• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Kutsal Şovalye Rehberi

PageMaster

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
4 May 2009
Mesajlar
1,205
Puanı
344
Konum
El Paso,Texas
51dml0.png



15711.png



Şovalye / Kutsal Şovalye Rehberi

Genel Özellikler :

Şovalye Deva Irkının Savaşçı sınıfı olarak bilinmelidir. Şovalye sınıfının diğer sınıflardan ayıran en önemli özelliği Defansının ve Can Puanın (Hp) fazla olmasıdır. Bu sınıf genellikle Tank diye adlandırılan ve partilerde bu görevle yer alan bi sınıftır. Defansı yüksek bir sınıf olduğu için yaratıkları üzerinde tutması için provakasyon yeteneği en önemli yetenekiğidir. Sınıfın diğer yeteneklerini aşağıda detaylı bir şekilde anlatıcağım. Bundan sonra anlattıklarım 2. Meslek Seçimini Kutsal Şovalye olarak seçenler içindir. Yazdıklarımı dikkatlice okumanızı tavsiye ediyorum.


Sınıfın Kullanmış Olduğu Silahlar ve Zırhlar :

Zırh olarak iki tane sınıf giyebilen tek sınıf olan Şovalye sınıfı Avcı ve Savaşçı Zırhı giyebilirler. Fakat defansı daha yüksek olduğu için Savaşçı Zırhı genellikle daha çok tercih edilir. Ancak şunuda unutmamak gerekir ki Zindan Kuşatmalarında sihir atack yapan karakterlere karşı Avcı Zırhının vermiş olduğu Sihir Defansı sayesinde kullanılması düşünülebilir.Kullandıkları silahlar ise almış olduğu görevlere göre değişiklik gösteriri. Bunlar ;

1. Partide Tanklık Yaparken :

Partide tanklık yaparken kullanması gerek silah Tek Elli Topuz + Kalkan. Kalkanın vermiş olduğu Blokaj yüzdesi özelliği ile partide yaratıkların vermiş olduğu hasarları bloje etme olasılığı artar. Böylelikle partideki rahiplerin hem mana açısından hemde Hp açısnıda daha rahat etmesini sağlar. Tek elli topuz kullanmasının zorunluluğu ise kendisindeki yetenekleri daha fazla kullanma olasılığı artar.

2. Farm Yaparken:

Bir Kutsal Şovalye’nin farm yaptığında kullanması gereken silah Çift Elli Topuz. Bunun nedeni ise Çift Elli Topuz’un fiziksel hasar olarak Tek Elli Topuzdan daha fazla hasar yaratması. Kalkan kullanmaya gerek olmamasının nedeni ise; + sız yaratıkların canı az olduğu için ve zaten Kutsal Şovalye’nin defansı fazla olduğu için yaratıkların vermiş oldukları hasarlar önemsiz kalıyor. Topuz yetenekleri bakımından fazla olan bir sınıf olduğu için Çift Elli Topuz kullanılmasında yarar vardır.

3. PvP :

PvP sıradında bir Kutsal Şovalye’nin kullanması gereken tek kombinasyon Tek Elli Topuz + Kalkan. Sihir defansı zayıf bir sınıf olduğu için sihir atağı fazla olan sınıflara karşı PvP de zayıf kalır. Fakat fiziksel atağa sahip bir sınıf ile yapmış olduğu PvP lerde gayet güçlüdür. Kutsal Şovalye’nin yeteneklerini iyi bir şekilde bilmesi ve kullanması durumunda PvP de başarı elde etmesi kolay olur. Kullanmış olduğu yetenekleri detaylı bir şekilde anlatılıcaktır.


Sınıfın Kullanmış Olduğu Takılar Ve Ruh Taşları :

Ruh Taşları :

Kutsal Şovalye’nin kullanması gereken ruh taşları fazla çeşitlilik göstermemektedir. Kutsal Şovalye bir tank sınıfı olduğu için defansına ağırlık vermek gerekmektedir. Bu yüzden kullanılması zorunlu olan öncelikli ruh taşı Zindelik veren ruh taşıdır. R1 için +2 Zindelik , R2 için +4 Zindelik, R3 için +8 Zindelik , R4 için +10 Zindelik, R5 için +12 Zindelik, R6 için +15 Zindelik ve R7 +18 Zindelik özelliği veren ruhtaşlarını kullanmalıdır.

Kullanması gerek bir diğer ruh taşı ise fiziksel atack artırıcı olan Güç veren ruh taşıdır. Güç veren ruh taşı ile hem partilerdeki hemde farmdaki yaratıkları kolaylıkla öldürmeği sağlar. R1 için +2 Güç , R2 için +4 Güç, R3 için +8 Güç , R4 için +10 Güç, R5 için +12 Güç, R6 için +15 Güç ve R7 +18 Güç özelliği veren ruhtaşlarını kullanmalıdır.

Ayrıca bazı ruh taşlarınında farklı özellikler verdiği için kulanılabilir. Örneğin kesmiş olduğunuz yaratık level olarak sizden çok yüksek ise güç ruh taşından fedakarlık gösterip onun yerine beceri ruh taşı takılarak karakterinizin isabetini artırmış olup, yaratıklara ıska vurmamanızı sağlar.


Takılar:

Kolye : Kutsal Şovalye’nin kullanması gereken kolye Sihir Defansı veren ve Hp Restorasyonu veren kolyeler kullanması gerekmektedir. Kolyede fazla bir alternatifi yoktur.
Küpe : Kutsal Şovalye’nin kullanması gereken küpenin karaktere ekstradan defans ve ya atack vermesi gerekir. Hangisini tercih etmeniz size kalmıştır. Şahsi görüşüm zaten yeteri kadar defansınız olduğu için atack küpesi kullanmanızı tavsiye ederim.
Yüzükler : Kutsal Şovalye’nin kullanması gereken yüzükler ruh taşlarında kullanmış oldukları zindelik veya güç statları veren yüzükler kullanmalıdır. 3 farklı kombinasyon uygulanabilir. İki tane zindelik(defansa öncelik verecekseniz) yüzüğü veya iki tane güç(atağa öncelik vericekseniz) yüzüğü yada bir tane güç ve bir tane zindelik (ikisindende ödün vermemek için) yüzükleri takabilirsiniz.


Sınıfın Kulanmış Olduğu Petler ve Özellikleri:

Kutsal Şovalye sınıfının genellikle kullandığı petler çeşitlidir. Tek tek bütün kombinasyonları burada kaleme alınacaktır. Öncelikle şunu belirtmek istiyorum. Yanınızdaki petin ve kemerinizdeki petin sizlere vermiş olduğu ekstra yetenekler önemli olandır. Rappelz topraklarında bir çok pet olmasına karşın Kutsal Şovalye, bir fiziksel atacker olduğu için yanında da ekstradan fiziksel atack ve fiziksel defans veren petler bulunması mantıklı olandır. Şimdi bunları göz önüne alarak aşağıda çizilmiş olan tabloyu inceleyelim. Olağandan Efsaneviye göre şöyle sıralaya biliriz.

birlik.jpg




Yukarda hazırlamış olduğum çizelgedeki petlerin vermiş olduğu kemer skilleri ve ekstra özelllikleri göz önüne alarak, sınıfımızın en güçlü olabilmesi için isteğe, paraya ve büyük bir şansa bağlı olarak farklı kombinasyonlar yaratılabilir.

Şahsi görüşlerime yer vericek olursak farklı bütçeler için farklı kombinasyonlar yaratılabilir.

Kemere Kaplumbağa ve yanımada Kaplumbağa,
Kemere Yeti ve yanıma Yeti,
Kemere Yeti ve yanıma Orc (Bu kombinasyon bir kutsal şovalye için ideal ve kolayca elde edebiliceğimiz pet kartları. Yanımıza bir Orc alarak atağımızdaki zafiyetimiz bir nebze olsa giderilebilir.),
Kemere Yeti ve yanımıza Şahin Adam (Bu kombinasyon ise 3.Kombinasyonun bir üst sıfını sayılabilir niiteliktedir.)
Kemerde Yeti ve yanımıza Eimus (Bu kombinasyon ise gerçekten karakterimizin defansif özelliği yanında, kalkan kullandığımız için blokaj yüzdesini artırıcı özellik verir.)
Kemerde Yeti ve yanımıza Cin (Bu kombinasyon 3. ve 4. kombinasyonların bir üst sınıfı olarak düşünülebilir.)
Bu son ve bir Kutsal Şovalye’nin hayallerini süslüyen bir kombinasyondur. Kemerde Eimus ve yanımıda Eimus (Bu kombiasyon için tek bir kelime varsa oda Fikizsel Defans Olarak Ölümsüzsünüz!)

Sınıfın Önemli Yetenekleri:

Kutsal Şovalye için önemli olan ve genellikle kullandıkları yetenkleri tek tek anlatalım şimdi de. (Aşağıda belirtilen bütün yeteneklerin seviyelerin tamamı en yüksek kademe esas alınarak anlatılmaktadır. Pasif yeteneklere burda yer verilmeyecektir.)


Fiziksel Kırıcı : Bu vuruş yeteneği hedefin hücüm ve savunma gücünü azaltır (-175 Atack ve -175 Defans) ama tehtit seviyesini artırıcı bir özelliğe sahiptir. Yenilenebilme zamanı 30 saniyedir. Mana puanını 200 azaltır.

Ruhsal Kırıcı : Bu yetenek hedefin sihire karşı savunmasını ve direnişi azaltır (-175 Sihir Defansı ve -50 Sihir Atlatma) ama tehtit seviyesini artırıcı bir özelliğe sahiptir. Yenilenebilme zamanı 30 saniyedir.Mana puanını 200 azaltır.
Kutsal Vuruş : Bu yetenek çapraz bir işaret şeklinde hedefe iki defa ard arda vurur ve gayet güzel hasar yaratır. Yenilenebilme zamanı 20 saniyedir. Mana puanını 315 azaltır.
Yüce Yargı : Bu yetenek uzaktan düşmanlarınızı sersemletebilme ihtimali yaratabilen bir yetenektir. Sersemletme süresü 5 sn olup yakın çevrenizde bulunan yaratıklara etki edebilir. Yenilenebilme zamanı 3 dakikadır. Mana puanını 644 azaltır.
Kutsal Öfke : Bu yetenekde yüce yargı gibi etki alanı yakınınızdaki yaratıkları etkiler ve onları kendi aralarında savaşmaya iten bir enerji alanı yaratır. Bu yetenek 3 sn boyunca tehtit seviyesini 150000 artırır. Partilerde kullanılması gereklidir. Yenilenebilme zamanı 1 dakikadir. Mana puanını 669 azaltır.
Sihir Blokajı: Bu yetenek hedefin söylemekte olduğu yeteneği iptal eder. Bunu bir örnekle açıklayalım. PvP sırasında bir Kaos Büyücüsünün size bir büyü vurması için hazırlanırken bu yeteneği kullanırsanız o an vurmaya hazırlandığı büyü iptal edilir ve yenilenebilme zamanının tekrar dolmasını beklemek zorunda kalır. Kalkan gerektiren bir yetenektir. Yenilenebilme zamanı 15 saniyedir. Mana puanını 50 azaltır.
Çekim Alanı : Bu yetenek etrafınızdaki yaratıklara etki eder ve tehtit seviyesini artırarak yaratıkların size atack yapmasını sağlar. Partilerde kullanılması gereken bir yetenektir. Yenilenebilme süresi 5 dakikadır.
Işık Yağmuru: Bu yetenek etrafınızdaki yaratıkları zamana yayılmış hasarlara maruz bırakır. Çok da fazla bir hasar verdiği söylenemez. Etki menzili 3 metredir. Yenilenebilme zamanı 5 dakikadır. Mana puanını 180 azaltır.
Kutsal Koruma : Bu yetenek 20 saniye etkili ve size karşı gelen hasarların %60 azaltma özeliği vardır. Çok önemli bir yetenek olmasına karşı pasif atak hızını %50 azaltmaktadır fakat bir Kutsal Şovalye olarak temel ataklardan daha çok yetenek ataklarını kullandığı için bir problem teşkil etmemektedir. Yenilenebilme süresi 1 dakika 30 saniyedir. Mana puanını 140 azaltır.


Şovalye İçin Önemli Yetenekler:

Provokasyon :
Tehdit seviyesini artırmak için düşmanı tahrik eder. Böylelikle yaratıkların size dönmesini sağlar. Etki süresi 2 saniye olup, tehdidi 160000 artırır. Yenilenebilme süresi 15 saniye. Mana puanını 60 azaltır.

Kutsal Alev : Yerden hedefe ışık güçleriyle birleştirip saldırır. Yenilenebilme özelliği 1 dakika ve 250 mana puan azaltır.
Işıklı Darbe : Silah kutsal güçleri ekleyip hedefe saldırır. Yenilenebilme süresi 10 saniye mana puan olarak 177 azaltır.
Kutsal Vuruş : Hedefi bir çapraz işaret çıkaracak bir şekilde iki kere vurur. Yenilenebilme süresi 15 saniye. 251 mana puanı azaltır.
Sersemleştiren Topuz : Hedefi 4 saniye boyunca sersemletme şansıyle vurur. Yenilenebilme süresi 15 saniye, 156 mana puanı azaltır.
Sınırlama : Hedefin hızını (-65) kesip ona hasar yaratır. Yenilenebilme süresi 15 saniyedir. 176 mana puanı azaltır.
Zihinsel Kırıcı : Defansın sihirsel defansını azaltıp (-200) onda az miktarda bir hasar yaratır. Hasarların %5’ini mana puanı olarak kendi karakterinine geçirir.Yenilenebilme süresi 20 saniye ve 120 mana puanı azaltır.
Hücüm Kırıcı : Hedefin atak gücünü azaltıp (-100) onda biraz hasar yaratır. Yenilenebilme süresi 10 saniye ve 45 mana puanı azaltır.
Savunma Delen : Hedefin defans gücünü azaltıp (-22) onda biraz hasar yaratır. Yenilenebilme süresi 10 saniye ve 45 mana puanı azaltır.
Bayıltıcı Topuz : 6 saniye sersemletme şansıyla hedefe ağır hasarlar yaratır. Yenilenebilme süresi 30 saniye ve 170 mana puanı azaltır.
İlk Yardım: Kullanıcının küçük bir kısım Hp’sini geri doldurur. 895 Hp geri doldurur. Yenilenebilme süresi 15 saniye, 453 mana puanı azaltır.

Kalkan İle Birlikte Kullanılabilecek Yetenekler:

Saldırı Kalkanı : Hedefe kalkanı fırlatıp onda hasarlar yaratıp tehtit seviyesini artırır. Etki saniyesi 5 saniye ve (-150) atak azaltma özelliği vardır. Yenilenebilme süresi 10 saniye ve 180 mana puanı azaltır.

Kalkan Yansıması : Tehtit seviyesi artırmak için hedefi tahrik eder. Etki süresi 2 saniye olup tehtidi 300.000 artırır. Yenilenebilme süresi 10 saniye ve 215 mana puanı azaltır.
Kalkan Vuruşu : Kalkanı fırlatıp hedefi sersemleştirir ve tehtit seviyesini artırır. Yenilenebilme süresi 1 dakika, sersemletme süresi 3 saniye ve 325 mana puanı azaltır.
Kalkan Şarjı : Kalkanı önünde tutup, hedefe vurup sersemleştirir ve tekrar vurur. Menzili 2 m-10 m arasındadır. Yenilenebilme süresi 20 saniye, 4 saniye sersemletme ihtimali bulunur ve 210 mana puan azaltır.
Saptırıcı Kalkan : Maruz kalınan hasarları kısa bir süreliğine oldukça azaltır. Hasarları %79 azaltabilme oranı vardır. Yenilenebilme süresi 10 dakika, etki süresi 6 saniye ve 164 mana puanı azaltır.
İntikamcı Kalkan : Maruz kalınan hasarların belli bir kısmını hedefe geri yansıtır. Fiziksel ve sihirsel atackların %40’nı geri döndürür. Etki süresi 30 saniye, yenilenebilme süresi 10 dakika ve 164 mana puanı azaltır.


Şovalye ve Kutsal Şovalyenin Kendine Kullanabileceği Özel Kutsamaları

Yüce Parlak Işık : Kuvvetli bir ışık enerjisiyle silahı sihirlendirip ekstra hasarlara maruz bırakır. Hücum yetenekleri kullanarak +440 ekstra puanı hasar yaratır. Etki süresi 10 dakika, yenilenebilme süresi 10 saniye ve 230 mana puanı azaltır.

Kutsama : Maximum Hp kapasitesini artırır. Hp +1230 artırır. Etki süresi 10 dakika, yenilenebilme süresi 30 saniye ve 225 mana puanı azaltır.
Aktif Koruma : Blokaj şansının artırır. +%25 Blokaj artırır. Yenilenebilme süresi 3 dakika, etki süresi 10 dakika ve 75 mana puanı azaltır.


Sınıfın Partideki Yeri :

Kutsal Şovalye sınıfı bir partideki olmazsa olmazlardandır. Zindan partilerinde bu sınıfın yetenekleri, yüksek Hp ve defansa sahip olduğu için tank diye adlandırılan özelliğe bürünür. Yaratıkların tamamının size atak yapabilmesi için sizde bulunan tehtit seviyesini artıran ve ya diğer güçlü ataklarınızı kullanmanız gerekmektedir. Bu yetenekleri diğer başlıklar altında detaylı bir şekilde anlatmıştık. Yeteneklerinizi, yetenek slotlarında istediğiniz gibi yerleştirebilirsiniz.

Bu özel yeteneklerin en başında Provakasyon yeteneği gelir. Saldırmış olduğunuz yaratığın sizden başka bir karaktere dönmemesi için gerekirse bütün tehtit artırıcı özellikleri kullanmanız gerekebilir. Kutsal Şovalyenin mana puanı az olduğu için kendinizi mana yiyecekleri ile beslemeniz gerekir. Özelliklede partide sizden fazla atak yapan (büyücüler) varsa daha fazladan yetenek kullanmanız gerekir.

Kutsal Şovalyenin partide kullanması gereken silah genellikle tek elli topuz (yeteneklerini en iyi kullanabilceği silah) ve kalkan ikilisidir. Kalkanın vermiş olduğu blokaj ile yaratıkların size ıska atmasını sağlayacak ve böylelikle partilerdeki rahiplerin ve diğer karakterlerin daha rahat ve huzurlu bir şekilde tecrübe puanlarını (exp.) elde edebilirler. Şuda unutulmamalıdır ki zindan partilerinde şovalyeden başkasının fragman atması çok yanlış ve tehlikeli bir durum teşkil edebilir. Bir şovalye yada kutsal şovalye partideyken fragmanın o karakterde bulundurulması ve o karakterin yaratıklara fragman atması gerekir.

Kutsal Şovalye karakterinin partideki yerini uzun uzadıya anlatılacak özellikleri yoktur.Kısacası Tank…
 
Geri
Üst