• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

StarCraft 2 Bölgeler ve Özellikleri Rehberi - StarCraft II

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell

Bölgeler ve Özellikleri


Ana Üs (Main Base)

Oyuna başlayabileceğiniz tüm alanlara ana üs denir. Genellikle popülasyonunuz ya da binalarınız için geniş alan sağlarlar.

Rampa (Ramp)


Rampalar, diğer bir deyişle aşağıda olan bir bölgeden yukarıda olan bir bölgeye geçmenizi sağlayan geçitler, haritanın her yerinde olabilirler. Ancak, rapmanız tarifi genellikle ana üssünüze olan geçiti ifade eder. Tal’Darim Altar ve Bel’Shir Beach dışındaki haritaların hepsinde bulunur.

Doğal Üs (Natural Base)


Çoğu haritada ana üssünüzün hemen yanında bulunan üsler vardır. Ana üssünüzün en yakınında bulunan bu üsse doğal üs denir.

Bazı haritalarda ise ana üssünüzde girişi sağlayan rampanın dışında farklı bir üsse geçmenizi sağlayan rampalar da bulunur. Rakibin bu üsse ulaşması zordur ancak genel olarak bu üssü koruyan Yıkılabilir Kayalar bulunur. Bu tür üslere ise Gizli Doğal Üs denir. Bu tür bir doğal üsse sahip olmak size, biri gizli doğal üs biri ön kapınızdaki doğal üs olmak üzere 2 doğal üs kazandıracaktır. Crevasse haritasında bu düzeneğin bir örneğini görebilirsiniz.

Darboğaz ( Choke )


Ana konuyu incele: Darboğaz

Darboğaz noktaları üsse olan dar girişlerdir. Çoğunlukla doğal üssünüzün yakınında savunmayı kolaylaştıran darboğazlar bulunur. Örneğin Cloud Kingdom haritasında doğal üssünüze girişi darlaştıran Yokedilebilir Kayalar bulunur. Bazen ana üssünüze girişler de boğum olarak ifade edilse de çoğunlukla bu terim doğal üslerin girişleri için kullanılır.

Yüksek ve Alçak Yerler ( High and Low Ground )

Starcraft’ta birkaç yükselik seviyesi vardır. Alçak yerlerde olan ünitelerin yüksek yerde olan üniteleri görebilmesi için ya yüksekte ünite bulundurarak ya da hava üniteleri ile görüş alanı kazanması gereklidir.

Falez ( Cliff )


Alçak yer ile yüksek yer arasında bulunan uçurumlara falez denir. Falez tabiri genellikle doğal üssünüzün üzerinde bulunan bölgeyi ifade eder ve rakibiniz Siege Tank gibi uzun menzilli ünitelerle bu bölgeden faydalanmayı amaçlayacağı için korunması gerekmektedir. Falezler hava ünitelerini etkilemez, Colossus ve Reaper falezlerden geçerek yüksek yerlere ulaşabilirler.
 
Geri
Üst