• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

MineCraft Komut Bloğu Rehberi Bölüm 2

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

Komut bloğunun mantığını sanırım geçen bölümde anlatabildim. Bu sefer bir kaç komutu göstereceğim. Dikkatli okuyup, anlamaya çalışınız. Bu arada “/” işaretini yazmak zorunda değilsiniz. Ben komut olduğu belli olsun diye yazdım. Ayrıca “<>” işaretlerini hiçbir komutta dikkate almayın.

***Önemli: Bunlar komut blokları için!

-Oyun Biçimi [Klasik] [gamemode]

Oyuncunun oyun biçimidir. Neredeyse Minecraftdaki her şeyi etkiler.

/gamemode <oyuncu_takma_adı> <değer>

Oyun Biçimi Değerleri:

*”0” Hayatta Kalma Biçimi ”â€œ Sınırlı kaynaklarınız var ve belli bir canınız var.

*”1” Yaratıcı Biçimi ”â€œ Her şey sınırsız (canınız dahil). İstediğinizi yapın.

*”2” Macera Biçimi ”â€œ Hayatta Kalma ile aynı fakat herhangi bir blok kıramazsınız (yumuşak bloklar diye adlandırdıklarımız hariç; cam, meşale, yaprak...).

*”3” İzleyici Biçimi ”â€œ Tamamen farklı bir kafa. Yaratıkların gözünden oyunu izleyebiliyorsunuz. Oyuna etki edemezsiniz. Sadece diğer oyuncuları gözetlersiniz.

-Oyun Kuralları [gamerule]

Oyunun kurallarıdır. Oyunun işleyişini değiştirir. Bu da neredeyse Minecraft’daki her şeyi etkiler.

/gamerule <oyun_kuralının_ismi> <değer>

Oyun Kuralları ”â€œ Değerler ”â€œ Standart Değerler:

(“true” açık, “false” kapalı anlamına geliyor)

*”commandBlockOutput” ”â€œ “true” veya “false” ”â€œ “true”

Komut bloklarının çalıştıktan sonra bir geri bildirim göstermesini (yalnızca yetkililere) açıp kapar.

*”doDaylightCycle” ”â€œ “true” veya “false” ”â€œ “true”

Güneşin hareket etmesi yani zamanın akmasını kapatıp açar. (Bitkilerin büyümesi, fırınların pişirmesi gibi şeyleri dondurmaz.)

*”doEntityDrops” ”â€œ “true” veya “false” ”â€œ “true”

Varlık olan ama yapay zeka olmayan (kartopu, vagon, tabela...) şeylerin kırılınca (ölünce) eşya olarak düşmesini açıp kapatır.

*”doFireTick” ”â€œ “true” veya “false” ”â€œ “true”

Ateşin ortaya çıkmasını ve yayılmasını engelliyor. (çakmaklar hariç)

*”doMobLoot” ”â€œ “true” veya “false” ”â€œ “true”

Ölen yapay zekaya sahip varlıkların (iskelet, örümcek, domuz...) ölünce eşya düşürmesini kapatıp açar.

*”doMobSpawning” ”â€œ “true” veya “false” ”â€œ “true”

Yaratıkların normal olarak ortaya çıkıp çıkmamasını ayarlar. (yumurtalar ve “spawner” dediğimiz yaratık oluşturan bloklar hariç)

*”doTileDrops” ”â€œ “true” veya “false” ”â€œ “true”

Bir blok kırılınca (uygun şartlarda; taşı bir kazma ile kırmak vs.) eşya olarak düşüp düşmemesini ayarlar.

*”keepInventory” ”â€œ “true” veya “false” ”â€œ “false”

Bir oyuncunun envanterinin yere dökülmesi, deneyim seviyesinin yok olması gibi şeyleri açıp kapar.

*”logAdminCommands” ”â€œ “true” veya “false” ”â€œ “true”

Yetkisi olan oyuncuların girdikleri komutların geri bildirimlerinin sunucu girdilerinde gözüküp gözükmemesini ayarlar.

*”mobGriefing” ”â€œ “true” veya “false” ”â€œ “true”

Oyuncular dışında blok kıran veya blokların değişmesini sağlayan varlıkların bunları yapıp yapmamasını ve yerden eşya alabilen varlıkların (oyuncular hariç) bunu yapıp yapmamasını belirler. (örnek; creeperların blokları patlatması, köylülerin yerden eşyaları toplaması (hani 1.8 çiftçi köylü geldi ya))

*”naturalRegeneration” ”â€œ “true” veya “false” ”â€œ “true”

Oyuncuların yeterli doygunlukları varsa canları dolar. Fakat bu kural can dolumunu kapatıp açıyor. Gördüğünüz gibi standart olarak “true” yani can dolumu normalde açık.

*”randomTickSpeed” ”â€œ herhangi bir doğal sayı ”â€œ 3

Oyundaki “chunk” (yığın, büyük ve tam parça vs. anlamlarına gelir) dediğimiz 16x16x16 olan bölgelerin yüklenme hızını belirler. Ama buna her blok takmaz. Buzların erimesi, odunu kesilmiş yaprakların yok olması, bitkilerin büyümesi vesaireyi etkiler. Fazla işe yarar bir şey değil. Hem abartınca oyununuz çökebiliyor (denendi).

*”reducedDebugInfo” ”â€œ “true” veya “false” ”â€œ “false”

Hata ayıklamayı açıp kapatır. [İşe yaramaz! Yani gereksiz. ]

*”sendCommandFeedback” ”â€œ “true” veya “false” ”â€œ “true”

Kullanılan komutların geri bildirim göndermesini sağlar. (yetkililere/yöneticilere) (komut blokları dahil)

- MineCraft Komut Bloğu Rehberi Bölüm 1: https://www.maxigamerz.com/f978/minecraft-komut-blogu-rehberi-bolum-1-a-241775/

- MineCraft Komut Bloğu Rehberi Bölüm 1: https://www.maxigamerz.com/f978/minecraft-komut-blogu-rehberi-bolum-2-a-241776/

- MineCraft Komut Bloğu Rehberi Bölüm 1: https://www.maxigamerz.com/f978/minecraft-komut-blogu-rehberi-bolum-3-a-241778/

- MineCraft Komut Bloğu Rehberi Bölüm 1: https://www.maxigamerz.com/f978/minecraft-komut-blogu-rehberi-bolum-4-a-241779/
Alıntıdır.
 
Son düzenleme:
Geri
Üst