• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Guild Wars Irklar & Sınıflar

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
2upqlpz.jpg



2rxvhgl.png




Asura

hero-asura.jpg

Boyları kısa olabilir fakat yeraltında yaşayan bu büyülü mucitler ırkı entellektüel bir dev. Bu inanılmaz zeki varlıklar büyü ve zanaat bilgilerini kendilerinin doğal üstünlüğünü iddia etmek için kullanıyorlar. Asuraların dünyasında güçlü olan değil akıllı olan varlığını sürdürebilir. Diğer ırklar kendilerinin güç ve kuvvetin erdemiyle yönetilmeleri gerektiğine inanıyorlar fakat onlar kendilerini kandırıyorlar. Herşey asuraya hizmet edecek – zamanı gelince.

Ateş ejderhası Primordus'un yardakçıları tarafından Tyria'nın yüzeyine sürülen Asura, Burada huşu uyandıran Rata-sum gibi Maguuma Ormanı metropollerini temel alan yeni ve karmaşık bir toplum oluşturdular. Asura hayatı büyük araştırma kurumları olan İstatistikler, Dinamikler ve Sinerjetikler Kolejlerinde analiz edilen ve herşeyi kapsayan metafizik teorisi ebedi simya'nın araştırılması etrafında şekillenmiştir.

Asuralar büyü yeteneklerini hizmetçi golemler, asura kapıları, yıkıcı asalar ve birçok muhteşem icat yapmak için kullanıyorlar. Medeniyetleri organize fakat aynı zamanda oldukça esnek. Bu ufak dahiler büyük görevleri gerçekleştirmek için sıklıkla "krewes" adı verilen uzmanlaşmış çalışma gruplarında biraraya geliyorlar. Asura akranları arasında itibara, başarılı projelerinin portfolyosunu çıkararak ya da esrarlı bir çalışma alanında en önde gelen uzman olarak ulaşabiliyorlar. Sürekli kendi entellektüel üstünlüklerini kanıtlamaya çalışarak, asura ırkının da üstünlüğünü kanıtlamaya çalışıyorlar.

Tyria'yı yönetmeye asuradan daha uygun olan kim var? Daha ilkel, savaş meraklısı ırklar ağır birşeylerin kaldırılmasına ihtiyaç olduğuna asuranın işine yarayabilir fakat onlar kaba güçlerinin ve dayanıklılıklarının onlara iktidar hakkı kazandırdığı yanılgısı içindeler. Ne kadarda hatalılar. Herhangi bi asuranın açıklayabileceği gibi ebedi simya'ya egemenlik, Tyria'ya egemenliğe eşittir. Kim böyle bir mantığa itiraz edebilir?



Charr


hero-charr.jpg

Makinelerin gürültüsü ve silahların kıvıcımlarıyla, hayatın dişlerinden her gün bir tane daha sökeriz.


İlerleyen savaş makinalarının gümbürtüsü öteki alçak ırkları korkudan titretiyor. Onlar Charr ve fetih onların doğuştan gelen hakkı.

Charr ırkı savaşın acımasız potasında işlendi. Bu onların bildiği tek şey, Savaş onları tanımlıyor ve hakimiyet kazanma görevi onları ileri, daima ileri sürüyor. Zayıf ve aptal Charr'ın içinde yer bulamaz.

Birçok kuşak önce charr, dini kastı devirip, askeri kültürlerinin temeli olan kadim Lejyonlarını yeniden kurdular. Charr uydurma tanrılara sırtını dönüp, en az kendileri kadar ölümcül, amansız silahlar ve savaş makinaları yaratmalarını sağlayan endüstriyi kucakladılar. Onlar düşmanlarını ezmek için olabilecek her yolu kullanırlar; pusu, bombalama, pençe ve tırnak. Hangi yolla veya bedeli ne olursa olsun önemli olan tek şey

Charr gençliğinden itibaren savaşçı olmak için çalışır. Toplumları, savaş grupları, bölükler ve dört büyük lejyon şeklinde organize edilmiştir. Kül Lejyonu, Kan Lejyonu ve Demir Lejyonu gevşek şekilde ittifak halindedir, buna karşılık Ateş lejyonundaki kalleş dini fanatikler diğerlerine karşı komplo kurmaktalar. Günümüzde, fethedilmiş Ascalon kudretli Demir lejyonunun anayurdu fakat charr hakimiyeti altında dahi Ascalon'da savaş sürmekte. Devasa Black Citadel'den operasyonlarını sürdüren üç lejyon, insan asilere, uzun zaman önce mağlup edilmiş Ascalonluların hayaletleriyle ve kendini tanrı yapmak için çabalayan Ateş Lejyonunu tiranıyla savaşıyorlar. Charr hiçbir zaman düşman kıtlığı çekmemiştir ve onlar da başka türlü olmasını asla kabul etmezler.





Norn

hero-norn.jpg

Eğer yeteri kadar cesursan, efsanen sonsuza dek yaşar....


Onlar, donmuş kuzeyden seslenir — norn, kahramanların ırkı. Bu büyük, şekil değiştiren savaşçılar, yiğitliği ve zaferi herşeyden üstün tutarlar. Onlar, sadece çeliğin gücüne güvenir.

Norn, yalvarmaz, veya tanrıların iyiliği için yere kapanmaz, hayır. Onun yerine, onlar, hayvanların ruhlarına hürmet eder, ve onlardan kuvvet alır. Norn, onların dinsel totem hayvanlarının formuna dönüşebilir — kar leoparı, kuzgun kurt — ve onların gücünü savaştıkları herzaman çağırır.

Uzak kuzeydeki evlerinden buz ejderhası Jormag tarafından sürülen Norn ırkı, Shiverpeak Dağlarının dondurucu tepelerinde yeni yurtlarını kılıçlarıyla şekillendirdi. Büyük buz ejderhasının gölgesi bu onurlu sürülenlerin üstüne düşer, bazıları, yozlaşmış olanlar - Svanir'in Çocukları - yüce Totem ruhu olarak Jormag' a tapar. Acımasız ve kanlı bir kader, bu hainleri bekler.

Bağışlamayan Shiverpeaks boyunca dağılan norn, büyük salon Hoelbrak gibi ortak salonlarda yaşadı. Onlar zayıf ırkların yönetimlerini daima küçük görür, norn takip etmez, takip edilir. Hiçbir norn bir kralın veya kraliçenin karşısında diz çökmemiştir ve aslada çökmeyecek.

Her norn bilirki sadece cesur ve güçlü ölümsüzlüğe ulaşır. Galibiyetler hikayelerde ve şarkılarda kutlanır, zayıf olanlar unutulur, zaman altında gömülü kalır. Bu kahramanın, nornun yoludur.

Sylvari



hero-sylvari.jpg

“Şeytan Tyria’yı tehdit ediyor, ama rüyamız bize karanlıkta yol gösterecek…şafağa kadar”


Uzun zaman önce, yorgun bir asker Maguuma Ormanın’ın derinliklerinde bir yere garip bir tohum ekti. Asırlar boyunca bu solgun ağaç, dalları tüm ormanı kaplayarak nihayet 25 yıl önce çiçek açana kadar büyümeye devam etti. Ve “ilkdoğan” dünyaya ilk adımını attı. Mevsimler boyunca bu garip dünyada şaşkın gözlerle kendi amaçlarını arayan kardeş Sylvari halkı “İlkdoğanı” takip etti. Uyanmadan önce ilk olarak onları besleyen “Rüya” tarafından biçim verilen Sylvari şimdi dünyada macera arayarak seyahat ediyor. Onlar merağı görevle, sabırsızlığı kahramanlıkla, savaşı ise onurla dengede tutmak için çaba sarfediyorlar.

“Rüya” hala uzak bir şarkının yankısı gibi ruhlarında yer alıyor. Rüya sayesinde ırklarının kötü durumunu ve akışını sezebilir, tüm Sylvari arasında öne çıkan bağlantıları hissedebilir, bilgiyi ve keşiflerini bir nehrin akıntısına karışan sular gibi paylaşırlar. Yer ve onun barındırdığı zenginliklerle derin bir bağlantıları vardır ve bilirlerki büyüyen ve çiçek açan her şey onların kardeşidir. Kutsal Ventari tabletlerine kazınmış olan bilgilerin kılavuzluğu ile ormanın içinde bir şehir kurmuş ve büyünün gizemini çelik gibi sağlam bir kararlılıkla iyilik adına kullanmak için kendi kültürlerini yaratmışlardır.

Fakat tüm Sylvari soylu ve tüm “Rüyalar” güzel değildir. Solgun ağacın bazı çocukları gölgeli bir yol seçtiler,ve kendilerini yüzeyde kaynayan, kara ayları, şeytani eğlenceleri ve gece yarısında uğuldayan korkunç sırları fısıldayan bir karabasana adadılar.
Karabasan Mahkemesi (Nightmare Court) kardeşlerinin faziletlerini red eder ve tüm Sylvari’yi kendi uğursuz felsefesine çekmeye çalışır. Eğer durdurulmazlar ise Rüya’yı şeytani davranışları ile yozlaştıracak, solgun ağacı çürütecek, soylu Sylvari halkını yozlaşmış ve çürümüş bir geleceğe mahkum edecekler.
Rüya ve karabasan arasındaki savaşta, Tyria’nın en yeni halkının kaderi kahramanlar tarafından belirlenecek.



Human
hero-human.jpg




...evlerimiz, tanrılarımız ve kraliçemiz için savaşırız. Hiçbir şey bizi yıldıramaz.​

İnsan ırkının dayanıklılığı bir çok kez test edildi. Güvenlikleri ve özgürlükleri için bir çok şey feda ettiler yinede yılmadan devam ediyorlar.

Ascalon un savage charr tarafından istilasından, Orr'un kayıp krallığının denizlerin derinliklerinden doğuşuna kadar, insanlık yıprandı ve zarar gördü. Anayurtlarını kaybettiler, duaları sessiz gökyüzüne ulaştı. Şimdi, insanlığın kalan çocukları ve kızları son yurtlarına sahipler, Kraliçe Jennah tarafından yönetilen Kryta. İnsan ırkının tekrar yükselişini sadece onların cesareti, iradeleri ve birlikleri sağlayabilir.

Yüz yıldan fazla bir süredir, flamalar Divinity's Reach şehrinin üzerinde dalgalandı, medeniyet ve barışın şehri. Ascalonda, Ebonhawke kalesindeki kahraman savaşçılar direnişin son kıvılcımını yaşatmak için mücadele veriyorlar.Bir gün kayıp vatanlarını geri kazanmaya ve atalarının şehrini asla kaybetmeyeceklerine yemin ettiler.

İnsanlığın mumu kendini adamış cesur kahramanları olmasaydı şimdiye kadar sönmüş olurdu. O koruyucular en iyiler ve insanlığın son umudu onlar. Diğer olasılıklara rağmen, insalık tanrıya olan inançlarının verdiği cesaret, kraliçeye olan bağlılıkları ve geleceğe dair parlak rüyaları sayesinde herşeyin üstesinden gelecek. Düşmanlarının karşısında bir duvar gibi tekrar duracak ve başarısız olmayacaklar.




2rxvhgl.png
 
Guild War Sınıflar

2upqlpz.jpg




2rxvhgl.png




Elementalist

hero-elementalist.jpg


Elementalist - Ateş, Hava, Toprak, Su. Bunlardan biriyle ölüme meydan okuyabilirim.

Elementalist doğanın yıkıcı güçleri ateş, hava, toprak ve suyu emri altına sokar. Elementalist fiziksel dayanıklılıktan yoksun olsada tek bir büyü ile devasa zarar verebilir, rakiplerini tehlike yaratmadan etkisiz kılabilir. Buna rağmen elementalisti zorlu kılan çok yönlü olmasıdır.

İçinde bulunduğu tehlikelere uyum sağlamak için silahlarını değiştirmek yerine o duruma uyum sağlayacak elementi kullanmayı tercih eder. Elementalist 4 elementten birinin "Attunement" ini kullandığında kendini gelişterecek güçler kazanır.

Fire Attunement ile yeri yakarak veya gökyüzünden erimiş kayalar yağdırarak bir kaç düşmanı aynı anda öldürebilir yada kendisine dokunacak kadar aptal düşmanları yakabilir.

Air Attunement kullandığında rüzgarları veya yıldırımları kullanarak tek bir hedef üzerinde sersemletici ve yüksek hasarlı saldırılar yapabilir veya yakınındaki düşmanları yıldırımlarıyla çarpabilir.

Water Attunement kullandığında ise ateş ve havanın yüksek hasar gücü yerine düşmanlarının hareketlerini kontrol ederek savaşı kendi kurallarına göre yönlendirir. Water Attunement kullanan elementalistler aynı zamanda yanındaki dostlarını iyileştirebilir.

Zorda kaldığı durumlarda ise Earth Attunementin güçlü savunma kabiliyetine güvenir. Earth elementalistler toprağı kullanarak sismik şoklar yaratabilir, volkanik patlamalar kullanarak kendini ve dostlarını koruyabilir.

Elementalisler bazı özel büyülere sahiplerdir:

Glyphs: Bunlar elementalistlerin büyülerinin çeşitli özelliklerini güçlendirmek için kullandıkları Arcane büyüleridir.

Signets: Signetler elementalistlere pasif olarak sürekli yarar sağlar veya aktif edilerek daha büyük katkı sağlarlar. Örneğin Signet of Earth alınan zararı azaltırken aktive edildiğinde yakınındaki düşmanları sersemletebilir.

Conjure Spells: Elementalistler kendine veya arkadaşlarının kullanabiliceği eşyalar yaratır. Örnek olarak Conjure Flame büyüsünü rakiplerine yanan taşlar atmak için kullanabilir.

Area Spells: Alan etkili büyülerdir. Bunları kullanarak lavdan oklar veya ateşten duvarlar yaratabilir.



Warrior





hero-warrior.jpg


Balta ya da topuz. Tüfek ya da kılıç. Biliyorsunki hepsi iyi.

Silahların ustası warrior hızına, gücüne, dayanıklılığına ve zırhlarına güvenir. Warrior darbe üstüne darbe indirerek adrenalin depolayıp gücüne katkı sağlar.

Adrenalin Burst Skilller sayesinde warrior a güç katar ve verdiği hasarın çoğalmasını sağlar. Her silah setinin depolanan adrenalini kullanacak bir burst skilli vardır. Warrior bu skilleri istediği zaman kullanabilir ama ne kadar cok adrenalin biriktirirse o kadar cok etkili olur. Bazı burst skiller ise hasar yerine bazı kondisyonlar sağlar.

Her silahın warriorun kendi oyun tarzına uydurabileceği bir rolü vardır. Warriorlar ana ellerine silah alıp diğer ellerine kalkan alabilir, warhorn veya iki ele birer silah alabilirler. Yinede en iyi kullandıkları kombinasyonlar silah-kalkan yada çift elli silahlardır.

Kılıç kullanan warriorlar hızlıdır ve vurdukca rakiplerinin kanamasını sağlar.

Balta kullanan warriorlar adrenalinlerini çok hızlı bir şekilde doldurup yıkıcı hasarlar verebilir.

Çekiç kullanan warriorlar rakiplerini yere düşürebilir veya alan etkili saldırılar yapabilir.

Topuz kullanan warriorlar rakiplerini güçlü stun eden saldırılar yapabilirler.

Büyükkılıç kullanan warriorlar momentumlarını kullanarak sweep alan etkili ataklar yaparlar.

Yay kullanan warriorlar alan etkili saldırılar yapabilir.

Tüfek kullanan warriorlar tek bir hedefi yanına çekmek veya kaçan düşmanı vurabilirler.

Warrior bazı özel yeteneklere sahiptir:

Stances: Bunlar warriorların enerjilerini başka yerlerde kullanmasını sağlar. Örneğin, Berserker's Stance kullanan bir warrior enerjisini harcayarak daha hızlı adrenalin toplar yeterli adrenaline ulaştığındada kolaylıkla stance i kapayıp tekrar enerjisini doldurabilir.

Chains: Bunlar 3 yeteneğin tek bir slotta olmasıdır. Örnek olarak, kılıç chain skilleri Sever Artery, Gash ve Final Thrust aynı tuş ile çalışır 3 slot yerine tek slot kaplar.

Banners: Warrior dostlarına güç kazandırmak için bannerları kullanır. Bannerler taşınabilir veya herhangi bir yere bırakılabilir. Örnek olarak, Banner of Courage, yeteri kadar yakın olan dostların melee damageini arttırır.

Shouts: Shoutlar etrafındaki dostlara buff kazandıran yada düşmanlarını debufflayan skillerdir.

Charge Skills: Bu skiller şarj edilen skillerdir ve şarj edildikçe güçlenir.



Mekanikler
Silahlar
Warrior dokuz farklı silah kullanabilir. Bu dokuz silahı ondokuz farklı şekilde kombine edebilir.

Main Hand: Sword, Axe, Mace
Offhand: Shield, Warhorn, Sword, Axe, Mace
Two-Handed: Greatsword, Hammer, Longbow, Rifke

Warrior silah setlerini kolaylıkla değiştirebilir. Fakat her değiştirme arasında belirli bir bekleme süresi vardır bunu azaltmak için ise Weapon Master özelliğini kullanabilir.

Adrenaline
Warriorlar combatlara adrenalinsiz başlarlar ve vurdukları her darbeyle adrenalin kazanırlar. Warriorlar kazandıkları adrenalini arttıracak 3 aşamaya sahiptirler - veya depoladıkları adrenalini burst skilleriyle kullanabilirler. Her adrenalin seviyesi warriora pasif özellikler kazandırır.

Burst Skills
Bu skiller warriorun birikmiş tüm adrenalini kullanır. Her silah adrenalin seviyesine göre değişen burst skille sahiptir. Bunlar hasarı arttırma, kondisyon ekleme, kondisyonun süresini arttırma veya skillin süresini arttırma gibi değişebilir.




Ranger



hero-ranger.jpg


Ranger keskin gözü, titremeyen eli yada doğanın kendi gücü ile her işin ustasıdır. Uzun mesafeli çarpışmaların ustası ranger düşmanlarını uzak mesefelerden yayı ile avlar. Emrindeki bir ahır dolusu hayvanıyla ranger düşmanının güçlerine ve zayıflıklarına odaklanabilir.

Rangera sadık hayvanı eşlik eder. Rangerlar hayvanları sevgileriyle kendilerine bağlarlar. Rangerlar çağırabilecekleri 3 hayvana sahip olabilirler ama sadece bir tanesini yanlarına alabilirler. Hayvanların canları, zırhları ve damageleri sahiplerinin levelına göre hesaplanır.

Hayvanları eğitmek için türlerin genç olanlarıyla etkileşime girmeniz gerekir. Eğitilebilecek değişik Tyrian türleri vardır, bunlardan bazıları ayılar, moalar, devourerlar ve köpek balıklarıdır. Hayvanınızla maceralar yaşadıkça hayvanınız güçlenir ve değişik taktiklerde kullanabileceğiniz güçler edinirler.

Hayvanınızı özel olarak kontrol etmektense hayvanınızın davranışlarını agresif veya pasif olarak ayarlayabilirsiniz. Yinede hayvanınıza saldır, takip et, bekle komutları verebilirsiniz.

Mekanikler

Silahlar
Rangerın en iyi kullandığı silahlar uzun mesafeli silahlardır, yinede melee combatlarda sword veya greatsword kullanabilirler.
Ranger silahları:

Main Hand: Sword, Axe
Off Hand: Axe, Dagger, Torch, Warhorn
Two-Handed: Greatsword, Longbow, Shortbow

Hayvanlar(Pets)
Ranger 3 pet slotu bulundurur. Combat dışında ranger aktif petini değiştirebilir. Kara hayvanları(örümcek), amfibiler(timsah) ve deniz hayvanları(köpek balıkları) olmak üzere 12 farklı çeşit pet türü bulunur. Bununla birlikte her türün ayrıca alt türü bulunur. Örnek olarak, kutup ayısı Icy Roar özelliğine sahipken boz ayılar Fearsome Roar özelliğine sahiptir. Petlerin levelları sahipleriyle aynıdır ve saldırılarını, zırhlarını veya canlarını belirler.

Pet Evrimi
Petler özelleştirme seçeneklerine sahiptir. Özelleştirme petlerin evrim levelleriyle sağlanır. 20 evrim levelı bulunur. Her pet değişik evrim levelleriye farklı bonuslar kazanır. Ayılar için bu bonuslar can veya damage olabilir. Petler evrimleri için gerekli puanları aktifken sahibinin kazandığı XPlerden kazanır. Belirli evrim levellerinde petler yetenek slotları açar (En fazla 4). Bu slotlar petin skilleriyle doldurulabilir.

Pet Kontrolü
Skilleri kontrol edebilmek için rangerlar bazı komutları veya modları kullanır. Bunlar:

Modlar - Rangerin petin davranış şeklini kontrol etmesi için kullanılır.

Aggressive - Sahibinin saldırdığına saldırır.
Defensive - Sahibine saldırana saldırır.
Passive - Saldırmaz.

Komutlar - Derhal uygulanacak emirler verir.

Attack - Hedefime saldır.
Heel - Takip et.
Stay - Hareket etme.

Rangerlar birkaç özel skill türüne sahiptir.

Traps(Tuzaklar): Tuzaklar rangerın bulunduğu noktaya yerleştirilir. Düşman tuzağa yakalandığında tuzak tetiklenir. Örnek olarak, Spike Trap üstünden geçen düşmanları sakatlar ve kan kaybetmelerini sağlar. Tuzaklar ranger kapatana kadar aktif kalır. Ranger her tuzak türünden sadece bir tane kullanabilir.

Spirits(Ruhlar): Spirit skilli bulunduğu bölgeye etki eden ruh çağrılmasını sağlar. Örnek olarak, Sun Spirit çevresindeki dostlarının damagelerine ekstra ateş gücü ekler. Ruhlar kısa süreler için çağrılabilir ve ranger çok uzaklaşırsa kaybolur. Ruhlar düşmanları tarafından saldırılabilir ve savaş alanından kaldırılabilir. Ranger her ruh türünden sadece bir tane çağırabilir.


Necromancer


hero-necromancer.jpg


Necromancer ölüleri çağıran karanlık sanatlar ustası, kayıp ruhların gücünü kullanır ve gerçek manada düşmanının yaşam gücünü emer. Necromancer, ölümü aldatmat ve arkadaşlarını felaketin eşiğinden döndürmek için kullandığı yaşam gücüyle beslenir.

Necromancer ölümden ve güçsüzlükten beslenir. Yaşam gücü necromancerın kendi yaşamını uzatmak için kullandığı enerjidir. Özel skiller kullanarak, necromancer yaşam gücünü düşmanlarına saldırarak ve onları öldürerek geliştirir. Canı tükendiği zaman "downed state" olmak yerine, necromancer otomatik olarak Death Shroud yeteneğini aktive eder. Necromancer hayalet Death Shroud forumunda yaşam gücü tükenene veya birini öldürene kadar savaşmaya devam eder ve kendi cesedine geri döner.


Necromancerlar eşsiz özel skill setlerine sahiptir:

Wells - Welller necromancerın çevresindeki alanı kontrol etmesini sağlayan sürekli skillerdir. Necromancerın bulunduğu noktada oluşur, skillin etki ettiği alan içersindeki hedefleri etkiler. Örnek olarak, Well of Blood, çevresindeki dostlarına yenilenme özelliği verir. Necromancer aynı anda sadece bir well skilli kullanabilir.

Minions - Necromancer verdiği emirleri yerine getirecek undead minionlar çağırır. Her minion çağırma skilli minion çağrıldıktan sonra ortaya çıkacak ikincil skillerle bağlantılıdır. Bu ikincil spell necromancera güç kazandırmak şartıyla minionu yok eder. Örnek olarak, necromancerlar bir yandan atak yaparken bir yandan sahibini healliyecek minion çağıran Summon Blood Fiend adındaki healing skilline sahiptirler. Minion yaratıldıktan sonra, Summon Blood Fiend skilli Taste of Death skilliyle değişir, bu skill ise necromancerın minionu daha büyük miktarda can kazanmak için yok etmesini sağlar.

Marks - Necromancerlar, kuvvetli etkilere sahip olan ground-targeted speller olan marklarıda kullanabilir. Örnek olarak, Mark of Blood dostlarına yenilenme sağlarken düşmanlarına da zarar verir. Marklar belirli bir zaman sonra tetiklenir, fakat necromancerlar mark skillerini bir kez daha kullanarak tetikleyebilir.

Fear - Necromancerlar diğer sınıfların sahip olmadığı kondisyon skilline sahiptirler, fear. Silinebilen bir kondisyon olan fear düşmanın kısa bir zaman için necromancerdan kaçmasını sağlar.

Mekanikler

Silahlar
Necromancerın seçebileceği silahlar bunlardır:

Main Hand: Axe, Dagger, Scepter
Off Hand: Dagger, Focus, Warhorn
Two-Handed: Staff

Life Force(Yaşam Gücü)
Life force necromancer tarafından kullanılan özel bir enerji türüdür. Yeterli miktarda yaşam gücüne ulaştığında, necromancer Death Shroud(aşağıda) skillini aktive eder, ruh formuna girip bedenini geride bırakır. Her silah seti necromancera yaşam gücü kazandırır ve çevresindeki ölümlerden daha büyük miktarda yaşam gücü kazanır. Son olarak, yaşam gücünü deliştirecek utility skiller bulunur, Ghost Armor gibi, necromancerın armorunu geliştirip aldığı her damageden yaşam gücü kazandırır.

Death Shroud
Death Shroud - Necromancer istediği zaman kullanabilir - Yaşam gücünü ikinci bir health bar'a dönüştüren özel bir skilldir. "Downed State" e girmek yerine canı sıfırlandığı zaman, necromancer otomatik olarak Death Shroud yeteneğini kullanır ve hayalet formuna geçer. Necromancer Death Shroud moduna özel skillere sahiptir. Örnek olarak, necromancer, bu formun özel minionu olan shadow fiendi çağırabilir. Death Shroud yeteneği sayesinde, necromancerlar Guild Wars 2 nin en dayanıklı sınıflarından birisidir.



Guardian


heroguardian.jpg



GUARDIAN

Guardian, 27 Ocak 2011 itibari ile açıklanan, Guild Wars 2'nin 5.classı. Yaklaşık 3-4 gün önce bir sonraki açıklanacak sınıfın Guardian olacağı basın aracılığıyla sızdırılmıştı ve perşembe günü açıklanacağı söyleniyordu. Saat yaklaşık 16:00'da açıklandığından sizlere hemen taze taze bahsetmek istiyorum.


Guardian'ı basitçe özetlemek gerekirse guardian melee bir support classı arkadaşlar. Ancak bu melee support classı bildiğiniz paladin gibi değil. Guardian dostlarına yardım etmek için heal yapmak yerine onları karşı taraftan gelebilecek etkilere karşı savunan skiller bulunduruyor. Guardian ayrıca kendinde bulunan pasif etkileri de kendi etkilerinden feragat ederek yandaşlarına aktif etkiler yapabiliyor. Bu etkiler ne diye soracak olursanız, Guardianın sahip olduğu üç adet pasif etki var :

Justice

Guardian'ın üzerindeki pasif etkisi : Guardian her 5.vuruşunda düşmana burning verir.

Kullanıldığındaki aktif etkisi : Guardian'ın çevresindeki müttefikleri bir süreliğine her vuruşunda burning verir.(30 saniyeliğine Justice pasif etkisi kaybolur)

Courage

Guardian'ın üzerindeki pasif etkisi : Guardian'a her 30 saniyede bir bir sonraki atağı engelleyen bir Aegis verir.

Kullanıldığındaki aktif etkisi : Guardian etrafındaki tüm müttefiklerine bir sonraki atağı engelleyen bir Aegis verir.(120 saniyeliğine Courage pasif etkisi kaybolur.)

Resolve

Guardian'ın üzerindeki pasif etkisi : Guardian'ın canını yenileyebilmesini sağlar.

Kullanıldığındaki aktif etkisi : Guardian'ın etrafındaki müttefiklerin üzerindeki conditionları silerek müttefiklere can yenilenmesi sağlar.(120 saniyeliğine Resolve pasif etkisi kaybolur.)

guardian05.jpg


Bu etkilerin dışında Guardian şu tip skiller kullanır:

Ruh Silahları:

Guardian düşmana kendisi vurarak hasar verebildiği gibi ruh silahları çağırarak da onları yöneterek düşmana hasar verebilir. Bu ruh silahlarına düşman vuramaz veya herhangi bir etkide bulunamaz. Ruh silahlarına örnek vermek gerekirse Hammer of Wisdom Guardian'ın yanında savaşarak emredildiğinde düşmanı yere yapıştırabilir.

Semboller:

Guardian yere semboller bırakarak düşmanlarına hasar verebilir veya müttefiklerine çeşitli faydalar verebilir. Bu semboller yere bırakıldıktan birkaç saniye sonra kaybolur. Sembollere örnek vermek gerekirse de Symbol of Faith adlı skille yere bıraktığımız sembol müttefiklerimizin canını arttırır.

Wardlar:

Ward Guardian tarafından skill ile belirlenen bir bölgedir. Bu bölgeden düşmanlar geçemezken, müttefikler istedikleri gibi hareket etmekte özgürdürler. Örneğin staff kullanan bir Guardian Line of Warding adlı skill ile müttefiklerine korumak adına düşmanların geçemeyeceği bir çizgi çekebilir.

Aegis:

Aegis önceden de bahsettiğimiz bir sonraki atağı bloke eden bir tür büyüdür.



Thief


hero-thief.jpg



Gizlilik ve surprizin ustası thief, tekli mücadelede ölümcül - özelliklede düşmanlarını hazırlıksız yakaladığı zaman. Thiefler düşük armor ve can açıklarını hızlarıyla kapatırlar. Onlar gölgeler arasında yürür, birden havaya kaybolur veya düşmanlarından çaldıkları eşyaları silah olarak kullanırlar. Düşmanlar arkasını kollamalı, yoksa thief onlar için kollar.

Diğer sınıflar combatlarda silah skillerini yeniden dolum süresiyle kullanırken, thiefler initiative kullanırlar. Thiefler on initiative puanına sahiptir ve her saniye bir tanesini geri kazanırlar. Silah skilleri initiative puanı kullanır fakat yeniden dolum süresi yoktur, yani thiefler skillerini arka arkaya kullanabilir. Bu thieflere her daim kullanım seçeneği sunarken aynı zamanda güçlü saldırılarını birbiri ardına kullanabilme imkanı sağlar.

Thiefler Steal adında, ellerinde çaldıkları düşmana göre değişen yararlı çevresel silahlar yaratmalarını sağlayan özel bir skille sahiptir. Örnek olarak, thief devekuşundan çalınca, ellerinde düşmanlarını kör etmek için kullanabilecekleri tüylere sahip olurlar.

Thiefin iki tane silah kullanması diğer sınıflardan biraz farklı. İlk iki skilleri main-hand silahlarını, üçüncü ve dördüncü skilleri off-hand silahlarını kullanırken beşinci skilleri her iki silahınıda kullanmasını sağlar ve bu skillin adı Dual Skilldir. Örnek olarak, iki elindede bıçak tutan thief Dual Skilli olarak Leaping Death Blossom a sahip olurken, bir elinde bıçak bir elinde tabanca taşırken Shadow Shot Dual Skilline sahip olacak.

Thiefler birkaç özell skille sahip:

Stealth - Thiefler gölgeler içinde kaybolur. Bu diğer oyunculara görünmemesini sağlarken aynı zamandada oyuncunun aggrosunu yok etmesini sağlar. Thief Stealth durumundayken hasar alabilir ve bu hasar stealthı bozar. Thief Stealth durumundayken saldırırsa yine Stealth durumundan çıkar.

Shadow Stepping - Thiefler Shadow Stepping adı verilen teknik sayesinde kolayca savaşa girebilir, yada çıkabilir. Bu skill thieflerin bir noktadan koybolup gölgeler arasından giderek başka bir noktada ortaya çıkmasını sağlar.

Traps - Thiefler beklenmedik düşmanlarını gafil avlamak için tuzaklarını kullanır. Örnek olarak, Shadow Trap thiefi görünmez yapıp tuzağın olduğu yere Shadow Steplenmesini saplar.

Thief Mekanikleri

Silahlar

Main Hand: Sword, Dagger, Pistol
Off-Hand: Dagger, Pistol
Two-Handed: Shortbow

Initiative
Initiative thieflerin kaynak mekanizmasıdır. Thief on initiative puanına sahiptir ve bu puanlar harcandığında( thief ister combat içinde ister dışında olsun) her saniyede bir tane olmak üzeri yeniden kazanılırlar.Skill çubuklarında birinci skilleri herhangi bir puan gerektirmesede, diğer skilleri yeniden dolum süresi yerine initiative puanı kullanır. Heal, Utility ve Elite skiller initiative puanı değil yeniden dolum süresi kullanır.

Stealing
Thiefler skill çubuklarının üstünde Steal denilen özel bir skille sahiptir. Bu skill düşmanlardan gerçek eşyalar çalmaz fakat düşmana göre değişen çevresel silah yaratırlar. Steal görünmezliği bozmaz ve sıklıkla kullanılamaz. Thief birşey çaldığında bu ona support ve control lanağı sağlar.

Dual Skiller
Dual Skiller thiefin kullandığı silahlara göre değişen ve silah skilleri arasında yer alan skillerdir. Dual skill thiefin elindeki silahlara ve bu silahların hangi elde kullanıldığına göre değişir. Örnek olarak, thief main hand silahı dagger off hand silahı pistol iken Shadow Strike skilline sahip olurken, main hand silahı pistol off hand silahı dagger iken Shadow Shot skilline sahip olur. Bu duruma tek istisna Shortbowladır. Shortbowlar dual skillere sahip değil.

Stealth
Görünmezlik belirli bir süreyle kısıtlıdır ve birkaç yolla bozulabilir. Çoğu görünmezlik oyuncu saldırdığında bozulurken bazıları hareket edincede bozulabilir. Oyuncu görünmezken hala hasar alabilir ve bu hasar oyuncuyu görünmezlik durumundan çıkarır.

Shadow Stepping
Shadow Stepping thiefler tarafından savaşa girmek veya savaştan çıkmak için kullanılan ışınlanma mekaniğidir. Thiefler Shadow Step skillerini sadece normalde yürüyerek gidebilecekleri yerlere kullanabilirler ve bir ışınlanma kapısından geçmek veya engellenmiş bir bölgeye ışınlanmak için kullanamazlar.



Engineer



heroengineer.jpg

"I'd explain it all to you, but a demonstration would be more useful"

Mekanik kargaşaların ustaları, Engineer'lar; patlayıcılar, aletler, iksirler ve her türlü konuşlandırılabilen cihazlar ile onarımlarını yaparlar. Bir alanın kontrolünü; turretler yerleştirerek, simyasal silahlar ile dostlarını destekleyerek ya da geniş çeşitlilikte mayın, bomba ve patlayıcıları düşmanın başına yıkarak ele geçirebilirler.

Elementalist'ler gibi, Engineer'lar da aynı anda tek silah seti kullanabilirler, fakat bu silah setini özel aletler ve sağlık kitleri ekleyerek donatabilirler. Bu kitler Engineer'a, normal silah skillerinin yerine geçecek tam takım skillere sahip olan özel silahlar ve sırt çantaları sağlarlar.

Silah Kitleri (Weapon Kits)

Bunlar, aktive edilmeleri durumunda Engineer'ın eline yeni bir silah veren ek fayda skilleridir. Örnek olarak; alevsaçıcı kit (flamethrower kit), Engineer'ın düşmanları baskı altında tutmasını sağlayacak kısa mesafeli ve alan etkili bir silah yaratır. Flamethrower'ın; "Immolate" gibi yakın çevredeki düşmanlara ağır hasar veren, "Air Blast" gibi uzun mesafeli saldırılardan korunmayı sağlayan, ve "Backdraft" gibi uzaktaki düşmanları silahımızın etki alanının içine çeken skilleri mevcuttur.

Sırt Çantası Kitleri (Backpack Kits)

Aktive edildiklerinde, bu özel yarar sağlayan kitler Engineer'ı, o anki silah skillerini daha özelleşmiş skiller ile yer değiştiren bir sırt çantası ile donatırlar. Mesela; bir bomba kiti Engineer'a, duman, sarsıntı ve alev gibi ekstra özelliklere sahip bombalar konuşlandırabilmesini sağlayacak bir sırt çantası ekler.

Turretler

Turretler, bir alanı kontrol altına almaya veya savunmaya yarayan hareketsiz müttefik aygıtlardır. Engineer'lar turretleri konuşlandırabilirler. Bir alana bir turret konulduğunda, o slottaki skill, aşırı yükleme yapılmış versiyonu ile yer değiştirir. Örneğin; bir Engineer, alan hasarı verebilmek için bir "Thumper Turret" konuşlandırır, ve sonra yakın düşmanları knock-down eden büyük bir vuruş saldırısı yapabilmek için bu skillin aşırı yüklenmiş versiyonunu aktive edebilir. Bir Engineer, daha önce konuşlandırılmış turretler ile etkileşime geçebilir, onları tekrar yerinden kaldırıp başka yerlere götürebilir. Bir turret kaldırıldığında tekrar aktive edilebilmesi için belli bir süre geçmesi gerekir ve turret çeşitlerinin her birinden aynı anda bir tanesi savaş alanında bulunabilir.

Alet Kemeri (Tool Belt)

Bir Engineer alet kemeri, silah skilleri barının üzerinde bulunan özel bir skill setidir. Bu skiller, Engineer'ın fayda sağlayan ve sağlık veren skillerinin efektifliğini ve fonksiyonelliğini arttırırlar. Alet Kemeri turretlere kendilerini parçalamalarını sağlayan bir skill ekleyebilir ve tüm mayınlara patlama opsiyonu ekleyebilir. Alet Kemeri ayrıca sağlık kiti ile birleştiğinde, self-heal skilli oluştur.


Silahlar

  • Main Hand: Pistol
  • Off-Hand: Pistol, Shield
  • Two-Handed: Rifle

Sırt Çantası Kitleri (Backpack Kits)

  • Tool Kit
  • Grenade Kit
  • Bomb Kit
  • Mine Kit
  • Med Kit

Silah Kitleri (Weapon Kits)

  • Flamethrower
  • Elixir Gun

Turretler

  • Rifle Turret
  • Thumper Turret
  • Net Turret
  • Flame Turret
  • Healing Turret



Mesmer





hero-mesmer.jpg

"When I'm done with you, you won't trust your own mind."


Mesmerler; rakiplerini denetim altında tutmak için aldatma ve karmaşaya bel bağlayan büyülü düello ustalarıdır. Tereddüt onların en büyük müttefiğidir. Oyalamak için güçlü ilüzyonlar kullanarak bir düşman ile asla doğrudan çatışmaya girmeyeceklerinden emin olurlar, güçlerini ve taktiklerini adil olmayan bir savaş zemini hazırlamak için kullanırlar. Tam Mesmer'in ne yaptığını çözdüğünüzü düşündüğünüz anda ilüzyonlar parçalanmaya, klonlar ortadan kaybolmaya başlar ve başından beri boşa kılıç salladığınızı anlarsınız. Gerçek Mesmer'i göz önünde tutmak zordur.

Mesmer, Warrior'ın vahşi gücüne veya Ranger'ın mesafeli tahribatlarına sahip değildir. Bunların yerine Mesmer; girift ilüzyon ağları, kondisyonlar ve hayali hasar kaynakları yaratır. Beceri ile oynandığında, Mesmerler bu parçaları rakipleri tarafından çözülmek üzere tasarlanan ölümcül bir puzzle gibi birleştirirken aynı zamanda dostlarına da yardım edebilirler.

İlüzyonlar : Mesmerlerin kendilerini fiziksel olarak ortaya koymak için yarattıkları akıl oyunlarıdırlar. İlüzyonların çoğu spesifik bir hedefe yönlendirilir, fakat herhangi biri görüp de onlara saldırabilir. İlüzyonlar sadece hedefleri hayatta kaldığı sürece canlı kalabilirler ve sadece direkt olarak kendilerine hasar verilerek yok edilebilirler. Bir Mesmer aynı anda 3'e kadar ilüzyonu canlı tutabilir ve yeni bir tane daha yarattığında en eski olan ile yer değişimi gerçekleşir. İki çeşit ilüzyon vardır: klonlar ve fantazmalar.

  • Klonlar : Klonlar yaratıcılarına birebir benzeyen, aynı isme sahip olan ve aynı temel davranışlara sahip ilüzyonlardır. Klonlar düşük sağlığa sahiptirler ve az hasar verebilirler. Örneğin; kılıç ile oynayan bir Mesmer'in iki tane klon çağırma skill'i bulunur: Leap ve Illusionary Leap. İlki karakteri ileriye fırlatır ve geride karakterin klonunu bırakırken, ikincisi ise karakterin bulunduğu noktada bir ilüzyon yaratır ve bu ilüzyon hemen sonrasında ileriye sıçrar.
  • Fantazmalar : Fantazmalar yaratıcılarına benzeyen fakat kendilerine özel isimlere ve özel aldatıcı silahlara sahip olan ilüzyonlardır. Taşıdıkları özel silahların görünümleri ve davranışları farklıdır. Fantazmalar daha güçlüdür, daha fazla sağlığa sahiptirler ve daha fazla hasara yol açabilirler. Örneğin; asa kullanan bir Mesmer, hedefine saldırması için ilüzyon şeklinde bir büyücü çağırabilir ve bu büyücü rakibin üzerinde olan her kondisyon için ekstra hasar verebilir.
Mantralar : Mantralar iki faza sahip olan bir skill kategorisidir. Mesmer ilk önce uzun aktive etme süresine sahip olan mantrayı etkinleştirir ve bu mantra kendi skill slotunu Mesmer'in daha sonra kullanabileceği anlık aktive edilebilen bir skill ile değiştirir. Mantralar çok güçlüdür, çünkü bir çoğu savaşa girmeden önce şarj edilebilir ve sonra başka bir büyünün ortasında kullanılabilirler, hem de o büyüyü bozmadan. Örneğin; Mantra of Pain anlık etkinleştirilebilecek bir hasar yağmuruna dönüştürülebilir ve bu skill Mesmer'in başka bir büyüsünün ortasında aktive edilebilir.


Silahlar

Mesmer çeşitli büyü, yakın ve uzak dövüş silahları kullanır. Bunlar;
  • Main Hand: Sword, Scepter
  • Off Hand: Focus, Pistol, Sword, Torch
  • Two-Handed: Staff, Greatsword

Şaşkınlık Kondisyonu (Confused Condition)

Şaşkınlık kondisyonu Mesmer ile birlikte yeni eklenen bir kondisyon. Üzerinde şaşkınlık kondisyonu olan bir oyuncu her skill'inde hasar alır. Bu kondisyon üst üste istiflenebildiği için de rakibinize bu kondisyonu ne kadar çok verirseniz her skill'inde o kadar çok hasar alır.

Parçalamak (Shattering)

Mesmer özel yetenekleri sayesinde yarattığı ilüzyonu parçalayabilir. Bu yeteneği, yarattığı ilüzyonu parçalar ancak bununla birlikte ikincil efektler yaratır. Bu efektler:
  • Mind Wrack : İlüzyonları yok ederek çevredeki düşmanlara hasar verir.
  • Cry of Frustration : İlüzyonları yok ederek çevredeki düşmanlara şaşkınlık kondisyonu verir.
  • Diversion : İlüzyonları yok ederek çevredeki düşmanları sersemletir (stun kondisyonu verir)
  • Reflection : İlüzyonları yok ederek bulundukları yere bir bariyer koyar. Bu bariyer düşmanlar tarafından atılan cisimleri (mermi, ok vs.) engeller.





2rxvhgl.png
 
MMORPG oyunların efendisidir sanırım daha çıkmadı birde oyunu satın almak gerekiyordu sanırım öneririm kesinlikle!
 
Efendisidir evet betalara katılmış biri olaraktan %100 tavsiye edebileceğim bir oyun ;)
 
World of Warcraft sonrası düştüğüm boşluktan sonra, aynı zevki vereceğini düşündüren arkadaşlarım sayesinde başlamış olduğum oyun. Asla ve kat'a başlanmaması gereken oyundur. WoW'un ne yazık ki yanından dahi geçemeyecek GW ve GW2. İstediği 150 TL'yi hak eder mi? Bilemeyiz. Lâkin kesinlikle oynanmaması gerektiğine ben kefilim, tabi yorumumu önemseyen olur mu bilemeyeceğim ama..gerçi, GW2 sayesinde WoW'a geri başlamıştım, öyle iğrençti.
 
Geri
Üst