviyeye kadar da Black büyüleri yapabilir.


Conjurer:
İşte ipin ucunun kaçtığı büyücü sınıfı. Yaratık çağırabiliyor! (“Call” komutuyla). Her ne kadar White ve Black büyücüler kadar etkili olmadığı söylense de yaratık çağırma her Final Fantasy’de yaşanması gereken bir tecrübe olduğu için denenmesi gerek diyorum. Bu, asıl sınıfın acemi hali olduğu için çağırdığımız yaratıklar daha az etkili ve her zaman da yapmaları gereken büyüleri yapmayabiliyorlar. Ama daha güçlüsüne kadar sabredemem diyorsanız Conjurer sizindir.


Bard:
Otoritelerce gereksiz olarak addedilen (Çöplük diyen de var ayıp!) karakter sınıfı. Atak komutunu (Ki Bard’da bu komut “Sing” oluyor.) kullandığınızda elindeki arpıyla müzik çalarak saldırıyor (Sesi çok kötü olmalı yoksa nasıl zarar verir?). “Cheer” komutuyla grubu canlandırıyormuş. Artık bu atağı mı yoksa accuracy’yi mi (Vuruş doğruluğu) arttırır bilmiyorum. “Scare” komutu düşmanın savaştan kaçmasını sağlıyor ama her zaman işe yaramıyor. (Boss’ları kaçırmayı düşünmüyordunuz değil mi?) Bir bakar (belki) sonra değiştirirsiniz (Kesinlikle). Yoksa işe yarar bir sınıf değil. (Tipi de pek şey…)


Earth Crystal:

Warlock: Black Wizard’ın son hali. Son seviyeye kadar bütün black büyüleri yapabilir. En son büyüleri çok güçlü olduğundan daha fazla yapabilmek için karakterinizi kasmak isteyebilirsiniz (Şimdiye kadar kasmadıysanız tabii).

Shaman:
White Wizard’ın son hali. Çok etkili iyileştirme ve hayata döndürme büyüleri ile kolay kolay dize gelmezsiniz.


Summoner:
İşte en sevdiğim sınıf. En saçma ve gereksizinden, en korkulası olana kadar yaratıklar “Call” komutuyla emrimizde. Chocobo, Ifrit, Shiva, Ramuh, Titan, Odin Leviathan ve Bahamut! (Yan görevlari yaptıysanız) sizindir salın üstlerine. Warlock kadar etkili olmayabilir, Shaman gibi iyileştirmez bile ama bir tane bulundurup kullanmaya değmez mi ha?


Forbidden Land Eureka:

Aslında ipin ucu burada kaçıyor. Bu son iki karakter sınıfı bütün karakter sınıflarını olabilecekleri en dehşet hale getiriyor!

Ninja:
Bir elinde Ragnarok diğerinde Masamune varken görmek istemezsiniz . Yo hayır asıl sadece kendisinin kullanabileceği Shurikenleri iki eline verince görmek ya da o ortamda bulunmak bile istemezsiniz! Müthiş atak ve defans. Bütün savaşçılarınızı Ninja yapın! (Bu bir emirdir!)


Sage:
Shaman’ınız da olsa, Warlock’unuz da, hatta Summoner’ınız bile; olması gereken Sage’dir. Her türlü büyüden daha fazla yapabilir, her türlü büyüden daha güçlü yapabilir! Susarım..
 
Geri
Üst