• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Guild Wars 2 - Kendi Tarzında Oyna - Trait ve Attribute & Gelişim ve Leveling -

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
pbzvby8i.gif



15971.png


Kendi Tarzında Oyna - Trait'ler ve Attribute'ler

link_header.jpg


Jon Peters'ın "Kendi Tarzında Oyna" makalesinden alıntıdır. Kısaca özetleyecek olursak, attribute’ler oyuncuların etkililiklerini artırabilmek adına harcayabilecekleri özelliklerdir. Dört temel attribute’lemiz var; bunlar, power, vitality, precision ve toughness.


Oyunu oynayan yapımcılar karakterlerin güçlerini özelleştirmek istedikleri fikrine varmışlar. Daha önceden başlıca dört attribute’mizden ikisi olan toughness ve power’ın ikisi de aynı işi görüyorlardı. Toughness healing’i yükseltirken, power da condition’ların yaptığı hasarı yükseltiyordu. Bu aslında bizi iki ofansif stille karşı karşıya bıraktı: ya daha fazla hasar yapacaksın, ya da daha fazla kritik vuruş yapıp onların etkilerine karşılık ver.


Bu yeterince iyi değildi. En azından dört farklı ofansif oyun stili olmasını istememizin yanı sıra genel bir build çeşitliliğinin de olmasını istedik ve bu yüzden bir takım yeni oyuncu attribute’leri de ekledik. Bu yeni attribute’ler dört ana attribute’ten farklılaşırlar ve yalnızca trait ağaçlarına veya item’ler sayesinde elde edilebilirler. Dört ana attribute olan power, vitality, precision ve toughness de trait ve gear ile yükseltilebilir, ama bu attriubte’ler siz seviye atladıkça da yükselir.


Attributes:
Bu yeni attribute’lara ve ne işe yaradıklarına bir bakalım. Bu attribute’leri offense (saldırı), support (destek) ve profession-specific (sınıfa özgü) olarak organize ettik.

Offense:

  • Prowess: Kritik vuruşların kritik vuruş çarpanını yükseltir.
  • Malice: Burning, poison, confusion ve bleeding gibi condition’ların yaptığı hasarı artırır.
  • Expertise: Oyuncular tarafından uygulanan tüm condition’ların süresini artırır.

Support:

  • Concentration: Oyuncular tarafından ugulanan boon’ların süresini artırır.
  • Compassion: Kendinize yaptığınız heal’ler de dahil olmak üzere yapılan tüm healing’i artırır.


Profession-Specific Attributes:
Her sınıfın kendine özgü kendisi için benzersiz olan bir attribute’si vardır.

  • Brawn (Warrior): Warrior’un burst skill’leri ile yaptığı hasarı artırır.
  • Willpower (Guardian): Tüm virtue skill’lerin yenilenme süresini azaltır.
  • Cunning (Thief): Steal yeteneğinin yenilenme süresini azaltır.
  • Empathy (Ranger): Pet attribute puanlarını artırır.
  • Ingenuity (Engineer): Tool-belt yeteneklerinin yenilenme süresini azaltır.
  • Guile (Mesmer): Shatter yeteneklerinin yenilenme süresini azaltır.
  • Intelligence (Elementalist): Dört elemental attunement’lerin yenilenme sürelerini azaltır.
  • Hunger (Necromancer): Necromancer’in life-force havuzunun boyunu uzatır.


melee1-600x375.jpg



15971.png


Trait'ler


Trait sistemini ilk açıkladığımızda bu sistem oyunculara oyun sonu kişiselleştirmeleri ve karakterler arasındaki farklılaşmaları oluşturmak için esnek bir yöntem olması için duyurmuştuk. Yeni trait sistemi de aynı işi görüyor, fakat bunu bu kararları anlaması daha kolay biçimde ve karakteri daha iyi tanımlayacak şekilde yapıyor.

TraitsShot-600x449.jpg


Trait puanları:
11. seviyeden 80. Seviyeye kadar her bir seviyede bir trait puanı alıyorsunuz. Bu sayede 80. Seviyeye gelen bir karakter karakterini geliştirmek için kullanabileceği 70 puana sahip oluyor.

Trait ağaçları :
Her sınıf beş trait ağacına sahip ve her ağaca 30 puan kullanılabiliyor. Bir ağaca her puan verişinizde karakter attribute’lerinizin ikisini yükseltiyor. Yükseltilen bu attribute’ler sınıfına göre değişim gösteriyor. Örneğin Water Magic’e puan veren bir elementalist Vitality ve Healing attribute’lerini geliştirmiş olur.
Her sınıfın trait ağaçları ve onlara bağlı olan attribute’ler de şu şekilde:



Warrior:
Strength: Power ve Expertise
Arms: Precision ve Malice
Defense: Toughness ve Compassion
Tactics: Vitality ve Concentration
Discipline: Prowess ve Brawn


Guardian:
Zeal: Power ve Concentration
Radiance: Precision ve Expertise
Valor: Toughness ve Prowess
Honor: Vitality ve Compassion
Virtues: Malice ve Willpower


Thief:
Deadly Arts: Power ve Expertise
Critical Strikes: Precision ve Prowess
Shadow Arts: Toughness ve Compassion
Acrobatics: Vitality ve Concentration
Trickery: Malice ve Cunning


Ranger:
Marksmanship: Power ve Expertise
Skirmishing: Precision ve Prowess
Wilderness Survival: Toughness ve Malice
Nature Magic: Vitality ve Concentration
Beastmastery: Compassion ve Empathy


Engineer:
Explosives: Power ve Expertise
Firearms: Precision ve Prowess
Inventions: Toughness ve Compassion
Alchemy: Vitality ve Concentration
Tools: Ingenuity ve Malice


Mesmer:
Domination: Power ve Expertise
Dueling: Precision ve Prowess
Chaos: Toughness ve Concentration
Inspiration: Vitality ve Compassion
Illusions: Malice ve Guile


Elementalist:
Fire Magic: Power ve Expertise
Air Magic: Precision ve Prowess
Earth Magic: Toughness ve Malice
Water Magic: Vitality ve Compassion
Arcane Power: Concentration ve Intelligence


Necromancer:
Spite: Power ve Expertise
Curses: Precision ve Malice
Death Magic: Toughness ve Concentration
Blood Magic: Vitality ve Compassion
Soul Reaping: Prowess ve Hunger

15971.png


Gelişim & Leveling:






MMOlarda saatlerce oyunu oynadıktan sonra EXP barınıza bakıp " Ne? EXP barım hiç mi oynamadı?" diye soruyorsunuzdur. Kimse bütün gün oynamasına rağmen hiç bir gelişme görmemesi hissini sevmez. Biz de bu durumdan sizin kadar nefret ediyoruz, hatta bu bizi çıldırtıyor.
Guild Wars 2'deki amacımız level atlama sürecini düzleştirmek, gelişimi basit ve düz yapmak. Herkesin level atlama sürecinde, mantıklı süreler harcamasını istiyoruz. Aşırıya kaçmak istemiyorlar. Gelişmek için bir ton yaratık kesip saatlerce grind yapmanıza veya basmakalıp görevlerle günler harcamanıza gerek yok.
Peki bunu nasıl yapacağımızımı sordunuz? Güzel soru! Öncelikle level sınırını 80 yaptık ama leveller arası süreyi kısa tuttuk. Her seferinde level atlaması uzayacağına her levelda hemen hemen aynı süreyi harcayacaksınız.
Daha iyi gösterebilmek için, diğer MMO'lar ile Guild Wars 2'deki level sistemini karşılaştıran tablo:

UpdatedLevelCurve-600x414.jpg


Gördüğünüz gibi arkadaşlar bir süre sonra her level için gereken süre hemen hemen aynı oluyor. Bu gerçekten güzel bir sisteme benziyor umarım işe yarar ve bekleneni karşılar.


15971.png
 
Geri
Üst