• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Mount & Blade Warband At ve Binicilik Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

At Kullanma ve Kalradyadaki Atlarla İlgili İhtiyacınız Olabilecek Tüm Bilgiler

Öncelikle at kullanabilmek için binicilik becerisini yükseltmemiz gereklidir. Binicilik becerisi çeviklik özniteliğine bağlıdır. Yani binicilik becerisini yükseltmek için çeviklik özelliğini yükseltmeniz gereklidir. Bu oran 3/1 dir yani çevikliğe verdiğiniz her 3 özellik puanı sayesinde binicilik becerisini bir seviye yukarıya taşımanızı sağlar. Kısacası çekikliğiniz 9 iken biniciliğiniz maksimum 3 olabilir.

ATLAR:


Bazı özellikler:

Zırh: Ata ait zırh puanını gösterir.
Hız:Atın normal şartlar altında maksimum hızı gösteriri.
Manevra: Atın manevra kabiliyetini gösterir.
Hücum: Atın düşmana çarptığında vereceği hasarı gösterir.
Sağlık: Atın ölmeden önce alacağı hasar puanını gösterir.

Oyunun Native modülünde 11 çeşit at bulunmaktadır bunlar;

Bozkır Hücum Atı: Kergit şehirlerindeki at tüccarlarından alınır.
Zırh:43
Hız:40
Manevra:43
Hücum:32
Sağlık:150
Gerekli binicilik:4

Sarranid Savaş Atı: Sarranid Şehirlerindeki at tüccarlarından alınabilir.
Zırh:61
Hız:40
Manevra:44
Hücum:36
Sağlık:165
Gerekli binicilik:4

Hücum Atı: Svadyalı Süvariler tarafından kullanılır. Hemen hemen her at tüccarında bulunabilir.
Zırh:58
Hız:40
Manevra:44
Hücum:32
Sağlık:160
Gerekli binicilik:4

Savaş Atı: Svadya ve Vaegir atlı birlikleri kullanmaktadır. Hemen hemen her at tüccarında bulunabilir.
Zırh:43
Hız:40
Manevra:41
Hücum:32
Sağlık:165
Gerekli binicilik:4

Av Atı
: Çoğu atlı birlik tarafından kullanılan zırhı düşük ancak sağlığı yüksek atlardır. Birçok at tüccarından temin edilebilir.
Zırh:18
Hız:45
Manevra:45
Hücum:25
Sağlık:165
Gerekli binicilik:3

Koşu Atı: Oyunun en hızlı atıdır. Bazı süvariler tarafından kullanılırlar. Birçok at tüccarından alınabilirler.
Zırh15
Hız:50
Manevra:44
Hücum:16
Sağlık:110
Gerekli binicilik:2

Sarranid Atı: Tüm Sarranid süvarileri tarafından kullanılır. Hızlı manevra kabiliyeti yüksek atlardır.
Zırh:13
Hız:43
Manevra:54
Hücum:20
Sağlık:120
Gerekli binicilik:3

Çöl Atı: Daha çok çöl haydutklarında veya haramilerde görürsünüz. Kergit ve Sarranid şehirlerindeki at tüccarlarında bulunurlar.
Zırh:10
Hız:42
Manevra:50
Hücum:12
Sağlık:110
Gerekli binicilik:2

Binek Atı: Birçok alt rütbeli süvari birliğinin kullandığı attır.
Zırh:8
Hız:45
Manevra:44
Hücum:10
Sağlık:100
Gerekli binicilik:1

Bozkır Atı: Kergit birliklerinin çoğu bu atı kullanır. Vaegir veya Kergit şehirlerinden temin edilebilir.
Zırh:10
Hız:40
Manevra:51
Hücum:8
Sağlık:130
Gerekli binicilik:2

Yük Beygiri: Hiçbir birliğin ve çoğu oyuncunun kullanmadığı bir at. Ancak envanterde iken grubun haritadaki hızını arttırır.
Zırh:14
Hız:38
Manevra:39
Hücum:9
Sağlık:100
Gerekli binicilik:1

İyi güzel tamam da nedir bu at kullanmanın avantajı?

Öncelikle at kullanmak savaş haritasındaki hızını bir hayli arttırır. Bunun dışında düşmanlarınıza atla çarparak bayıltabildiğiniz gibi kargıları koltuklayarak çok büyük hasarlar verebilirsiniz. At kullanımı savaş haritasında vur-kaç tekniğini uygulamayı da sağlar. Bunu bir piyade olarak yapamazsınız. Mutlaka düşman askerleri arkanızdan yetişir.

Tamam bunu hallettik. Bazıları mutlaka sormuştur “Bu ayarlardaki kargı kontrolü de ne diye?”. O seçenek otomatik olduğu sürece belirli bir hızda ve zamanda kargınızı karakter kendiliğinden koltuklar. Ancak manüel(kolay)’e aldığımızda işler değişir eğer hızınız yeterli ise ve “X” e basarsanız kargınızı o zaman koltuklarsınız. Yavaşlamadığınız veya bir darbe vurmadığınız sürece o şekilde kalırsınız. Ancak manüel(zor)’da işler değişir. Her şey daha gerçekçi olur. Yine aynı konseptedir. Ancak kargıyı koltukladıktan bir süre sonra karakter otomatik olarak koltukmayı bırakacaktır. Malum hangi insanoğlu atın üstünde o ağırlıkta incecik bir şeyi o kadar uzun süre tutabilir ki?

Ha bide at sırtında kılıç, balyoz kullanımı var. Bu kolay wFaS aksine çift elli silahlar at sırtında kullanılabiliyor. O yüzden eğer kalkan düşkünü değilseniz çift elli silahlara yönelmenizi tavsiye ederim. Sonuçta ne kadar uzun o kadar iyi. Neyse bunların kullanımının pek bi farkı yok sadece daha hızlı olacağınız için hız bonusu devreye giriyor. Hız bonusu ne kadarsa normal olarak verdiğiniz hasarın %hız bonusu kadar kısmı ekleniyor ve verilen hasar o şekilde kayda geçiyor.

Bide derseniz ki yok arkadaş ben öyle göğüs göğse savaşa giremem, menzilli silah kullanmak isterim diye o zamanda sana diyorum ki git atlı okçuluk öğren bu atın üzerindeki isabet oranını arttırıyor bu da Aynı binicik gibi 3/1 oranı burada da görülüyor.

Alıntıdır.

 
Geri
Üst