• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Rappelz Pvp Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Saint
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Saint

Banlanmış Üye
Aktiflik
K.Tarihi
26 Nis 2009
Mesajlar
969
Puanı
235
Konum
İstanbul

2q0tzbq.png


Düello


DÜELLO

Rehberin en başında belirtildiği gibi, Rappelz’deki PvP çeşitlerinden biri de Düello’dur. Bu oyunun en ilgi çekici yanlarından biridir ve yaratıklarla savaşmaktan bunalmış olduğunuz bir anda harika vakit geçirmenize yardımcı olur.

Epic VI Bölüm 1’den itibaren Arena’lar dışında da oyuncular birbirleriyle duello yapabilirler. Bunu yapmak için oyuncuyu seçin ve karakter resmi üzerinde sağ tuşla tıklayarak “Düello Daveti” seçeneğine basın.


ARENA NEDİR?

Arenalar Rappelz kıtasında yer alan, oyuncuların PK moduna geçmeden bire bir savaşabilecekleri alanlardır. Dört büyük şehre yakın, 4 tane Arena bulunmaktadır.

Ufuk’taki şehrin güneyindedir:

htmledit_20120611610268.png

Ufuk Arena


Katan’daki şehrin güney doğusundadır:

htmledit_20120611610428.png


Laksi’deki şehrin kuzey doğusundadır:

htmledit_20120611610646.png


Rondo’daki şehrin kuzey batısındadır:

htmledit_20120611610782.png


NASIL DÜELLO YAPILIR?

Düello teklifi göndermek çok kolaydır. Sadece rakibinizi seçmeli ve karakter resmi üzerinde sağ tuşla tıklayarak “Düello Daveti” ni seçmelisiniz. Eğer rakibiniz korkmaz ve teklifinizi kabul ederse, 10 saniyelik geri sayım başlar ve sonrasında Düello başlar.

Düollo esnasında oyuncuların kafası üzerinde Vs ikonu belirir. Düello sonrasında karakterinizde sahip olduğunuz tüm kutsamalar gidecektir. Arena yakınında bulunan İyileştirici NPC ile konuşarak HP’nizi doldurabilirsiniz.

Antreman alanında bulunan korkulukları kullanmak ve Düello yapmak, Ahlaksızlık Puanı almadan karakterinizi, yetenekleri ve istatistiklerinizi test etmenin en iyi yoludur.

Dövüşmeye hazır mısınız?

Pk Ve Ahlak Sistemi

PK

Yaratıkları öldürmekten ve totemlere vurmaktan bıktınızmı? Farklı bir tecrübe denemek ister misiniz? İşte PK(Player Kill - Oyuncu Öldürme) modu tam ihtiyacınız olan şey.

NASIL AKTİF HALE GETİREBİLİRİM

PK modunu aktif hale getirmek çok basittir. Sohbet penceresine /PKON yazabilirsiniz yada PK simgesine tıklarsınız.
10 saniye içinde PK modunuz aktif olacaktır.
Rappelz topraklarındaki bazı bölgelerin PK moduna karşı güvenli olduğunu unutmayınız.
Güvenli olan bölgeler: Şehirler, Çaylaklar Adası ve Mısır Çarşısıdır.
PK modunu aktif hale getirince, karekter isminizin yanında PK ikonu belirecektir.
PK modunu kaldırmak için, sohbet penceresine /PKOFF yazmanız yeterli olacaktır. PK modu, 30 saniye sonra etkisiz hale gelecektir.

htmledit_20120727563507.jpg
htmledit_20120727563907.jpg



AFET


Oyuncu öldürmek eğlencelidir ama bunu kötüye kullananlar, afet sonucuna katlanmaları gerekmektedir.
Eğer belirli miktar Ahlaksızlık Puanına ulaştıysanız, Afet'e uğramışsınız demektir(aşağıya bakınız).

Ahlaksızlık Puanı seviyenize göre, 3 çeşit Afet vardır.

3. seviyede afet alan bir karekter, 8 saat boyunca afetli olacaktır. Ona göre, birini öldürmeden önce iyice düşünün.

PK modunuzu kaldırsanız bile, afet cezanızdan kurtulamayacağınızı unutmayınız.

htmledit_20120727565927.jpg


AHLAK PUANLARI

PK, kesinlikle Ahlaksızlık Sistemi ile alakalıdır.
Oyuna başladığınızda, Ahlaksızlık Puanınız ''0'' olarak başlar. Bu puanlar artar yada azalır. PK modunda iken oyuncu öldürdüğünüzde veya PK modunuzu açık tuttuğunuz sürece, Ahlaksızlık Puanınız artar. PK modunu her aktif yaptığınızda Ahlaksızlık Puanınız biraz artar. Oyuncuyu PK modunda iken öldürdüğünüzde, rakibinizin seviyesine göre, almış olduğunuz Ahlaksızlık puanı değişiklik gösterecektir.

Ahkaksızlık Puanlarınızı görmek için Menüde yer alan karakter seçeneğine tıklayın ve açılan pencereden Ek Bilgi kısmına tıklayın.

Sizden 10 seviye yada daha fazla seviyede düşük olan oyuncuları öldürdüğünüzde, daha fazla Ahlaksızlık Puanı alırsınız.

Eğer, iki oyuncununda PK modu açık olupta birbirlerini öldürürler ise, hiçbiri Ahlaksızlık Puanı almaz.

Eğer, karekterinizin ismi kırmızı olduysa, sizin için iyi bir haber değildir (çok Ahlaksızlık Puanınız var demektir). İsminizin kırmızı renkli olması, sizin tarafınızdan hoş görünebilir fakat bilmeniz gerekenler var…

İsminizin kırmızı renkli olması, diğer oyuncuların PK modlarını açmadan bile size her yerde saldırabilmeleri demektir (sadece güvenli bölgelerde saldıramazlar).

İsminiz kırmızı iken ölürseniz, normal ölürken kaybedeceğiniz tecrübe puanlarından daha fazlasını kaybedersiniz.

Ve ayrıca, isminiz kırmızı iken öldürdüğünüz yaratıklardan daha az tecrübe puanı kazanırsınız.

Karekterinizdeki kırmızı renkten kurtulmak için, Ahlaksızlık puanlarınızı azaltmanız gerekmektedir. Bunun içinde yapılabilecekleriniz:

  • Mağazadan Ahlaksızlık Sabunu almak.
  • Sizin seviyenizde yada sizin seviyenizden yüksek yaratıkları öldürmek.
  • Sunağa bağışta bulunmak (aşağıya bakınız)

BAĞIŞ SİSTEMİ

Tanrıca Sunağına eşyalar yada rupi bağışlayabileceğiniz bir anıttır.

Ahlaksızlık puanlarını kaldırıp, Ahlak Puanı kazanmak bu şekilde mümkündür.

Belirli bir Ahlak Puanına ulaştığınızda, bunları ödüller ile takas yapabilirsiniz ve Sıralama Sistemine katılabilirsiniz.

Yeterli Ahlak Puanları topladığınızda, puanlarınızı 4 farklı kutudan bir tanesiyle değiştirebilirsiniz.

Kutuları açabilirsiniz ve rastgele bir ödül kazanırsınız.

Açacağınız kutu ne kadar pahalı olursa, alacağınız ödülde o kadar değerli olur.

Oyunculardan, Ahlak Puanları kimlerin yüksek olursa, Sıralama Sistemine girip ödül kazanmak için yarışacaktır.

Oyuncular, en çok kimin eşya ve Rupi bağış yaptığını görebilir ve ilk sıralara çıkabilmek için rekabet edebilirler.

İlk 10'a giren oyuncular, geçici dekoratif kanatlar kazanacaklardır.

Bu sıralama her ay yeniden başlar.

htmledit_20120727577553.jpg


Zindan Savaşları

KLAN VS KLAN

Öncelikle, başka bir klan ile savaşmadan önce, sahibi olmayan bir zindanı ele geçirerek veya zaten başka bir klan tarafından yönetilen bir zindana Zamana Karşı Atak ile en iyi zamanı elde ederek kendinizi kanıtlamalısınız.

ZİNDAN BASKINLARI (ZAMANA KARŞI SALDIRI)

Zindan Baskınları bir zindana yapılan zamana karşı saldırılardır. Klanlar hafta boyunca Zindan Bosslarını en kısa sürede avlamaya çalışırlar. Zindan Baskını sırasında en kısa süreyi elde eden klan/İttifak haftasonunda zindanın sahibi olan klana karşı Zindan Kuşatmasında savaşma hakkı kazanır.

Zindan Baskınları sadece pazartesi-perşembe günleri arasında gerçekleştirilebilir. Cuma gününden itibaren zindan baskınları engellenecektir. En kısa zamanı elde eden klan ise kazanan klan olarak ilan edilecektir.

Her klan bir günde sadece bir tane baskın gerçekleştirebilir. Zindan baskınları normal kullanılanlar dışında özel erişime sahip bir zindanda gerçekleşir.

NASIL BAŞVURABİLİRİM?

Öncelikle klan veya ittifak efendisinin zindanın dışında bulunan Zindan Taşını bulması gerekir. Klan efendisi Zindan Baskını için Zindan Taşını kullanabilir. Zindanlar başvuru için seviye sınırlamalarına sahiptir. Zindan Taşı zindanın seviyesini de göstermektedir. Klan efendisinin Zindan Baskınına kayıt olabilmesi için zindan için belirtilen seviyeden en fazla 20 seviye düşük olması gerekir.

Zindan Baskınına kayıt olmak için öncelikle Zindan Taşına tıklayın ve Kayıt tuşuna tıklayarak kaydı gerçekleştirin.

Zindan Baskınını başlatmak için Klan efendisi baskın timi oluşturmalıdır. Bu amaçla /screate GRUP ADI komutu kullanılır. Başka bir baskın timi oluşturmak için /sinvite_gp KLAN/İTTİFAK ÜYESİ komutu kullanılarak başka bir tim lideri gruba davet edilir. Her parti lideri baskın timlerini oluşturmak için /pinvite OYUNCU ADI komutu ile gruplarına oyuncu davet ederler.

ÖNEMLİ NOKTALAR

  • • Klan efendisi zamana karşı baskında yer almalıdır.
  • • Klan efendisinin seviyesi Zindan seviyesinden 20 seviye düşük olamaz. (Eğer Zindanın seviyesi 70 ise klan liderinin seviyesi 50 veya üstü olması gerekmektedir.)
  • • Sadece aynı klanın/ittifakın üyeleri zindan baskınlarına katılabilir.
  • • Baskın timini kurmak için /screate GRUPİSMİ komutası kullanılır.
  • • /sinvite_gp OYUNCUİSMİ komutasıyla diğer klan üyelerinizi tim liderleri olarak davet edebilirsiniz.
  • • Tim liderleri gruplarına üyeleri davet etmek için /pinvite OYUNCUİSMİ komutasını kullanırlar.
  • • Baskına katılacak olan katılımcıların sayıları zindanlara göre değişir:
  • Mehtap Tapınağı için 8 oyuncu (8 kişilik bir grup).
  • Unutulmuş Madenler için 16 oyuncu (8 kişilik iki grup).
  • Kristal Vadi için 24 oyuncu (8 kişilik üç grup).
  • Palmir Platosu Tapınağı için 32 oyuncu (8 kişilik dört grup).
  • El Kassia için 16 oyuncu (8 kişilik iki grup).
  • Ejderhalar Mağarası için 16 oyuncu (8 kişilik iki grup).
  • Kara Pençe için 16 oyuncu (8 kişilik iki grup).
  • Kum Kıran İni için 16 oyuncu (8 kişilik iki grup).
  • • Zaman sayacı Klan efendisi zindana girer girmez başlar.
  • • Zaman sayacı bütün bosslar öldürüldükleri zaman durur.
  • • Baskın sırasında öldürülen bosslardan ganimet olarak eşyalar düşecektir.
  • • Bir oyuncu öldüğü zaman Baskın başlangıç noktasında dirilebilir.
  • • Zamana karşı bir baskın gerçekleştirildiği zaman klanlar zindan vergisinden muaftır.
  • • Sadece bir tane kazanan olabilir.
  • • Klanlar hafta başına sadece bir tane zindana kayıt olabilirler.
  • • Bir klan sadece gün başına bir kere zamana karşı baskın moduna geçebilir.
  • • Bir cümlenin önüne kesme işareti (') konulduğunda bütün baskına katılan üyelere birden konuşabilirsininiz . Örnek : ‘cümle. Bu özellik sadece zindan baskını esnasında kullanılabilir.
  • • Oyuncular Zindan Baskını sırasında Lak veya tecrübe kaybetmezler ve Ahlaksızlık Puanı almazlar.

ZİNDAN KUŞATMALARI


Zindan Kuşatmaları bir zindanın kontrolünü ele geçirmek amaçlı yapılan Klan vs. Klan PvP savaşıdır. Kuşatmada amaç Zindan Taşını kontrol etmektir. Zindan sahibi klan; taşı korumaya çalışırken saldırıda bulunan klan ise taşı kırmaya çalışır.

Bir kuşatmaya katılacak timleri kurmak için kullanılacak komutlar Zamana Karşı Saldırı sırasında kullanılan komutlar ile aynıdır.

Kuşatma zamanı geldiğinde tüm sunucuya bu konuda bir anons geçilir. Bu anonsun amacı kuşatmaya katılacak oyuncuları zindana yönlendirmektir.

Klan efendisi kuşatma grupları yaratımında yer alması gerekmektedir ancak kuşatmaya katılmayabilir.


AMAÇ

Amaç zindanın kalbini korumak veya yok etmektir. Saldıran grup kalbe kadar olan yol boyunca savaşmak, gardiyanları yok etmek ve zindanın kalbini kırmak durumundadır. Zindan kalbi oldukça yüksek miktarda HP’ye sahiptir ve kırılması uzun sürmektedir. Bu nedenle zindan kalbini kırmaya çalışan oyuncuların diğer oyuncular tarafından korunması gerekir.

Kuşatma sırasında zindanda canavarlar bulunmaz ancak kontrol noktalarında onları koruyan muhafızlar bulunur. Bu noktalar zindanın kalbi gibi ele geçirilebilir.

KAZANMA KOŞULLARI

Eğer savunma yapan taraftaysanız (Zindan Kuşatmasından önce zindanın sahibi olan klan) saldıran tarafının zindan taşını kırmak zorundasınız. Bu taş kırıldığında kuşatma biter ve ne kadar zaman kaldığına bakılmaksızın savunan taraf savaşı kazanmış olur.

Eğer saldıran taraftaysanız zindanın kalbini ele geçirmek zorundasınız. Zindanın kalbinin kontrolünü elinize geçirdiğiniz anda her iki takım rolleri değişirler ve bu andan sonra saldıran taraf zindanın kalbini korumak zorundadır. Her iki tarafın oyuncuları uygun giriş bölgesine ve zindan taşına ışınlanırlar. Kuşatma sonunda zindanın kalbini elinde tutan takım kuşatmayı kazanır.

2 saatin sonunda kuşatma otomatikman sonlanır. Kuşatma süresi dolduğunda kuşatmayı kazanan taraf savunma pozisyonunda olan klan/ ittifaktır.

ÖNEMLİ NOKTALAR

  • Kuşatma takımları zamana karşı saldırı bittiği anda yaratılabilir.
  • Eğer kuşatma timi kuşatma anonsundan önce yaratılmışsa klan lideri kuşatmaya katılmak zorunda değildir.
  • Klan efendileri; parti lideri olarak diğer klan üyelerini veya kuşatma partilerine dahil olan oyuncuları davet edebilirler. Kuşatma timini yaratmak için /screate GRUP İSMİ komutu kullanılır.
  • Kuşatma timlerinden birine klan üyelerinden birini Parti Lideri olarak davet etmek için /sinvite_gp OYUNCU İSMİ komutu kullanılır.
  • Eğer ittifak klanına üye olan bir oyuncuyu kuşatma timi parti lideri olarak davet etmek istiyorsanız /sinvite_hp OYUNCU İSMİ komutunu kullanmalısınız.
  • Kuşatma timlerinin liderleri partiye oyuncu davet etmek için /pinvite OYUNCU İSMİ komutunu kullanmalıdırlar.
  • Kuşatmaya katılabilecek maksimum oyuncu sayıları:
  • Mehtap Tapınağı için 16 oyuncu (8 kişilik iki grup).
  • Unutulmuş Madenler için 32 oyuncu (8 kişilik dört grup).
  • Kristal Vadi için 48 oyuncu (8 kişilik altı grup).
  • Palmir Platosu Tapınağı için 64 oyuncu (8 kişilik sekiz grup).
  • El Kassia için 32 oyuncu (8 kişilik dört grup).
  • Ejderhalar Mağarası için 32 oyuncu (8 kişilik dört grup).
  • Kara Pençe için 32 oyuncu (8 kişilik dört grup).
  • Kum Kıran İni için 32 oyuncu (8 kişilik dört grup).
  • Eğer bir karakter ölürse ya başlangıç noktasında ya da kontrol noktalarından birinde tekrar dirilir.
  • Takımlar kontrol noktalarında bulunan gardiyanları öldürerek ve sonrasında kontrol noktasına sol tıklayarak kontrol noktalarının kontrolünü ellerine geçirebilirler.
  • Kuşatma sonunda sadece 1 tane kazanan olabilir.
  • Saldırı takımı zindan kalbinin kontrolünü ele geçirmeli ve sonrasında korumalıdır.
  • Zindanın kalbinin kontrolünü el değiştirdiğinde her iki takım rolleri değişirler ve tüm oyuncular uygun olan başlangıç noktasına ışınlanırlar (saldıran tarafın zindan taşının sağlığı ışınlandıktan sonra geri dolar.).
  • Eğer savunan taraf zindan taşını kırarsa kuşatma biter ve saldıran taraf kuşatmayı kaybeder.
  • Bir cümlenin önüne kesme işareti (') konulduğunda bütün kuşatmaya katılan üyelerle birden konuşabilirsiniz .
  • Oyuncular Zindan Kuşatması sırasında Lak veya tecrübe kaybetmezler ve Ahlaksızlık Puanı kazanmazlar.




Aşağıdaki tablodan zindan kuşatmalarının hangi saatler arasında gerçekleşeğini görebilirsiniz.


 
Geri
Üst