• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

StarCraft 2 Zorlama / Forcing Rehberi - StarCraft II

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell

Zorlama


Zorlama(Forcing), adından da anlaşılacağı gibi rakibi belli bir teknoloji seçimine veya oyun kararına zorlamaktır. Bu seçimlerden birinin yapılmamasının sonucu büyük bir oyun içi dezavantajı veya kaçınılmaz yenilgi olacaktır. Buradaki asıl amaç, rakibin avantaj sağlama olasılıklarının düşürüp daha rahat bir oyun sürdürmektir.

Zerg Zorlaması

Eğer bir oyuncu “zorlama” stratejisini seçerse rakibi buna birkaç yoldan karşılık verebilir. Karşılık veremez ise şiddetli bir hasara maruz kalır veya açık bir şekilde oyunu kaybeder.

Örneğin; her hızlı pool yapımı “zorlama” olarak adlandırılabilir. Çünkü diğer rakip bu duruma hazırlıklı (erken saldırıyı savunmak için bir şeyler yapmak) değilse oyunu kaybeder. Hızlı genişleyen veya teknoloji bakımından çabuk gelişen rakibe karşı hızlı pool yapımı, neredeyse anında oyunu kazanmanızı sağlar. Rakibiniz, sizin 6/8/9 pool yapımını gördükten sonra hızlı genişleme planını iptal etmeli ve savunma için birim sayısını arttırmak zorundadır. Hızlı pool yapımı rakibinizi ekonomi odaklı gelişimden vazgeçirip askeri odaklı binalar yapmaya zorlar.

Terran’a karşı

Erken Mutalisks saldırısı, eğer rakip Starport veya Armor teknolojisine ulaşmadıysa onu fazla sayıda Marine yapmaya zorlar. Yeterli derecede Mutalisks baskısıyla rakip önemli sayıda Marine yapacak ayrıca üs etrafına Missile Turrets inşa etmek için yüzlerce minarel harcayacaktır. Eğer rakip bu duruma karşılık veremezse Mutalisks tacizleri onun ekonomisini oyunun geri kalanında yiyip bitirecektir. Rakip bir şekilde bu saldırıyı karşılayabilse dahi bu onu Baneling ataklarına karşı çok elverişli hale getirecektir. Bu nedenle Mutalisk/Speedling/Baneling stratejisi Terran’a karşı iyi bir “zorlama” olacaktır.

Protoss’a karşı


Roach Feint yapımı ile rakibe aniden gönderilen hatırı sayılır sayıdaki Roach’lar, rakibi oyunun başında Immortals yapımına zorlar. Bunu takiben Roach üretimini durdurup Zerglings ve Hydralisks üretimine başlamak size avantaj sağlar. Çünkü Immortals, Zerglings ve Hydralisks birimlerine karşı etkili değildir.

Zerg’e karşı


Şu anda ZvZ oyunun ayırıcı özelliği olan hızlı Baneling Nest yapımı bir zorlama çeşididir. Eğer rakip yeterince çabuk Banelings veya Roaches üretemezse Drones birimleri Baneling atağına karşı oldukça savunmasız kalır ve rakibin ekonomisi felce uğrar.

Protoss Zorlaması


Terran’a karşı

  • Dark Templar yarı zorlayıcı olarak kullanılabilir. Belli bir teknoloji seçimine zorlamak yerine, rakibin enerjisini Scanner Sweeps’e veya minarellerini Missile Turret için harcamaya zorlar. Çoğu rakip muhtemel Dark Templar saldırısına maruz kalmaktansa bu yolu tercih eder.
  • Erken Void Ray üretimi (hallucinated or real), rakibi Marine sayısını artırmaya zorlar. Bu ayrıca rakibin daha dazla Missile Turret üretmesini sağlar. Yüksek Marine gücü Colossus tarafından dağıtılabilir.
Protoss’a karşı

Diğer mirror karşılaşmaları gibi, PvP tek bir birim etrafında çözüme kavuşur: Colossus. Çoğu PvP maçı Colossus üretme yarışına dönüşür. Hangi oyuncu daha fazla Colossus birimine sahipse(Extended Thermal Lances ile birlikte) uzun menzili ve gücü sayesinde avantaj sahibi olur.

Zerg’e karşı


2 Gate bir “hafif” zorlama örneğidir. Ya rakip iki Gateway’i gördüğünde aşırı tepki verecek yada fazla sayıda Zealost saldırısına karşı hemen Roach Warren inşa etmeye başlayacaktır.

  • Bu zorlamanın en kolay kullanımı, hızlıca Stalker üretimine başlamaktır. Stalkerlar Roacheların menzili dışındadır ve hızlı hareket edebilirler. Eğer güçlü bir Roach üretimi sezilirse hızlı Immortal üretimi için Robotics Facility yapmak bir seçenek olacaktır.
  • Biraz daha riskli olan diğer seçenek ise hızlı bir şekilde Stargate ve Void Ray yapımıdır. Zerg oyuncusunun tek hava savunma silahı Queen olacaktır. Bir Queen bir Void Ray(Prismatic Beams) tarafından kolaylıkla öldürülebilir. Bundan sonra Void Ray, Zerg üssüne egemen olabilir.
Protoss’un yararlanabileceği bir başka zorlama çeşidi ise erken Void Ray üretimidir. Eğer etkili bir Void Ray baskısı yapılabilirse, Zerg savunma için Hydralisks üretmeye zorlanacaktır. Bundan sonra Protoss oyuncusu üretimi, Hydralisks’e karşı etkili olabilen Colossus’a çevirebilir.

Terran Zorlaması

Terran’a karşı

Şu anda TvT oyunları Siege Tankları ve Vikingler etrafında çözüme kavuşmakta. Vikingler Tanklara görüş alanı sağlarlar. Hangi oyuncu daha fazla Viking sayısına sahipse, hava çarpışmasından başarıyla çıkar ve daha fazla görüş alanına sahip olur. Böylece iki oyuncu da hava hakimiyetini kaybetmemek için kendini Viking üretimine zorlar.

Protoss’a karşı


Marauder’in Zealot ve Stalker gibi Gateway ünitelerine karşı etkinliğiyle, eğer Protoss oyuncusu fazla sayıda Marauder ile karşılaşırsa Immortals üretmek için Robotics Facility yapmaya başlayacaktır. Böylece, Protoss oyuncusunun robot teknolojisine zorlanmasıyla “Marauder aldatmacası” önceden bahsedilen “Roach aldatmacası” gibi işe yarayabilir.

Zerg’e karşı


2 Rax Pressure staratejisi Zerg oyuncusunu Drones yerine Zerglings ve Spine Crawlers üretmeye zorlayacaktır. Bu uzun vadede Zerg oyuncusunun ekonomisine zarar verecektir.
 
Geri
Üst