• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

The Elder Scrolls Online (ESO) Damage Mitigation Hesaplama Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

Merhabalar,

Selamlar . Bu konuda size yapılan atakların ne kadarını hasar olarak aldığınızı ve bu hesabın nasıl yapıldığını anlatmaya çalışacağım . Öncelikle Resist değerlerinin belli bir sınırı olduğunu bilmeniz gerek . Resistleri istediğiniz kadar yükseltebilirsiniz ancak belli bir yerden sonra size bir yararı olmayacaktır . ESO'da değerlere konulan bu tip sınırlara hard-cap diyoruz . Resistlerin de hard-cap'i 33000 dir . Bu da şu demek oluyor . 33000 Resist değerine ulaştıktan sonra ne kadar Resist'in olsa da aldığın hasarı düşüremezsin . Kısaca 33000 Resisti olan adamla 50000 Resisti olan adam aynı ataktan aynı hasarı alır .

Öncelikle 33000 Resistimiz olduktan sonra aldığımız hasar yarıya düşüyor. Resist değerleri bize en fazla %50 mitigation sağlayabilir yani .

Block yaparak da aldığımız hasarı yarıya indirebiliyoruz . Bu da %50 demektir.

Diğer pasiflerimizi de direk yazıyoruz yüzde şeklinde . Örnek olarak benim tank buildimde ne kadar hasar aldığımızı hesaplayalım:

33000 Resist : %50
Block : %50
DK pasif : %10
Absorb Magic : %8
One Hand/Shield pasif : %20
Footman : %12
Heroic Slash : %15 (bu bize yapılan hasarı azalttığı için bunu da mitigation olarak sayabiliriz.)

Şimdi bunları ondalık sayılar olarak yazmamız gerek . Ama burdaki yüzdeleri , mesela %10'u , 0,1 diye yazmıyoruz . Önce 100-10 : 90 diye hesaplayıp ; %90 sonucunu ondalık haliyle yazıyoruz . Bu da 0,9 demektir . Bu bulduğumuz değerleri yan yana koyup çarptığımız zaman çıkan sonuç , size yapılan atağın vereceği saf hasarın ne kadarının sizin canınıza yansıyacağını gösterir . Benim buildin mitigation değerini hesaplayalım mesela :

0,5 (33000 resist) x 0,5 (block) x 0,9 (dk pasifi) x 0,92 (absorb magic) x 0,8 (1h/s pasif) x 0,88 (footman) x 0,85(heroic slash) : 0,12 .

0,12 değeri bana yapılan atağın saf hasarının %12'sinin benim canıma yansıdığını gösteriyor . Diğer bir deyişle bana yapılan atağın %88'ini yok sayıyorum.

Bu hesaplamayla setlerin size sağladığı mitigation değerini bulabilirsiniz . Şunu demek istiyorum . Mesela Footman %12 demesine rağmen aldığımız hasarı %12 azaltmıyor . Footman'den başlamışken onun bize verdiği mitigation değerini bulalım mesela . Footman dışındaki bütün etkileri hesaplayıp %12'den farkına baktığım zaman Footman'in bana verdiği % mitigation değerini öğrenebilirim.

0,5(33000 resist) x 0,5(block) x 0,9(dk pasifi) x 0,92(absorb magic) x 0,8(1h/s pasif) x 0,85(heroic slash) : 0,14

%14 almış oluyorum Footman kullanmazsam yani . Footman %12 demesine rağmen bize ancak %2 mitigation sağladı.

İşin biraz uç noktalarına bakalım bu kısımda . Burayı okumasanız da olur . Burda sadece zevk olsun diye oyunda yapılabilecek en yüksek mitigation değerini hesaplayacağım . Neden mi ? Gecenin bi yarısı canım sıkıldı zaten . İşim , gücüm yok ^^ . Evet , başlıyorum :

0,5 (33000 resist) x 0,5 (block) x 0,9 (DK pasif) x 0,92 (absorb magic) x 0,8 (1h/s pasif) x 0,88 (footman) x 0,85(heroic slash) x 0,7 (nova) x 0,8 (standart of might) x 0,7 (veil of blades) x 0,92 (minor protection) x 0.94 (nord pasif) : 0,04

Bu hesap , bir DK'nın sahip olabileceği maksimum mitigation değeridir . %4 . Yani size 100k vuracak atağın 4k vurması demek bu.

Neyse arkadaşlar . Mitigation böyle hesaplanıyor . Umarım yeterince açık olmuştur ve işinize yarar . Eğer bir değişiklik olursa mekaniklerde , konuyu değişikliklere göre güncel tutmaya çalışacağım . Hepinize kolay gelsin.

Alıntıdır.
 
Geri
Üst