• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

StarCraft 2 Tutmak / Contain Etme Rehberi - StarCraft II

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell

Tutmak


Tanım

Tutmak (Contain etmek) , birimleri ve / ya da binaları , rakibi bir yerden (genelde rakibin ana ya da doğal üssünden ) dışarı çıkmak için kötü şartlarda savaşmaya mecbur bırakacak bir şekilde yerleştirmeyi içeren bir taktiktir . Bir tutuş , dar bir geçitte bir konkav (hilal taktiği) oluşturmaktan sabit savunma ve yapay dar boğazlar oluşturmaya kadar çeşitli şekillerde yapılabilir.

Stratejik Avantaj

Tutuşun asıl amacı harita kontrolü sağlamaktır . Başarıldığı zaman , tutuşu yapan oyuncu kendi üssüne saldırı tehdidi olmaksızın yeni üsler alabilir . Rakip kendi üssünde etkili bir şekilde kıstırıldığı için , rakibin yeni üs alması gecikecek ve bu oyuncuya ekonomik bir avantaj sağlayacaktır .

[TABLE="class: grid, width: 320"]
[TR]
[TD="align: center"]Contain[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]
SentryContain-292x300.png
[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: left"]Protoss contain using Sentries and Stalkers[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: left"]Karşılaşma: Hepsi[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: left"]Tip: Açılış[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Tutuşu Kırmak

Tutuşu kırmak için dar boğazdan orduyu sürmek her ne kadar mümkün olsa da tavsiye edilmez . Tutuşun yapılış şekli nedeniyle , çatışmaya girmek , tutuşu yapan oyuncu için neredeyse her zaman avantaj (dar boğazlar , birimlerin konumlanması gibi ) sağlayacaktır . Mümkünse , tutuşu zararsız kılacak başka yöntemlerle üsten çıkılmalıdır . Olası çıkış yolları şu şekilde özetlenebilir :

  • Medivac
  • Nydus Worm
  • Ventral Sacs
  • Warp Prism
  • Mass Recall
  • Pylon ya da Warp Prism’den ışınlanmak
Başarılı bir şekilde üsten çıktıktan sonra , pozisyonunuzu kullanarak tutuşu yapan birimleri arkadan sarabilir , ya da bir karşı atakla rakibin üssüne saldırabilirsiniz . Yapacağınız karşı atak rakibinizi tuttuğu alanı terk etmeye zorlayacak , bu da size harita kontrolünü tekrar alma ve yeni üsler alarak yayılma imkanı verecek . Eğer rakip üssünüzden çıkıp karşı atak yaptığınızı görmezse , karşı atağınız üs takasıyla sonuçlanacaktır .

Irklara göre Genel Tutma Yöntemleri

[RESIZE=900]
TerranContain.png
[/RESIZE]
Terran tutuşu

Teknik olarak tutma işlemi herhangi bir birimle yapılabilir . Ancak genel olarak aşağıdaki yöntemler kullanılır .

Protoss

  • Photon Cannon tutuşu
  • Sentry tutuşu (rampaya Force Field atarak)
Terran

  • Bunker tutuşu
  • Siege Tank tutuşu
Not : Terran oyuncuları Engineering Bay ve/ya da Supply Depot inşa ederek duvar oluşturup geçişi daha da zorlaştırabilirler . Ayrıca Terran tutuşları genelde hava savunması ve görünmez birimlere karşı keşif için Missile Turret binası da içerir.

Zerg

  • Spine Crawler tutuşu (Proxy Hatch , creep tümörü ya da Overlord ile creep üreterek)
 
Geri
Üst