• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Transformice Kaliteli Harita Yapımı - Rehber

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
Kaliteli harita yapımı

Harita yapmak kolaydır, fakat kaliteli haritalar yapmak o kadar kolay değildir. Bu kılavuz size harita yapmak konusunda bazı ipuçları verecek.

Genel ipuçları:

• Orjinallik

0stMnDg.png


Bilge bir adam "Kimse orjinal değildir" demiştir. Fazla zoru denemeyin. Eğer fikirlerinizde eksiklik varsa onları kendi yollarınızla ve zevklerinizle doldurmaya çalışıyorsanız, bu orjinallik ile ilgili değil, otantik olmak ile ilgilidir. İşte haritanızın ihtiyaç duyduğu şey budur. Eğer hoş ve zevkli haritalar için yeterli fikriniz yoksa, zamanla size bazı fikirler gelecektir.

Bu bilgiler sizi daha iyi bir harita yapımcısı yapacak fikirler verecek. Bazı şeyleri önlemek için P4-9 haritalarına bakmanızı tavsiye ediyoruz. Aynı konseptte iki haritaya gerek görülmemektedir.

• Oynanış

QtHqSCH.png


Harita sadece koşma ile ve wall-jump ile ilgili ise bu, oynanış değeri olmayan bir harita olarak kabul edilir. Haritanıza bir yarış ekleyin! Oynanışı kötü olan haritalar dayanılmazdır.

Bootcamp veya yarış haritalarını örnek alalım, engelleri geçebilmek için çeşitli beceriler kullanmak zorundasınızdır. Haritanızın ihtiyacı olan, daha kolay ve daha uygun bir tarzdır.

• Tekrarlama

1nUoQOx.png


Haritanız harika olsa ve ilk bakışta "Vay canına!" dedirtebilse bile, tekrar kısımlarına ihtiyaç vardır. Haritalar, tuzak haritaları, sürpriz haritaları, vb. yeniden oynanabilme özelliklerini hızlı bir şekilde kaybederler. Haritayı çok iyi bilmek ve tuzaklardan kaçmak için kolaylaştırmak zevkli değildir.

• Toplu ölüm

fH3LQmw.png


Haritalar genellikle turun başında veya geri kalanında farelerin ölmesine meğilimlidir.

Unutmayın, çoğu kişi şaman olduğunda fareleri çabucak bir şey yapamazsa üzülür. Bu sadece onların kurtarma sayısını azaltır.

• Kullanılmamış alan

0ASGv3C.png


Bazen oyun alanında kullanılmamış bir alan, veya oynanışı hiç etkilemeyen bir alan olur. Her bölüme bir oynanış verdiğinizden emin olun. Haritanın yarısı kullanışsız ise harita kaliteli değildir.

• Dizayn

UNTbri4.png


Güzel bir dizayn haritanın kalitesini tamamen artırır. Rotasyondaki haritalara bakmak haritanızın iyi görünmesi hakkında size bazı fikirler verir. Benzer stiller güzeldir, oyuncular garip haritalara bakınca onları küçümseyecektir. Fakat yine de kişisel fikirlerinizi eklemek de kötü bir fikir değildir.

Harita dizaynında en çok dikkate alınması gereken konu ise hizalamadır. Zeminleri iyi hizalamaya çalışın, kötü hizalama gerçekten çok kötü görünür.

Diğer bir şey de dekorasyon objeleridir. Birkaç dekorasyon objesi eklemek haritanın görünüşünü daha iyi yapar, fakat onları bütün haritaya doldurmaktan kaçının.

Yasaklanmış özellikler

Bu katlanılmaz harita tiplerinin bir listesidir. Bu listeye bütün yasak harita türlerini yazmak imkansızdır. Ayrıca, kurallarda her zaman koşulsuz olmayan istisnalar vardır. Kurallardaki ortak şeyleri kullanın. Kurallara uymayan haritalar rotasyondan kaldırılacaktır. Kurallara uymayan haritalar yapmak banlanmanıza veya başka bir uygun ceza almanıza sebep olabilir. Haritanızın kurallara uyduğundan emin olun.

• Gizli peynir ve delik

rYawpxE.png


Peyniri veya deliği gizlemeyin. Oyun alanı dışına peynir ve delik koymak da gizlenmiş olarak sayılır.

• Oyun alanı dışı oynanış ve kısa yollar

UXlGl1G.png


Oyun alanı dışına bir oynanış koymayın. Her türlü oyun alanı dışı avantajı yasaktır. Vanilla 53 haritasındaki gibi, hafif oyun alanı dışı oynanış içeren haritalar hariç.

• Çökertme

bZoLOxN.png


Çökme ihtimali olan haritalar yapmayın. Yüksek zıplatmalı zeminler, örneğin lav zeminler, haritanın çökmesine ihtimal olabilir. Haritanızı aktarmadan önce çökme ihtimali olmadığından emin olun.

• Bedava peynir

esMnUPq.png


Peyniri almak için bazı şeyleri yapmanız gerekmekde. Anlık peynir kabul edilmez. Birkaç saniyeliğine koştuğunuz ve peyniri aldığınız haritalar da bedava peynir haritası olarak kabul görür.

• AFK ölümü

XKNQ1gi.png


Haritalar AFK oyuncuları öldürmemelidir. Güvenli olmayan doğuş alanlarını önleyin. Defilante haritalarındaki gibi herhangi bir kaydırma kullanırsanız, AFK fareler ölecektir.

• İmkansız haritalar

OAK7XWN.png


Bitirilmesi çok zor veya imkansız haritaları aktarmayın. Bootcamp, şaman ve diğer zor minioyun haritaları kabile evi olarak aktarılmalıdır.

• Saldırgan, uygunsuz, ırkçı vb.

HvHO1OQ.png


Her yaşta insanlar bu oyunu oynamaktadır. Pornografik, ırkçılık, vb. içerikli haritalar yapmayın.

• Kopya

YGzOplX.png


Harita yapımcılara saygılı davranın ve onların haritalarını kopyalamayın. P22 (kabile evi haritaları) eğer kontrol için yollandıysa kopya olarak sayılabilir. Eğer kopya harita yapma ve yakalanma riski alıyorsanız, bütün haritalarınız silinir, sadece kopya olanlar değil.

Olası cezalar

Eğer harita yapım kurallarına uymazsanız bir ceza alırsınız. Unutmayın ki yukarıdaki belirsiz kuralların listesi bütün yasak özellikleri katmaz.

Ayrıca tek seferde birkaç farklı ceza da alma ihtimaliniz var.

• Haritayı silmek

Haritanız eğer kurallara uymuyorsa büyük ihtimal silinir. Bunun anlamı haritanız normal odalarda oynanmaz ve onu düzenleyemezsiniz. En acımasız durumlarda ise bütün haritalarınız silinebilir, sadece kurallara uymayanlar değil.

• Kara listeye almak

Kara listeye alınmak en çok başka bir oyuncunun haritasını kopyaladığınız zaman olur. Kara listede olmanın anlamı haritanız harita yollama bölümünde kabul edilmez. Ayrıca farklı nedenlerden dolayı da kara listeye alınabilirsiniz, örneğin kötü davranışlar veya haritalarınızı çoğu kategoriye yollamak gibi.

• Ban

Banlanmak oyundaki en kötü cezadır. Ban, bir veya iki saatte bitebilir, ya da kalıcı olabilir.

Kategoriye özgü ipuçları

uvPOEHm.png


P3/13 - Bootcamp

• Orjinallik

Yeni fikirler ve konseptler kullanmayı deneyin. Bunun dışında eski konseptleri alın ve onları yeni yollarda deneyin. Oyuncular yeni zorluklar ister, aynı şekilde ta-cj-wj fazlalıkları da yeteri kadar eğlenceli değildir.

• Kısa yollar

İlginç bir harita, oyuncuların birkaç saniye içinde bitirebileceği bir yol içerirse çoğu şeyi kaybeder. Haritanızı kısa yollar için dikkatlice kontrol ettiğinizden emin olun.

• Dizayn
Bir bootcam
p haritası diğer haritalar gibi güzel görünmelidir. Çünkü bootcamp olması haritanın hizasız ve dağınık olduğu anlamına gelmiyor. Şaman eşyaları bootcamp haritalarında tavsiye edilmemektedir, bunun dışında eğer herhangi bir tür dekorasyon veya arkaplan kullanıyosanız, bunları en aza indirin.

• Sahte zeminler

Çoğu durumda zeminlerin normal özelliklerinin kullanılması tavsiye edilir. Wj trambolinleri veya birkaç lav konsepti istisna olabilir.

3EbPie0.png


P4 – Şaman

• Zorluk

P4 haritalarının normal odalarda oynandığını hatırlayın. Çoğu deneyimsiz şaman haritanızı tamamlamaya çalışacaktır. Fazla kafa karıştırıcı veya gelişmiş çözüm yolları gerektiren haritalar yapmayın. Bunun yerine basit ve zorlayıcı haritalar yapın.

• Çoklu çözüm yolları

Harita 0, çoğu farklı inşa yöntemi ile bitirilebiliyor. Yine de çoklu çözüm yolu içeren haritanın hala tek bir kalas ile bitirilmesi iyi değildir.

• İlginç çözüm yolları

Çoklu çözüm yolları içeren harita, eğer bütün çözümleri sıkıcıysa haritayı eğlenceli yapmaz. Harita fazla basit olmamalı, fakat ilginç ve zorlayıcı olmalıdır. Eğer haritanız birkaç kalasla/bazı kutular veya uzun bir köprü ile bitiyorsa, harita eğlenceli değildir.

• Küçük inşa alanları

Şamanın kalaslar, kutular veya diğer şaman objeleri ile kolaylıkla engelleyebileceği küçük boşluklar yapmayın. Yaratıcılık için biraz boşluk bırakın. Aşırı küçük boşluklar şamanı her zaman aynı tarzda inşa yapmaya zorlayabilir. Zorunlu inşa eğlenceli değildir.

TlH3Mdp.png


P5 – Sanat

• Sanatın kalitesi

Tüm haritaların kaliteleri yıllarda artış göstermiştir. Bir sanat haritanın gereksinimleri önceki zamanlardan daha fazladır. Haritalarınız sadece çizgilerden oluşyurorsa, örneğin kötü dizayn edilmiş bir yüz gibi, daha fazla gidemez.

Eğer bu sadece bir eşya ise, mesela bir mikser, tost veya bir nükleer bomba, birkaç zeminle rastgele yapılmışsa, yine, daha uzağa gidemez. Bunda bazı farklı elemanları kullanmayı deneyin.

• Oynanış

Kategorinin "Sanat" olması sadece haritanın yüksek kalitede olmasından fazlasını gerektirir. Sanat haritaları diğer haritalar kadar iyi oynanış sahibi olmalıdır.

Sanat gerçekten mükemmel olsa bile, kötü oynanış affedilmez. Bu bir sanat galerisi değil fakat bir oyundur.

• Sanat ve oynanışın bağlantısı

Sanat ve oynanış bağlantılı olmalıdır. Sanat, oynanışta büyük rolü oynamalıdır.

Sadece "görünüm" için bir yere yapılan sanat haritası, ve başka şeylerle bir oynanış yaratmak, güzel bir sanat haritası oluşturmaz.

• Mekanik sanat

Mekanik sanat oynanışı etkileme konusunda iyidir, fakat bunun için iyi mekanizmalar gereklidir. Eğer sanatınıza birkaç çivi ekleyip onu sadece yerinden oynatacaksanız, onu yerinde bırakmanız daha iyi olacaktır. Daha esnek hareketler, haritanızı en müthiş görünümde yapar. Unutmayın, bu mekanizmalar büyük olasılıkla lagı da arttıracaktır. Sanatın kendisi çok ayrıntılı ise, lag ihtimalini artıracak bir mekanizma eklemeden önce iki kez düşünün.

• Arkaplan sanatı

Arkaplan sanatı tavsiye edilmemektedir. Oynanışı etkilemeyen birkaç dekorasyon objesi eklemekte sorun yoktur fakat sanat oynanışı etkilemelidir. Çarpışmasız sanat kötüdür.

l587DC9.png


P6 – Mekanizma

• Orjinallik

Yeni mekanizma bulmak veya kullanmak iyidir, fakat tek başına yeterli değildir. Eğer oynanışta yetersizlik varsa harita daha ileri gitmeyecektir, ne kadar ilginç veya orjinal olsa da. Eski bir mekanizmayı yeni yollarla kullanmak, yeni bir mekanizmayı kötü kullanmaktan daha iyidir.

• Oynanış

Tek önemli olan şey mekanizma değildir. Mekanizma oynanışta büyük bir rol oynamalıdır. Oyunun bazı bölgelerinde mekanizma etki göstermese de, genel olarak iyi olmalıdır.

• Kararlılık

Mekanizma haritaları lag, senkronizayson sorunlarına vb. çok eğilimlidir. Mekanizmanızı mümkün olduğunca istikrarlı yapmaya çalışın.

Ağırlığı yüksek olan zeminleri kullanmak birçok durumda iyidir.

Yüksek zıplatmalı zeminleri kullanmak glitch yaratabilir.

Mekanizmalarda su kullanmak senkronizayson sorunlarına çok eğilimlidir.

• Dayanıklılık

Bazı şamanlar mekanizmayı bozmaya çalışabilir. Mekanizmayı bozmak zorsa, haritanın kalitesi artar. Ayrıca farelerin de mekanizmada sıkışmamasına çalışın.

• Dizayn

Mekanizma haritaları iyi görünmek zorundadır. Eğer mekanizma ve oynanış güzel fakat görünüm kötüyse, harita daha ileri gitmez.

5xzLi58.png


P7 – Şamansız haritalar

• Yarış

Şamansız haritalar yarış anlamına gelmemektedir. Bu kategori yarış kategorisi değil, şamanlara ihtiyaç duyulmayan bir kategoridir. Bu yarış haritalarının kullanılmaması anlamına gelmez, tabii yeni başlayan fareler için çok da zor değilse.

• Zorluk

Bu şamansız bir kategori olduğu için yeni oyuncular bu haritaları çok zor bitirmemelidir. Yeni oyuncuları wall jump, corner jump gibi ileri teknikleri kullanmaya zorlamak kötüdür.

• Öne geçmenin yolları

Harita sadece ileri geri koşmaktan ibaret olmamalıdır. Daha yetenekli oyuncuların öne daha çabuk geçmesini sağlayan şeyler oluşturun. Wall jump ve corner jump gibi ileri teknikleri kullanmakta sorun yok, tabii yeni farelerin de gidebileceği bir yol yapmalısınız.

xIPNzGC.png


P8 – Çift Şaman

• İşbirliği

Çift şaman kategorisi bir savaş kategorisi değil, işbirliği kategorisidir. Haritalar makul bir şekilde işbirliği gerektirir. Örneğin, peyniri sağa ve fare deliğini sola yerleştirin, şaman doğuş alanı bunların ortasında olmalıdır. Böylece biri fare deliğine, diğeri de peynire yol yapabilir.

• Zor mod

Zor modu seçseniz de seçmeseniz de fark etmez, bu kategoride zor mod etkili olacaktır. Her zaman çift şaman haritaları, b çivileri ve ruhları olan şamanlar ile oynanır. Bunu göz önüne aldığımızda çift şaman haritaları zor mod ile inşa etmeden daha rahat olmalıdır. Harita birkaç ruh ile tamamlanacak kadar basit olmamalıdır.

• Zorluk

Çift şaman haritaları, tek şaman haritalası zorluğundaki haritalardan daha zor olmalıdır. Çoğu kişi room shaman'daki ok ile çivileme gibi ileri teknikleri bilmemektedir. Ayrıca bir şaman ölürse harita, tek şamanın bitirebilmesi için çok zor olmamalıdır. Bunu aklınızda tutun.

cnz08X2.png


P9 – Karışık

• Karışık haritalar nedir?

Bu kategori sadece ruh ikizi ve çarpışma haritaları için değildir. Başka bir deyişle, farklı haritalar bu kategori için uygundur. Genellikle diğer kategoriler için uygun olmayan haritalar, mesela puzzle haritaları, portal haritaları veya anti yerçekimi olanlar.

Unutmayın, yeni yarış haritaları bu kategoriye kabul edilmeyecektir.

• Ruh ikizi

Şamanı ruh ikizi ile birlikte ekranda uçuracak şekilde ayrı bir şaman doğuş alanı yapmayın.

İyi bir ruh ikizi haritası farelerin verimli bir şekilde anlaşıp yapılması ile olabilir. Sadece ruh ikizi ile koşmak sıkıcıdır. Bunu bir arkadaşınızla test edip yeni ilginç teknikler kullanmayı deneyin!

Afk ruh ikizi olan fareleri de unutmayın. Şamanın onlara yardım etmeleri veya kendi başlarına bitirebilmeleri için bir bölüm yapın.

• Çarpışma

Çarpışma haritaları kötü değildir, fakat kötü çarpışmalar öyle. Bu mod biraz şansa dayalıdır, fakat şans işi doğuş alanlarını engellemek imkansız değildir.

Ruh ikizi haritası gibi, iyi bir çarpışma haritası oyunda etkin bir halde kullanılmalıdır. Ayrıca AFK ölümleri kabul edilmezdir.

i1g1VRu.png


P10 – Normal Survivor

• Oynanış

Survivor oynanışında önemli olan şamanın fareleri öldürmesidir, fareler için de hayatta kalmaktır. Bunun anlamı haritada şamanın dolaşabilmesi için, farelerin de kaçabilmesi için yeterli alan bırakmanız gerek. Sıkışık haritalar survivor için uygun değildir.

• Toplar, toplar her yerde!

Toplar için bumerang efekti tamamdır, fakat topun birkaç kere haritada uçmasını engelleyin. Yoksa fareler kolayca ölür ve bu hiç iyi olmaz.

• Delik ve peynir

Haritaya delik eklememelisiniz. Biraz peynir ekleyebilirsiniz, fakat onları aşırı fazla kullanmayın.

XM6RRLV.png


P11 – Vampir Survivor

• Oynanış

Dizayna çok önem vermek, oynanışın unutulmasına en çok sebep olan şeydir.

Çok fazla walljump eklemeyin ve farelerin hızla kaçabildiği, dönüp durmak zorunda kalmadığı şeyler yaptığınızdan emin olun.

• Su

Hafif su kullanımı iyi, fakat haritanıza derin bir su eklemeyin. Bu oynanışı bozar.

• Trambolinler

Vampir Survivor haritasında trambolin kullanmayın.

• Kafesler

Vampir Survivor haritalarında herhangi bir türde kafes kullanmayın.

• Delik ve peynir

Survivor haritalarında olduğu gibi burada da haritaya delik eklememelisiniz. Biraz peynir ekleyebilirsiniz, fakat onları aşırı fazla kullanmayın.

zuoNmiA.png


P17 – Yarış

• Kısa yollar

Çoğu yarış haritalarında eğlenci olan şey, yapımcının kasıtlı olarak yapmadığı kısa yolları bulmaktır. Haritanızı test ederken farelerin sizin seçtiğiniz yoldan gitmesi gerektiği konusunda abartılı davranmayın.

• Yaratıcılık

Şimdiye kadar wj, cj, ta, vb kominasyonların çoğu haritada birlikte kullanıldı. Haritalar eşsiz yarışlar sunmalıdır. Kutunun dışında düşünmeyi deneyin.

• Tutarlılık

Yarış haritaları P7/P9'dan daha farklı yapılmaktadır. P7/P9 haritaları genellikle yarışta pek iyi çalışmaz. Haritalarınız rotasyona alınmadan önce kendinizi minioyun ile tanıtmanız iyi olabilir.

9Gq1Vcp.png


P18 – Defilante

• Çoklu yollar

Defilante haritalarını özellikle nefes kesici yapan bir şey de harita üzerinde birden fazla yolu olmasıdır.

• Hız

Haritanızı hem çok hızlı hem de çok yavaş yapmayın.

• Dekorasyonlar

Haritalarınızı güzel görünmesi için iyi dekore etmeyi ve iyi hizalamayı deneyin.

• İşaretler

Simgeleri (+1, ölüm simgeleri, hızlandırıcılar) zekice kullanın. Bunun anlamı onların çok kullanılması oyuncuları rahatsız eder ve katlanılmaz yapar.

Bütün her şeyin bir araya toplanması ve dizeyn Ruoka tarafından yapılmıştır.
Bu rehber Jetmaus'un eski rehberinden kullanılarak yapılmıştır.
Yardımları için Barry, Aqva ve diğer kişiler için teşekkürler.
Örnekleme resimleri Aqvaswirle tarafından yapılmıştır.
Konu Kmlcan tarafından Türkçe'ye çevirilmiştir.
 
Geri
Üst