• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Total War: Shogun 2 Fall of the Samurai Aizu Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

Aizu

- Klanın başlangıçtaki zorluk derecesi: Zor
- Başlangıç yılı: 1864
- Elindeki şehirlerin sayısı: 1

Aizu klanı ve klanın lideri Matsudaira Katamari geçmişte olduğu gibi bugün de Tokugawa Şogunluğu için savaşmaya ve Kyoto’yu ne pahasına olursa olsun korumaya hazır. Geleneksel üniteleri ve yetenekli Shinsengumi ajanlarıyla Japonya’nın kuzeyinde boy gösteren bu klan, İmparatorluğa ve onun sinsi uşaklarına karşı olan mücadelede, Şogun’luğun güvenini tam olarak kazanmak ve onun bayrağını tüm Japonya’da dalgalandırmak için hazır bile. Peki ya siz Aizu klanı ile tüm Japonya’yı kurtarmaya hazır mısınız?

Gelenekçiler

- Defans (kale yapım masraflarına -10%)
- Bushido (geleneksel ünitelerin masrafına -10%)
- Disiplin (Shinsengumi ajanlarının eylem ücretine -10%)
- Gelenek (tüm geleneksel ünitelere +1 tecrübe)

Galibiyet Şartları

14 şehir elde tutulmalı. Ek olarak Musashi ve Yamashiro dahil en az 35 şehir Şogunluğa bağlı klanlar tarafından ele geçirilmiş olmalı. ( en geç 1870 yılı Aralığının sonuna kadar)

Kampanya’da Aizu Klanı

Total War oyuncularının Kampanya’da başarısız olmalarının temel nedenlerinden biri ekonominin güçlenmesini beklemeden fetih hareketlerine girişmektir; bunu unutmamanızı tavsiye ediyorum. Total War biraz sabır ister, Aizu ile oynayacaksanız ekonomik binalar için az da olsa sabır göstermelisiniz…

Aizu klanı ile oyuna başladığınızda fark edeceğiniz ilk şey -klanın başlangıç seviyesinin “zor” olmasından mütevellit- şüphesiz askeri birimlerin yetersizliği ve ekonomideki dar gelir olacaktır. Dolayısıyla yapılacak ilk şey fetih hareketleri değil, ekonomiyi güçlendirmek. Elinizdeki paranın büyük bir kısmını tarlaların ve şehrin gelişimi için harcayın. Geri kalan para ile 1-2 ünite asker alın. Diplomasi ile ticaret anlaşmaları yapmayı sakın ihmal etmeyin. Tarlaların gelişimi tamamlandığında askeri gelişime başlayabilir ve henüz yok etmemişseniz, güneydeki Utsunamiya klanını ortadan kaldırabilirsiniz. 2-3 şehir ele geçirdikten sonra bir karar vermenizin vakti geldi demektir: "Gelenekçi mi olacaksınız yoksa modern mi?" . Gelenekçi olursanız işiniz çok çok zor demektir. Zira gelenekçi bir klan benimsemek demek, ileri seviye tüfekli birimlere ulaşamayacağınız, ve denizde de güçlü gemilere ulaşamayacağınız anlamına geliyor. Buna karşın halk gelenekçi olduğunuz için daha mutlu olacak ve isyanlar neredeyse hiç çıkmayacak (tüfek olmaması demek fabrika gibi huzur kaçıran binaların olmaması da demek) . Modern oynanışı benimsemek isteyenler son model tüfekli birimlere ve gemilere kavuşabilecek demektir.

NOT 1: Fetih hareketlerini olabildiğince güneye, yani Choshu ve Tosa üzerine yapmanızı tavsiye ediyorum.

NOT 2: Gelenekçi ve modern olma arasındaki karar size oyun tarafından sorulmuyor, yanlış anlaşılmasın. Bu karar tamamen kişisel tercihinize kalmış, isterseniz kendinize bu iki yol dışında 3. bir yolda çizebilirsiniz; FoTS her türlü oynanışa açık.
maxayrac3.jpg

Eğer başarılı bir oyun çıkardıysanız, ilerleyen yıllarda İmparatorun gazabından en fazla nasip alan klan olacaksınız. Etrafınızdaki çoğu klan İmparatorluk yanlısı olursa, artık biraz savunmaya dayalı bir oyuna kaçma vaktiniz geldi demektir. Oyunda en zor kısım bu noktada başlayacağı için kesinlikle saldırgan davranmamanızı ve düşman ordularını yenmek için savaşları bizzat yapmanızı öneriyorum. Zira ne kadar az asker kaybederseniz o kadar iyi. Bunlar dışında İmparator yanlıları, en beklemediğiniz şehirlere deniz yoluyla asker çıkartıp sizi sıkıştırmaya çalışacaklar. Denizden gelen ordular şehirlerinizi savunmasız yakalarlarsa ilerleyip birkaç şehir daha ele geçirecek ve oyunu birkaç tur içinde kaybetmenize yol açacaklar. Hele üzerine bir de isyanlarla uğraşmak zorunda kalırsanız gidin, bir soğuk su için. Kampanya'ya baştan başlamanın vakti geldi demektir... Güçlü ittifaklar, iyi bir strateji ve akabinde gelen askeri güç, İmparatoru yerle bir etmenize giden kapıyı aralayacak.

Uzun lafın kısası Aizu ile çok keyifli bir Kampanya oynadım. Katana Kachi birlikleri ile tüfeli birimlerin üzerine akın etmek, mermiye karşı ok, topa karşı mızrak kullanmak harikaydı. Özellikle sonlara doğru bir dolu İmparator ordusunu büyük güçlüklerle yok etmenin verdiği haz pha biçilemez. (Mastercard bile veremiyor o hazzı) . Peki zorlandım mı? Hem de nasıl... Satsuma veya Choshu gibi klanlarla oynarken zorlanıyorsanız, Aizu ile oynamadan önce bir kez daha düşünün derim. Ama ben ne Kampanyalar gördüm geçirdim diyorsanız, kapın Katana’nızı, Musashi de buluşuyoruz!
 
Geri
Üst