• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Guild Wars 2 Dynamic Events Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

Merhabalar,

Bu yazımda sizlere dynamic eventleri Guild Wars a nasıl yedirdiğimizi ve bilindik MMORPG sistemlerinden nasıl farklı olduğunu anlatacağım.

Görevler

Bir MMO tasarladığımızda eski alışılmış dinamiklere bakıp "Bu nasıl geliştirilir?" diye düşünürüz. Görev sistemi üzerinde çalışırken geliştirilmesi gereken pek çok yer bulduk.

Alışılmış görev sistemlerinde haritada gördüğünüz işaretlenmiş karaktere gider konuşursunuz. Burada kimsenin okumadığı korkunç bir olayı ceya tamamen günlük bir iş için yardım gerektiğini anlatan devasa bir metin görürsünüz. Gidip görevinizi bitirir, yine devasa bir metin ve ödülünüz için geri dönersiniz. İşte alışılmış görev sistemleri hikayenin nasıl geliştiğini bu devasa metinlerle anlatır.

Guild Wars 2 de ise neler olduğunu anlamak için devasa metinler okumanıza gerek kalmıyacak. Bunun yerine siz neler olduğunu bizzat görerek veya işterek yani yaşayarak anlayacaksınız. Eğer bir ejdarha saldırıyorsa bunu 3 paragraflık bir metinden değil yıkılan binalarla, havada uçuşan ateş topları veya karakterlerin ejderhanın saldırısıyla ilgili bağırmalarını duyacaksınız. Komşu şehirlerden muhafızlar veya karakterlerin ejderha ile olan savaşınızda yardım etmek için geldiklerini ve kuşatma altında olan şehirin duman içinde kaldığını göreceksiniz.

Geliştirilmesi gereken diğer bir kısım ise görev metinlerinde anlatılanların aslında gerçekleşmemesidir.

Örnek vermemiz gerekirse; görev metninde size ogrelerin evinizi yok etmeye geldikleri söylenir. Bunun üzerine göreviniz "Kill 0/10 Ogres" şeklinde olur ve sizin gidip belirli bir bölgede dolanan ogreleri öldürmeniz beklenir. Her karekterin bu görevi yapması gerektiği için aslında ogrelerin hiçbir şeyi tehdit ettikleri yoktur. Fakat görevde anlatılan bu değildir. Yani oyun size yalan söylüyor!!

Biz ArenaNet' te bunun yeteri kadar iyi olmadığını düşünüyoruz. Eğer göreviniz size ogrelerin evinizi yıkmaya geldiğini söylüyorsa siz onları durdurmassanız gelir ve evinizi yerle bir ederler.

Yaşayan Dünya

Bu deneyimleri yaşadığınız bir dünya yaratırken, dünyanın gerçekten yaşaması gerekir. Guild Wars 2 deki Dynamic Event sistemi ile bunu hedefledik.

Diğer online oyunlarda görevler sadece fail olup dünya üzerinde herhangi bir değişiklik yaratmaz sadece görevi yeniden alıp bitirirsiniz. GW2 de ise event bitene kadar yaptığınız şeyler dünyayı etkilemeye devam eder.

Alışılmış MMOlarda görevinizi bitirdiğinizde yaptığınız şeyin dünya üzerinde gerçek bir etkisi yoktur. Devam eder yeni görevler ararsınız. Bitirdiğiniz görevin iyi yada kötü katkısı yoktur. GW2 de eventler direkt olarak dünyanızı etkiler. Örneğin düşman ordusu toplanıyorsa oyunculardan organize olup onları durdurmaları istenir. Ordu başarısızlığa uğratılırsa event farklı şekilde devam eder. Oyuncular ordunun üssüne girebilir kumandanlarıyla savaşabilir veya ele geçirilmiş dostlarını kurtarabilirler. Hatta üssü savunup yardım için gelen düşman ordusuyla savaşabilirler.

Diğer taraftan, oyuncular başarısız olursa düşman ordu bölgede kendilere üs kurabilir duvarlarını inşa ederken ana üsten malzeme, asker veya silah yardımı alabilir. Geçici üslerine yerleştiklerinde ise tekrar çevre köylere saldırmak için harekete geçerler. Sniperlarını tepelere, hücüm takımlarını köylere yollayabilir. Tüm bu olaylar oyuncuların yaptığı seçimlere dayalıdır.

Örnek olarak oyuncular sniperları durdurmassa sniperlar köylüleri veya satıcıları vurabilir. Hücüm takımları durdurulmassa köyü ele geçirir ve oyuncuların köyü geri almak için birleşip köye saldırmaları gerekir. Tüm bu olaylar düşman ordunun devriyeye çıkmasıyla başladımıştı.

Bunlar yaptığınız her seçimin görülebilir, duyulabilir ve yaşanabilir olan GW2 dünyası için tasarladığımız binlerce eventlerden birkaçı.

MMO yu Tekrar MMORPG Yapmak

MMO oynayan oyuncuların topluluklardan dayanışma sezmesi gerekir, tehdit değil. Alışılmış mmoların en büyük sıkıntısı oyuncuları bir araya getirememek hatta başka bir oyun gördüğünde düşmanmış gibi davrandırmasıdır.

Alışılmış görev sistemleri bir grup oyuncuyu bossu öldürmesi için gönderir, grup bossu keser ve bir kişi görev için gerekli olan eşyayı alır. Diğerleri ise bossun re-spawn olmasını beklemek ve eşyayı tek tek almak zorundadırlar. Bu sizin diğer oyuncuları yanınızda istememenize neden olur ama mmoların amacı oyuncuları bir araya getirmektir.

GW2 event sistemi ile düzeltmeye çalıştığımız şeylerden biride bu. Her oyuncu öldürülen boss için ödül alır ve herkes öldürmek için çaba sarfeder. Herkes birlikte çalışıp görevlerini yerine getirir. Grup sisteminde dengeyi kurmak için ise oyuncu sayısına bağlı olarak karşılaştığınız zorluk seviyesi artar veya azalır.

Eventler oyuncuları dayanışma ve sorumluluk duygusu ile bir araya getirmeyi amaçlar. Herhangi bir grupta olmasanız bile diğer oyuncular size yardım edebilir. Buda normalde oyuncu görünce "Yaşasın, işte moblarımı çalıcak adam" demenizi engeller.

Tekrar Keşfetmenin Yararları

MMOlarda 2 tip oyuncu olur. Birincisi oyunu noktası virgülüne kadar bitirmek ister. İkincisi ise farklı karakterler yaratıp farklı deneyimler yaşamak ister(aka altoholicler). GW2 event sisteminde bu tip oyunculara daha önce yapılmamış şekilde yardım ettik.

Birinci tip oyuncunun keşfetmekten zevk almasını sağladık. Alışılmış oyunlarda her şeyi keşfettiğiniz zaman yapıcak birşeyiniz kalmaz. GW2 de ise her faklı haritada eventler farklı geliştiği için her seferinde farklı şeyler keşfedebileceksiniz.Örnek olarak daha önce nornların yaşadığı bir şehir bir sonraki ziyaretinizde Sons of Svanir tarafından ele geçirilmiş olabilir.

Ayrıca tüm dünyaya serpiştirilmiş gizli eventlerda dünyayla etkileşime geçmek için beklemede. Buda keşfetme ruhunu canlı tutmaya yardım ediyor. Eski bir büyücü tarafından yazılmış bir kitabı okuduğunuzda yaratıcağınız portal zincirleme eventlerin başlamasına neden olacak ve portallar arası yaratıkların geçmesine neden olabilir. GW2 her tür oyuncuya hitap etmek için event sistemini kullanır.

Dünya yaşayan ve değişen bir dünya olduğu için yarattığınız her karakter size farklı deneyimler yaşamanızı sağlayacak.

Sırada Ne Var?

MMOlar hızla popülerleşmesine rağmen içerik adına çok az gelişme yaşandı. MMO oyuncuları yaşamayan sabit dünyalarda, level atlatmaktan başka bir işe yaramayan görevleri yapıyor. Bunu değiştirmenin zamanı geldi. GW2 Dynamic Events sistemi sayesinde yaşayan, değişen, gelişen size karşılık veren bir dünyada yaşamaya hazır olun. Hayal kırıklığına uğramıyacaksınız.

Bu yazı görev sistemlerindeki eksiklikleri anlatırken, MMO yu nasıl tekrar MMORPG yaptığımızdan bahsederken bir sonra yayınlanıcak Ree Soesbee size Kişisel Hikaye sistemi ile RPG yi nasıl tekrar MMORPG içine koyacağımızı anlatacak. Kaçırmayın.
 
Geri
Üst