Saldırı Nitelikleri
Hasar: Şampiyonun normal saldırısının gücünü doğrudan etkiler. Verilen bonus hasar hesaplanırken, zırhın hasar azaltma miktarı dikkate alınmaz. Bu nitelik eklenerek artar, yani her ek puan niteliği doğrudan etkiler.
Kritik Vuruş: Şampiyonun kritik vuruşunun verdiği bonus hasarın miktarını etkiler. Tüm şampiyonlar kritik vuruşta %100 fazladan hasar vererek başlar. Bu nitelik eklenerek artar, yani her bir ek puan niteliği doğrudan etkiler.
Artırılmış Saldırı Hızı: Şampiyonun normal saldırıları gerçekleştirme sıklığını etkiler. Şampiyonun normal saldırı hızına bir yüzde ekleyerek saldırıyı artırır. Normal saldırı hızı düşük olan şampiyonlar, artırılmış saldırı hızından normal saldırı hızı yüksek olan şampiyonlara göre daha az faydalanacaklardır. Hiçbir şampiyon saniyede 2.5 saldırıdan fazlasına sahip olamaz.
Cançalma: Şampiyonun fiziksel saldırısının belli bir yüzdesini sağlığa dönüştürür. Cançalma, zırhın koruması çıkarıdıktan sonra düşmana verilen gerçek hasar üstünden hesaplanır. Bu nitelik eklenerek artar, yani her bir ek puan niteliği doğrudan etkiler. Çoğu şampiyon %0 temel sağlık çalma ile başlar.
Vuruş Etkileri: Aklın Sonu, Facia ve Madred'in Kanlı Pençesi gibi bazı eşyaların, rakibine fiziksel saldırıyla vurduğunda tetiklenen etkileri, ya da vuruş sonucunda ortaya çıktığı belirten etkileri olan yetenekleri vardır. Bu eşyalar hedeften mana emme, zırhını azaltma ya da maksimum canına bağlı olarak fazladan hasar verme gibi etkiler yaparlar.
Hareket Hızı: Şampiyonun haritada hareket etme hızını etkiler. Bir hareket hızı puanı, oyun mesafe biriminin bir saniyede geçileni kadardır (referans olması açısından, Annie'nin normal saldırısının menzili 625 oyun mesafe birimidir). Her şampiyon oyuna belirli bir temel hareket hızı ile başlar. Bu temel hareket hızı çeşitli yollarla artırılabilir.
Doğrudan hareket hızı bonusu: Bir şampiyon aşağıdaki doğrudan hareket hız bonuslarından birini mağazadan satın alacağı çizmelerle elde edebilir Bu etkiler eşsizdir, yani eğer bir şampiyon doğrudan hareket hızına birden fazla bonus alıyorsa, sadece en yüksek olanı geçerlidir.
Hareket Hızı 1 şampiyonun hareket hızını 50 artırır.
Hareket Hızı 2 şampiyonun hareket hızını 70 artırır.
Hareket Hızı 3 şampiyonun hareket hızını 90 artırır.
Hareket Hızı 5 şampiyonun hareket hızını 130 artırır.
Hareket hızına yüzdelik bonuslar: Şampiyonun hareket hızını, statik hareket hızının belirli bir yüzdesini ekleyerek artırır. Şampiyonun elde ettiği her türlü doğrudan hareket hızı bonusu, bu bonuslar hesaba katılmadan uygulanır.
Hareket hızında azalan getiri: Şampiyonun hareket hızının 415'i aşmasına sebep olan her türlü hareket hızı bonusu %20 azaltılır. Şampiyonun hareket hızının 490'ı aşmasına sebep olan her türlü hareket hızı bonuzu %50 azaltılır.
Yalın Zırh Delme: Yalın zırh delme, saldırılarına ve fiziksel özelliklerine doğrudan eklenir. Bu saldırılar, rakibinin zırhı olduğundan azmış gibi etki eder, ama rakibinin zırhını asla 0'dan aşağı düşürmez. Örneğin hedefin 20 zırhı, senin de 5 puanlık zırh delme gücün varsa, hedefin 15 zııhı varmış gibi hasar verirsin. Aynı hedefe vururken 50 puanlık zırh delme gücüyle vursan, zırhı 0'mış gibi vuracaktın.
Yüzdelik Zırh Delme: Yüzdelik zırh delmenin faydaları, yalın zırh delmeden sonra uygulanır. Örneğin zırhı 120 olan bir hedefle mücadele ederken, 20 puanlık yalın zırh delme gücün ve %40'lık zırh delme değerin varsa, hedefe sanki 60 zırh puanı varmış gibi vurursun.
Büyü Nitelikleri
Mana: Şampiyonun maksimum mana puanını artırır. Çoğu şampiyon yeteneğini etkinleştirmek için mana harcanır. Bu nitelik eklenerek artar, yani alınan her ek puan niteliği doğrudan etkiler.
Mana Yenilenmesi: Aynı zamanda Mp5 veya 5 saniyede bir mana olarak bilinir. Bu istatistik şampiyonun 5 saniyelik sürede ne kadar mana yenilediğini belirler. Her şampiyon farklı bir mana yenilenme oranı ile başlar. Bu istatistik eklenerek artar, yani her ek puan niteliği doğrudan etkiler.
Yetenek Gücü: Çoğu şampiyon yeteneğinin etkisini artırır. League of Legends'da, yetenek gücünden etkilenen yeteneklerin, bir yetenek güç katsayısı vardır. Bu katsayı, belli bir yeteneğin ne kadarının şampiyonun toplam yetenek gücünden faydalanacağını belirler. Örneğin, eğer bir saldırı büyüsünün .25 yetenek gücü katsayısı varsa, her 4 puanlık yetenek gücü bu yeteneğin hasarını 1 artıracaktır. Bu bonus büyü direncinden önce eklenir.
Bekleme Süresi Azaltma: Bekleme süresi azaltma, bir yeteneği kullandıktan sonra yeniden kullanman için beklemen gereken süreyi azaltır. Yetenek bekleme süreleri %40'tan daha fazla azaltılamaz. Bu nitelik eklenerek artar, yani her ek puan niteliği doğrudan etkiler.
Can Emme: Şampiyonun büyü yetenekleriyle verdiği hasarın belli bir yüzdesini cana çevirir. Can Emme, rakibe verilen hasardan büyü direnci düşüldükten sonra verilen asıl hasar üstünden hesaplanır. Bu nitelik eklenerek artar, yani alınan her bonus puan niteliği doğrudan etkiler. Can Emme, alana etki eden ya da birden çok hedefe vuran büyülerde sadece 1/3 oranında etkilidir.
Yalın Büyü Delme: Yalın Büyü Delme, büyü yeteneklerine doğrudan uygulanır. Bu yetebejker, rakibinin büyü direnci olduğundan azmış gibi etki eder, ama rakibinin büyü direncini asla 0'dan aşağı düşürmez. Örneğin hedefin 20 büyü direnci, senin de 5 puanlık büyü delme gücün varsa, hedefin 15 büyü direnci varmış gibi hasar verirsin. Aynı hedefe vururken 50 puanlık büyü delme gücüyle vursan, büyü direnci 0'mış gibi vuracaktın.
Yüzdelik Büyü Delme: Yüzdelik büyü delmenin faydaları, yalın büyü delmeden sonra uygulanır. Örneğin büyü direnci 120 olan bir hedefle mücadele ederken, 20 puanlık yalın büyü delme gücün ve %40'lık büyü delme değerin varsa, hedefe sanki 60 büyü direnci varmış gibi vurursun.
Savunma Nitelikleri
Can: Şampiyonun maksimum canını artırır. Şampiyon, canı 0'a düşünce ölür. Bu nitelik eklenerek artar, yani alınan her ek puan niteliği doğrudan etkiler.
Can Yenilenmesi: Aynı zamanda Hp5 veya 5 saniyede bir can olarak bilinir. Bu nitelik şampiyonun 5 saniyelik sürede ne kadar can yenilediğini belirler. Her şampiyon farklı bir can yenilenme oranı ile başlar. Bu nitelik eklenerek artar, yani her ek puan niteliği doğrudan etkiler.
Zırh: Şampiyonun fiziksel saldırılardan aldığı hasarı azaltır. Zırh, gelen fiziksel saldırıların verdiği hasarın belirli bir yüzdesini engeller. Bu yüzde şu formül ile belirlenir: Toplam Zırh / (100 + Toplam Zırh) = Hasar Azaltma. Örneğin, 150 puanlık zırha sahip bir şampiyon fiziksel saldırılardan %60 azalmış hasar alacaktır.
Büyü Direnci: Şampiyonun büyü saldırılarından aldığı hasarı azaltır. Büyü direnci büyü saldırılarının verdiği hasarın belli bir yüzdesini engeller. Yüzde şu formül ile belirlenir: Toplam Büyü Direnci / (100 + Toplam Büyü Direnci) = Hasar Azaltma . Örneğin, 150 puanlık büyü direncine sahip bir şampiyon büyü saldırılarından %60 azalmış hasar alır.