• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Team Fortress 2 (TF2) Demoman Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

DEMOMAN

Patlatıcı adamımız Demoman’e public oyunda da bilinen genel özellikleriyle girelim:


  • 175 cana sahip olması bir avantajdır. Her ne kadar dikkat çekmese de %93 hızı vardır, en yavaş 3. klastır.(pyro, engineer, sniper ve spy’ı %100 sayarsak
  • Sticky bombaları büyük biralan etkisi yapabilir. Ayrıca tuzak kurup sonra patlatmak için de kullanılabilir.
  • Generade Launcher’dan çıkan, Pipe bomb adı da verilen bombaları atıldıktan birkaç saniye sonra patlar ama rakibe direk isabet ederse hemen patlar.
  • Sticky bombasını altına koyup patlatarak sticky jump yapabilir. Pipe’la da jump yapılabilse de çok özel bir durumdur, neredeyse hiç kullanılmaz.
  • Ayyaşın tekidir.
gP5xyn66.jpg


Biliyorsunuz public oyunda Demoman silahları çok çeşitli ve karışık ancak damage faktörünün ön plana çıktığı 6v6 oyunda bu anlamda en verimli silahlar kullanılıyor. Genelde kullanılan silahlar:

  1. Generade Launcher(Bomba Atar)
  2. Sticky Launcher(Yapışkan Bomba Atar)
  3. Bottle(Şişe)
6v6 oyun içerisindeki görev ve özelliklerini madde madde sayarsak:

  • Medic’ten sonraki en önemli klas diyebiliriz.
  • Medic’ten heal alma sırasında en öncelikli klastır. Über basılmak için de çok idealdir ve genelde önceliklidir.
  • Zaman zaman takımdan ayrı hareket edebilir. Medic’ten overheal alıp uzun sticky jumplar yapabilir.
  • Her iki silahı da spam yapmaya çok uygundur. Karşı tarafa hasar vermede bu anlamda en etkili klastır.
  • Uygun yerde uygun sticky trapi kurmalıdır. Beklenmedik bir sticky tuzağı tüm oynu tersine çevirebilir.
Demoman‘i Demoman yapan en temel şeylerden biri raundbaşı çıkışlarında orta kontrol noktasınaen hızlı varan klas olmasıdır. Her ne kadar rocket jumpa kıyasla daha çok hasar verse ve daha zahmetli olsa da, bu hızını sticky jumplarına borçlıdır. Orta pointte spame en erken başlayan klastır, takım arkadaşları gelmeden önce bile rakibe baskı kurabilir.

(Diğer haritalar için maçlar izleyerek veya kendiniz uğraşarak çıkış jumpları türetebilirsiniz.)

Orta kontrol noktasına varırken rakip demoman’e atılan birkaç saniye fark bile rakibin çıkış bölgesine sticky trap yapmak için bir fırsattır. Sticky traplerin en önemli olduğu durum ise takımın son kontrol noktası savunulurken kontrol noktasının üstünde yer aldığı zamandır.
Sırada güzel bir paylaşım var, Epsilon eSports oyuncusu Extremer‘ın Extremer III isimli 3. fragmovie’si:



Public oyunda genelde stickylerin etkin olduğunu görsek de, aslında Demoman iki silahı arasında(hatta gerekirse üçüncüsü de devreye girebilir) sürekli geçiş yapan ve doğru zamana göre doğru silahı uygun şekilde kullanma ustalığı gerektiren, oynaması zor ama iyi oynayanı için bir o kadar da güçlü bir klastır. Özellikle Scoutlar karşısındaki zayıf olduğunu biliyoruz ve bu eksikliğin en iyi ilacı pipe bombalarıdır.

 
Geri
Üst