• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

League of Legends Yetenek ve Etkiler

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Saint
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Saint

Banlanmış Üye
Aktiflik
K.Tarihi
26 Nis 2009
Mesajlar
969
Puanı
235
Konum
İstanbul
51dml0.png


unled3td.jpg


Yetenekler, oyun esnasında kullanılabilen, şampiyona ve sihirdara özgü becerilerdir. Her şampiyon dört aktif yeteneğe sahiptir. Oyuncular da başlamadan önce iki sihirdar büyüsü seçebilir. Dolayısıyla, her oyuncu oyun başına toplam altı farklı büyü kullanabilir.

unled3td.jpg


Şampiyon Yetenekleri



Her şampiyon kendine özgü beş yeteneğe sahiptir. Bu yeteneklerin dördü yetenek puanları karşılığında alınabilir. Beşincisiyse şampiyonun oyuna girdiğinde sahip olduğu, pasif bir yetenektir. Oyunun başında her şampiyona bir yetenek puanı verilir ve şampiyonlar her seviye atlayışlarında birer puan daha kazanır. Şampiyonlar, sonradan kazandıkları yetenek puanlarını daha önce öğrendikleri yetenekleri geliştirmek için kademe arttırmakta da kullanabilirler.

Bazı yetenekler şampiyonun yetenek gücü, saldırı hasarı ya da bekleme süresinde azalma değerlerini arttırarak da geliştirilebilir.

Normal Yetenekler: Normal yetenekler oyuncu arayüzünün sol kısmında yer alan üç yetenektir ve bu yetenekler klavyedeki Q, W ve E tuşlarına atanmıştır. Normal yetenekler birinci seviyeden itibaren seçilebilir ve her birinin beş güç kademesi vardır. Normal yeteneğin kademesi, şampiyon seviyesinin yarısının tam sayıya yuvarlanmış değerinden yüksek olamaz. Örneğin, 5. seviye bir şampiyonun normal bir yeteneği en fazla 3. kademe olabilir.

Ulti Yetenek: İlk üç yeteneğin en sağında yer alan ve klavyedeki R tuşuna atanmış bulunan dördüncü yetenek hemen her zaman “ulti yetenek”tir. Ulti yetenekler şampiyon 6. seviyeye ulaşana kadar öğrenilemez ve sadece 11. ile 16. seviyelerde geliştirilebilir. Bu yetenekler genellikle diğer üç normal yetenekten daha güçlüdür ve buna bağlı olarak da bedel ve bekleme süreleri genellikle daha fazladır. Udyr adlı şampiyonun ulti yeteneği yoktur ve bütün yetenekleri 1. seviyeden itibaren kullanılabilir.

unled3td.jpg


Sihirdar Büyüleri



Sihirdar büyüleri oyun başlamadan önce Şampiyon Seçimi sırasında seçilir. Her oyuncunun, sihirdar seviyesine göre belirlenen bir listeden iki sihirdar büyüsü hakkı vardır. Bu sihirdar büyüleri, oyuncunun şampiyonuna çeşitli şekillerde yardım etmekte kullanılabilir. Kimi sihirdar büyülerinin etkileri seviyene bağlı olarak artar. Ama çoğu, 1. seviyedeki bir şampiyonla, 18. seviyedeki bir şampiyona aynı etkiyi yapar. Ayrıca, sihirdar büyülerinin bekleme süresi dışında bir bedeli yoktur.

unled3td.jpg


Yeteneklerin Özellikleri



Yeteneklerin oyun içindeki kullanılışlarını belirleyen belli başlı özellikleri vardır. Bu özellikler arasında en önemlileri menzil, alan, bedel, bekleme süresi ve etkidir.

Menzil: Bir yeteneğin menzili, hedefin bu yeteneğin etkisinde kalmak için en fazla ne kadar uzakta olabileceğini belirler. Bu menzil, genellikle fare yetenek butonunun üstüne getirildiğinde ekranda görüntülenen menzil belirteci sayesinde anlaşılabilir.

Alan: Bazı yetenekler aynı anda birden çok birimi etkileyebilir. Bu pek çok şekilde gerçekleşebilir ama yeteneklerin çoğunda, etkinin ortaya çıkacağı alanı gösteren alan etkisi belirteçleri vardır. Etki alanı türlerinden biri dairedir. Dairesel etki alanları, genellikle uzaktan yöneltilen yeteneklerde kullanılır. Öte yandan, koni şeklindeki etki alanları genellikle, yeteneği yönelten şampiyonun durduğu yerden itibaren etki gösteren yeteneklerde kullanılır. Çok hedefli yeteneklerin daha pek çok farklı biçimi bulunmaktadır.

Cost: Hepsinin olmasa da çoğu yeteneğin belirli bedelleri vardır. Bazı yetenekler mana, bazıları can, bazılarıysa şampiyona özgü bedeller tüketir. Bir yeteneğin kullanılabilmesi için, şampiyon bu yeteneğin bedelini ödemelidir. Eğer bir şampiyon gerçekleştirmek istediği yeteneğin gerektirdiği kadar bedele sahip değilse, yetenek gerçekleştirilemez. Elçi büyülerinin genellikle bedeli yoktur.

Bekleme Süresi:: Yetenekler belli bir zaman aralığında sadece belirli sayıda kullanılabilir. Bekleme süreleri ya da yeteneğin gerçekleştirilmeye uygun olmadığı süreler vardır. Bazı yeteneklerin çok kısa, hatta bir saniyenin bile altında bekleme süreleri olabilir ve bu yetenekler çok sık kullanılabilir. Öte yandan bazı yeteneklerinse çok daha uzun bekleme süreleri vardır ve sadece birkaç dakikada bir kullanılabilirler.

Yeteneklerin hedefleri üzerinde çok çeşitli etkileri olabilir. Bu etkiler aşağıda ayrıntılarıyla açıklanmıştır.

unled3td.jpg


Etkiler

Etkiler, birimlerin temel durumunda olan değişikliklere verilen addır. Oyundaki pek çok yetenek, destek, büyü ve eşya aracılığıyla oluşurlar. Oyunda çok farklı etki türleri olduğu için, bunları anlamak League of Legends oynamanın temel gerekliliklerinden biridir.

Zırh: Zırh, genellikle bir birimin aldığı fiziksel hasarı hafifleten bir sayısal değerdir. Bazı yeteneklerin, eşyaların ve canavarların verdiği artırımların, birimlerin zırh değerlerini çoğaltan ya da azaltan etkileri bulunur.
Saldırı Hızı: Saldırı hızı, bir birimin hangi hızla saldırdığını belirleyen bir sayısal değerdir. Bazı yetenekler ve eşyalar, birimlerin saldırı hızlarını arttıran ya da azaltan etkilere sahiptir.
Hasar: Hasar, bir birimin oyun sırasında hedefine vurduğunda ondan kaç can puanı düşüreceğini belirleyen bir sayısal değerdir. Bazı yeteneklerin birimlere doğrudan hasar veren etkileri olduğu gibi, bazı yetenekler, eşyalar ve güçlendirmeler de birimlerin verdikleri hasarı çoğaltan ya da azaltan etkilere sahiptir.
Korkutma: Korkutma etkileri, hedeflerinin kontrollerini yitirerek, etki süresi boyunca gelişigüzel hareket etmelerine neden olur.
Altın: Şampiyonlar oyun süresince sürekli olarak, birim öldürdüklerinde toplu bir miktar altın kazanır. Bazı eşyaların, yeteneklerin ve ustalıklar, şampiyonların daha hızlı altın kazanmasını sağlayan etkileri vardır.
Çekme: Çekme etkisi, hedef birimin çekme etkisine neden olan birime doğru sürüklenmesine neden olur.
İyileştirme: İyileştirme etkileri birimlerin can puanı yenilemesini sağlar. Bazı iyileştirme etkileri bu can miktarını anında yenilerken, bazılarıysa (zamanla iyileştirme) belli bir miktar canı belli bir süre içinde yeniler. İyileştirme etkilerinin hedef birime sağladığı can yenilenme oranını arttıran özelliklere sahip bazı eşyalar da vardır.
Dokunulmazlık: Dokunulmazlık etkileri, birimleri kendilerine yönelen bütün hasarlardan korur. Ancak hasar dışındaki etkilerden korumazlar.
Geri Savurma: Geri Savurma etkileri, birimleri geri savurma etkisini yaratan kaynağın ters yönüne savurur.
Cançalma: Cançalma, şampiyonlara verdikleri hasarın belli bir oranına eşdeğer iyileşme sağlayan bir etkidir.
Yenilenme: Yenilenme bir birimin canının ve/veya zırhının normalden yenilenmesini sağlayan bir etkidir.
Diriltme: Diriltme, ölü bir şampiyonun ölüm sayacının sıfırlanmasını beklemeden ya da sayacı dikkate almadan hayata döndürülmesini sağlayan bir etkidir.
Susturma: Susturma, birimlerin yetenek ya da büyü kullanmalarını engelleyen bir etkidir.
Yavaşlatma: Yavaşlatma, bir birimin hareket hızını düşüren bir etkidir.
Gizlenme: Gizlenme, bir birimin düşman birimlerin görünmezliği tespit yeteneğine sahip olmadıkça görünmez kalmasını sağlayan bir etkidir.
Sersemletme: Sersemletme, bir birimin hareket etmesini ve yetenek ya da büyü kullanmasını kısa süreliğine engelleyen bir etkidir. Aynı zamanda, yöneltilme sürecinde olan çoğu büyü ve yeteneği de iptal eder.
unled3td.jpg


 
Geri
Üst