aradabir007
Banlanmış Üye
- Aktiflik
- K.Tarihi
- 4 Eyl 2011
- Mesajlar
- 31
- Puanı
- 2
Notch:
İsveçli oyun yapımcısı. Gerçek adı Markus Alexej Persson olan Minecraft’ın yaratıcısı. Aynı zamanda Mojang AB.’nin de sahibi. Kendisinin bloguna buradan, twitter’ına da buradan ulaşabilirsiniz.
The Overworld:
Minecraft’ta başlangıç yaptığınız boyut. En alt tabanı Bedrock ile kaplıdır ve en alttan en üstte 128 küp yüksekliğindedir. (Versiyon 1.2 ile 256 olacak gibi) Gece ve gündüz döngüsüne sahiptir. 10 dk gündüz, 10 dk gece olmak üzere 1 Minecraft günü 20 dakikadır. Bu dünyada 13 farklı Biyom (biome) bulunur. (Ormanlar, okyanuslar, çöller, dağlar, vs) (Biome’lar ile ilgili ayrıntılı bilgi için bkz) Harita oyuncu çevrede ilerledikçe rastgele oluşturulur ve bir sınırı yoktur. (Teknik olarak haritanın maximum genişleyebileceği yatay sınırı 4.096×10^9 küp^2 dir.)
The Overworld’ten örnek bir görüntü
Oyun içersinde farklı biome’lerin nasıl bir arada olduğuna dair örnek
Seed:
Oyun haritasının neye göre yaratılacağını belirleyen rakamlardır. Bu sayede aynı rakamları başka minecraftlarda kullanarak aynı haritayı oluşturabilmek mümkün olabilir. Ama sadece doğal harita tekrar oluşturulabilir. Oyuncuların yaptıkları değişimler seed numarası ile aktarılmaz.Oyun içerisinde F3’e basarak oyunda bulunduğunuz haritanın seedini görebilmeniz mümkündür.
MOB:
Minecraftta yaşayan, hareket eden canlılara ( hayvanlar, canavarlar, köylüler vs.) verilen genel isimdir. Minecraft evreninde neredeyse tüm moblar (Enderman ve Ghast hariç) sadece kendilerinden maksimum 16 kare uzaktaki olayların bilincindedirler. (Ghastlar 100 kare , Endermanlar 64 kare)
The Nether:
Overworld dışındaki bir boyuttur. Kendine has yapısı daha çok cehennemi andırmaktadır. Gece gündüz döngüsü veya yağmur, kar gibi mevsim döngüsü yoktur. Hiçbir şekilde su kullanmak mümkün değildir. Overworld’te olduğu gibi bu haritanın da herhangi bir sınırı yoktur.
Bu haritaya geçiş yapabilmek için portal gereklidir. Portal yapabilmek için 5 kare yüksekliğinde ve 4 kare genişliğinde Obisidian’ı içi boş olacak şekilde yerleştirdikten sonra çakmak (Flint & Steel) ile içerisinde ateş yakmak yeterlidir. (minimum 10 maksimum 14 Obisidian gerekli)
Yüzeyinin çoğu Netherrack ile kaplıdır. ( Netherrock çakmak ile yakıldıktan sonra siz söndürünceye kadar yanmaya devam eder. kısaca sınırsız ateş kaynağı görevi görür.)
Lav yakınlarında Soul sand ve tavanlarda Glowstone bulunmaktadır. Glowstone genellikle aydınlatma için kullanılırken Soul sand daha çok liman yapımında, Mob tuzaklarında ve tek yönlü geçişlerde tercih edilir.
Nether haritalarında zindanlara da rastlanabilir. Pusulalar ve saatler düzgün çalışmaz. Oyuncu Nether’a yatak yerleştirip uyumayı denerse yatak patlar. Bazen maden kazmak için etkili bir yöntem olabilir.
The End
Nether dışındaki diğer evren. Sadece yeraltı kalelerinin (Strongholds) derinliklerinde bulunan portal ile gidilebiliyor. Portalı çalıştırabilmek için öncelikle portalın çevresindeki 12 boşluğa da Eye of Ender yerleştirmeniz gerekiyor. ( Eye of Ender, Ender Pearl ve Blaze powder birleştirilerek yapılıyor)
Portal açıldıktan sonra içine atlayarak The End’e geçebilirsiniz.Ama ölmeden geri dönemiyorsunuz.The end zemini End Stone ile kaplı ve Obsidian’dan sütunları olan bir harita. Mob olarak sadece Endermanlar ve Ender Dragon mevcut.
Ender Dragon’u öldürmeyi başarırsanız oyunun sonunu görebiliyorsunuz.
Spawner:
Metal tellerden bir blok gibi görünen ve canavarların doğmasını sağlayan blok. Bu bloğun içerisinde hangi canavar doğacaksa o canavarın minik versiyonu, alevler içerisinde döner ve canavar doğacağı zaman dönüş hızı artar. ( biraz değişik bir cümle oldu ama spawner’ı görünce anlarsınız nasıl olsa )
Zindanlarda (dungeon), terkedilmiş maden boşluklarında (Abandoned mine shaft), yeraltı kalelerinde (stronghold) veya netherda bulunabilir.
Dungeon:
Genellikle kazı yaparken yada mağaralarda gezerken bulabileceğiniz ufak odalardır. İçerisinde bir adet spawner duruma göre de 0-2 arası sandık bulunabilir. Zindanları tanımanın en kolay yolu cobblestone benzeyen moss stone’dur. Moss stonelar yeşil renklidirler ve sadece zindanlarda bulunurlar.
Zindanlar 5X5 , 6X6 veya 7X7 olabilir. Genellikle çevresi moss stone ve cobblestone’larla çevrilidir. Zindanların içinde bulunan spawner’dan zombie çıkma ihtimali %50, iskelet çıkma ihtimali %25 ve Örümcek çıkma ihtimali de %25 dir.
Zindanlarda bulunan sandıklardan saddle, iron ingot, bread, wheat, gunpowder, string, bucket ve cocoa beans çıkma ihtimali %80, redstone dust çıkma ihtimali %10, music disc çıkma ihtimali %8 ve Golden apple çıkma ihtimali ise %0.8’dir.
Zindan temizlemek için önerilen pek çok yol vardır. Bunlardan bir tanesi üst kısmında ufak bir delik açarak içeriye lav boşaltmaktır. Bir diğer öneri ise zindanın altından kazıp spawner’ı alttan kırmaktır.
NPC Village
Minecraft’ta haritada tesadüfi olarak yerleştirilen kasabalardır.Boyutları ve içindeki binalar haritadan haritaya değişim gösterebilir. Oyunda köylüleri (Villager) görebileceğiniz tek yerdir.Bir haritada birden fazla kasabaya rastlanabilir.
Kasabadaki evlerde crafting table ve fırın bulmak mümkün olabilir. Aynı zamanda tarlalara ve kuyulara da rastlamak mümkün olabilir. Bazen evlerde sandıklar bulabilmekte mümkündür. Bu sandıkların içerisinden ekmek (bread), elma(apple), demir ve altın külçe (iron ingot & gold ingot), obsidian, elmas (diamond) ve çeşitli aletler bulabilmek mümkündür.Özellikle oyuna yeni başlayan oyuncular için yerleşim yeri açısından önerilen yerlerdir.
Stronghold
1.8 update’ı ile gelen bu yapılar genellikle yer altındadır ve çok katlı olabilir. Genellikle oyuncuların bulabilmesi için bir kısmı yüzeyde bırakılır. Bazen yer altındaki mağaralardan da giriş yapılabilir. Stone bricks, mossy stone bricks ve cracked stone bricks’ten oluştuğu için görüldüğü zaman direk anlaşılabilir.(bkz: aşağıdaki resim)
İçerisinde uzun koridorlar, hapishane, kütüphane, depolar ve hazine sandıkları bulunabilir. Aynı zamanda the end’e giden portal da yine yeraltı kalelerinin içinde yer alır.
Ravine:
Ravine’ler genişliği 5- 20 kare arasında değişen derinliği ise haritanın tabanına inebilecek kadar yüksek olan uzun çukurlardır. Zemine kadar inmeyi kolaylaştırması bir yana, özellikle madencilik için çok elverişli alanlardır. Ravine’ler durumuna göre bir yada daha fazla mağaraya hatta bazen zindanlara yada strongholdlara bağlanabilirler.
Abandoned Mine Shafts:
Genellikle yer altında bulunan ve birbirine bağlı pek çok tünelden oluşan yapıdır. Bu yapıyı diğerlerinden ayıran özelliği çevrede bol bol wooden planks, cobweb, fence ve rail bulunmasıdır. Özellikle mağara örümceklerinin (cave spider) yuvaları yine buralarda bulunur.
Snapshot:
Oyunun versiyonu yükseltilmeden önce ( Örneğin 1.1 den 1.2’ye) çıkacak olan versiyondaki yenilikleri test etmek amacıyla çıkarılmış Pre-release’lere verilen isimdir. İsimlendirme mantığı ise şu şekildedir:
Örnek olarak “Snapshot 12w04a” => “YYwHHX”
YY: 2 haneli olarak yıl (Örnek: 2012 => 12)
w: sabit
HH: Yılın kaçıncı haftasında yayınlandığı (Örnek: 04)
X: Aynı haftada birden fazla yayınlanması durumunda değişken (Örnek : a, b, c… )
İsveçli oyun yapımcısı. Gerçek adı Markus Alexej Persson olan Minecraft’ın yaratıcısı. Aynı zamanda Mojang AB.’nin de sahibi. Kendisinin bloguna buradan, twitter’ına da buradan ulaşabilirsiniz.
The Overworld:
Minecraft’ta başlangıç yaptığınız boyut. En alt tabanı Bedrock ile kaplıdır ve en alttan en üstte 128 küp yüksekliğindedir. (Versiyon 1.2 ile 256 olacak gibi) Gece ve gündüz döngüsüne sahiptir. 10 dk gündüz, 10 dk gece olmak üzere 1 Minecraft günü 20 dakikadır. Bu dünyada 13 farklı Biyom (biome) bulunur. (Ormanlar, okyanuslar, çöller, dağlar, vs) (Biome’lar ile ilgili ayrıntılı bilgi için bkz) Harita oyuncu çevrede ilerledikçe rastgele oluşturulur ve bir sınırı yoktur. (Teknik olarak haritanın maximum genişleyebileceği yatay sınırı 4.096×10^9 küp^2 dir.)
The Overworld’ten örnek bir görüntü
Oyun içersinde farklı biome’lerin nasıl bir arada olduğuna dair örnek
Seed:
Oyun haritasının neye göre yaratılacağını belirleyen rakamlardır. Bu sayede aynı rakamları başka minecraftlarda kullanarak aynı haritayı oluşturabilmek mümkün olabilir. Ama sadece doğal harita tekrar oluşturulabilir. Oyuncuların yaptıkları değişimler seed numarası ile aktarılmaz.Oyun içerisinde F3’e basarak oyunda bulunduğunuz haritanın seedini görebilmeniz mümkündür.
MOB:
Minecraftta yaşayan, hareket eden canlılara ( hayvanlar, canavarlar, köylüler vs.) verilen genel isimdir. Minecraft evreninde neredeyse tüm moblar (Enderman ve Ghast hariç) sadece kendilerinden maksimum 16 kare uzaktaki olayların bilincindedirler. (Ghastlar 100 kare , Endermanlar 64 kare)
The Nether:
Overworld dışındaki bir boyuttur. Kendine has yapısı daha çok cehennemi andırmaktadır. Gece gündüz döngüsü veya yağmur, kar gibi mevsim döngüsü yoktur. Hiçbir şekilde su kullanmak mümkün değildir. Overworld’te olduğu gibi bu haritanın da herhangi bir sınırı yoktur.
Bu haritaya geçiş yapabilmek için portal gereklidir. Portal yapabilmek için 5 kare yüksekliğinde ve 4 kare genişliğinde Obisidian’ı içi boş olacak şekilde yerleştirdikten sonra çakmak (Flint & Steel) ile içerisinde ateş yakmak yeterlidir. (minimum 10 maksimum 14 Obisidian gerekli)
Yüzeyinin çoğu Netherrack ile kaplıdır. ( Netherrock çakmak ile yakıldıktan sonra siz söndürünceye kadar yanmaya devam eder. kısaca sınırsız ateş kaynağı görevi görür.)
Lav yakınlarında Soul sand ve tavanlarda Glowstone bulunmaktadır. Glowstone genellikle aydınlatma için kullanılırken Soul sand daha çok liman yapımında, Mob tuzaklarında ve tek yönlü geçişlerde tercih edilir.
Nether haritalarında zindanlara da rastlanabilir. Pusulalar ve saatler düzgün çalışmaz. Oyuncu Nether’a yatak yerleştirip uyumayı denerse yatak patlar. Bazen maden kazmak için etkili bir yöntem olabilir.
The End
Nether dışındaki diğer evren. Sadece yeraltı kalelerinin (Strongholds) derinliklerinde bulunan portal ile gidilebiliyor. Portalı çalıştırabilmek için öncelikle portalın çevresindeki 12 boşluğa da Eye of Ender yerleştirmeniz gerekiyor. ( Eye of Ender, Ender Pearl ve Blaze powder birleştirilerek yapılıyor)
Portal açıldıktan sonra içine atlayarak The End’e geçebilirsiniz.Ama ölmeden geri dönemiyorsunuz.The end zemini End Stone ile kaplı ve Obsidian’dan sütunları olan bir harita. Mob olarak sadece Endermanlar ve Ender Dragon mevcut.
Ender Dragon’u öldürmeyi başarırsanız oyunun sonunu görebiliyorsunuz.
Spawner:
Metal tellerden bir blok gibi görünen ve canavarların doğmasını sağlayan blok. Bu bloğun içerisinde hangi canavar doğacaksa o canavarın minik versiyonu, alevler içerisinde döner ve canavar doğacağı zaman dönüş hızı artar. ( biraz değişik bir cümle oldu ama spawner’ı görünce anlarsınız nasıl olsa )
Zindanlarda (dungeon), terkedilmiş maden boşluklarında (Abandoned mine shaft), yeraltı kalelerinde (stronghold) veya netherda bulunabilir.
Dungeon:
Genellikle kazı yaparken yada mağaralarda gezerken bulabileceğiniz ufak odalardır. İçerisinde bir adet spawner duruma göre de 0-2 arası sandık bulunabilir. Zindanları tanımanın en kolay yolu cobblestone benzeyen moss stone’dur. Moss stonelar yeşil renklidirler ve sadece zindanlarda bulunurlar.
Zindanlar 5X5 , 6X6 veya 7X7 olabilir. Genellikle çevresi moss stone ve cobblestone’larla çevrilidir. Zindanların içinde bulunan spawner’dan zombie çıkma ihtimali %50, iskelet çıkma ihtimali %25 ve Örümcek çıkma ihtimali de %25 dir.
Zindanlarda bulunan sandıklardan saddle, iron ingot, bread, wheat, gunpowder, string, bucket ve cocoa beans çıkma ihtimali %80, redstone dust çıkma ihtimali %10, music disc çıkma ihtimali %8 ve Golden apple çıkma ihtimali ise %0.8’dir.
Zindan temizlemek için önerilen pek çok yol vardır. Bunlardan bir tanesi üst kısmında ufak bir delik açarak içeriye lav boşaltmaktır. Bir diğer öneri ise zindanın altından kazıp spawner’ı alttan kırmaktır.
NPC Village
Minecraft’ta haritada tesadüfi olarak yerleştirilen kasabalardır.Boyutları ve içindeki binalar haritadan haritaya değişim gösterebilir. Oyunda köylüleri (Villager) görebileceğiniz tek yerdir.Bir haritada birden fazla kasabaya rastlanabilir.
Kasabadaki evlerde crafting table ve fırın bulmak mümkün olabilir. Aynı zamanda tarlalara ve kuyulara da rastlamak mümkün olabilir. Bazen evlerde sandıklar bulabilmekte mümkündür. Bu sandıkların içerisinden ekmek (bread), elma(apple), demir ve altın külçe (iron ingot & gold ingot), obsidian, elmas (diamond) ve çeşitli aletler bulabilmek mümkündür.Özellikle oyuna yeni başlayan oyuncular için yerleşim yeri açısından önerilen yerlerdir.
Stronghold
1.8 update’ı ile gelen bu yapılar genellikle yer altındadır ve çok katlı olabilir. Genellikle oyuncuların bulabilmesi için bir kısmı yüzeyde bırakılır. Bazen yer altındaki mağaralardan da giriş yapılabilir. Stone bricks, mossy stone bricks ve cracked stone bricks’ten oluştuğu için görüldüğü zaman direk anlaşılabilir.(bkz: aşağıdaki resim)
İçerisinde uzun koridorlar, hapishane, kütüphane, depolar ve hazine sandıkları bulunabilir. Aynı zamanda the end’e giden portal da yine yeraltı kalelerinin içinde yer alır.
Ravine:
Ravine’ler genişliği 5- 20 kare arasında değişen derinliği ise haritanın tabanına inebilecek kadar yüksek olan uzun çukurlardır. Zemine kadar inmeyi kolaylaştırması bir yana, özellikle madencilik için çok elverişli alanlardır. Ravine’ler durumuna göre bir yada daha fazla mağaraya hatta bazen zindanlara yada strongholdlara bağlanabilirler.
Abandoned Mine Shafts:
Genellikle yer altında bulunan ve birbirine bağlı pek çok tünelden oluşan yapıdır. Bu yapıyı diğerlerinden ayıran özelliği çevrede bol bol wooden planks, cobweb, fence ve rail bulunmasıdır. Özellikle mağara örümceklerinin (cave spider) yuvaları yine buralarda bulunur.
Snapshot:
Oyunun versiyonu yükseltilmeden önce ( Örneğin 1.1 den 1.2’ye) çıkacak olan versiyondaki yenilikleri test etmek amacıyla çıkarılmış Pre-release’lere verilen isimdir. İsimlendirme mantığı ise şu şekildedir:
Örnek olarak “Snapshot 12w04a” => “YYwHHX”
YY: 2 haneli olarak yıl (Örnek: 2012 => 12)
w: sabit
HH: Yılın kaçıncı haftasında yayınlandığı (Örnek: 04)
X: Aynı haftada birden fazla yayınlanması durumunda değişken (Örnek : a, b, c… )