• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Team Fortress 2 (TF2) Başlangıç Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

BAŞLANGIÇ

Merhabalar, bu konuda Competitive Team Fortress 2 içerisinde nasıl bir yol izleyeceğinizi ve nereden başlayacağınızı ele alacağız.

Team Fortress 2'de genelde 2 temel beceri üzerinde yoğunlaşılır. Birincisi aim, dodge vs. gibi tamamen bireysel el beceriniz. İkincisi ise gamesense vs. gibi isimlerle adlandırılan oynu okuma ve yorumlama becerisi. İlki tamamiyle oyun sürenizle alakalı ve çoğunlukla el kabiliyetinize bakan bir şeydir ama ikincisini geliştirmek zaman alır, kafayı çalıştırmak gerekir ve diğerine kıyasla daha ağır basar.

w7g715FK.jpg


Çoğu kişiye göre rekabetçi oyunda başarılı olmanın iki altın kuralı vardır:

  1. Çok oynamak
  2. Çok izlemek
Çok oynamaktan kasıt tabi ki public sunucularda oynamak değil. Maç yapmak ve Deatmatch, Ammomod, MGE gibi farklı oyun modlarında zaman geçirmektir.

Maç yapmak için kullanacağız bazı pickup sistemleri mevcut(tf2lobby gibi), aynı zamanda arkadaşlarınızla kendiniz toplanıp yaptığınız karma maçlar ve takım maçlarınız da buna dahil. Oynadığınız tüm 6v6 maçlar sizin tecrübenizi ve gamesense‘inizi artıracaktır. Bu sitenin içeriğini tamamen sindirip önbilgi alan bir oyuncunun 6v6 maçların oynanışı hakkında genel bir yargıya sahip olabilmesi için bence en az 20-30 maç yapması lazım. Ve o zaman sıfır noktasına gelmiş demektir. O andan sonra artık kendini geliştirmeye ve sahip olduğu şeyin üstüne bir şey katmaya başlar.

DM, Ammomod veya MGE oynamak size bireysel beceri kazandırır ve bazı kabiliyetlerinizi formda tutar.

Çok izlemek derken kastettiğimiz şey tabi ki Team Fortress 2 maçı izlemek. Çoğunlukla sıradan maçlar değil; Premier Division seviyesinde veya biraz aşağısındaki önemli ve farklı maçları izlemekten bahsediyoruz. STV’de yaklaşık 250 kişinin ve başka canlı yayınlardan da yüzlerce kişinin aynı anda izlediği bu maçların her birini izlemek sizi ustaların oynuna yaklaştıran bir adım olmakla birlikte çok heyecanlı ve zevklidir. Birçok taktik ve tüyo kapabilirsiniz.

Rekabetçi oyna başlamayı kafaya koyduğunuz anda: ligleri ve güncel maçları takip ederek çok izlemeli, fırsat buldukça maçlara girmeli ve bir yandan da bireysel yeteneklerinizi geliştirmelisiniz.

Sar9FB80.jpg


Sitedeki “Oynanış” başlığında 6v6 klasları, oynama şekillerini, sorumluluk ve görevliliklerini anlatacağız ama burada bir önbilgi vermek istiyorum.

6v6 oynun oynanışıyla ilgili birçok kural var ve turnuvaya göre farklılıklar gösterebiliyor(yasaklı silahlar vs.). Genel bir öngörü oluşturmak için ETF2L kurallarının okunmasını tavsiye ediyorum(link). Bu kuralların en önemlilerini genel olarak yazalım:


  • Maçlar tabi ki 6”²ya 6 oynanır. Maç configi yüklü şifreli bir sunucuda gerçekleşir.
  • Klas limit diğer tüm klaslarda 2, Demoman ve Medic‘te 1‘dir.
  • Bir haritanın maksimum oynanma süresi 30 dakikadır. Bu süre sonunda en çok puanı olan takım oynu kazanır. (Beraberlik olursa özellikle ETF2L’de golden cap gibi değişik sistemler var)
  • Veya bir takım diğerine 5 sayı fark attığında da oyun biter.
Biraz da kendi yorumumuzu katalım... 6v6 oyunda oynanan haritalar genelde 5li Control Points haritaları olmakla birlikte: Badlands, Granary, Freight, Gullywash, Gravelpit uzun süredir competitive Team Fortress 2”²de başı çeken haritalardır. Ligine göre her sezon harita listesi farklı olabilir(Well, Yukon, Obscure, Coldfront, Turbine gibi haritalar da dahil olabilir) ama ilk saydıklarımız sürekli oynanır.

Klas dağılımı genelde şu şekilde olur: 2 Scout, 2 Soldier, 1 Demoman ve 1 Medic. Nedeni ise 6v6 oynun çok süratli ve oyna en çok etkisi olabilecek karakterle oynanmasıdır. Milisaniyelik hesapların yapıldığı bu oyunda Soldier ve Demoman jump(zıplama) ile, Scout ise hızlı koşu yeteneğiyle sisteme en iyi şekilde ayak uydurabilirken Medic ise can vermesinin yanı sıra “über” faktörü ile büyük bir fark oluşturur. Diğer klasların da kullanıldığı spesifik durumlar da vardır.

Rekabetçi oyna giriş için gereken tüm bilgi ve paylaşımın yer aldığı “Giriş” bölümünün son konusunun sonuna geldik, bundan sonra “Oynanış” başlığı altında oyun içi özelliklere göz atacağız.

 
Geri
Üst