• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

StarCraft 2 Terran Stratejisi Rehberi - StarCraft II

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell

Terran Stratejisi


Genel Konsept

Terran stratejilerinde terran hakkında geniş rol oynayan birkaç görüş vardır

  • Ünite çeşidi-Terranda bir çok teknoloji ağacı vardır.Bunların her biri farklı amaçlara hizmet eder.Bu yüzden terran birim çeşitlerinin güçlü ve zayıf yönlerinin bilinmesi cok önemlidir.
  • Defans- Siege Tanks, Missile Turrets, Bunkers ve Planetary Fortress gibi birimlerinin güçlü ama mobil olmaması sebebi ile terran oyuncuları defansif oynamaya yada ekonomik zarar verme amaçlı saldırılara meğillidir.Ayrıca terran en iyi kapanan ırktır.Bu özellikler sebebi ile ordunun pozisyon alması çok önemlidir.
  • HARRAS-Yüksek mobil harras birimleri ; Hellion,Banshee yada medivac ile üste ünite indirme terranın potansiyel taktikleridir.
  • Pozisyon alma-Hava desteği ile desteklenmiş tanklar haritada isteği bölgeyi kontrol altına kolayca alabilir.
Stiller

Biyolojik

Bio yada biyolojik stil baraka(barrack) birimleri odaklıdır.Bu birimler ucuz ve tekrar üretilmesi kolaydırlar.Özellikle indirme için kullanılan medivac ile oldukça etkilidir.Bio stratejilerin genel karakteri belli periyotlarda agresif ataklar ve ordu takası,çift taraflı ataklar ile harrast yapmaktır.Bio birimler küçük gruplar ile daha etkilidir.Bio birimlerinin efektifliği tamamen terranın mineral gelirine bağlıdır,gaz tamamen starport birimlerine ve atak defans yükseltmelerine harcanır.Yani medivaclar ile erken zamanda karşının basesine indirme yaparak yada yükseltmelere odaklanarak güçlü bir savaş ordusu oluşturabilirsiniz.

Bu taktik ile savaştan çıkabilmek için mikro ya dikkat edilmelidir.Eğer yüksek lig oyuncusu değilseniz fabrika birimleride eklenebilir.Taktiğin güçlü yanı karşı tarafın ordusunu bölmek ve droplarla parça parça mücadele etmektir.

Fabrika birimleri ile birlikte bu ordu karışımı, büyük bio ordularına karşı bir miktar daha etkilidir.Terran oyuncularının protossla olan karşılaşmalarında bu taktikte mikro çok önemlidir.Protoss ordusunu farklı noktaları korumaya zorlayarak mobil birimlerini etkisiz hale getirebilrisiniz.Büyük haritalarda drop yapmadan da etkili olabilirsiniz ama küçük haritalarda karşının ordusunu geçmekte kullanılabilir.

Zerge karşı bu taktik tipik olarak daha az etkilidir,ama başka yollardan etkili olunabilir.Zerg ordusunun birimlerinin mobilliği yüzünden pozisyon dışında yakalanması oldukça zordur.Mutalisk creep görüşü ile kombine olduğunda medivac indirmelerini rakibin görmesi mümkün olur.Ama zergin ekonomisini geliştirememesi harita kontrolünün terrana geçmesini sağlar bu sayede extra bir üst alabilir ve zergin üstlerini yıkabilirsiniz.

Ünite rolleri


  • Marine-Birçok terran tatiğinin ana birimidir.İyi bilindiği üzere büyük gruplar halinde yada medivac dropları ile yüksek hasar gücü ve mobilliğe sahiptir.Orta ve geç oyunda sadece marine den oluşan ordu alan zararı veren birimlere karşı(baneling,colossusve siege tankyada infestor yada high templar)kolayca kaybedebilir.
  • Marauder-Yüksek sağlık ve Concussive Shells ile rakibin vur kaç yapmasını engelleyebilirsiniz.Bu birim ön saflarda ana zararı alır bu sayede marinelerle daha cok zarar verebilirsiniz. Concussive Shells yükseltmesi ile rakibin savaş alanından kaçarken birimlerini avlamaya devam edebilirsiniz
  • Ghost-EMP özelliği ile Anti büyücü(spellcaster) birimi yada snipe ile biyolojik birimlere yüksek zarar verebilir.Cloak yükseltmesi ile farkedilmeden taktiksel nuke kullanabilir yada karşı orduyu taciz edebilir.
  • Medivac-Bio ordularnın en güçlü tamamlayıcısı taciz için taşıma birimi olarak kullanılabilir.Yüksek kapasitede iyileştirme özelliğine sahiptir.Ordunun etkisini artırır.
  • Viking-Kışla(barrack) birimlerinin vur kaç yapmasını colossusların engellenmesinde kullanılır.Eğer başka hava birimleri tarafından vur kaç yapılmasını istemiyorsak marine yada turretler ile anti hava desteği vermelisiniz.
Mekanik

Mekanik, tankların durdurma gücü ile thor ve hellionların yüksek can puanlarına odaklıdır.Haritada defansif şekilde konumlandırılarlar.Terran mekanik kullanıcıları Doom Push(cehennem kuşatması büyük bir ordu ile genelde 200)yada hızlı armory yükseltmesinden yararlanırlar.Mekanik temelde defansif gücü ile bilinir zayıf yanı ise erken oyunda tank sayıları belli bir sayıya ulaşmadan ofansif açıdan etkili olamazlar.Doom push(cehennem kuşatması)başlamadan önce iyi düşünülmeli yavaş bir şekilde uygulanmalıdır.Mekanik ordu tanklar açılmamış halde yakalandığında yada tanklar ordunun geri kalanından ayrı kaldığında savunmasızdır.

Bir kere mekanik ordu haritada güclü bir pozisyona ulaştın mı kuşatmaya ve dışarıtaki ek üstleri yok etmeye odaklayabilir.Bu sırada birkaç tank ve hellion kaybediyor olacaksınız.Düzenli olarak rakibin ekonomisini bu şekilde kısıtlayın bu sırada ekonomik açıdan öne geçip rakibin umutsuz karşı saldırısını bekleyin.

Tamamiyle mekanik gitmek protoss a karşı bilinen robotic facility buildi yüzünden pek uygun değildir çünkü immortallar tanklara ve thorlara karşı avantajlıdır ayrıca stalkerların blink yeteneğide bir dezavantajdır.Bazı oyuncular ise tankları banshee vemarinelerle erken bir atak yapıp ileri oyunda ghost ile EMP kullanarak bu taktiği kullanmaktadır.

Ünite Rolleri

  • Siege Tank(Açılmış tanklar)-Mekanik orduların ana avantajıdır.Mobil olmaması büyük bir dezavantajdır.Ancak yüksek alan zarar verme yeteneği ile(siege modda) düşman ordusu ile başa çıkmada oldukça iyidir.Karanlık yerlere menzilinde olsa bile vuramazlar ayrıca alan zararı kendi ünitelerinizi vurduğu noktada ise etkiler.Bu yüzden tankları kötü konumlandırmamaya ve brood lord ataklarına dikkat edilmelidir.
  • Hellion-Mekanik ordunun en mobil birimidir.Hellionları genelde erken oyunda tacizlerde etkilidir.Alan zararı ve hafif bio birimlere olan ek zarar bonusu sebebi ile işçiler zealotlar,zerglinler ve marinlerle başa çıkmada çok iyidir.
  • Thor-Karşı ordu ile mekanik ordunun arasında kalkan görevi görür.Thorlar gene mutalisklere karşı oldukça etkilidir. Düşünüldüğünde anti hava alan zararı çoğu zaman sihirli (magic box)tekniği ile durdulmasına rağmen yüksek miktarda sağlık puanına sahiptir ve 3 ırka karşıda kullanılarbilir.Düşman tanklarının alan zararına avantajı ele geçırene kadar tank olabilir.Ayrıca 250 mm canon kullanabilir ve küçük bir grup immortal tehtidine kıarşı koyabilir.
  • Viking ve Raven-Vikinklerin biraz daha hareketli olmasına izin verilmeli.Üst dışında hava savaşlarında yada tankların görüş alanını arttırmada kullanılabilir.Ravenler görünmez birimleri belirlemede Point defans drone özelliği ile defansif yada turret özelliği ile taciz ve gelen atağı tutmada kullanabilir.Starport üniteleri ile fabrika üniteleri arasında dengeye cok dikkat edilmelidir.TvTlerde belli bir zamandan sonra tank sayısının fazla olması zararlı olabilır.
Bıo-Tank

Bıo-tank mekanik ve bıo stillerin karışımı bır kompozısyondur.İki sitilin en güçlü yanlarını alır.Örneğin marine tank kompozisyonu bıo orduya göre daha az mobildir ve zarar gücü daha yüksektir .Mekanik kadar yüksek pozisyon domine etme özelliği vardır ayrıca bıo ordudakı gibi ust tacizi yapabilir.Genelde bu kompozisyon 3 ırk içinde olabilir ama en çok TvZ eşleşmelerinde görürüz. Mekanikteki Doom Push yerine bıo-tank stratejik noktalarda pozisyonlanmayı(Xel’Naga Tower ları ele geçirmek gibi)yada ek üstleri kuşatmayi ister bu sırada ekonomik üstünlüğü ele geçirmeye çalışır.Karşının üstlerine marine indirmeleri yapar tacizlerde bulunur.

Ünite Rolleri

  • Marine-Anti-hava olarak tankları korumada kullanılır.Medivaclar ile birlikte karşının üstünü taciz etmede kullanılır.
  • Siege Tank-Dikatsizce tank menziline giren birimleri alan zararı ile cezalandırır.Tankların zararı sayısı ile ölçülür.Tankları karşının üstündeki binaların yok edilmesinde kullanabilirsiniz
  • Medivac-Marineleri iyileştirme ve taşıma özelliğine ek olarak tanklara görüş mesafesi kazandır.Tankları taşıyarak melee saldırılardan da koruyabilirsiniz.
  • Başka birimlerde eklenerek bio çeşitlendirilebilir.Örneğin vikink ekleyerek hava üstünlüğü kazanıp tankların gücünü pekiştirebilir yada marine yerine marauder ekleyebilirsiniz.
İlave Ünite Rolleri

  • Hellions ve Banshees-Hellion yada 1/1/1 açılışı karşıyı taciz etme fırsatı verir.Karşı oyuncuyu basesinde tutarak barrack ve bunker için zaman kazanabilir yada karşı oyuncunun hızlı üst alması durumunda üste zarar verebilirsiniz.
  • Thor-Yüksek can puanları için kullanılır.Geç oyunlarda anti hava birimi olarakta kullanılır.Ordu kalkanıdır marineler ve tanklar bu birimin arkasında oldukça etkili olur.
Uçan terran(Sky Terran)

Az bilinen bir stildir.Banshee çıkışı ile vikingler ile çeşitlendirilir.Karşının ekonomisine zarar vermede kullanılır.Hava üstünlüğü sayesinde karşının hızlı aldığı üstleri cezalandırılabilir.Harita kontrolü sayesinde rahatça üst alabilirsiniz.Marine tank gibi az miktarda klasik ordu birimleri ile uzun süren starport ünitelerinin yapımının tamamlanması için bekleriz.Bu strateji harita kontrolü sayesinde terranın bencil bir sayıda üst almasını sağlar.Sky terranda aynı mekanik stil gibi eksikleri vardır ve ordunun yeniden oluşturulması zaman alır.Kazanamayacağınız savaşlardan kaçınmayı seçmek yerine eğer mümkünse rakibin dikkatini dağıtmayı direk zarar vermeye çalışmayıp üretim ve ekonomisine zarar verin.

Bu stilin en belirgin özelliği hızlı teknoloji değiştirmesidir.Oyuna bio yada mekanik bir şekilde başlayıp sonradan starport üniteleri üreterek rakibi hazırlıksız yakalarsınız.

Sky terran(uçan terran)genelde TvT ve TvP daha çok görülür.TvZ lerde görülmemesinin sebebi mutalisk ve Corruptor yavaş vikingler ile rahatlıkla başa çıkmasıdır.

Ünite Rolleri

  • Banshee-Ordunun ana zarar veren ünite ve taciz ünitesi.Cloak yükseltmesi ile oldukça etkilidir.Ama marine yada vikingin desteğine ihtiyaç duyar.Bansheeler en iyi karşının scani yada yeterli anti hava birimi olmadıği zaman etkilidir. Point Defense Drone yeteneği ile ile oldukça iyi bir ikili oluşturular.En önemli nokta mineral yapan işçilere saldırıp karşıyı basesinde tutup harita kontrolünü ele geçirerek üst alabilirsiniz.
  • Viking-Viking sayısının yüksek olması hava contolünü ele geçirmemize izin verecektir.Bu sayede banshee leri karşının hava birimlerinden korumamızı sağlar.Aynı zamanda ek üstleri gözleyerek vikingleri indirip taciz yapılabilir.Raven protossa karşı i observer yok ederek bansheenin daha rahat taciz etmesini yada cloak ile daha güvenli bir şekilde savaşmasının sağlar.
  • Battlecruiser-Uçan terran stili oyun sonunda önlem amaçlı üretimini sağlar. Yamato Cannon yüksek can puanına sahip colossus Siege Tank, Thor ve Ultralisk units gibi birimlerin yok edilmesinde kullanılır.Ayrıca karşının zararına tankda olabilir.Ayrıca Yamato Cannonu protoss ile yapılan bazı savaşlarda observer ı snipelemek içinde kullanabilir.Bu sayede karşıyı geri çekilmeye zorlayabilirsin yada cloaklı bansheeler ile avantajlı olduğun bir savaş yapabilirsin. Battlecruiserlar high templarların feedback yeteneğine karşı zayıftır.
  • Raven-Genellikle görünmez birimlerin görünmesinde kullanılır ve Point Defense Drone yeteneği sayesinde düşmanın anti hava birimleri ile mücadelede , Eşit sayıda olmayan hava savaşlarında kullanılırlar.Yüksek gaza ihtiyaç duyan bu birim yüksek gaz çıkartan açılışlar ile yüksek sayılarda üretilirler. Seeker Missile Point Defense Drone dan daha fazla enerji istemesine rağmen.Protoss Stalker ağarlıklı ordusu ile banshee raven kompozisyonundaki ordu savaşırken öncelik her zaman point defense drone nin olmalıdır.
Ek Ünite Rolleri

  • Hellion,marine yada marauder-Karşının mineral hatlarına indirilerek ekonomisine zarar vermede yada düşmanın düşük canli birimlerine,anti-hava yapılarına(turrent,spore,cannon) zarar vermede kullanılabilir.Bu sayede bansheelerin ekonomi tacizlerinde zarar görmesi engellenebilir
Makro Mekanikleri

Orbital Command üç yeteneği vardır: MULE, Extra Supplies, Scanner Sweep.Üç özelliğinde oyunda çok önemli bir yeri vardır ve üçünüde ne zaman kullanılması gerektiğinin bilinmesi önemlidir. Üretim binalarına Reactor ,Tech Lab eklenerek binanın teknoloji mi yoksa iki katı üretim mi gideceği belirlenir.

Orbital Command Özellikleri

MULE: Mineral gelirini artırır.90 saniyede 270 mineral üretir.Bıo stil gibi ağır mineral gerektiren stratejilerde oldukça önemlidir.

Extra Supplies: Terranın nüfus bloğundan kurtulmasına izin veriri ev(supply depot) eklenerek 8 nüfuzluk yer açar.

Add-ons

Reactor üretim binalarında basit ünitelerin üretiminin aynı anda yapılmasını sağlar.( Barracks: Marines, Factory: Hellions, Starport: Medivacs/Vikings)

Tech Lab:Üretim binalarında kitli olan yüksek teknoloji birimlerin üretimini ve bazi yükseltmelerinin yapılmasını sağlar.Bu ekleme ile 1 üretim binasından birimler reactörlülerin aksine tek tek çıkar.
 
Geri
Üst