IMLEGEND
Aileden
OYNANIŞ
Oyun gene ilki gibi aksiyon RPG olsa da ikinci oyunda ilkine nazaran biraz RPG öğeleri kaybolmuş gibi. RPG den çok Aksiyon yönü ağır basan oyunun ilkinde bu denge çok iyi yakalanmıştı. Belki de oyunun en büyük eksiği bu yönü diyebiliriz. Gene ilk oyunda olduğu gibi Sora ile ilerliyoruz ve yanımızda bize yardımcı olan iki karakter var. Bu iki karakter asıl olarak Donald ve Goofy olsa da gene ilk oyundaki gibi gittiğimiz dünyalarda bize yardımcı karakterler partimize eklenebiliyor ve biz de Donald veya Goofy ikilisinden birini parti dışında bırakarak o dünyadaki karakteri ekibimize istediğimiz zaman katabiliyoruz.
Çevreyle etkileşim ilk oyuna göre daha bir aktifleştirilmiş. Mesela ilk oyunda bir etkileşim ikonu çıktığında menüden en alta gelerek seçme durumunda kalıyorduk. KH II de ise üçgen tuşunu kullanarak bu etkileşimi gerçekleştiriyoruz. Mesela konuşmamız gereken biri veya incelememiz gerek bir yer var. Oraya doğru gittiğimizde üçgen tuşu aktifleşiyor ve iz de bu sayede üçgene basarak o aktifleştirmeyi gerçekleştiriyoruz. Bir diğer yapılan değişiklik ise artık kapılardan geçerken komut vermek zorunda değiliz. Kapıya doğu gittiğimizde otomatik olarak diğer alana geçiş yapmış oluyoruz. Ayrıca gene ilk oyundaki gibi bir ikonumuz var ve bu ikonu r1 tuşu ile kilitleyebiliyoruz. Bu özellikle boss savaşlarında oldukça işe yarayan bir özellik.
Ana görevimiz dışında gene birçok mini oyuna da girme şansına sahibiz. Hatta ilk oyuna göre bu mini oyunlar bir hayli fazlalaştırılmış. Olympus Colliseum’daki turnuva ise bu oyunda da aynen yerini korumuş.
Yapılan en büyük değişikliklerden biri de kamera sisteminde uygulanmış. Kamera ilk oyuna göre oldukça akıcı bir hal almış. Artık sol analog tuşunu kullanarak kamerayı istediğimiz yere çevirebiliyor ve dilediğimiz gibi kamerayı yakınlaştırıp uzaklaştırabiliyoruz.
Oyun ekranında gene HP ve MP barımız ilk oyundakine oldukça benziyor. HP barımız gene azaldığında bir alarm durumu oluşuyor. MP barı ise büyü dışında bir çok özellikte de kullanılmış ve bittiği anda kendini şarj edebiliyor. Gene ilk oyundaki gibi düşmanlarımızdan çıkan yeşil toplarla HP barımızı mavi saydam toplarla da HP barımızı doldurabiliyoruz. Save küreleri de ilk oyundaki ile birebir aynı. Birinde dünya haritasına dönüş yapabilirken diğerinde sadece save işlemini gerçekleştirebiliyoruz.
Oyunda yapılan bir başka büyük değişiklikte harita sistemi. Oyunda artık bir haritaya sahibiz. İlk başta haritaları göremesek de her bölümdeki belli kısımlarda bulacağımız haritalar sayesinde harita sistemini aktifleştirmiş olacağız.
Oyundaki savaşlar ilkine göre bu sefer daha bir artistlik olmuş. Özellikle kombolara ve hava saldırılarına daha da önem verilmiş. Ve üçgen tuşunun bir diğer kullanma alanı da savaşlarda özellikle boss savaşlarında karşımıza çıkıyor. Savaşlarda üçgen tuşu aktif olduğunda zamanında basarsanız değişik hareketler gerçekleştirebiliyorsunuz. Azı boss savaşlarında ise bu hareketleri yakalamak gerçekten çok önemli bir hal alıyor. Yardımcı karakterlere gene savaşta bir etkimiz olmuyor. Customize menüsünden hareketlerini ayarlayabiliyor ve dilediğimiz silahı ve eşya yı onlara verebiliyoruz. Eşya kullanmaları ilk oyuna göre biraz daha düzenlenmiş. İlk oyundaki gibi olur olmadık yerde item harcamıyorlar. Eğer gerçekten ihtiyaç var ise zamanında kullanarak bize savaşlarda yardımcı oluyorlar.
Yardımcı karakterlerimizin bize yaptığı en büyük etki ilk oyunda olmayan limit özelliği. Her karakterle birer limit özelliğimiz bulunduğu gibi Donald ve Goofy ile de bir üçlü limit kombosu yapma şansına sahip oluyoruz. Bu kombo hareketlerini command menüsünden yapabildiğimiz gibi gene üçgen tuşunu kullanarakta gerçekleştirebiliyoruz.
Daha önce de söylediğim gibi oyunun RPG öğelerini kaybettiği başka bir nokta da büyüler. Büyüler ilk oyundaki önemini fazlasıyla kaybetmiş. İlk oyunda bazı görevleri tamamlamak için dahi bazı büyüleri kullanmamız gerekiyordu. Ben oyun boyunca çok az büyü kullandım diyebilirim. En fazla kullandığım büyü ise tabi ki Curaga oldu. Büyüleri command menüsünden kullanabileceğiniz gibi customize menüsünden istediğiniz menüyü L1+ kısa yoluyla da kullanabilirsiniz.
Oyunda 6 çeşit büyü bulunuyor. Bunlar ;
Fire – Fira – Firaga : Etrafınızda bir alev çemberi oluşmasını sağlar.
Blizzard – Blizzara – Blizzaga : Düşmanınıza doğru buz kütleleri yollar.
Thunder – Thundara – Thundaga : Düşmanınıza yıldırım büyüsü yapmaya yarar.
Cure – Cura – Curaga : Oyunda en fazla kullandığım büyü. Ekibinizdeki elemanların HP barını doldurur. Ayrıca bu büyüyü kullandığınızda tüm MP barınız tükenir.
Magne – Magnera – Magnega : Düşmanınızın yanında bir kütle oluşturarak zarar verir.
Refla – Reflera – Reflaga : Etrafınızda rüzgardan bir koruma kalkanı oluşturur.
Oyundaki para birimimiz gene munny. Düşmanlarımızdan düşen sarı kristalleri toplayarak munny kazanıyoruz. Bu paralarla iksirler, eşyalar, zırhlar ve Donald ve Goofy için silahlar satın alabilirsiniz. Ayrıca gene ilk oyundaki gibi topladığınız itemleri birleştirebileceğiniz bir synthesis bölümü var.
Oyunun grafikleri gene çok başarılı. İlk oyunda zaten çok başarılı olan animasyonlar bu oyunda çok daha ileri bir düzeye taşınmış. Özellikle ana karakterlerin mimik ve hareketleri çok başarılı. Karakterlerin iki tür animasyonları var. Birinde biraz daha mat iken diğerinde çok daha başarılı. Dünyaların atmosferleri gene çok iyi yansıtılmış. Gerek oyuna ait özel dünyalar olsun gerekse de Disney’in dünyaları olsun oyuna çok başarılı şekilde aktarılmışlar. Karakter tasarımları tabiki Tetsuya Nomura’dan ve müziklerde gene çok başarılı. Zaten Disney dünyalarında o dünyaya ait filmdeki müzikler kullanılmış. Atlantica bölümü ise zaten sırf müzik için yaratılmış desem yeridir. İlk oyundaki simple and clean çıkış parçasına bu oyunda sanctuary(passion) fazlasıyla aday olmuş diyebiliriz. Seslendirmeler zaten gene çok başarılı. Oyundaki karakterlere birçok yıldız ses vermiş durumda. Aşağıda seslendirme sanatçılarının listesini görebilirsiniz.
Sonuç olarak oyunda birkaç eksi yön dışında pek bir eksiklik yok. Darısı Kingdom Hearts III’ün başına diyelim ve devam oyununun çıkmasını umut edelim.