• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Final Fantasy XII Esperler Bilgi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
Adları kimi zaman Guardian Force oldu, kimi zaman Eidolon, kimi zaman Aeon… Kimi zamansa Summon ismiyle kullanıldı. Final Fantasy serilerinde summon adıyla genelleme yapılan çağırılan yaratıklardan bahsediyorum. FFX-2’de ara verilen summonlar FFXII ile geri dönüyorlar. Hem de FF6’daki isimleriyle: Esper…FFXII’de tam 13 adet Esper bulunuyor. Fakat her FF oyununda görmeye alıştığımız Ifrit, Shiva, Bahamut gibi summonlar bu oyunda maalesef yoklar. Gıcır gıcır summonlar onların yerini almış durumdalar bu sefer. Oyunda size tanıdık gelebilecek olan esperler de var. Örneğin Velius, Adramelech, Ultima gibi esperler Final Fantasy Tactics oynayanlara oldukça tanıdık gelecektir.

Her Esperin alınması için tıpkı FF5 ve 6’da da olduğu gibi öncelikle onunla savaşılması ve savaşın kazanılması gerekiyor. Bu sayede License Board’unuzda ona ait lisans karesi ortaya çıkmış oluyor. FFXII’de bir esperi herkes kullanamıyor maalesef. O esperin lisansını ilk olarak kim alırsa o esperi yalnızca o kullanabiliyor. Diğer tüm karakterlerin License Board’larında o espere ait olan kare yok oluyor. Bu sayede bir esper sadece ona sahip olana itaat ediyor.

Savaş sisteminin yenilenerek ADB’ye çevrilmesiyle beraber gelen zorunluluklardan biri Summon sisteminin ADB’ye uyarlanmasıydı. FFX oyununa kadarki FF’lerde bir summonu çağırınca bir animasyon ile summon gelir, saldırısını yapar ve giderdi. FFX’te bu sistem değiştirilerek summonların kontrolü bizim elimize verilmişti. Onlara istediğimiz komutu veriyor, dismiss demeden veya HP’si bitmeden savaş sahasını terk etmiyorlardı. Fakat FFXII’de summonların kontrolü tekrar elimizden alınıyor. Savaş sırasında veya dünya haritasında gezerken bir Esper çağırdığınızda öncelikle çağıran kişi dışındaki diğer karakterler savaştan çekiliyor, hoş bir animasyon ile Esperin gelişi gösteriliyor ve ardından Esperin isminin, HP ve MP’sinin, kullandığı hareketin isminin ve esperin kalan zamanını belirten 5 küçük yuvarlağın bulunduğu, tıpkı diğer karakterlerinkine benzeyen bir gösterge çıkıyor. İstediğiniz zaman üzerlerinde iyileştirme büyüsü gibi çeşitli büyüler de yapabildiğiniz esperlere, onları kovmaya yarıyan Dismiss komutu dışında komut veremiyorsunuz fakat yapacakları hareketi bu göstergeden öğrenebiliyorsunuz.

Esperiniz savaş alanında maalesef istediğiniz kadar kalamıyorlar. Siz onları çağırdığınız anda onlara ait göstergenin en sağ kısmında yer alan 5 küçük yuvarlak onların savaş alanında kalabilecekleri süreyi gösteriyor. Ne zaman tüm yuvarlaklar biterse esperin süresi dolmuş oluyor ve otomatik olarak savaştan ayrılıyor.

Summon denince akla gelen ilk şey yaptıkları kendilerine özel olan o muhteşem saldırı hareketleridir. FFXII’deki esperlerde Deathblow adı verilen bu ölümcül saldırılar, PS2’nin tüm grafik olanakları kullanılarak hazırlanmış görkemli animasyonlarla gösteriliyor. Fakat ADB sisteminde esperler yapay zekâ tarafından kontrol edildikleri için her istediğiniz zaman bu Deathblow adı verilen özel hareketlerini yapamıyorlar. Bir Deathblowun gerçekleşmesi için çeşitli koşulların yerine gelmesi gerekiyor. Örneğin çoğu esper, sürelerinin bitmesine yakın veya HP’lerinin bitmesine yakın Deathblow saldırılarını yaparken bazıları da ‘Karakter Stone durumunda olmalı’ ya da ‘Tüm düşmanların HP’leri az olmalı’ gibi koşullar sağlanınca bu özel hareketlerini yerine getiriyorlar. Bir Deathblow saldırısı gerçekleştikten sonra Esperiniz kalan süresine bakmaksızın savaş alanını terk ediyor.

FFXII’de 13 adet Esperin bulunmasının sebebi yıldız kümesindeki burçlar kuşağında son zamanlarda ortaya çıkan ‘Yılancı’ burcu da dâhil olmak üzere toplam 13 burcun olması. Her burcun bir esperi temsil etmesinden dolayı FFXII’de 13 adet Esper bulunuyor.

[TABLE="class: grid, width: 650"]
[TR]
[TD="width: 25%"]
esperl38.jpg
esperl38.jpg
[/TD]
[TD="width: 75%"]
VELIUS (BELIAS)

Burç: Koç
Element: Ateş
Normal Saldırısı: Painflare
Deathblow: Hellfire
Deathblow Koşulları: Esperin süresinin bitmeye yaklaşması veya HP’sinin kritik seviyeye gelmesi(çok düşük HP)[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 25%"]
esperl39.jpg
[/TD]
[TD="width: 75%"]
EXDEATH (EXODUS)

Burç: Terazi
Element: Yok
Normal Saldırırsı: Comet
Deathblow: Meteor
Deathblow Koşulları: Esperin süresinin bitmeye yaklaşması veya esperin Don’t Move(hareket edememe) durumunda olması[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 25%"]
esperl40.jpg
[/TD]
[TD="width: 75%"]
CHAOS

Burç: Boğa
Element: Temel 4 element
Normal Saldırırsı: Aeroga, Blizzaga, Thundaga, Firaga gibi yüksek seviyeli büyüler
Deathblow: Hurricane
Deathblow Koşulları: Esperin süresinin bitmeye yaklaşması veya HP’sinin kritik seviyeye gelmesi[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 25%"]
esperl41.jpg
[/TD]
[TD="width: 75%"]
QUEKLAIN (CUCHRAIN)

Burç: Akrep
Element: Zehir
Normal Saldırısı: Insect Poison Miasma
Deathblow: Venom Bite
Deathblow Koşulları: Esperin süresinin bitmeye yaklaşması veya HP’sinin kritik seviyeye gelmesi[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 25%"]
esperl42.jpg
[/TD]
[TD="width: 75%"]
ZALHERA (ZARELA)

Burç: İkizler
Element: Ölüm
Normal Saldırısı: Kill
Deathblow: Divine Death
Deathblow Koşulları: Tüm düşmanların HP’lerinin kritik seviyede olması[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 25%"]
esperl43.jpg
[/TD]
[TD="width: 75%"]
SHUMIHAZA

Burç: Yay
Element: Ruh
Normal Saldırısı: Loading Attack
Deathblow: Soul Emit
Deathblow Koşulları: Esperin süresinin bitmeye yaklaşması veya HP’sinin kritik seviyeye gelmesi[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 25%"]
esperl44.jpg
[/TD]
[TD="width: 75%"]
ZEROMUS

Burç: Yengeç
Element: Yerçekimi
Normal Saldırısı: Black Perishing Circle
Deathblow: Big Bang
Deathblow Koşulları: Esperin süresinin bitmeye yaklaşması veya HP’sinin kritik seviyeye gelmesi[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 25%"]
esperl45.jpg
[/TD]
[TD="width: 75%"]
ADRAMMELECH

Burç: Oğlak
Element: Elektrik
Normal Saldırısı: Cannon
Deathblow: Judgement Bolt
Deathblow Koşulları: Esperin süresinin bitmeye yaklaşması veya HP’sinin kritik seviyeye gelmesi[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 25%"]
esperl46.jpg
[/TD]
[TD="width: 75%"]
HASHMALIM

Burç: Aslan
Element: Toprak
Normal Saldırısı: Rock You
Deathblow: Gaia’s Wrath
Deathblow Koşulları: Esperin süresinin bitmeye yaklaşması veya esperi çağıran karakterin HP’sinin kritik seviyeye gelmesi[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 25%"]
esperl47.jpg
[/TD]
[TD="width: 75%"]
FAMFRIT

Burç: Kova
Element: Su
Normal Saldırısı: Pale Bombardment
Deathblow: Tidal Wave
Deathblow Koşulları: Esperin süresinin bitmeye yaklaşması veya HP’sinin kritik seviyeye gelmesi[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 25%"]
esperl48.jpg
[/TD]
[TD="width: 75%"]
ULTIMA

Burç: Başak
Element: Holy
Normal Saldırısı: Destruction
Deathblow: Perfect Ultima
Deathblow Koşulları: Esperin ve onu çağıran karakterin HP’lerinin aynı anda kritik seviyede olması[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 25%"]
esperl49.jpg
[/TD]
[TD="width: 75%"]
MATEUS

Burç: Balık
Element: Buz
Normal Saldırısı: Frozen Heaven Attack
Deathblow: Freezing Wave
Deathblow Koşulları: Esperin süresinin bitmeye yaklaşması veya HP’sinin kritik seviyeye gelmesi[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="width: 25%"]
esperl50.jpg
[/TD]
[TD="width: 75%"]
ZODIAC

Burç: Yılancı
Element: Karanlık
Normal Saldırısı: Vanish Ray
Deathblow: Last Eclipse
Deathblow Koşulları: Esperi çağıran karakterin Stone(taş) durumunda olması[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
Geri
Üst