AraNeL
Aileden
Şampiyon Tanıtım
Jinx, sağı solu belli olmayan, kafadan kontak bir suçlu; en nefret ettiği şeyse can sıkıntısı. Sonuçlarını bir an bile düşünmediği karışıklıklar çıkarmak için yaşıyor ve arkasında, korku ve panikten oluşan bir iz bırakıyor. Marifetlerinden en çok nasibini alan şehirse, Runeterra’nın en sıkıcı yeri olduğunu düşündüğü Piltover. Ölümcül oyuncaklarıyla en yanar-dönerli patlamaları, en gürültülü yıkımları yarattığı bu şehrin talihsiz yetkililerini sürekli gafil avlayıp şaşırtıyor. Adaletin elinden hep kıl payı kurtulmayı başaran Jinx’in en büyük eğlencesi; Piltover’ın en iyi polislerini, özellikle de Vi’ı parmağında oynatmak.
”İlerlemenin Şehri” olarak bilinen Piltover’da, uzun süredir huzur ve düzen hüküm sürmekteydi. Bu sükunet; o güne kadar benzeri görülmemiş bir suçlunun ortaya çıkmasıyla bozuldu. Kimliği bilinmeyen bu suçlu, tüm şehri tehlikeye atan bir dizi yıkıcı, kötücül “şaka” yaparak Piltover tarihinde görülen en büyük suç dalgasına imza attı.
Ne bir amacı, ne de mesajı olan bu suçlar şehri kasıp kavururken, kanun kaçağını görenler de olmaya başladı. Bu genç kadının nereli olduğu bilinmese de; bazıları silahlarınn Piltover işi olduğunu söylüyor, bazıları da giysilerini Zaun’un sokak modasına benzetiyordu. Ortaya her çıkışında birilerinin başına bela olduğu için, bu suçluya rastlama şanssızlığına uğrayanlar ona “kötü şans” anlamına gelen “Jinx” adını verdi.
Jinx iyice çığrından çıkmıştı. Piltover şerifi Caitlyn, olağan üstü hal ilan edip tüm şehrin katıldığı bir arama düzenledi. Jinx tam da kendisinden beklenecek şekilde, şehrin en güvenli binası olan hazine dairesinin cephesine, şehrin en azılı polis memuruna meydan okuduğunu ilan eden bir mesaj bıraktı. Binanın ön yüzünde Vi’ın bir karikatürünü çizip, yapacağı soygunun tarihini ve saatini yazarak Piltover Fedaisi’ne meydan okuduğunu duyurdu.
Bu baş belasını kodese tıkmaya kararlı olan Vi, Jinx’in verdiği saat gelene kadar hazine dairesinin önünde bekledi. Jinx, binaya yazdığı sözü tutup, her zamanki gibi hin hin sırıtan yüzünü gösterdi. Haydudu yakalamak için tek şansının bu olduğunu bilen Vi, onu binanın içine kovaladı. Vi, Jinx’i kaybetmemek için binanın duvarlarını birbiri ardından yıkarken, Jinx sürekli kıkırdayarak boş binanın içinde roket üstüne roket patlatıyordu. Vi suçluyu sonunda kasa dairesinde köşeye kıstırdı. Ama Jinx henüz işini bitirmemişti. Manyak gibi gülerek roketlerle yaylım ateşi açtı ve binayı tepelerine yıktı.
Hayli hırpalanan Vi, sonunda yıkıntıların altından çıkabildiğinde Jinx’in izini bile bulamadı. Bu da yetmezmiş gibi, harap olan kasadan bir gram bile altın çalınmamıştı. Jinx bunun yerine, Piltover şehir siluetinde açtığı kocaman boşluğa, en sevdiği memur için yazdığı bir ayrılık notu bırakmıştı. Şehir ışıklarıyla yazılmış olan bu not, kısaca ‘Beni asla yakalayamazsın’ diyordu. Vi bu mesajı okurken yeni can düşmanının kıkırdamaları yeniden duyuldu ve Piltover şehri, tarihinde ilk defa karanlığa gömüldü.
’’Bir saniye, dediklerine önem vermeyi deneyeyim… aaa, tüh, hiç kalmamış!’’
Yetenekleri
Jinx’in yakın zamanda saldırdığı bir şampiyon veya kule katledilir veya yıkılırsa, Jinx büyük miktarda hız takviyesi kazanır. Bu takviye, zamanla erir.
Q: Değiştir!
Silahları değiştirir
- Kılçık, Roketatar: Jinx'in normal saldırıları mana harcar ama menzil kazanarak hedefe ve yakındaki rakiplere daha fazla hasar verir.
- Dan Dan, Makineli: Jinx'in normal saldırıları kısa süreliğine saldırı hızı verir; bu etki üç kereye kadar birikir. Jinx saldırmayı kestiğinde birikmiş yükler birer birer yok olur.
W: Cızzt!
- Jinx’in yaptığı elektrik atışı isabet ettiği ilk rakibin hasar görmesine ve yavaşlamasına yol açar.
E: Patlangaç!
- Jinx’in bir hat üzerinde attığı bombalı kapanlar birkaç saniye sonra patlayarak yakındaki rakipleri ateşe verir. Rakip şampiyonlar, üzerinden geçtiği bombanın erken patlamasına yol açar ve kısa süreliğine yere mıhlanır.
R: Manyak Güçlü Ölüm Roketi!
- Jinx’in ateşlediği roket, yol aldıkça hasar kazanır. Roket ilk rakip şampiyona isabet ettiğinde infilak ederek hedefe ve yakındaki rakiplere, eksik can değerlerine göre hasar verir.
Oynanış
- Şampiyonun kendisi mesafeli taşıyıcı rolünde olduğu için oyunun tamamında farm faktörü çok önemlidir.Skor ve assistlerden gerekeni alamadığımızda farm sayımız bizi kurtaracaktır.Unutmayın 1 skor 400 gold veriyorsa bu altın miktarını ortalama 20-30 minyon ile de elde edebiliriz.
- Last hit bekleyerek kasmanızı tavsiye etmem bunu dürtülürseniz farmdan geri kalmamak için yapın.Bu şampiyon ile daha çok zarar veren,dürten taraf olmalıyız ;
- Q yeteneğimizi hem pasifinden dolayı hem de ani hasar potansiyeli sayesinde sürekli yükseltmeliyiz.
- Yine Q yeteneğini aktif ederek farm kaçırmamaya çalışın ve rakip şampiyonu dürtmek için kullanın
- W ve E yeteneğinden de bahsedelim.Mesela E yeteneğimiz ile yaklaşan ormancımıza baskın yapabilmesi için uygun ortam sağlayabiliriz veya tam tersi baskın yenmesi durumunda E yeteneğini kullanarak kendimizi biraz olsun koruyabiliriz.Pozisyon hatası yapan rakip şampiyonu da sıkıştırmak için önemli bir yetenektir.W yeteneğimiz de hem dürtme hem pozisyon yaratma hemde skor almada önemlidir.Ben tam bu noktada şunu söylemek istedim kendim smartcast ayarlarını kullanıyorum bütün yeteneklerin kullanımında alıştıktan sonra çok pratik ve daha seri oluyor tabi bu konuda tamamiyle kendi oynayış tarzınıza göre hareket edin benimkisi sadece bir tavsiye.Buraya tıklayarak bu konu hakkında da bilgi edinebilirsiniz
- Ve ultimizin eksik can değerine göre hasar verdiğini unutmayın takım savaşlarında direkt ultiyi atmayın... Bekleyin rakiplerimizin canı azalsın biraz Ve doğru pozisyon almamız durumunda kendimizi W ve E yeteneklerimiz ile koruyabiliriz
Eşyalar
Yetenek Dağılımı
Son düzenleme: