• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

StarCraft 2 Micro Rehberi - StarCraft II

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell

Genel Bakış


Mikro (yada asıl adı ile mikro yönetimi (Micromanagement) ) birimlerinizi nasıl kontol ettiğinizdir. Birimlerinize verdiğiniz hareket noktaları, saldırı (attack) komutu ya da ordunuzu pozisyonlandırmanız yada geri çekmeniz gibi. Doğru uygulandığında zor savaşları kendi lehinize bitirebilirsiniz.

Birimleri Seçme

Seçtiğiniz birimlere emir verebilir onları kontrol edebilirsiniz. Birimi seçebilmek için;

-“Sol Tık” ya da “imleci sol tıka basılı tutup birimlerin üzerinde sürükleyerek”

Sol tıklama ile birimler tek tek seçilebilir ya da sol ile sürükleyip kutucuk içine birimler alınabilir. Seçilen birimlerin etrafında yeşil bir çember çıkacak; ayrıca oyun konsolunda birimler belirecektir.

-“CTRL+Sol tık” ya da “iki kere sol tık”

Tıkladığınız birimlerin türündeki bütün birimleri seçecektir yani CTRL+Sol tıkı bir marine yaparsanız oradaki bütün marineleri seçersiniz.

Not: CTRL+Sol tık ile siege moddaki bir tankı seçerseniz siege modunda olsun ya da olmasın bütün tankları seçecektir.

-“Shift+Sol tık ya da sol sürükleme”

Önceden seçtiğiniz gurubun dışında kalmış birimleri de seçebilir ya da silebilirsiniz.

-“CTRL+Shift+Sol tık”

Aynı birimdeki türleri seçebilir ya da seçimden silebilirsiniz.

Yapılar

Yukarıda belirtilen bütün komutlar binalar içinde geçerlidir. Sadece binalar sol sürükleme ile seçilemezler.

Genel Emirler

Birimi seçtikten sonra,aşağıdaki komutlar birimlerinize verebilirsiniz.Move(hareket),Attack(atak),Stop(durdurma),Hold Position(bekleme durumu),Patrol(Devriye)

Hareket

(Move)
[TABLE="width: 355"]
[TR]
[TD]
Move.png
[/TD]
[TD]M+ gideceği yöne(Sol yada sağ tık)[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Seçilen birimler belirtilen noktaya gideceklerdir(gidecekleri yer oyundan ya da oyundaki mini map(küçük harita)dan tıklanabilir).

Atak


(Attack)
[TABLE="width: 355"]
[TR="class: alt-table-row"]
[TD]
Attack.png
[/TD]
[TD]A+ sol yada sağ tık düşmanın üzerine.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Seçilen birimler düşmana saldıracaktır.

Atak Komutu İle Hareket


(Attack Move)
[TABLE="width: 355"]
[TR]
[TD]
Attack.png
[/TD]
[TD]A+gideceği yere sol tık[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Seçilen birimler gidecekleri yere kadar önüne çıkan düşmana saldıracaktır.Bu olaya Attack move ya da A-Move denir.

Dur


[TABLE="width: 100"]
[TR="class: alt-table-row"]
[TD]
Stop.png
[/TD]
[TD]S[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Seçili birimler aniden durur ve gelecek emri bekler.

Bekleme Konumu


(Holding Position)
[TABLE="width: 100"]
[TR]
[TD]
Holdposition.png
[/TD]
[TD]H[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Seçilen birim olduğu yerde bekleyecektir. Eğer düşman birimi atak yapabileceği mesafeye gelirse saldırır ama onu takip etmez ya da saldırı aldığında kaçmaz.

Devriye


(Patrol)
[TABLE="width: 202"]
[TR="class: alt-table-row"]
[TD]
Patrol.png
[/TD]
[TD] P+Sol tık[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Komut verilen birim iki seçilen nokta arasında devriyeye başlar. Eğer SCV’lere otomatik tamir(auto repair)verilmişse iki nokta arasında hasarlı birimler tamir edilip, işlemin bitiminde devriye gezmeye devam eder. Medivac’ler de devriye sırasında karşılaştığı hasarlı biyolojik birimleri iyileştirir sonra devriyeye devam eder ya da savaş birimleri iki devriye noktası arasındaki düşman birimlerini öldürdükten sonra devriye görevine devam eder.

Takip


(Follow)

Bir birimi seçtikten sonra kendi biriminize ya da binanıza sağ tıklarsanız, tıklanan birimi seçilen ünite takip eder.

Komutları Sıraya Koyma

Shifte basılı tutup komutlar verildiğinde seçilen birim komutları veriliş sırasına göre uygular.

İşçi ve Binaların Özel Komutları

Kaynak Çıkarma

Gather.png
G+sol yada sağtık(Kaynağın üzerine)

Seçilen birimler mineral hattından ya da gazdan kaynak çıkartır.

Kargoyu Geri Götürme


Returncargo.png
C

İşçiler taşıdığı yükü en yakın üste götürür bıraktıktan sonra kaynak toplamaya devam eder. Bu komut işçi kaynak taşıdığında verilebilir.

Bina İptal Etme


Cancel.png
Esc

İnşa sırasında yapıyı yok eder ve yatırdığınız mineralin %75 geri kazanırsınız. Zerg oyuncuları binayı oluşturmak için kullanıkları işçiyi geri alır.Ayrıca zerg oyunuları bu işlemi üretim populasyon kapasitelerinde(supply) yer açmak içinde kullanır.

Bina İnşasını Durdurma


Stop.png
T

Bu komut terran oyuncularına özeldir.İnşası durdurulan bina bekleyebilir ve sonradan işçi tarafında inşa edilebilir.Bunun için işçi seçilip binanın üstüne tıklaması yeterlidir.Ama inşası durdurulmuş bina zarar görürse tamir edilemez, tamir edilebilmesi için önce bitirilmesi gerekir.

Bina Yapanı Seçme


Selectbuilder.png
Q

Bir başka terran için özel komuttur. Bu sayede binayı inşa eden işçiler değiştirilebilir.

Hareket Noktası


(Rally Point)
Setrallypoint.png
Y+Sağ tık yada sol tık

Birimin oluştuğu yapıdan verdiğiniz noktaya gitmesini sağlar.Binayı seçip istediğiniz noktaya sağ tıklayarakta yapabilirsiniz. Ancak uzun mesafeye gitmesini istediğiniz ünitelere dikkat etmelisiniz. Çünkü üniteler Hareket Noktası’na ulaşana kadar rakip ünitelere saldırmayacaktır.

İşçiye Hareket Noktası Verme


Setworkerrallypoint.png
G+Sol tık yada sağ tık(kaynak noktasına tıklanıp)

Zerge özeldir.Bu komut sayesinde savaş birimleri ile işçilerin gidiş noktaları ayrı ayrı verilir.

Savaş Microsu


Savaş öncesi ve sırasında birimlerinizi nasıl kontrol ettiğinize verilen addır.Bu sayede durumu değiştirebilirsiniz.

Savaş Başlamadan Önce


Savaştan önce pozisyon almak çok önemlidir. Pozisyon alma karşı tarafın savaş birimlerini rahatça yenebileceğin alanı seçmektir. Örneğin karşıyı darboğaza (choke point) çekilmeli ya da yukarı sahaya çıkmaya (Ramp) zorlanmalıdır, çünkü bu konumlarda sizin ordunuz avantajlıdır. Ayrıca pozisyon almak konusunda ordunuzu nasıl dağıttığınız da önemlidir.Örneğin pahalı, uzun menzilli birimlerin arkada(örnek Collosus, Siege Tank, Broodlord), ucuz, yakın menzilli birimlerin önde (örnek Zealot, Marine, Zergling) olması. Bu sayede öndeki birimler arkadaki ünitelere için koruyucu pozisyonda olur.

Kanat(Flank) yapma: Bir ordu ile iki taraftan saldırmaktır. Bu sayede rakibinizi geri çekilmesini önlersiniz. Ayrıca alana zarar veren birimlerin(tank, collosus)zararını azaltırsınız.

Etrafını sarmak melee birimler için önemlidir. Melee ünitelerden maksimum verim alabilmeniz için onları en önden ya da farklı bir açıyla savaş alanına sokmanız bu ünitelerin savaş anında belirleyici bir rol oynamasını sağlayacaktır.

Savaş Sırasında

Savaş sırasında savaşı sizin tarafınıza çekecek bir kaç teknik vardır. Bir birime odaklanma kullanarak(focus fire) birimlerinizi bir birime saldırıtabilirsiniz . Rakibinizde stratejik olarak önem taşıyan bazı ünitelere odaklanarak savaş anında daha az hasar görmeniz mümkündür. Şöyle ki; Stalkerlarınızla, PvP’de Immortal PvZ’de Broodlord PvT’de ise Thor’lara odaklanarak bu güçlü ünitelerin bir an önce öldürülmesi ciddi avantajlar sağlayacaktır.

Zarar görmüş birimleri geri çekmek ya da sağlıklı birimlerin arkasına çekmek onların yaşama süresini artırır. Ünitelerin aldıkları hasar verdikleri hasarla bağlantılı olmadığından, hasar almış üniteleri geri çekip sonra tekrar savaş alanına sürmek rakibe daha fazla hasar verecektir. “Bu tekniğe Dans Etmek” denir.

Gözlemleme

Gözlemleme karşı tarafın yaptığı her şey hakkında bilgi toplamaya denir. Bu işlem çeşitli yollarla yapılabilir.

-Oyun başında işçi göndererek.
-Rakibin ürettiği ünitelere bakarak.
-Rakin kurduğu binalara bakarak.
-Rakibin rampası ya da üssüne ufak saldırılar düzenleyip geri çekilerek (poke) gibi.

Ayrıca her ırkın gözlemleme için kendilerine özel yöntemleri de vardır.

Terran oyuncuları rakip üssüne Scan kullanarak rakibin yaptığı binalar hakkında fikir edinebilir.

Zerg oyuncuları bir adet Overlord ya da Overseer’i rakip üssüne sokarak fikir edinebilir.

Protoss oyuncuları Observer yaparak rakibin ordu kompozisyonu ya da binaları hakkında fikir edinebilir.
 
Geri
Üst