• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

StarCraft 2 Terran Açılışı Rehberi - StarCraft II

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
Terran açılışı

Beta’nın ilk günlerinden beri sürekli Terran oynadım ve artık sanırım bu konuda biraz bilgi sahibi oldum. Her ne kadar oyun değişken bir strateji oyunu olsada bazı değişmez gerçekler olduğu konusunda hem fikirizdir. Bunlardan ilki bence oyun başladığı andan ilk üç dört binaya kadar yapılması gerekenlerdir.

Bu bağlamda Terran için benim bulduğum en uygun başlangıcı aşağıda yazacağım;

Oyun başlar başlamaz ana binanızı seçin ve ilk SCV nizin üretim emrini verin. Bunu ne kadar erken ne kadar hızlı yaparsanız o kadar iyi. Bunun için benim tercih ettiğim yöntem klavyede “S” tuşunu döverken ana bina üzerine tek tıklamaktır.
Hemen arkasından SCVlerinizi en hızlı şekilde mineral öbeğine yönlendirmeli ve en uygun dağılımı sağlamalasınız. Ben üçer’li iki grup olarak farklı yönlere gönderip ikinci gruptan birini ayrı bir mineral öbeğine yönlendiriyorum. Bu şekilde çoğunlukla tam ilk SCV üretildiğinde, ikinci SCV için gereken kaynak gelmiş oluyor. Bu önemlidir çünkü oyun başında işçi üretiminizdeki saniyelik boşluklar rakibinize büyük avantajlar şeklinde maçın devamına yansır.

Bu andan itibaren işçi nüfusunuz 60 yada 90 arası bir yere gelene kadar ana binalarınızın bir daha üretime ara vermemesi gerekmektedir. Bu uygulayacağınız taktikten bağımsız bir zorunluluktur. Şimdi 60 yada 90 nedendir diyen olursa diye şu şekilde açıklayayım. 2 gaz binası için 6 işçi, 8 mineral öbeği için 24 işçi ve toplamda 30 yapar. İki kaynak çalışacaksanız, 60 üçüncü bir yere yayılacaksanız 90 işçiye ihtiyacınız var. Daha az sayılarda işçi de, iş görür ama unutmayın ki kuvvetli ordu kuvvetli ekonomi ile mümkündür.

Bu kadar genel makro şimdilik yeter, yaşam destek deposu (supply depot) ve baraka zamanını kaçırmak istemeyiz…

9. işçiniz üretildiğinde işçi üretimini aksatmadan yaşam destek deposu inşasına başlayacak kadar mineral toplanmış olur. 10. işçinin üretimine başladıktan az sonra yaşam destek deposu inşa emrini verebilirsiniz ve hemen hemen 11. SCV üretiminin tamamlanmasıyla aynı anda yaşam destek deposu inşası da biter. Bu şekilde de işçi üretiminiz aksamamış olur.

Bu noktada bir seçim yapabilirsiniz. Bence oyunun nasıl devam edeceğine dair ilk seçiminiz budur. Barakayı yaşam destek deposu inşası biter bitmez inşa etmeye başlamak ve 12. işçi üretilirken başlamak arasında bir seçimdir bu. Ben genelde işçi üretimini aksatmadan ayrıabileceğim ilk 150 mineral ile baraka inşatına başlıyorum. Ekonomiyi kuvvetli tutmak benim için daha öncelikli oluyor genelde.

Baraka inşatı sırasında en önemli ikincil görevimiz ise, canımız ciğerimiz olan işçilerimizden birini feda etme riskini göze alabileceğimiz kadar önemli olan haber almadır. Genelde 12 ve 15 arasında bir sıra numarası taşıyan işçi bu iş için seçilir. Düşmanın bulunması olası konumları gezmesi için görevlendirilir. Bu görev çok önceliklidir ve tamamlanması büyük önem taşır.

Öğrenilmesi gerekenler sırasıyla;

  • Rakibin yeri ve cinsi (belki rastgele ırkla oynayan birine denk gelirseniz diye yazıyorum)
  • Kabaca üretilmiş işçi sayısı
  • Rakibin üretim tesislerindeki çalışmalar (erken saldırı mı, erken gaz üretimi mi? erken yayılma mı?)
Barakamız tamamlandı ve elimizde çok değerli bilgilerimiz olduğuna göre rakibimizin de bu bilgileri edinmesini olabildiğince engellemek için hemen bir adet piyade yapmakta fayda var.

Buraya kadar yazanlar neredeyse her oyun için aynıdır. Başarılı bir Terran oyunucusu olmak istiyorsanız bu işlemlerin zamanlamalarını kusursuz icra edebilmenizde sonsuz yarar vardır.

Buradan sonra ise edinilen istihbarat ışığında neler yapabiliriz;

  • Rakip gaz binası yapmışsa veya erken yayılmışsa baraka inşaatı bitmeden gaza başlayabiliriz.
  • Rakip erken yayılmışsa erken baskı kurmak için ilk baraka inşaatı bitmeden ikinci baraka inşaatına başlayabilriz
  • Rakip ne yapıyor yorumlayamıyorsak anabinanın üzerine baraka biter bitmez çanağımızı kurabiliriz.
  • Rakip erken saldıracaksa halen girişi tıkamadıysak binalarımızı oraya taşıyabilir ve girişi kapatabiliriz.
Çoğunlukla bireysel tercihim; baraka inşatına başladıktan sonra işçi üretimini aksatmadan ayırabileceğim ilk 75 mineral ile gaz binasına başlamak. Baraka binası biter bitmez de ilk piyademin eğitim emrini ve ana binanın üzerine çanak takılması emrini vermek oluyor.

İlk olarak;

  • Ana binaya çanağımızı taktık ama bunu neden öncelikli olarak yaptık?
  • Hani işçi üretmek önemliydi?
  • Bu çanakla ne yapmalıyız?
Gibi önemli soru işaretlerini ortadan kaldıralım.

İşçi üretimi çok ama çok önemlidir ancak uydudan destek için geçici olarak temin edebileceğimiz ilk köstebek (mule) ekonomik anlamda üretmekte geciktiğimiz ilk işçinin yerini dolduracaktır. Daha sonrasında ise ana binamızın enerjisi yenilendikçe kullanacağımız her yeteneği bize ilave avantaj sağlayacaktır.

Yörüngesel kontrol merkezimizin yeteneklerini ve kullanim alanlarini şu şekilde özetleyebiliriz.

Köstebek çağırma (Calldown Mule): İstek üzerine yörüngeden gönderilen ve yüksek hızda mineral toplayan (bir seferde 30 ve mineralde çalışan işçiye engel olmadan çalışan) bir birimdir. Hızlı kaynak ihtiyacımız olduğunda kullanmak makuldür. Diğer bir kullanim alanıda tamirdir. Yakınlarda bir işçimiz bulunmadığında ve acil tamir gerektiğinde de kullanılabilirler.

Terran ırkına has bu ünite zengin mineral kaynaklarında kullanıldığında o kadar etkili olmaktadır ki bazı turnuvalarda, haritalardaki zengin yerleşkeler bu adaletsizliğin önüne geçmek amacıyla normal kaynaklarla değistirilmiştir.

Tarama (Scanner Sweep): Haritanın üzerinde istediğimiz herhangi bir bölgeyi (15 yarı çaplı bir daireyi) geçici bir süre (12 saniye) tüm detayları ile (dedektör) gözetlemememizi sağlayan yetenektir. Genellikle istihbarat amacıyla rakip yerleşkeler veya rakip kuvvetlerin bulunduğu noktalar üzerinde kullanılmaktadır. Savaş anında ise görünmez birimlerin tespit edilmesi amacıyla er meydanı üzerinde kullanılmaktadır.

Yaşam destek çağırma (Calldown Supplies): Mevcut bir yaşam destek binası üzerine yörüngeden eklenti yönlendirerek sunduğu nüfus limitini iki katına çıkaran hizmettir. Kullanım alanı tek olan bu özellik acil yaşam destek ihtiyaçlarında ve oyun başında para ve inşa süresi harcamak için kullanılabilir.

Yeni kazandığımız özellikleri kısaca tanıdığımıza göre hangisini ne zaman seçmemiz gerektiğinide kısaca değerlendirelim.

  • Yeni birimler üretmek istiyor, yaşam destek yetiştiremiyorsanız ve paranız birikiyorsa yaşam destek inasına eklenti çağırmalısınız
  • Görünmez savşçılar askerlerinizi parçalıyorsa kesinlikle hiç gecikmeden orayı taramalısınız. Bunun en hızlı yolu yörüngesel kontrol merkezinize bir kontrol numarası atamaktır.
  • Rakibinizin ne yaptığına dair bir fikriniz yok ise ve savaş birimleri ile gönderdiğiniz muhpirlerinizi öldürüyorsa stratejisini öğrenmek için tarama yapmak faydalı olur. Hatta tarama yapılmalıdır. Rakibin ne hazırladığını bilmemek oyunu kaybetmektir.
  • Yeni birimler üretmek istiyor ve mineral yetiştiremiyorsanız köstebek çağırmalısınız.
  • Enerjinizi idareli kullanmakta ve acil durumlar için bir miktar enerji saklamakta fayda vardır.
Yörüngesel komuta merkezimiz hakkında yetince bilgi edindiğimize göre bir sonraki adıma geçebiliriz;

OYUN PLANI

Temel bir gerçek var, plansız programsız yapılan işlerin sizi başarıya götürme şansı azdır. Taktik beceri gerektiren bir oyunda rast gele üniteler üreterek önümüze gelene ateş ederek galibiyet elde etmeyi beklemekte hayalperestlik olur.
Hayalperest olmamak adına izleyeceğimiz adımları belirtmeden önce, kendi fikirlerimi belirtmekte olduğumu tekrar hatırlatayım ve farklı fikirlere de saygı gösterip buraya eklemekten çekinmeyeceğimi de sizlerle paylaşayım.

Oyundaki önceliklerimizi aşağıdaki gibi belirleyerek önceliklerimize uygun kendi oyun planımızı oluşturmalıyız. Bunu anlatmanın en uygun yolu örnekleme oluduğu için genelde yararlandığım kendi oyun planım üzerinden anlatıma devam edeceğim.

Ekonomi > İstihbarat > Savunma > Oyalama > Etkin saldırı
Önceliklerin sıralamasını bu şekilde yaptım çünkü;

  1. Ekonomi olmadan hiç bir şey yapmanız mümkün değildir.
  2. Mükemmel savunma diye bir oluşum yoktur ve belirli kaynakla her saldırıya karşı savunma yapamazsınız.
  3. Rakibin planları hakkında bilginiz varsa bu planları bozacak savunma ve karşı saldırı gerçekleştirebilirsiniz.
  4. Kendinizi başarıyla savunduğunuz da rakibin oyun akışını bozmak için onu çeşitli rahatsızlık verici saldırılar ile oyalarken siz bitirici darbenize hazırlanabilirsiniz.
  5. Rakibin ne ürettiğini görmeden üreteceğiniz ordu, rakibin karşınıza çıkardığı birimler ile “Taş/Kağıt/Makas” oyununa döner. Şansa bağlıdır bir strateji yoktur.
  6. Edindiğiniz bilgileri değerlendirin ve rakibin en zayıf noktasına saldırın. Onu yenilgiye mahkum edin!
Bunları sıralarken tabiki etkin mikro kontrolün maçın gidişi hakkında en az bunlar kadar önemli bir faktör olduğunu unutmayalım.

Şimdi, sahip olduğumuz oyun planını nasıl icra edebileceğimizi tartışalım.

Hatırlayacağınız üzere ilk piyademizi (marine) üretmiştik. Emrimizdeki bu piyade ile ilk yerleşkemizin üzerinde buluntuğu platoyu öncelikle bir kolaçan etmeliyiz. Olur mu olur, görmediğimiz sonda (probe) hayin bir enerji vericisi (pylon) ışınlamaya başlamış olabilir. Bu durumun derhal önüne geçmeliyiz! Bölgemizde bir sıkıntı yoksa piyademizi platomuza giriş noktası olan rampaya yönlendirerek bekçilik yapmasını sağlamalıyız.

Teknolojik olarak ilerlemek, ünite geliştirmelere erken başlamak ve etkin bilgi almak, amacı ile ilk barakamıza teknoloji labaratuvar eklentisi yapabiliriz.

Yeterli gaz miktarına ulaştığımızda fabrikamızın inşasına başlamamızda da fayda vardır.

Barakamızın eklentisi tamamlandığında ve fabrikamızı inşa etmeye başladığımızda bir adet Azrail (Repear) üretebiliriz. Bu Azrailin etkin kullanımı çok önemlidir. Haber alma birincil görevidir. Rakip yerleşkesinde olan bitenden bizi haberdar etmeli, mümkünse, işçi kayıpları ve hatta bina kayıpları verdirmelidir.

İkinci barakamız ve yıldızlimanımızın (Starport) inşasına gördüklerimiz doğrultusunda eş zamanlı olarak başlayabiliriz. Eğer fazlaca düşman biriminin üretildiğini gözlemliyorsak bir adet siper (Bunker) ve yıldızlimanı yerine üçüncü bir baraka düşünebiliriz.
Kaynaklarınız birikiyorsa geliştirmelere başlayın, Stimpack(Türkçeleştiremedim, fikri olan varsa yardım eylesin), araştırması çok uzun süren ve erken yapılması çok değerli bir geliştirmedir. İlk fırsatta araştırılması için emrinizi vermenizde şiddetle fayda vardır. Tabiki sadece araştırmak yetmez, çarpışmalar esnasında doğru anda askerlerinize kullanmaları içinde emri vermeniz de gerekir.

Buraya kadar yazılanları yaparken dikkat etmemiz gereken önemli noktalar;

  • Sürekli işçi üretmek.
  • Mineral ve gaz biriktirmemek.
  • Yaşam desteğinde yetersiz duruma düşmemek, böyle bir engele takılırsakta en hızlı şekilde çözmek.
  • Rakibe mümkün olduğunca ne yaptığımızı fark ettirmemek.
Mineral toplama hızımızın üretim binalarımızdaki harcama olanaklarımızdan fazla olduğu ilk anda yada oyunda rakipten önde olduğumuzu hissettiğimiz ilk anda ikinci bir komuta merkezini bulunduğumuz plato içinde inşa etmeye başlayabiliriz. İnşaatını bu şekilde yapmanın faydaları;

  1. Rakip ikincil bir yerleşkeye yayıldığımızı daha geç fark eder.
  2. Olası bir saldırıda inşaatı durdurmak zorunda kalmayız.
  3. Rakip erken baskı kurmaya karar verirse iki tane yörüngesel komuta mekezimiz ile işçi üretime ve köstebek desteği ile öne geçeriz. Rakibin erken baskısından kurtulduğumuzda ise yayılmamış olan rakip çoktan oyunu kaybetmiş olur.
Şimdilerde emrimizde 1 yada 2 tank, 3 – 4 yağmacı (Marauder) ve 10 – 15 arası piyade olmalı. Yıldızlimanımızın inşası bitince bu birliğe bir adet sıhhimekik (Medivac) eklediğimizde oldukça etkin bir saldırı kuvvetimiz olur. Geliştirmeleri tamamlanmamış dahi olsa bu kuvvet iyi yönetildiğinde hazırlıksız bir rakibin çok fazla canını sıkacaktır. Özellikler tanklarınızı iyi bir pozisyona kurarak rakibin bulunduğu platonun görüşünü uçan birimlerle kazandığınızda ve binalara ateş açtığınızda, rakip kulaklarınızı çınlatmaya başlayacaktır.

Saldırmanın iyi bir fikir olmadığını düşünüyorsanız: Ürettiğiniz bu kuvvetlerin binalarınızın yanında dikilmelerinin hiç bir faydası olmayacaktır. Rakibinizi gözetleyin ve askerlerinizi üretme sebebinize uygun kulanın. Saldırın, zarar verin ve karşılaşmada liderliği ele alın.
 
Geri
Üst