• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Ork Rehberi- Rubisco

PageMaster

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
4 May 2009
Mesajlar
1,205
Puanı
344
Konum
El Paso,Texas
maxigamelogo.png


img_begin_guide.jpg




ORK REHBERİ
Rubisco-Serafin



Giriş

Merhabalar, pet rehberi yarışması için hazırlamış olduğum rehberlerden olan bu ork rehberinin size ork hakkında her konuda yardımcı olmasını diliyorum. Ork’ a hemen giriş yapmadan önce genel olarak petler hakkında birkaç ipucu vermek faydalı olacaktır.
Pet nedir? Tüm online oyunlarda olduğu gibi Rappelz’ de de petler oyunculara yardımcı olan yaratıklardır fakat Rappelz’ de petler sadece sizle atak yapan birer yaratık olmaktan çok daha ötedir. Rappelz pet üzerine kurulmuş bir MMORPG (massively multiplayer online role-playing game) yani çok kişiyle oynanan çevrimiçi rol yapma oyunudur. Rappelz’de petlerin değerini belirtmek için şunu söyleyebiliriz: bazı petler birçok donanım ve diğer birçok şeyden kat be kat değerlidir ayrıca gayet güzel geliştirilmiş bir pet çeşidine göre kendi seviyesine yakın karakterlere tek başına kafa bile tutabilir bazen sizden daha iyi bile savaşabilir.
Rappelz’ de petler seviyesi yükseldikçe standart şekilde gelişen yaratıklar değildir. Her petin kendine has bazı özellikleri ve yetenekleri vardır. Bu yüzdendir ki değişik sınıflar değişik petlere ihtiyaç duyar. Onlar da normal karakterler gibi seviye atladıkça değişik yetenekleri ortaya çıkar veya bu yeteneklerin seviyeleri artırılır. Genelde Rappelz’ de petler atakçı, tank, sihirli atakçı ve şifacı olarak sınıflandırılabilir. Bunların arasında melez olan petler de mevcuttur.
Petler hakkında açıklanması gereken diğer önemli noktalar ise şöyledir: Petlerin evosu ve petlerin donanım kullanabilmesi.
“Evo” denilen kavram “evolution” yani “evrim” kavramından gelir. Oyunda petler için 3 evo mevcuttur. İlk elde ettiğinizde pet evo1 olur, 50. Seviyede evo2, 100. Seviyede evo3 yapabilirsiniz petinizi. Yaratıklar herhangi bir şehirdeki çağrıcıda gereken seviyeye ulaştıktan sonra evrim geçirtilebilirler. Petinizi 50. seviyede değil 60. Seviyede evo2 yaparsanız petiniz bu arada aldığı her seviye için 1 değil 2 cp kazanır ve 60. Seviye olduğunda +10 olur. Bunun anlamı 10 ekstra cp demektir. Aynı şey evo3 için de geçerli: 100 yerine 115. Seviyede petinizi evo3 yaparsanız bu sefer petiniz +25 olur ve ekstra +25 cp ye sahip olur. Bu şekilde ekstra cp kazandırarak petleri evrim geçirtmeye overbreed denir. Overbreed yapmadan erken evo yapılmış petler değerini oldukça yitirir.
Her pete özel donanımlar vardır ve her pet de belli donanımlara karşı ekstra bonus veren yeteneklere sahiptir. 40 ve 90. Seviyede gelen bu yetenekler petiniz için kullandığınız donanımlarla birleşince pete ekstra özellikler kazandırır. Normal bir donanımı tüccardan aldığınız eşya kartı ile birleştirirseniz onu eğitim penceresinde petinize ekleyerek petiniz için kullanabilirsiniz.
Petler hakkında genel bilgileri okuduktan sonra kafanız karışmasın bu durumlar ork için özel olarak ayrıntılı bir şekilde rehberin devamında anlatılmıştır. Bu kısımda basit bir ön bilgiden sonra Orkumuz hakkında bilgi edinmeye başlayabilirsiniz.
(Not: Bu ve bunun benzeri şekilde tüm petler hakkındaki genel bilgiler tüm rehberlerimde sabit ve aynı olacaktır.)

Petin Ana Özellikleri

Ork olağan bir pet olmakla birlikte olağan petler arasında oyundaki en popüler petlerdendir. Olağan bir pet olduğu için kartları 0-89 arası yaratıklardan düşer.
Giriş kısmında belirttiğimiz gibi petler ana özelliklerine göre değişik sınıflara ayrılır. Ork ise bu petler arasında hem fiziksel atakçı hem de tank özellikleri barındıran bir nevi melez bir pettir. Aslına bakılırsa tank olan yeti ile fiziksel atakçı olan kurdun bir nevi karışımı olan melez bir pettir. Bu yüzden hem güçlü bir atakçı hem de ikincil bir tank peti olarak kullanılabilir.
Ork gayet yüksek defans özelliğine sahip olmakla beraber atakları tamamen fiziksel atağa dayalıdır. Hem düz atak yaparken hem de atak yeteneklerini kullanırken fiziksel atak yapar ve yakından dövüşür. Atak yeteneklerinin hepsi güçlü fiziksel atağa sahiptir ve bazı atak yetenekleri debuff özelliğine sahiptir. Gerektiğinde size tanklık yapabilecek hem de size atak bakımından destek verebilecek bir pet arıyorsanız olağan petler arasında ork bu konuda biçilmiş kaftandır. Bu çoklu özelliği orku olağan petler arasında popüler kılan şeydir.
Pete Takılabilecek Silah ve Zırhlar ve Onlara Eklenebilecek Ruh Taşları
Öncellikle niye petlere silah ve zırh takıyoruz? Giriş kısmında belirttiğimiz gibi petler belirli seviyelerde belirli silah ve zırhları donandıklarında ekstra özellikler kazanırlar. Ayrıca aynı karakterinizin giydiği zırhlar ve kullandığı silahlar gibi pete takılan silahlar ve zırhlar petinizin gücünü önemli ölçüde artırır.
Peki, bir pete hangi donanımlar takılabilir? Bir pete eşya kartıyla birleştirilmiş her donanım takılabilir fakat bazı kısıtlamalar vardır. Aynı karakteriniz için olduğu gibi bir pet 2 tane çift elli silah takamaz. Genel olarak bu kısıtlamalar karakterinizle aynıdır. Hem bu kısıtlamalardan dolayı hem de petlerin ekstra özelliklerinden dolayı petlere genel olarak bir adet çift elli silah ve bir adet zırh takılır. Bu silah ve zırhların çeşitleri pete göre değişmektedir.
Yukarıda verilen genel bilgilerden sonra orkumuz için kullanacağımız silah ve zırhı seçmenin zamanı geldi.
Silah: Ork 90 level da gelen “Ekspertiz: Çatışma Silahı” adlı bir yeteneğe sahiptir. Bu yetenek açıldığı zaman yakın dövüş silahı (balta,topuz,mızrak) takıldığında orkun fiziksel atağını 10% artırır ki bu müthiş bir rakamdır. Bütün yakın dövüş silahları için bu özellik geçerli olsa da en yüksek atağa sahip olanı çift elli baltadır. Bu yüzdendir ki ork için kullanılacak en iyi silah çift elli baltadır.
Zırh: Daha önce de belirtildiği gibi ork un yüksek defansını daha da artırmanın iyi bir yolu da ona gelişmiş bir zırh takmaktır. Ork için kullanılması gereken zırh savaşçı zırhıdır. Bu zırh yüksek fiziksel defansa sahip olması nedeniyle önemlidir. Ayrıca ork 40 level da açılan “Savaşçı Zırhı” adlı bir yeteneğe sahiptir. Bu yetenek açıldığında savaşçı zırhı giyen orkun maksimum canı 10% artar ki bu da müthiş bir katkıdır.
** Ayrıca pet sınıfları için farklı bir seçenek mevcut. Pet sınıfları pasif olarak zaten petlerine defans verdiği için savaşçı zırhından ve verdiğin özelliklerden vazgeçerek yerine bir adet güç yüzüğü de takılabilir. Bu şekilde donatılmış bir ork defans olarak daha zayıf olacak ve maksimum canı daha az olacaktır fakat atakları çok daha güçlü olacaktır. Pet sınıfları hariç bu yapılandırma önerilmez. Pet sınıfları içinse ork un atak yönünü öne çıkarmak için sadece bir seçenektir.
Ruh Taşları: Ork için kullanılması gereken taşlar atak yönünü geliştirmek için güç, defans yönünü geliştirmek için zindeliktir. Benim önerdiğim ruh taşı dizilimi şu şekilde: Silah: 2 güç + 2 zindelik, Zırh:1 güç + 1 zindelik. Defans yönünü geliştirmek istersek güç taşları defans veren ruh taşları ile, atak yönünü geliştirmek istersek zindelik taşları atak veren ruh taşları ile değiştirilebilir. Güç taşları atak taşlarından, zindelik taşları ise defans taşlarından daha iyi katkı sağlar fakat bir petin donanımlarına aynı taştan 2si silaha 1 i zırha olmak üzere maksimum 3 tane takabiliyoruz o yüzden ekstra taşlar atak veya defans olmalıdır. Yani toparlamak gerekirse: Defans ağırlıklı ork için silahta 2 zindelik + 2 defans, zırhta ise 1 zindelik + 1 defans olmalı. Atak ağırlıklı ork içinse silahta 2 güç + 2 atak, zırhta ise 1 güç + 1 atak taşı olmalı.
Önemli Not: Bir pet normalde kullandığı donanımları 100% verimle kullanamaz fakat 1 level da açılan “yaratık eşyalarında eksper” skillini açtığınız zaman petiniz için kullandığınız donanımların özellikleri belirli yüzdede(90%, 95%, 100%) petin türüne göre(olağan, olağan özel, nadir vb.) yaratığa işlenir ve bütün donanımlara yapılan + basma, seviye atlatma ve ruh taşı ekleme gibi etkiler petinizde 100% etki gösterir.

Petin Kendine Özgü Birlik ve Kemer Özellikleri

Orkun birlik ve kemer özellikleri iki ayrı başlık altında işlenecektir.
Birlik: Petin birlik özelliğini sizinle birlikte iken size ve kendine verdiği özel bir buff olarak düşünebilirsiniz. Orkun birliğine gelirsek; Ork birlik olarak fiziksel atak ve fiziksel defans verir. Rakamlar 45 level da max +63, 95 level da max +105, 145 level da ise +147 fiziksel atak ve fiziksel defans şeklindedir. Detaylı istatistikler aşağıdaki rappelz wikia linkinde mevcuttur. Rakamlardan daha önemli olan bu birliğin etkisi ve faydalarıdır. Birlik hem fiziksel atak hem fiziksel defans verdiği için orku fiziksel atağı önemseyen ve fiziksel defansa ihtiyaç duyan sınıflar için uygun kılar. Bu sınıflar bir sonraki konuda ayrıntılı açıklanacaktır. Birliğin bu özelliğinden dolayı sihirsel atağa dayalı karakterler için ork uygun bir pet değildir. Yeteneğin her seviyesi 2 cp gerektirir.
Unity: Orc - Rappelz Wiki - Rupees, races, jobs, and more
Kemer Yetenekleri: Petler 40. ve 90. seviyede gelen iki adet kart yeteneğine sahiptir. Ork ise bu yetenekler açıldığında ve kemere takıldığında 40. seviyede 5% güç ve 5% zindelik verir. 90. seviyede ise kemerde bu pet 5% fiziksel atak ve 5% fiziksel defans vererek karakterin atağını artırırken defansına da katkı sağlar. Bu pet kemer için tercih edilirse hem defansı hem de fiziksel atakları güçlü olan bir karakter elde edilebilir. Aynı birlikte olduğu gibi kemerde de ork hem fiziksel atağa hem de fiziksel defansa destek verdiği için fiziksel atak yapan ve fiziksel defansa önem veren (gladyatör, mistik, şovalye, terbiyeci) tarafından kemerde kullanılması daha uygun olur. Yeteneklerin her seviyesi 2 cp gerektirir.

Peti Kullanabilecek Irk ve Sınıflar

Karakter için pet seçerken nelere dikkate etmeli bu konulara önce değinelim. Karakteriniz için pet seçerken önce karakterin ve petin ana özelliğinin aynı olmasına veya benzemesine dikkat etmeniz gerekir. Örnek olarak atakçıysanız atak özelliği yüksek olan bir pet, tanksanız defans özelliği yüksek olan bir pet kullanmanız gerekir. Bu özelliğin ardından pet seçerken dikkat edilmesi gereken diğer hususlar ise yanımızda kullanacaksak birlik özellikleri, kemerimize takacaksak kemer özellikleridir.
Orka gelirsek daha önce belirttiğimiz gibi hem ana özellikler olarak hem de birlik ve kemer özellikleriyle ork fiziksel atağa ve fiziksel defansa katkı yapan bir pettir. Ayrıca bir ork kullanmak için yakın dövüş yapmak şarttır. Aksi takdirde ork çoğu zamanı mob ile sizin aranızda mekik dokumakla geçirir. Peki, oyunda yakından fiziksel atak yapıp defans açığını kapatmak isteyen veya yüksek olan defansını daha güçlendirmek isteyen sınıflar hangileridir? Bunlara en belirgin olarakgladyatör, şaman, şampiyon ve pet sınıflardan terbiyeciyi gösterebiliriz. Ayrıca defans özelliği olduğu için tam olarak uygun olmasa da kutsal şövalye tarafından da kullanılabilir ama yeti bu sınıf için daha iyi bir tercihtir. Diğer iki pet sınıfı olan ruhların efendisi ve ruh çelen de bu peti kullanabilir fakat bunu kullanırken ruhların efendisi topuz, ruh çelen ise hançer ve kalkan kullanmalıdır. Fakat bu sınıflar için asa kullanmak daha avantajlı olduğu için bir ork bu sınıflara kesinlikle olmaz denilemez ama önerilmez. Daha çok atak hızına ve atlatmaya önem veren katil için de kullanılabilir fakat bir orktan daha iyi tercihler mevcuttur (iskelet, harpi). Daha çok sihirsel atağa ağırlık veren keşiş için de kullanılabilir ama tam uygun bir pet olmaz.


Ortak Pet Yetenekleri (Olağan Sınıfı)
Yaratığa özel yeteneklere geçmeden önce bütün petlerde ortak bulunan yeteneklerden bahsetmekte fayda var. Bu yetenekler bütün petlerde ortaktır ve aynı görevi görmektedir ancak yaratığın nadirliğine göre verdiği değerler değişmektedir. Bu kısımda Orkun da dahil olduğu olağan sınıfına göre bu yetenekleri inceleyelim.
Yaratık Eşyalarında Eksper: Bu yetenek daha önce de sözünü ettiğimiz petimiz için kullandığımız donanımlardan alınan verimi artıran yetenektir. 1 level da gelir ve 1 cp gerektirir. Yetenek açıldığında tüm olağan petler için takılan donanımın değerleri 90% oranında yaratığa işlenir ve yapılan bütün sihirlendirmelerin 100% ü yaratığa etki eder. Her pet için koşulsuz açılması gereken pasif bir yetenektir.

Vücut Kuvvetlendirmesi: Yaratığın maksimum canını artıran bir yetenektir. Tank özelliği olan veya fiziksel defansı ve canı düşük olan petlerde kullanılması uygun olur. Her evoda 20,70 ve 120. Seviyede gelen yetenek her evoda 5 seviye artırabilir. Yani 20. Seviyede 5, 70. Seviyede 10 ve 120. Seviyede 15. seviyeye kadar çıkabilir. Olağan petlerde artırılan her level için yaratığın maksimum canını 120 artırır. Yeteneğin her seviyesi 1 cp gerektirir.
Ruhsal Kuvvetlendirme: Yaratığın maksimum manasını artıran bir yetenektir. Çok fazla atak veya şifa yeteneği kullanan petlerde kullanılması uygun olur. Her evoda 20,70 ve 120. Seviyede gelen yetenek her evoda 5 seviye artırılabilir. Yani 20. Seviyede 5, 70. Seviyede 10 ve 120. Seviyede 15. seviyeye kadar çıkabilir. Olağan petlerde artırılan her level için yaratığın maksimum manasını 120 artırır. Yeteneğin her seviyesi 1 cp gerektirir.
Meditasyon: : Yaratığın hp rejenerasyonunu (artma hızı) artıran bir yetenektir. Tank özelliği olup sürekli saldırıya uğrayan petlerde kullanılması uygun olur. Her evoda 30,80 ve 130. Seviyede gelen yetenek her evoda 5 seviye artırılabilir. Yani 30. Seviyede 5, 80. Seviyede 10 ve 130. Seviyede 15. seviyeye kadar çıkabilir. Olağan petlerde artırılan her level için yaratığın hp rejenerasyonunu 12 artırır. Yeteneğin her seviyesi 1 cp gerektirir.
Aydınlık: Yaratığın mp rejenerasyonunu (artma hızı) artıran bir yetenektir. Sürekli yetenek kullanarak fazla mana harcayan petlerde kullanılması uygun olur. Her evoda 30,80 ve 130. Seviyede gelen yetenek her evoda 5 seviye artırılabilir. Yani 30. Seviyede 5, 80. Seviyede 10 ve 130. Seviyede 15. seviyeye kadar çıkabilir. Olağan petlerde artırılan her level için yaratığın mp rejenerasyonunu 12 artırır. Yeteneğin her seviyesi 1 cp gerektirir.


Güç Zeka Çeviklik Zindelik Beceriklilik Bilgelik

Genel Kutsamalar: Bu kutsamalar açıldığında sürekli ve pasif olarak yaratığa belirtilen özelliği ekler. 51. Seviyede 10. Seviyeye kadar, 101. Seviyede 20. Seviyeye kadar çıkan bu yetenekler her seviyede belirtilen özelliği 1 artırır. Yaratığın özelliğine göre değişik oranlarda farklı kutsamalar açılabilir. Yeteneklerin her seviyesi 1 cp gerektirir.
Cennet Kutsaması: 150. Seviyede gelen bu pasif yetenek 2. Seviyeye kadar artırılabilir. Her seviyesi petin tüm istatistiklerine (güç, zindelik, zeka vb.) +1 katar. Aslında yukarıdaki genel kutsamaların hepsinin birden 1 kerede verilmesi gibidir. Yeteneğin her seviyesi 2 cp gerektirmektedir.
Petin Kendine Özgü Saldırı, Buff ve Debuff Yetenekleri
(Not: Bu bölümde de her pette bulunan ortak yetenekler mevcuttur fakat bu yeteneklerin isimleri ve özellikleri her pete göre değişebilmekte olduğu için bu yetenekler bu kategoride yer almıştır.)
Hücum Uyanışı: Bu yetenek petin türüne göre her seviyesinde pete pasif olarak 7 (olağan için) sihirsel VEYA fiziksel atak verir. Ork için bu yetenek pasif olarak fiziksel atak vermektedir. 1. Seviyede(evo1) 10, 50. Seviyede(evo2) 20, ve 100. Seviyede(evo3) 30. Seviyeye kadar çıkar ve son seviyede pasif olarak +210 fiziksel atak sağlar. Fiziksel atağı yüksek olan orku geliştirmek için çok gereklidir. Yeteneğin her seviyesi 1 cp gerektirir.

Müdafaa Uyanışı: Bu yetenek petin türüne göre her seviyesinde pete pasif olarak 7 (olağan için) sihirsel VEYA fiziksel defans verir. Ork için bu yetenek pasif olarak fiziksel defans vermektedir. 1. Seviyede(evo1) 10, 50. Seviyede(evo2) 20, ve 100. Seviyede(evo3) 30. Seviyeye kadar çıkar ve son seviyede pasif olarak +210 fiziksel defans sağlar. Fiziksel defansı yüksek olan orku geliştirmek için çok gereklidir. Yeteneğin her seviyesi 1 cp gerektirir.

Çift Yarık: Orkun ilk açılan aktif atak yeteneğidir. 15 saniye geri dolum süresine sahip olan yetenek kullanıldığında ork 2 defa üst üste fiziksel bir vuruş yapar. Vuruştan sonra yaratığın üstünde bir etki bırakmaz (debuff, zaman üzeri hasar vb.). 10. Seviyede(evo1) 5, 60. Seviyede (evo2) 10 ve 110. Seviyede(evo3) 15. Seviyeye kadar yükseltilebilen bu yetenek orkun en temel ve vazgeçilmez atak yeteneklerinden biridir. Yeteneğin her seviyesi 1 cp gerektirir.

Tahrikçi Hava: Petlerde bulunan agro kontrol skilleri içinde orkta bulunan skilldir. 10 sn de bir belirli miktar bir mp harcayan bu aktif skill, aktif olduğu sürece yaptığı temel ataklarla petinizin agroyu üstünde tutma (tehdit) seviyesini artırır. 15. Seviyede(evo1) 5, 65. Seviyede (evo2) 10 ve 115. Seviyede(evo3) 15. Seviyeye kadar yükseltilebilen bu yetenek Orkun daha çok tank özelliğini ortaya çıkarmak için gerekli olan bir skilldir. Yeteneğin her seviyesi 1 cp gerektirir.

Vahşet Konsantrasyonu: Orkun ikinci aktif atak yeteneğidir ve debuff (karşı tarafa negatif bir özellik verme) etkisine sahiptir. 30 saniye geri dolum süresine sahip olan yetenek kullanıldığında ork önce kuvvetli bir fiziksel vuruş gerçekleştirir. Ardından 10 saniye boyunca sürecek olan bir debuff etkisi bırakır. Debuff etkisi hedefin fiziksel atak ve fiziksel defansını ilk seviyede 6.5% son seviye de ise 13.5% a kadar azaltır. 20. Seviyede(evo1) 5, 70. Seviyede (evo2) 10 ve 120. Seviyede(evo3) 15. Seviyeye kadar yükseltilebilen bu yetenek çift yarık ile birlikte orkun vazgeçilmez atak yeteneklerinden biridir. Debuff özelliğinin başarılı olma olasılığı 100% değildir fakat kendi levelına yakın yaratıklarda çoğu zaman başarılı olmaktadır. Aynı zamanda vahşet konsantrasyonu yeteneğinin açılması için çift yarık yeteneği her zaman kendi evosundaki dengi seviyede olmalıdır. Örneğin vahşet konsantrasyonu 1 i açabilmek için çift yarık 1 i, vahşet konsantrasyonu 6 yı açabilmek için çift yarık 6 yı açmış olmanız gerekmektedir. Yeteneğin her seviyesi 1 cp gerektirir.

Körelten Vuruş: Her pette bulunan aktif etkisiz kılma yeteneklerinden biri olan yetenektir. 25. Seviyede(evo1) 5, 75. Seviyede (evo2) 10 ve 125. Seviyede(evo3) 15. Seviyeye kadar yükseltilebilen bu yetenek ilk seviyesinde 2.2 saniye, her artırılan seviyede 0.2 saniyelik artışlarla son seviyesinde 5 saniye kadar olmak üzere hedefi körelten bir etkiye sahiptir. Geri dolum süresi 3 dakikadır. Her zaman başarılı olmaz fakat kör olan hedef yeteneğin seviyesinin belirttiği süre kadar atak yapamaz. Orkun olmazsa olmaz yeteneklerinden değildir. Kişisel tercihe ve kullanım amacına göre seviyesi değişebilir. Yeteneğin her seviyesi 2 cp gerektirir.

Öfke Vücudu: Diğer bir aktif etkisiz kılma yeteneğidir. Geri dolum süresi 1 dakikadır. 30. Seviyede(evo1) 5, 80. Seviyede (evo2) 10 ve 130. Seviyede(evo3) 15. Seviyeye kadar yükseltilebilen bu yetenek yapılan ani bir saldırı ile karşı tarafa fiziksel bir hasar verir ve belirli bir oranda olasılıkla hedefi bayıltır. Bayılan hedefte 2 saniye boyunca sersemletme etkisi görülür. Seviyesi arttıkça sersemletme süresi uzamaz fakat verdiği fiziksel hasar artar. Yani sadece sersemletme amaçlı kullanmak için açılacaksa 1. Seviyesi ile 15. Seviyesi arasında fark yoktur. Yine orkun olmazsa olmazı değildir seviyesi kişisel tercihe ve kullanım amacına göre değişir. Yetenek kullanıldığında petin agrosunu 2 katına çıkarır. Ayrıca ork un bu yeteneği kullanması için hedefin belli bir mesafe uzağında olması gerekir. Yeteneğin her seviyesi 2 cp gerektirir.

Gelişmiş Bakış: Her pette fiziksel veya sihirsel isabeti artıran bu pasif yetenek bulunur. Ork için bu yetenek fiziksel isabeti artırır. 45. Seviyede(evo1) 5, 95. Seviyede (evo2) 10 ve 145. Seviyede(evo3) 15. Seviyeye kadar yükseltilebilen bu yetenek fiziksel isabeti her artırılan seviyede 3 artırır. Kullanım amacına göre açılabilir. Yeteneğin her seviyesi 2 cp gerektirir.

Yaratım: Ork Salyası: Her pet evo 2 olunca 12 saatte bir kendine özgü bir madde üretir ve yine evo 2 de gelen aşağıdaki yetenekle pet bu maddeyi kullanarak değişik etkiler yaratır. Bu yüzdendir ki bir sonraki yeteneği açmadan bu yetenek tamamen kullanışsızdır. Ork için üretilen bu özel madde ork salyasıdır. Aşağıdaki yetenekte yapılan açıklamalardan dolayı açılmasına gerek yoktur. Yeteneğin her seviyesi 1 cp gerektirir.

Hayatı Onurlandırma: Ork salyası olmadan kullanılamayan ve ork salyasının tek kullanım yeri olan yetenektir. Evo2 de açılan yetenek evo 3 de 2. Seviyeye yükseltilebilir. 20 dakika geri dolum süresi olan bu yetenek ork salyası varlığında kullanıldığında 30 metre içindeki tüm parti üyelerinin canını 1. Seviyesinde maksimum canın 25% i, 2. Seviyesinde maksimum canın 50% si kadar geri kazandırır. Bir nevi şifa yeteneğidir. Ork salyası 12 saatte yapıldığı için 20 dakika geri dolum süresi olsa da çok nadir kullanabileceğiniz bir yetenektir ve etkisi anlıktır ve çok kritik anlarda iş görebilir. Ork salyası ile ayrılmaz bir bütün olan bu yetenek her seviyesinde 2 cp gerektirir. Bu yeteneği 12 saatte sadece 30 saniye için kullanmanın bedeli 5 cpdir ve açılması oldukça gereksizdir.

Dürtme: Güç, Zindelik: Hayatı onurlandırmaya benzeyen fakat kullanmak için herhangi bir maddeye ihtiyaç duyulmayan bir yetenektir. Geri dolum süresi 20 dakikadır. 85. Seviyede (evo2) 5 ve 135. Seviyede(evo3) 10. Seviyeye kadar yükseltilebilen bu yetenek kullanıldığında yakınındaki tüm parti üyelerinin güç ve zindeliğini belirli bir oranda 10 saniyeliğine artırır. Bu oran ilk seviyede 4% iken her seviyede 1.5% artarak 17.5% a kadar ulaşabilir. Aslında savaşlarda çok kritik anlarda önemli olabilecek bu yetenek kısıtlı cp olmasından dolayı pek kullanılmamaktadır çünkü yeteneğin her seviyesi 2 cp gerektirmektedir.

Valhalla Gücü: Orkun 3. ve son olmazsa olmaz atak yeteneğidir. 90. Seviyede (evo2) 5 ve 140. Seviyede(evo3) 10. Seviyeye kadar yükseltilebilen bu yetenek kullanıldığında petiniz ardı ardına 3 defa fiziksel vuruş yapar. Geri dolum süresi 3 dakika olan bu yetenek seviyesi arttıkça büyük hasarlara yol açar. Mutlaka maksimum seviyede olmalıdır. Yeteneğin her seviyesi 2 cp gerektirmektedir.

Yaratım: Ork İksiri: Her pet evo 3 olunca kendine özgü iksirler yaratma yeteneğine sahiptir. Yeteneğin geri dolum süresi 1 saattir. Bu iksir kullanıldığı zaman 1 saatliğine yaratığın 10. seviyedeki birliğini yanınızda o pet olmadan karaktere işler. Yanınızda iksirini kullanacağınız petin aynısı varsa ve birlik yeteneği (seviye kaç olursa olsun) aktifse iksir bir işe yaramaz. Ayrıca aynı anda birden fazla iksir kullanılamaz kullanıldığı zaman ilk kullanılan iksirin etkisi silinir. Envanterinizde tüccarda satılan iksir şişesi varsa bu yeteneği kullanabilirsiniz. Son olarak bu iksir 24 saat içinde kullanılmazsa kaybolur yani çok fazla depolamaya kalkmayın. Partilerde, savaşlarda o peti kullanmayan diğer arkadaşlarınıza iksiri vererek sanki yanında birliği açık bir pet daha varmış etkisi sağlayabilirsiniz. Ork iksirinin etkisi +105 fiziksel atak ve +105 fiziksel defanstır. Yetenek tek seviyeliktir ve 2 cp istemektedir. Yukarıda belirtildiği gibi partilerde ve savaşlarda iksir oldukça kullanışlı olduğundan yeteneğin açılmasında fayda vardır.

Hp Restorasyonu Uyanışı: 140. Seviyede gelen bu yetenek 2 cp gerektiren tek seviyeli pasif bir yetenektir. Açıldığında petin hp rejenerasyonunu +5 artıran bu yetenek ork için oldukça önemlidir ve tank özelliğine müthiş bir katkı sağlar.

Uzun Vuruş: Her petin 150 level da gelen özel bir yeteneği vardır. Uzun vuruş orkun 2 cp isteyen tek seviyelik 150 level yeteneğidir. 5 dakika geri dolum süresi olan yetenek kullanıldığında ork etrafınki her hedefe yüksek fiziksel atak yaparken aynı vahşet konsantrasyonu gibi fiziksel atak ve fiziksel defansı azaltıcı debuff etkisine sahiptir. Debuff etkisinin azaltma oranı 16%’dır. Bu yeteneği açmak için valhalla gücünün en az 6. Seviyede olması şarttır.

Petin Üstlenebileceği Roller ve Role Uygun cp Dağılımı

Daha önce de belirttiğimiz gibi ork partilerde, farmda ve savaşta hem iyi bir atakçı hem de ikincil tank görevi gören bir pettir. Donanımları ve yetenekleriyle oynayarak tank özelliği veya atak özelliği ön plana çıkarılabilir.
Tüm yetenekleri tanıdıktan sonra bir ork nasıl yapılandırılmalı aşama aşama inceleyelim. (Not: Yapılandırma oyun tecrübem ve araştırmalarım sonucunda yaptığım kişisel görüşümdür mutlaka farklı fikirler olabilir.)
Öncelikle gladyatör, şaman, şampiyon ve pet sınıflarından terbiyeci (doğanın ruhu) için uygun gördüğümüz orkun cp dağılımı fark eder çünkü diğer sınıfların pet skileriyle kapatmak istediği bir çok açığı (defans, mp regen vb.) pet sınıfları kendi buffları, pasif özellikleri ve auraları ile zaten yapmaktadırlar. Belirli level aralıklarında önerdiğim cp dağılımı aşağıdadır bu aralıklarda kendinize göre dengeli bir şekilde petinizi geliştirerek her kontrol noktasında bu dağılıma ulaşmanızı tavsiye ederim. Tablolar pet sınıfı olan terbiyeci ve diğer sınıflar şeklindedir. Diğer sınıflarda tek sınıfa özgü yapılması gerekenler en sonda belirtilecektir. Ayrıca tank veya atak gücünü öne çıkarmak için yapılabilecekler son “kalan (opsiyon)” bölümünde belirtilecektir. Aşağıdaki dağılımlar normal ork dağılımlarıdır.


NOTLAR:

Her tabloda sadece bir önceki dağılıma göre seviyesinde artış görülen yetenekler gösterilecektir.
Dağılım aktif olarak kullanılacak petler içindir. Kemer için kullanılacak petlerin sadece kart yeteneklerinin açılması yeterlidir.
Kalan(opsiyon) yazan cp miktarını son bölümdeki önerilere uygun olarak isteğinize göre dağıtabilirsiniz.
Dağılımlar overbreed petler için yapılmıştır.
(-) İşareti değişim yok anlamına gelmektedir illa ki o anda o yetenek 0 dır anlamına gelmez.

Evo 1: Genç: Ork



78646815.jpg



13016992.jpg



18225082.jpg



72814877.jpg


81997886.jpg



Kalan(Opsiyon) cpleri: Öncelikle fark etmişsinizdir ki Pet sınıf(terbiyeci) ve diğer sınıflar (gladyatör, şaman ve şampiyon) için açılmasını kesinlikle önerdiğim yeteneklerin seviyeleri birbirinden farklı. Bu dizilimi yapınca diğer sınıflar için geriye 4, Terbiyeci içinse geriye 25 cp kalmakta. Bunları özel amaca göre veya kişisel zevke göre dağıtabiliriz. Diğer olabilir ama tam uygun değildir dediğim sınıflar (kutsal şövalye, ruhların efendisi, ruh çelen, katil ve keşiş) için ekstradan bir öneride bulunmayacağım. Bu olabilir denilen sınıflar için yine diğer sınıflarla aynı çekirdek yapılandırmayı uygulayıp 4 ekstra cp yi karakterinize göre dağıtabilirsiniz.

Gladyatör: Gladyatör için kalan 4 cp nin dağılımı duruma göre değişebilir. Gladyatörün fiziksel defansı zaten yüksek olduğu için petinin biraz daha atağa yönelmesi daha iyi olabilir. Kalan 4 cpden ikisi Pvplerde kullanmak için körelten vuruşa verilip geri kalanlar güç kutsamasına verilebilir. Yine de atağı değil defansı yüksek olsun derseniz geri kalan cpleri meditasyona ayırabilirsiniz. Hatta ve hatta ben partilerde çok tank oluyorum derseniz agroyu daha rahat üstünüzde tutmak için tahrikçi hava yeteneğini açabilirsiniz. Bana göre geri kalan cpleri bir gladyatör için atağa ayırmak daha mantıklı bir seçim olacaktır ama sonuç olarak yukarıdaki özel durumlarınız varsa defans konusundaki önerilerimi de uygulayabilirsiniz.

Şaman: Mistik sınıfının fiziksel atağa odaklanmış üst sınıfı olan şaman içinse hem fiziksel atak önemlidir hem de fiziksel defansı zayıftır. Bu yüzden geri kalan cplerden ikisini körelten vuruşa verip diğerlerini meditasyon ve güç kutsamasına ayırmanızı öneririm. Yine bu kısmı kişisel zevkiniz, tercihiniz ve kullanım amacınıza göre dağıtabilirsiniz.

Şampiyon: Kutsal şövalyenin aksine şampiyon biraz daha atağa dönük bir sınıftır. Şampiyonda eğer atağa önem veriyorsanız yine gladyatör gibi iki cp yi körelten vuruşa ayırıp geri kalanı güç kutsamalarını artırmada kullanabilirsiniz. Ben genelde tankım diyorsanız ya da petimin defansı daha yüksek olsun tank özelliği artsın diyorsanız meditasyon ve tahrikçi hava yeteneklerini açabilirsiniz.

Terbiyeci (Doğanın Ruhu): Pet sınıfları için bu kadar çok cp kalmasının nedeni yaratığa genelde defans açısından katkı sağlayan pasif yetenekleri pet sınıfında diğer sınıflar kadar açmamamız. Ayrıca hp ve mp artıran yeteneklere pet sınıfları diğer sınıflar kadar ihtiyaç duymaz. Bunların nedenini daha önce de belirtmiştik, pet sınıfları zaten bunları bir nevi kendi yetenekleri (örn: zindelik birliği) ile yapıyorlar. Peki, bu kalan cpleri ne yapmalıyız? Öncelikle pet sınıfları burada belirtilen cp dağılımında petleri defans açısından yeterli düzeyde mi onu kontrol etmeliler. Sonuç olarak bu yeteneklerin seviyesine ve kartlarınızın +sına göre değişebilir. Eğer defans benim için yeterli değil derseniz vücut kuvvetlendirmesi, meditasyon ve müdafaa uyanışı yeteneklerini birkaç seviye daha artırabilirsiniz. Defans yeterli derseniz kalan cpleri önce Pvp ve savaş gibi durumlarda kullanmak üzere körelten vuruş ve öfke vücuduna birkaç seviye verebilirsiniz. Bunların ardından kalan cpleri güç kutsaması, gelişmiş bakış gibi atak artırıcı yeteneklere vermeniz önerilir. Bunun üstüne petinizle birlikte tanklık yapacaksanız (ağrı transferi ile) vücut kuvvetlendirmesi ve meditasyonu biraz daha arttırmakta fayda var. Daha da gelişmiş bir tanklık yapmak ve agroyu üstünüzde daha kolay tutmak için tahrikçi hava yeteneğini de kullanabilirsiniz.

Hangi Yeteneği Neden Önerilen Seviyede Açmalıyım?
Yaratık eşyalarında eksper, Ekspertiz: Çatışma Silahı ve Savaşçı Zırhı: Her pette olduğu gibi ork için de vazgeçilmezdir.
Çift Yarık, Vahşet Konsantrasyonu ve Valhalla Gücü: Orkun sürekli kullandığı aktif atak yetenekleridir ve mutlaka maksimum da olmalıdır. Ancak pet sınıfı olmayan sınıflar için Valhalla gücü yeteneğini maksimum seviyeye çıkaramıyoruz çünkü çıkarırsak aydınlık ve ruhsal kuvvetlendirme yeteneklerimiz eksik kalıyor. Bunları açmazsak da tüm yetenekleri aktif olarak sürekli kullanamayacağımız için diğer sınıflarda bu yeteneği uzun vuruşu açmaya yetecek olan 6. Seviyede bırakmakta fayda var.

Hücum Uyanışı: Her atak özelliği olan pet gibi maksimum seviyede olması şarttır.

Müdafaa Uyanışı ve Vücut Kuvvetlendirmesi: Tank özelliği barındıran petler için yüksek olmaları şarttır. Seviyeleri pet sınıflarının ekstra özelliklerinden dolayı pet sınıfları için daha düşük tutulur. Tank özelliğini daha da artırmak için meditasyon bu yeteneklere ek olarak açılabilir.

Ruhsal Kuvvetlendirme ve Aydınlık: Pet sınıfları hariç diğer sınıflarda sürekli aktif skill kullanan bir orkta mana sorun olacaktır. Bu yetenekler bir ölçüde o sorunu kaldırmada yardımcı olabilir.

Hp Restorasyonu Uyanışı: 140. Seviyede gelen bu yetenek orkun tank özelliğini daha da artırır ve açılması kesinlikle önerilir.
Uzun Vuruş ve Cennet Kutsaması: Bu yetenekler yüksek seviyede gelen ve her pet için güzel katkı sağlayan yeteneklerdir. 150. Seviyede bir ork sahibi olup bu yetenekleri kullanmamak pete büyük haksızlık olur.

 
Son düzenleme:
Geri
Üst