• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

League of Legends Yama Notları 5.13 (08.07.2015)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan MythLee
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

MythLee

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
1 May 2009
Mesajlar
566
Puanı
115
Konum
Sakarya


maxigame_logo1.gif


maxayrac3.png



5.13 Yaması'na hoş geldiniz!



Son gelişmeler ışığında mağazada yaz temizliği yapmaya karar verdik. Bu yamada özellikle yetenek gücü eşyalarının yapımı ve özelliklerinde birçok farklılık ile karşılaşacaksınız. Alışma dönemini atlattıktan sonra koridordan geri dönüş zamanından, güç patlamaları yaşadığınız anlara kadar birçok konuda farklılık olacağını fark edeceksiniz. Her ne kadar konuyla alakasız olsa da Khazix'in sözlerini hatırlatmakta sakınca görmüyoruz:


"Değişim iyidir."


Yine bir diğer değişiklik de ormancı efsunu Zıpkın ile ilgili. Geçmişte bu efsun ile ilgili bir takım sıkıntılar yaşandığını görmüştük. Maçın erken safhalarında ormancının gerçek manada ormana hapsolmasına sebep olurken, ilerleyen bölümlerde de absürd miktarlarda hasar vermesine sebep olabiliyordu. Nihayetinde efsunu daha kararlı ve tatmin edici hale getirmek adına çalışmalarımız oldu. Ayrıca yanında da bir adet hayalet "Guard" vermeyi uygun gördük.


Eh, yavaş yavaş notlara da geçelim madem.

maxayrac3.png



Oyun Sistemleri :


Ölüm Özeti


Ölüm Özeti öldüğünüzde artık daha tutarlı ve işlevli ölüm detayları ile sizi bilgilendiriyor.


Ölüm özeti ekranının bir takım sıkıntıları olduğunu biliyorduk. Bu yamayla beraber bunların bir kısmını çözdük. Bütün teknik detayları tek tek anlatmanın alemi yok, kısaca özet geçelim: Önceliği şampiyon yetenekleriyle ilgili bilgilendirmelere verdik. Artık takım savaşında can verdiğinizde takım arkadaşınızın Sıçra sihirdar büyüsüyle 8 gerçek hasar verdiği bilgisi yerine neden ve nasıl öldüğünüze dair daha makul detaylar göreceksiniz. Tabii bu sizin işinize ne kadar yarar bilemiyoruz, sonuçta iyi LoL'cüler o ölüm özeti ekranını hiç görmez. Zira onlar asla ama asla ölmez.
DİRİLT 12 HASAR VERDİ: Ölüm Özeti'nde görülen bir dizi hatadan, özellikle de şampiyon yeteneklerinden gelen hasarla ilgili olanları giderildi

maxayrac3.png


Yeniden Kodlanan Beceri Atışları :



Düz hat üzerinde kullanılan beceri atışlarının yeniden kodlanması, ikinci ve son sayısı ile tekrar karşınızda. Geçen yamada bahsettiğimiz düzeltmeler devreye girmiş bulunuyor. Kaputun altında yapılan kod temizliği ve bakım işlemleri hakkında detaylı bilgilendirme için 5.12 Yama Notları'ndaki açıklamalarımıza bakabilirsiniz. Her şey yolunda giderse yeni sistemi tüm bölgelerde devreye sokacağımızı söylemiştik, her şey yolunda gitti ve biz de tüm bölgelerde devreye sokuyoruz.
TÜM BÖLGELERDE DEVREYE GİRDİ, DEMEDİ DEMEYİN SONRA Devrede değil -> Devrede

maxayrac3.png


Yavaşlatma Yükleri :
Yavaşlatma Yükleri
Yavaşlatma etkileri artık birikmiyor. Üst üste gelen yavaşlatma etkileri olması halinde, en güçlü yavaşlatma etkisi geçerli olup diğerlerinin herhangi bir etkisi olmayacak.


Önceki dönemde yavaşlatma etkilerinin birikmesi konusunda öyle sonuçlar ortaya çıkıyordu ki, bunları rahatlıkla kuantum fiziği ile karşılaştırıp, kuantum fiziğini tercih etmek mümkün olabiliyordu. Ayrıca üst üste birikmekte olan bu yavaşlatmaların altında kalan nispeten kırılgan rollerin (merhaba nişancılar!) de bu acısına son vermek istedik. Yine yavaşlatma mantığını daha temiz ve anlaşılır hale getirerek gelecekte de bununla ilgili çalışmalarımızın önünü açmış olduk.
YAVAŞLATMA ETKİSİ YÜK BİRİKTİRME KURALLARI İlk yavaşlatma etkisinden sonra yapılan yavaşlatmalar %50 etkili olur -> Yalnızca içlerinde en güçlü etkiye sahip olan yavaşlatma uygulanır

maxayrac3.png


Şampiyonlar :


Tahm Kench :
image


Nehrin Kralı Tahm Kench, 5.13 Yaması yayınlandıktan kısa bir süre sonra çıkacak!

maxayrac3.png


Ekko :
image


Bu yamada öyle kapsamlı bir değişiklik olmadı. 5.12'de yaptıklarımız üzerinde bir miktar oynadık, Ekko oynayan herkesin kendi tarzını yansıtabilmesini istiyoruz.
Genel
SAKLA SAMANI GELİR ZAMANI : Ekko'nun saldırı animasyon aralığında iyileştirme yapıldı
ŞEFİN TAVSİYESİ : Önerilen Eşyalar güncellendi

maxayrac3.png


Jayce :
image


R yeteneği ilave etkileri uygun seviyelerde kazandırıyor.


Jayce'in ilave etkilerine arzu edilenden daha önce kavuştuğunu fark ettik. Ultisinin avantajlarını kullanmasında bir sıkıntı yok, rakiplerine ayak uydursun yeter.
R - Merkür Topu/Çekici
N'OLDU KURUDUN KALDIN? : Jayce'in R yeteneğinin ilave etkilerine 6/11/16 yerine 5/10/15 seviyelerinde kavuşmasına neden olan bir hata giderildi

maxayrac3.png


Kalista :
image


Normal saldırılar daha az hasar veriyor. Taban Saldırı Gücü ve büyüme oranı arttı. Atılma esnasında artık Q kullanılamıyor.


Kalista'nın, rakiplerini oyunun başından sonuna kadar tedirgin eden bir güç eğrisi var. İlk seviyeden itibaren başlayan koridor hakimiyeti, Kanasusamış alındıktan sonra çok daha ciddi boyutlara varmakta ve bu dakikadan sonra asla arkasına bakmayan bir şampiyon olmasını sağlamakta. Ayrıca Q yeteneğinden sağladığı manevra kabiliyetinin rakipleri için son derece can sıkıcı olduğuna şahit olmaktayız.
Genel
NORMAL SALDIRI ORANI : 1,0 toplam saldırı gücü ->0,9 toplam saldırı gücü
TABAN SALDIRI GÜCÜ : 53,5 -> 57
TABAN SALDIRI GÜCÜ BÜYÜME ORANI : 3,5 3,25 ->3,5
Q - Delici
KALDIRILDIHEMEN ATLAMA ÖYLE Artık atılma esnasında kullanılamıyor

maxayrac3.png


Kayle :
image


E yeteneği normal saldırılarda aktifinin verdiği büyü hasarının yarısını pasif olarak veriyor. E'nin YG oranı bir miktar arttı.


Sürekli hasara sahip olan farklı bir seçenek mi bakmıştınız? Uzun süreden beri yedekte bekleyen bir şampiyonu önersek? Hem de artık vurduğu yerde güller açacak. Konuyu biraz daha açacak olursak: Geçmişte Kayle'ın neden tercih edildiğini düşünmek gerekiyor. Aradan çıkarma kompozisyonlarının ağırlıklı olduğu dönemde Kayle, ultisi sayesinde takımlar için son derece önemli bir alternatif sunuyordu. Peki meta bugün ne halde? Dakikalarca süren savaşlar, aradan çıkarmayı bırakın neredeyse kimsenin ölmemesi ile sonuçlanan mücadeleler. Peki böyle bir durumda neden Kayle tercih edilsin? İşte bu sorunun cevabına bir katkıda bulunmak istedik.
E - Haklı Öfke
YENİÖFKEM VAR ÇOK ÖFKEM VAR : Kayle'ın normal saldırıları pasif olarak, isabet halinde 10/15/20/25/30 (+0,15 yetenek gücü) büyü hasarı verir
ORANI 0,25 yetenek gücü ->0,3 yetenek gücü

maxayrac3.png


Kennen :
image


Ninja yordle'ın yetenekleri kısa devre yapmış, düzeltmek şart oldu.
Pasif - Fırtına İşareti
GİDERİLEN HATA : Sersemletme süresi aslen 1,25 saniyeyken metin ipucunda 1 saniye olarak gözükmesine neden olan bir hata giderildi
W - Elektrik Dalgası
GİDERİLEN HATA : Elektrik Dalgası'nın bazı durumlarda Yıldırım Yağmuru içindeki rakiplere Fırtına İşareti uygulamamasına neden olan bir hata giderildi

maxayrac3.png


Nautilus :
image


E'nin hasarı azaldı.


Destek Nautilusların koridor döneminde rakipleriyle yaptığı takaslardan oldukça avantajlı çıktıklarını gözlemledik. Özellikle ormancı halini çok fazla etkilemeyecek şekilde (Yanardöver sağ olsun!) bir değişiklik yaptık.
E - Gelgit
İLK DALGA HASARI : 60/100/140/180/220 ->60/95/130/165/200
AZAMİ HASAR :90/150/210/270/330 -> 90/142,5/195/247,5/300

maxayrac3.png


Rek'Sai :
image


W'nun savurma etki alanı azaldı.


Oyunun başlarında tüm koridorlara kabuslar gördüren ormancı bir şampiyon için takım savaşı kabiliyetinin biraz üst düzey olduğunu düşünüyoruz. Zaten erken safhada sizi yerle bir ettikten sonra bir de bu savaşlar sırasında ayaklarınızın bir türlü yere basamamasına sebep oluyorsa, işte orada bir dur demek lazım. W yeteneğinin etki alanının küçülmesi en azından karşı oyun kabiliyetini arttıracaktır.
W - Yüzeye Çık
HAVAYA SAVURMA ALANI : 200 ->160

maxayrac3.png


Singed :
image


Singed'in Büyü Direnci artık seviyeyle birlikte artış gösteriyor. E'nin yere sabitleme süresi Kuvvetli Zamk içine doğru fırlatılan hedeflerde arttı. Oyundaki en kuvvetli kahkahanın sahibi artık kendisi.


Seviye başına büyü direnci kazanmayan nadir şampiyonlardan Singed'in bu unvanını elinden alıyoruz ve kendisinin bu konuda pek de mutsuz olduğunu söyleyemeyiz. Ayrıca E yeteneğinin seviye atlatılmasının bir anlamı olmasını istedik ve artık W yeteneğinin içine savrulan hedefler seviyeye göre daha fazla mıhlanacaklar. Ayrıca tüm zamanların en büyük güçlendirmesi ile karşınızdayız: Singed bir hedefi tutup savurduğunda otomatik olarak gülecek!
Genel
TABAN BÜYÜ DİRENCİ : 30 -> 32,1
BÜYÜ DİRENCİ BÜYÜME ORANI : 0 ->1,25
E - Tut Savur
SABİTLEME SÜRESİ TÜM KADEMELERDE 1 SANİYE : ->1/1,25/1,5/1,5/2 saniye
GÜLEN ADAM : Singed bir rakibi tutup fırlatırsa kahkahayı basıyor

maxayrac3.png


Skarner :
image


Oyunda görülen bazı tuhaf durumlarda Skarner'ın kuleleri sersemlettiği oluyordu. Hayırdır, Ohmyıkıcı mı sandın kendini Skarner? Akrepsin sen, akrep. Kendine gel.
Pasif - Kristal İğne
GİDERİLEN HATA : Pasifin, ilk hedefe yapılan otomatik saldırı iptal edildiğinde kulelerin üstünde etkili olmasına son verildi

maxayrac3.png


Syndra :
image


Zayıflara Acıma'nın diğer büyü ve şampiyon yetenekleri ile etkileşiminde ortaya çıkan tonla hata giderildi.


Eğri oturup doğru konuşalım: Syndra'yı dengelemek için yaptığımız çalışmalar sırasında aslında birçok oyuncumuz için sıkıntılı bir süreç başlatmıştık. O günden bugüne oluşan hataların çözülmesi için gece gündüz çalışıyoruz ve bu yamada ince eleyip sık dokuduk.
E - Zayıflara Acıma
BİZE AYRILAN KÜRENİN SONUNA GELDİK : Zayıflara Acıma'dan çıkan Karanlık Küreler artık Yasuo'nun W - Rüzgâr Duvarı ve Braum'un E - Kapı Gibi kalkanlarıyla karşılaşınca yok olmak yerine temas noktasında duruyor
KAÇIN BENDEN : Zayıflara Acıma'nın geriye savurma ve sersemletme etkilerinin isabet alan birimlerde bazen çalışmamasına neden olan bir sürü hata giderildi
SYNDRA DUR ZATEN ORTALIK KARIŞIK : Zayıflara Acıma'nın bazı durumlarda Güç Patlaması için hazırlanan Karanlık Küreleri atmasına neden olan bir hata giderildi
TAM DA OLMANI İSTEDİĞİM YERDESİN : Karanlık Küreler tarafından sersemletilen birimler artık geriye savrulmuyor
R - Güç Patlaması
KÜRESEL SEKTİRME : Yasuo'nun W - Rüzgâr Duvarı ve Braum'un E - Kapı Gibi kalkanlarıyla engellenen Karanlık Küreler çarpınca yok olmak yerine sekiyor

maxayrac3.png


Thresh :
image


Thresh ile takım arkadaşlarının Madlife tarzı hamleler sergilemek üzere daha etkin işbirliği yapmasına yardımcı olacak ufak bir değişiklik yaptık. Çünkü Takım Çalışması OP!
Pasif - Felaket
RUHLUĞUN DA BİR SINIRI VAR : Ruhların imkansız mesafelerden Thresh'e kadar uçmasına neden olan bir hata giderildi
YAMPİRİ RUH : Yampiri Yengeç'in de artık ölünce ruhu çıkıyor
W - Karanlık Geçiş
TEMASSIZLIK VARDI : Thresh, Ölüm Cezası hedefine doğru yol almaktayken fenerinin ortadan kaybolmasına neden olan bir hata giderildi

maxayrac3.png


Veigar :
image


Veigar gerçekten kötü kalpli birisi. Biz olsak gülüp geçmezdik.


Veigar'ın ultisinin sahip olduğu yıkıcı gücün oyunun ilerleyen bölümlerinde ne boyutlara vardığının görsel olarak da anlaşılır olmasını istedik.
R - Ezeli Patlama
ÖNEMLİ OLAN İŞLEVİ ZATEN : Atış genişliği artık Veigar'ın yetenek gücüne göre artış gösteriyor

maxayrac3.png


Xin Zhao :
image


W'nun YG Oranı düştü.


Hatırlar mısınız, bir zamanlar yetenek gücü kastığında neredeyse ölümsüz hale gelen (ultisini kullanmadığı halde) bir Tryndamere vardı. İşte ona benzer bir durum Xin Zhao için de geçerli. Nihayetinde yetenek gücünü biraz arttırdıktan sonra Mundo'dan daha fazla iyileşme potansiyeline sahip olması pek de mantıklı değildi.
W - Savaş Narası
ORAN : 0,7 yetenek gücü ->0,5 yetenek gücü

maxayrac3.png


Zilean :
image


Kombo yapacağım derken göz çıkaran arkadaşlarımızın hayatını kolaylaştırmak istedik.
W - Başa Sar
ZİYAN OLMASIN : Zilean'ın Q - Saatli Bomba ve E - Zamanı Bük yeteneklerinin ikisi birden bekleme süresinde değilse, Başa Sar kullanım dışı olacak.

maxayrac3.png


Pulsefire Ezreal :

Pulsefire Ezreal'ın temel şampiyon haline nazaran daha yavaş ve uyuşuk kaldığını bizlere ileten oyuncularımıza teşekkürü bir borç biliriz. Bu sıkıntı ile ilgili gerekli teknik düzeltmeleri yaptık.
Genel
PULSEFIRE YAZILIM GÜNCELLEMESİ YAPILDI : Pulsefire Ezreal'ın normal saldırı animasyonu ile normal saldırı görsel efektlerindeki aksaklıklar giderildi
Q - Gizemli Atış
ZAMANINDA ATIŞ : Gizemli Atış'ın yetenek kullanma animasyonu daha anlık tepki verecek şekilde düzeltildi

maxayrac3.png


Eşyalar :


Efsun - Zıpkın
image

Sonsuza kadar artış göstermesine dur dedik. Bundan böyle birim haklandıkça (katletme ve asistlerde) yük biriktirecek ve belli miktarda yükten sonra dönüşecek.


Zıpkın efsunu birçok açıdan sorunluydu. Bu geliştirmeyi yapan ormancıların uzun süre boyunca ormandan çıkmak istememesi takım arkadaşlarını zorda bırakırken, sonunda ormandan çıkmaları ise rakiplere kabuslar yaşatıyordu. Bunun önüne geçebilmek için birikecek yüklerin bir üst sınırı olmasını istedik. Bu üst sınıra ulaşıldığında ise ekstra özellikler ekleniyor olacak.


Yine ormandaki bir güçlendirmeyi takım arkadaşınıza vermek, Kalista'nın Ejderha'ya son vuruşu yapıyor oluşu ve benzeri durumlar, Zıpkın kullanıcıları için sıkıntı yaratmaktaydı. Yaptığımız değişiklikler sayesinde bu durum da artık sorun olmaktan çıkacak.


Tüm bunlara ek olarak da Zıpkın efsununun gelişimini simgeleyecek minik bir gurd (!) sizinle beraber dolaşıyor olacak ve yükler arttıkça o da büyüyecek. Tüm yükleri biriktirdikten sonra ise neler olacağını keşfetmek size kalmış. Değişik eşyalar ile değişik etkileşimler yakalayabilirsiniz.
Genel
İSABET HALİNDE BÜYÜ HASARI BAŞLANGIÇ DEĞERİ : 25 ->30
BÜYÜK CANAVARLAR : Katletme başına 1 yük ->Haklama başına 1 yük (katletme veya asist)
DESTANSI CANAVARLAR : Katletme başına 1 yük -> Haklama başına 5 yük
ŞAMPİYONLAR : Katletme başına 2 yük ->Haklama başına 1 yük
YAMPİRİ YENGEÇ : Katletme başına 1 yük ->Haklama başına 2 yük
YENİHAYALET KUÇU : Zıpkın yükü biriktirirken artık sizi takip eden bir hayalet köpek var, yük sayısı arttıkça o da büyüyecek
YENİBEN BAŞINI OLUŞTURUYORUM : 30 yük biriktiğinde Hayalet Köpek efsun sahibi ile birleşir ve Zıpkın dönüşerek...
Kanlı Zıpkın halini alır.
KALDIRILDIYOK ARTIK : Haklamalar bundan böyle Zıpkın'ın hasarını arttırmayacak
YENİBİR DE YER VURUR : Yapılan her iki normal saldırıdan biri isabet etkilerini ikinci defaya tetikler

maxayrac3.png


Efsun - Rünbıçak
image

Yetenek Gücü arttı. Büyülükılıç'ın oranı arttı. Rünbıçak'ın kendi etkileri üstüne başka büyülerin etkilerini de devreye sokmasına neden olan bir hata giderildi.


Eşyayı tamamladıktan sonra yaşanan güç artışı şu an için yeterince tatmin edici değil. Bunu düzeltmek gerekiyordu.
YETENEK GÜCÜ : 40 ->50
BÜYÜLÜKILIÇ ORANI : 0,75 taban saldırı gücü ->1,0 taban saldırı gücü
GİDERİLEN HATA: Rünbıçak'ın büyü etkileri uygulamasına (örn. Rylai'nin Kristal Asası, Liandry'nin Eziyeti, Luden'in Feryadı) neden olan bir hata giderildi

maxayrac3.png


Görkemli Zafer
image

Can azaldı, bekleme süresi arttı.


Görkemli Zafer, takım savaşına girişi kuvvetli olan takımların bu gücünü iki katına çıkaran, bu güce sahip olmayan takımlara ise ekstra bir seçenek veren bir eşya. Fakat hem profesyonel sahnede hem de dereceli maçlarda bu eşyanın düşük bekleme süresi ve sağladığı istatistikler, en çok tercih edilen eşyaların başında gelmesine sebep oluyor, maçlar bir noktadan sonra sağa sola koşturan takımlardan ibaret olmaya başlıyordu. Eşyanın daha stratejik bir tercih olması bakımından değişikliğe ihtiyacı olduğunu düşünüyoruz.
CAN: 600 -> 500
BEKLEME SÜRESİ: 60 saniye -> 90 saniye

maxayrac3.png


Ruh Gömleği
image

Soraka için dev güçlendirme.


Yaptığımız bu değişiklik sonrası artık hangi iyileştirmenin artıp hangisinin etkilenmediği konusundaki spekülasyonlar da sona erecektir.
İYİLEŞTİRME AVANTAJI: Kendi üstündeki iyileştirmelerde %20 ->Bütün iyileştirme etkilerinde %20

maxayrac3.png


Yetenek Gücü Eşyaları :
Bütün yetenek gücü eşyaları üzerinde dengeleme ayarı yaptık, böylece daha fazla işlevsellik ya da hasar elde etmek kararı alırken daha net bir tablo olacak karşınızda.


Son zamanlarda Luden'in Feryadı, Rabadon'un Şapkası ve son olarak Zhonya'nın Kumsaati, büyücülerin üçlü kuvveti haline dönüşmüştü ve birçok büyücü özellikli şampiyon da bu eşyaların pek dışına çıkmaz olmuştu. 120 yetenek gücü veren bu eşyaların kendi aralarında oldukça sağlam bir sinerjisi vardı desek yanlış olmaz. Bu keskin sınırlar arasında sıkışıp kalan büyücülere daha fazla seçenek sunmanın yanı sıra, bu eşyalardan yeterince verim alamayan diğerlerinin de geriye düşmemeleri ve havuzun dışında kalmamaları amacıyla bir takım değişiklikler yapmak istedik.

maxayrac3.png


İnfilak Değneği
image

Satış bedelinde 10 altınlık indirim. Çünkü öyle.


BEDEL 860 altın -> 850 altın

maxayrac3.png


Aşırı Büyük Sopa
image

Bedeli ve yetenek gücü azaldı.


Patron çıldırdı! Büyük sopalarda damping! Peki bu ne demek? 100 yetenek gücü veren bir eşyadan farklı bir eşyaya geliştirme yaparken daha az yetenek gücüne sahip olması pek tabii saçma olurdu. Bu noktada hem fiyatını hem de verdiği yetenek gücünü düşürerek yapacağımız değişikliklerin de anlamlı olmasını sağlıyoruz.
BEDEL 1600 altın ->1250 altın
YETENEK GÜCÜ 80 ->60

maxayrac3.png


Rabadon'un Şapkası
image

Bedeli arttı. Yetenek gücü takviyesi arttı. Tarifine Kuvvet Kitabı eklendi.


Artık yetenek gücünün sınırlarını zorlayacaksınız. 6 eşyaya ulaştığınızda daha fazla verim alacağınızın garantisi bizden!
TOPLAM BEDEL 3300 altın ->3500 altın
TARİF : Aşırı Büyük Sopa + İnfilak Değneği + 840 altın -> Aşırı Büyük Sopa + İnfilak Değneği + Kuvvet Kitabı + 935 altın
YETENEK GÜCÜ 120 ->hala 120
YETENEK GÜCÜ AVANTAJI %30 ->%35

maxayrac3.png


Zhonya'nın Kumsaati
image

Kumsaati artık daha ucuz ama yetenek gücü de azaldı.


Zhonya'nın en başından beri oyunda belirgin bir yeri oldu, o yüzden yalnızca YG düzeltmesi ile yetindik.
BEDEL 3300 altın ->3000 altın
YETENEK GÜCÜ 120 ->100

maxayrac3.png


Luden'in Feryadı
image

Bedeli düştü. Daha az yetenek gücüne karşın daha fazla hareket hızı oldu.


Hatırlar mısınız, 5.11 Yaması'nda Luden'in Feryadı'ndan bahsederken, kendine has özellikleri olan bir eşya olmasını istediğimizi söylemiştik. Şimdilik bu konudaki görüşlerimizde değişiklik olmadı. Tek bir yönüne odaklanmak yerine "hareket kabiliyeti üstüne büyü yapma" karakteristiğini güçlendirmek istiyoruz hâlâ.
BEDEL 3300 altın -> 3000 altın
YETENEK GÜCÜ 120 ->100
HAREKET HIZI %7 ->%10

maxayrac3.png


Rylai'nin Kristal Asası
image

Bedeli arttı. Tarifinden İnfilak Değneği'ni çıkarıp yerine Aşırı Büyük Sopa'yı koyduk. Yavaşlatma etkisi genel itibariyle daha güçlü, bilhassa alan etkili büyülerde. Çağrılan minyonlar artık isabet halinde yavaşlatıyor.


Yavaşlatma mekaniklerindeki değişikliklere göz atmadıysanız, öncelikle oraya bir bakmanızı rica ediyoruz.


Bekliyorum...


Tekrardan hoş geldin! Dürüst olmak gerekirse yaptığımız bu değişiklik ile Rylai geçmişe nazaran çok daha etkili bir eşya olacak. Şunu da unutmamak lazım: Eğer bir yetenek her iki kategoriye de giriyorsa muhtemelen daha zayıf olan yavaşlatmayı kullanacak.
BEDEL 2900 altın ->3000 altın
YETENEK GÜCÜ 100 ->100 (değişmedi)
CAN 400 ->400 (değişmedi)
TARİF DEĞİŞİKLİĞİ: Dev Kemeri + İnfilak Değneği + Kuvvet Kitabı + 605 altın ->Dev Kemeri + Aşırı Büyük Sopa + Kuvvet Kitabı + 315 altın
TEKLİ HEDEF YAVAŞLATMA %35 ->%40
ALAN ETKİLİ YAVAŞLATMA (ANINDA) %15 ->%40
ZAMAN İÇİNDE HASAR VEYA ÇOKLU HEDEF YAVAŞLATMA 1,5 saniyeliğine %15 ->1 saniyeliğine %20
YENİ ! SENİ SEÇTİM :Minyon çağırmalı yeteneklerde (örn. Mordekaiser'in R - Mezarın Çocukları, Annie'nin R - Çağır: Tibbers yetenekleri) isabet halinde 1 saniyeliğine %20 yavaşlatma
YENİ ! KRİSTAL BERRAKLIĞINDA: Yeni parçacık efekti eklendi

maxayrac3.png


Başmelek Asası
image

Bedeli ve yetenek gücü arttı. Tarifinden İnfilak Değneği'ni çıkartıp yerine Aşırı Büyük Sopa'yı koyduk.


Aşırı Büyük Sopa'dan çıkılacak başka hangi eşya olur diye aranırken (fazla YG eşyası göz çıkarmaz!), genel geliştirme potansiyeli ile gözümüze ilk çarpanlardan biri Başmelek Asası oldu.
TOPLAM BEDEL 2700 altın ->3000 altın
TARİF DEĞİŞİKLİĞİ :Tanrıça'nın Gözyaşı + İnfilak Değneği + 1120 altın ->Tanrıça'nın Gözyaşı + Aşırı Büyük Sopa + 1030 altın
YETENEK GÜCÜ 60 ->80

maxayrac3.png


Seraph'ın Şefkati
image

Çünkü siz buna değersiniz.
YETENEK GÜCÜ 60 ->80

maxayrac3.png


Asırlık Sopa
image

Bedeli azaldı. Taban can ve mana değeri azaldı, yerine daha fazla yetenek gücü ile zaman içinde mana geldi.


Asırlık Sopa'nın saldırıya dönük YG/mana özelliklerini, saldırıya dönük güçten tasarruf etmeden YG toplamak isteyen büyücülere daha çekici hale gelsin diye güçlendirdik.
BEDEL 2800 altın ->2700 altın
TABAN CAN DEĞERİ 450 ->300
TABAN MANA 450 ->400
CAN ARTIŞI: Değişmedi
MANA ARTIŞI: Dakikada 20 (10 dakikada 200 mana) ->Dakikada 40 (10 dakikada 400 mana)
YETENEK GÜCÜ ARTIŞI :Dakikada 2 (10 dakikada 20 yetenek gücü) ->Dakikada 4 (10 dakikada 40 yetenek gücü)

maxayrac3.png


Lanetli Maske
image

Bu maskeli balo...


Kötüydü evet. Sayısal temizlik yaptık. O kadar.
BEDEL 1480 altın ->1500 altın

maxayrac3.png


Liandry'nin Eziyeti
image

Bedeli arttı. Tarifinden Kuvvet Kitabı'nı çıkartıp yerine İnfilak Değneği'ni koyduk. Yetenek gücü arttı.


Eskiye nazaran artan istatistikleri ile artık satın alma aşamasında yaşanan o tereddüt ortadan kalkıyor olacak. Brand ve Malzahar bunu beğendi.
TOPLAM BEDEL 2900 altın ->3000 altın
TARİF: Lanetli Maske + Kuvvet Kitabı + 980 altın ->Lanetli Maske + İnfilak Değneği + 650 altın
YETENEK GÜCÜ 50 ->80

maxayrac3.png


Hiçlik Değneği
image

Bedeli ve yetenek gücü arttı.


Hem gücü hem de fiyatı artan bir başka eşya da Hiçlik Değneği.
BEDEL 2295 altın ->2500 altın
YETENEK GÜCÜ 70 ->80

maxayrac3.png


Nashor'un Dişi
image

Bedeli ve yetenek gücü arttı. Saldırı hızı azaldı.


Diğer yetenek gücü eşyaları ile karşılaştırıldığında biraz daha özel bir konumda olan Nashor'un Dişi için de bazı değişikliklerimiz olacak. Otomatik saldırıların önem taşıdığı bazı şampiyonların favorisi olan bu eşyaya da el atmadan olmazdı.
BEDEL 2920 altın -> 3000 altın
SALDIRI HIZI %50 ->%40
YETENEK GÜCÜ 60 ->80

maxayrac3.png


Ataların Buyruğu
image

İyileştirme değeri azaldı, diğer yandan artık direnç özelliklerinden etkilenmiyor.


Vadide iyileştirme konusu son derece çetrefilli desek yanlış olmaz. Bu konudaki detayları ortadan kaldırıp, daha basit ve anlaşılır hale getirirken, iyileştirme etkileri sayesinde öldürülemez hale gelmenin de önüne geçmek istiyoruz.
CAN EMME %20 ->%0
YENİ ! KANLI CANLI :Yetenekleriniz, verilen hasarın %15'i kadar sizi iyileştirir (verilen hasar, rakibin direnç değerleri katılmadan hesaplanır, alan etkili hasarda bu oran %33 olur)

maxayrac3.png


Morellonomikon
image

Keyifli alışveriş deneyimi için tarifine bir Kuvvet Kitabı daha koyduk.


İlk dönüşte Şeytanî Külliyat + Kuvvet Kitabı almakla, 1200 altınlık Aşırı Büyük Sopa'yı çıkmak arasında çok fark olmamalı diye düşünüyoruz. SİZCE DE ÖYLE DEĞİL Mİ?
TOPLAM BEDEL: Değişmedi
TARİF: Şeytanî Külliyat + Yasak İdol + 880 altın ->Şeytanî Külliyat + Yasak İdol + Kuvvet Kitabı + 445 altın

maxayrac3.png


Athene'nin Lanetli Kadehi
image

Morellonomikon için ne dediysek o.


Bir üst yama notunda ne dediysek o.
TOPLAM BEDEL:eğişmedi
TARİF:Şeytanî Külliyat + Ahenk Kadehi + 980 altın -> Şeytanî Külliyat + Ahenk Kadehi + Kuvvet Kitabı + 545 altın

maxayrac3.png


Uğursuz Koruluk :

Kuleler
Bütün kulelerin taban can değeri azaldı.


Oyunların süresinin uzamasından mutluyuz, fakat en ideal süreye ulaşmak için bir takım değişikliklere daha ihtiyacımız olduğunu fark ettik. Merkez kulesinde değişen bir şey olmadı, yaklaşan Kış karşısında son savunma hattı olarak ona ihtiyaç olduğunu düşünüyoruz.
DIŞ KULELER 1850 can ->1650 can
İÇ KULELER 2050 can ->1850 can
İNHİBİTÖR KULELERİ 2350 can ->2250 can

maxayrac3.png


Uğursuz Koruluk ve Kristal Kayalık :


Aşırı Büyük Sopa
image

Aşırı pahalı diye kaldırmıştık ama geri koyduk.


Kaldırdığımız dönemde 1600 altınlık ABS çok masraflı gelmişti. Artık ucuzladığına göre geri gelmemesi için bir neden kalmadı.
YENİ ! ARTIK VAR Uğursuz Koruluk ve Kristal Kayalık haritalarına geri döndü

maxayrac3.png


Wooglet'in Cadı Şapkası
image

Bedeli bir miktar arttı. Tarifinden İnfilak Değneği ile Kuvvet Kitabı'nı çıkarıp yerine Aşırı Büyük Sopa'yı koyduk.


Aşırı Büyük Sopa döndüğüne göre tariflerdeki yerini tekrar alabilir.
TOPLAM BEDEL 3450 altın -> 3500 altın
TARİF: Maceracının Pazubendi + İnfilak Değneği + Kuvvet Kitabı + 1045 altın ->Maceracının Pazubendi + Aşırı Büyük Sopa + 1050 altın

maxayrac3.png


Kristal Kayalık :


Luden'in Feryadı
image

Bu eşya arkadaşımız da mağazaya döndü.


Hoş geldin, sefalar getirdin.
YENİ ! ARTIK VAR :Kristal Kayalık haritasına geri döndü

maxayrac3.png


Görsel Efekt Güncellemeleri: 2. Raunt :
Geçtiğimiz günlerde yayınlanan League of Legends'ın Görsel Efektleri geliştirici blogunda LoL'ün her daim gelişen bir oyun olduğundan ve misyonumuzun yaptığımız her işle bu felsefeyi desteklemek olduğundan bahsetmiştik. Görsel efekt modernizasyonuna bu yamada devam ediyoruz. Bundan sonraki aşamada yapılan Görsel Efekt güncellemeleriyle neler elde etmişiz, ileride daha neler yapılabilir gibi konularda bir değerlendirme yapacağız.


Aşağıda yer alan şampiyonların yetenek animasyonlarında görsel efekt güncellemesi yapıldı:
image
Nunu
image
Rumble
image
Shyvana
image
Brand (Yine mi? Yok, bu sefer yalnızca W - Alev Sütunu güncellendi)

maxayrac3.png


Yama Durum Çubuğu :
Yama aracında bundan sonra dosyaların yüklenmesi ve kurulumunda farklı iletiler görüntülenecek.


Burada yapılan genel bir anlaşılırlık iyileştirmesiydi sadece. Yama aracı yeni dosya kurmak için indirme işlemini duraklattığında 0 KBps indirme hızı demek yerine Yama Yapılıyor iletisi gösteriyor artık.

maxayrac3.png


Giderilen Hatalar :
-Kısa süre içinde art arda gönderilen sohbet iletileri artık lobi veya sohbet odasında bulunan herkese aynı sırada görünecek
-Sohbet iletisindeki gecikme süresi iyileştirildi. Bu teknik olarak bir hata sayılmaz aslında.
-Aktif eşya bekleme süresi göstergelerindeki grileşme efekti düzeltildi
-Jarvan'ın E - Demacia Sancağı duvarların içinde sıkışıp kalmak yerine tekrardan eskisi gibi en yakın uygun yeri arayıp oraya dikiliyor
-Elise'in W - İntihar Örümceği yeteneğinde kullanımdan sonra Örümcek Yavrusu'nun hareketsizmiş gibi görünmesine rağmen hedefleri kovalayıp hasar vermesine neden olan bir hata giderildi
-Bazı eşyaların Günateşi Pelerini ile Yanardöver'in yanıp sönen alev efektini devre dışı bırakmasına neden olan bir hata giderildi
-Soraka'nın Zhonya'nın Kumsaati veya Wooglet'in Cadı Şapkası'nı kullanırken maviye dönmesine neden olan bir hata giderildi
-Şampiyonların hal/biçim değiştirmesini sağlayan yetenekler, başka bir yeteneğin menzil göstergesi etkinken kullanıldığında sol fare butonuyla tıklamayı devre dışı bırakan bir hata giderildi

maxayrac3.png


Yeni Kostümler :
5.13 Yaması ardından muhtelif aralıklarla yayınlanacak kostümler aşağıda listelenmiştir:




Tahm Kench Usta
TahmKench_1.jpg

Beyefendi Gnar
Gnar_2.jpg

maxayrac3.png


Yeni Renk Paketleri :
5.13 Yaması ardından yayınlanacak renk paketleri aşağıda listelenmiştir:


Temel Renk Paketleri
BardBaseBlossomChroma.png
Bard - İlkbahar

maxayrac3.png


Kostüm Renk Paketleri


Azrail Karthus - Veba

KarthusGrimReaperPlagueChroma1.png

Dehşet Şövalyesi Nasus - Veba
NasusDreadknightPlagueChroma.png



 
Son düzenleme:
Azıcık görsek ekle.Komple konu yazı,gelen adam diyecek; "bu ne aaaa." :d
Yazı boyutlarını düşür,heroların küçük resimlerini ekle :grin
 
Hocam güzel hoş birde konunuza ilgi gösterilmesi için etiket ekleyiniz o zaman tadından yenmez. :pcorn
 
Geri
Üst