• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

StarCraft 2 Genel PvZ Stratejileri Rehberi - StarCraft II

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell

Genel PvZ Stratejileri


Açılış

Zerg’e karşı Zergling Rush’ı tutabilmek için ana üssünüze duvar örmek önemlidir. Çoğu haritada bunu, rampanızı Gateway, Cybernetics Core ve bir Zealot ile kapayarak yapabilirsiniz. Bir başka önemli nokta ise 6 pool stratejisine duvarınız yetişmeyebilir, bunun için Probe’larınızı olabildiğince microlamanız gereklidir. Ancak, er ya da geç duvarınızı kapatmalısınız. Bir başka uygulanabilir duvar örme stili ise doğal üssünüzü kapamak ve Forge Fast Expand uygulamak. Duvarınızın bir kısmını binalar yerine Zealot’lar ile ördüğünüz takdirde üssünüzden ayrılabilmek için binalarızı yoketmeniz gerekmeyecektir. Not: Archonlar bazı geçitlerden geçemeyecek kadar büyüktürler, o yüzden oyunun ilerleyen aşamalarında Archonlarınızı oluşturduğunuz yere dikkat edin.

Zerg oyuncularının kullanabileceği birkaç açılış vardır; Agresif Pool, Ekonomik Pool, erken Hatchery.

Ekonomik Pool’a karşı Zerg oyuncusu Roach Warren ya da Baneling Nest yapmadığı sürece ya da Metabolic Boost araştırmasından sonra gaz toplamayı bıraktıysa macro oyununuza devam edebilirsiniz. Bu tür uygulamalar Zerg oyuncusunun agresif olup olmayacağını belirler, ve bunlara karşı savunabilmeniz için gerekli önlemler almanız gerekebilir(sentry,cannon, gateway üniteleri ve bazen probelar). Eğer Zerg oyuncusundan Agresif Pool görürseniz, başlıca Protoss üniteleri ile kendinizi savunmaya devam ederseniz ekonomik olarak önde olursunuz. Agresif Pool ekonomiyi geride bırakan bir açılıştır, bunu savunmaya devam ettiğiniz sürece macro anlamda rakibinizden önde olursunuz. Eğer Zerg oyuncusu erken Hatchery’e gitmeyi tercih ederse, ya siz de ekonomik olarak ilerlemeyi tercih edebilir(Forge Fast Expand) ya da ona baskı kurmayı deneyebilirsiniz. Unutmayın, eğer erken Hatchery’e Forge Fast Expand uygularsanız rakibinizin doğal üssüne Cannon Rush uygulayabilirsiniz. Ancak, Forge Fast Expand uygulamaz ve rakibinze baskı kurmazsanız, ekonomik olarak çok geride kalırsınız. Zerg oyuncularına Cybernetics Core’un arkasından Stargate ya da 4/5 Gateway stratejileri ile baskı kurabilirsiniz.

Yaygın Açılışlar


  • 3 Gate Expand
  • Forge Fast Expand(FFE olarak da bilinir)
Saldırı

  • Starge üniteleri harika birer saldırı üniteleri olabilirler. Oyun başlarında, 1 Void Ray ve 2 Phoenix rakibinizi Spore Crawler yapmanızı sağlayabilir ya da Drone ve Queen avlayabilirsiniz. Bu tür gelişimler hem hava üniteleri üretimine, hem all-in’lere hem de robo oyunlarına fayda sağlar.
  • Warp Prism baskısı(özellike Sentry’ler yardımı ile rampayı Force Field’la kapayarak) da işe yarayabilir.
  • Blink Stalker saldırıları da Zerg oyuncularını zor duruma düşürebilir ve geniş alanlarda uygulanarak Zerg oyuncusunu mulitask anlamında zorlayabilirsiniz.
Savunma

  • En önemli savunma aracı Sentry’dir. Force Field’lar erken ling/roach saldırılarına ve all-in’lere karşı koruma sağlar.
  • Cannonlar FFE uygulandığında en önemli savunma ögesi olabilir. Eğer Cannonlarınız doğru konumlandırırsanız birçok Zerg baskısını engelleyebilirsiniz.
Genel İp Uçları

  • Zerg’lerin drone yapmalarını elinizden geldiğince engelleyin. İsterseniz pasif kalabilirsiniz, ancak daimi Protoss saldırıları Zerg’lerin drone üretimini durdurabilir. Bu saldırmak zorunda olduğunuz göstermez- ünitelerinizle hareket etmek ve Xel’Naga kulelerindeki zerglingleri öldürmek dahi Zerglerin drone üretmek yerine savunma hazırlığı yapmalarını sağlayabilir.
  • Ground Weapon geliştirmesi Zealot’ların zerglingleri 3 yerine 2 vuruşta öldürebilmesini sağlar. Bu avantajı sürdürebilmek için Zerg’lerin zırh geliştirmelerinden önde olmanız gerekir.
  • Blink araştırması Stalker’larınızın speedlingler tarafından sarıldığınızda kaçmasını ve güvenli bir yer bulmasını sağlayabilir.
  • Zerg oyuncusu zergling rush ya da herhangi bir all-in uygularsa duvarınızı geliştirmek için Forge ya da Gateway gibi ekstra binalar inşa edebilirsiniz.
  • Dark Templar ekonomisini Mutalisk’e yatırmış ya da ikiden fazla expansion’ı olan zerglere karşı etkili olabilir. Birkaç Dark Templar yapıp farklı noktalara göndermek DT’lerin bulunmalarını zorlaştıracaktır. Ancak Spore Crawler ve Overseer gibi dedektörlere karşı dikkatli olmalısınız. Banelingler manuel olarak DT’lerin bulunduğu yerde patlatılabilir ve Infestorlar Fungal Growth ile DT’leri bulabilirler.
  • Rakibiniz Mutalisk gidiyor ise, +1 zırh geliştirmesi almak Stalker’larınız için hayati önem taşır.
  • Expansion alırken, Nexus’unuzun etrafını binalar ile sarmak zerglinglerin Nexusu yıkmasını zorlaştıracaktır. Cannonlar da yere gömülmüş olan Roach, Infestor gibi üniteleri görebilir.
  • PvZ karşılaşmalarında Force Field’lar hayatı önem taşır. Dar alanlarda kullanacağınız Force Field’lar zerglinglerin istediği yerlere ulaşamamasını sağlayacaktır. Ayrıca zerg ordusunu ikiye bölerek de çarpışmada ki üstünlüğü ele geçirebilirsiniz.
  • Eğer rakibiniz gazını geciktirip erken Hatchery giderse, Stalker’lar blink olmasa bile rakibe çok güçlü hasar verebilir. Stalker’ların hareket hızı hız geliştirmesi olmayan zerglinglerle creep dışında aynıdır. Bu tür ufak saldırılar rakibinizin drone yapmasını engellemek için kullanılabilir.
  • Oyunun son aşamalarında, zerg oyuncuları kendilerine popülasyon açabilmek ve savunma kurabilmek için çok fazla spine crawler yaparlar. Eğer direkt olarak rakibinize hasar veremiyorsanız Stalker’ların Blink özelliğini ya da Warp Prism’i kullanabilirsiniz.
  • Observer’ınızı ordunuzla birlikte hareket ederek elinizden geldiğince creep tumor yokedin. Menzilli üniteleriniz için yüksek noktalardaki avantajınızı korumuş ve zerg oyuncusunun harita kontrolünü geciktirmiş olursunuz.
Ünitelerin Rolleri ve Karşıtlar

  • Zealot: Zealotlar zerglinglerin geçmelerini engellemek için duvardaki boşlukları doldururlar ve zerglinglerin Stalker’lara ulaşmalarını engellerler. +1 Ground Weapons geliştirmesi ile zerglingleri iki vuruşa öldürebilirler.
  • Stalker: Blink Stalker’lar Mutalisk ve Roach’lara karşı etkilidirler.
  • Sentry: Force Field’lar zerglerin baş belasıdır. Zerglingler ve banelinglerin saldırabilmeleri için rakiplerinin yanında olmalıdırlar ve roach’ların da menzili Stalker ve Sentry’lere göre daha düşüktür. Halüsinasyon Phoenix’ler rakibinizin üslerine bakabilmek için uygun ünitelerdir.
  • Dark Templar: Dark Templar ile oyunun son aşamalarında mineral hattına büyük hasarlar verebilirsiniz.
  • High Templar: Psionic Storm bell bir alana hasar verebilen bir yetenektir. Feedback ile Infestorların enerjisi kadar hasar verebilirsiniz.
  • Immortal: Immortal’lar roachlara yüksek hasar verebilirler, ancak Zealotlar ya da Sentryler tarafından zerglinglerden korunmalıdırlar.
  • Archon: Archon’lar biyolojik ünitelere ekstra hasar verirler ki zerg ünitelerinin hepsi biyolojiktir. Mutalisk ve zergling’lere çoklu hasar verebilirler.
  • Colossus: Colossus hydralisk ve zergling’lere karşı çok etkilidir. Colossus sayısı yüksek sayılara ulaştığında roachlara karşı da etkili olurlar.
  • Phoenix: İyi micro ile Mutalisk’lere karşı çok etkili olabilirler.
  • Void Ray: Void Ray’ler roachlara karşı etkilidirler ve zerg hava ünitelerinin henüz oluşmadığı oyunun erken evrelerinde rakip üsse büyük hasarlar verebilirler. Erken zerg rush’larını tutabilmek için de Void Ray’leri kullanabilirsiniz.
 
Geri
Üst