• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Mount & Blade Shield Stun/Kalkan Sersemletme Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

Merhabalar,

WNL bittikten sonra AE olarak farkettigimiz birkac seyi herkezle paylasmak istedik bende ingilizceden Türkçe'ye cevirmeye calisicagim elimden geldigi kadar.


Bunu bilen cok kisi varmi veya coktan kesfettinizmi bilmiyorum ancak konu kalkanlari sersemleterek iyi bir zamanlama ile kalkan tutarken bile hasar verebilme ile alakali.Baslamak icin bu "kalkan sersemletme" olayi icin gerekli olan seyler silahin agirli, sersemelemnin yapilmasi icin gereken silahin tipi, rakibin kalkaninin agirligi ve kalkana vurmadan önce kac saniye silahi tutmamiz gerektigidir.

Öncelikle bilmemiz gereken sey bu "silah tutma" yani "hold" un nasil calistigidir, Eger vurus yapmadan önce saldiriyi bekletirseniz cogu kisinin bildigi gibi rakibin alicagi hasar daha fazla olur, 0.5 den 0.6 oldugunda ise tekrardan normal hale dönmeye baslar yani gelicek hasar azalir. Kisaca 0.5 saniye bekletme ile 0.6 saniye bekletme arasinda büyük olmasada bir hasar farki vardir 0.6 saniye normal bir vurusdan daha fazla vursa bile 0.5 deki hasar maximumdur kisaca bir kalkani sersemletmek ve arasindan saldiri gecirebilmek icin bu zamanlamanin calisilmasi gerekmektedir.

Silahlarin agirliklari silahlarin tipine göre degismektedir, ancak turnuvalarda ve public de genelde mizraklar kullanildigindan burda anlatilicak seyler sadece mizraklar icin gecerli olucaktir(ayrica mizraklarin range i yeterince uzak oldugundan stun yapmak dahada kolaylasiyor).Örnek olarak bambu mizrak sadece 3,5 agirliga kadar olan kalkanlari sersemletebiliyor kisaca rodok ve nord irkinin en iyi 2 kalkanina karsi bir etkisi yoktur.

Anahtar

UB-Uzun bekletme: Kötü bir bekletme, 0,6 saniyeden daha uzun bir süre bekletme

KB-Kisa bekletme: 0,5-0,6 saniyeye yakin ama muhtemen bir saniyenin 10 da 1 i gibi yani 0,1 saniye civari

MB-Mükkemmel bekletme : 0-5-0,6 saniyeler arasinda olan basarili bir bekletme

X- Ne olursa olsun stun yapamaz

- Kalkan agirliklari -> 5.0 4.5 4.0 3.5 3.0
- Pike (3.0) KB KB KB UB UB
- War Spear (2.5) MB KB KB KB UB
- Long awlpike(2.3) X X KB KB KB
- Bamboo Spear X X X KB KB

Her bir irk icin kalkan secenekleri 0.5 den basliyor, Rodoklar icin en iyi kalkan agirlik olarak 5.0, nordlar icin hucarl 4.5 ve diger irklar icin ise 3.5 maximum

Atlilarin kullandigi mizraklar War spear ile esit agirlikta oldugundan ayni sekilde is görebilir

Ayrica bazi dier silahlarda bu sekilde sersemletme icin ise yarayabiliyor örn: Hemen hemen bütün 2h kiliclar, vaegirlerin 2 en iyi topuzu vs.

Zamanlama konusunda calismanin en iyi yolu war spear ile rodoklarin en iyi kalkanina karsilik zamanlama konusunda denemeler yapmaktir, eger bunu basarirsaniz ayni zamanlamayi kullanarak hemen hemen bütün kalkanlari sersemletmeyi basarabilirsiniz. Zamanlamayi yapmasa zor gibi durmasina ragmen ögrenmesi aslinda o kadar zor bisey deil. Tabikide bunu yaparken takim arkadasinizla iyi bir takim oyunuda gereklidir yoksa tek basina bir ise yaramaz, bunu basarmak icin rakibin kalkanini actirmayarak bu sersemletmenin tadini cikarabilirsiniz.

Alıntıdır.
 
Geri
Üst