• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Travian Genel Köy Rehberi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan IMLEGEND
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

IMLEGEND

Aileden
Aktiflik
K.Tarihi
23 Nis 2009
Mesajlar
9,353
Puanı
152
Konum
Damn Of Hell
maxigamebanner1.png

maxayrac3.jpg

Genel

  • Köy Planı
  • Köy Merkezi
  • İnşaat Şeması
  • Binalar
  • Bina ID leri
Başlangıçta hammadde üretimine odaklanmalısınız. Köy Planı'na tıklayıp 18 üretim alanından (odun, tuğla, demir, tahıl) birini seçin ve "Bu seviyeye geliştir: 1" linkine tıklayın.

Oyun ilerledikçe Köy Merkezi'nde daha üst seviye binalar kurabilirsiniz. Köyünüzde boş inşaat alanlarınıza tıkladığınızda binaları görebilirsiniz.

Köy Planı

Köyünüzün temeli oyunda herşey için gereken hammaddelerdir. Travian'da Odun, Tuğla, Demir ve Tahıl bulunur.

Köy planında üretimi gösterilen hammaddeler toplamda köy başına 18 adet bulunan çeşitli üretim alanlarından gelir. İlk köyünüzde her zaman 4 Orman, 4 Tuğla Ocağı, 4 Demir Madeni ve 6 Tarla bulunsa da köyünüzün civarındaki diğer diyarlarda farklı dağılımlar olabilir.

Başlangıçta üretim alanları geliştirilmemiştir (normal köylerde kurulabilen 10 seviyeden 0'ı kurulmuştur). Seviye 0 üretim alanlarının herbiri saatte 2 hammadde üretir. Deponuzda yeterli hammadde bulunduğunda üretim alanlarınızı üzerlerine tıklayarak geliştirebilirsiniz. Karşınıza şöyle bir yazı çıkar:

Geliştirme masrafları, seviye 1:

Bunun hemen altında üretim alanını geliştirme emri veren bir bağlantı bulunur:

(Bu seviyeye gelistir: 1)

Emri kırmızı X (
del.png
) işaretine tıklayarak iptal edebilirsiniz fakat dikkat edin, hammadde kaybınız olacaktır!

Köy Merkezi

Köy merkezinde birçok inşaat sahası göreceksiniz. Her sahaya sadece bir bina yapılabilir. Bu inşaat sahalarına askeri üs ve sur dışında tüm binalar kurulabilir.

Buna ek olarak sığınak, hammadde deposu ve tahıl ambarı dışındaki binalar her köyde bir tane kurulabilir. Diğer üçü ise bir tanesi azami seviyesine geliştikten sonra dilendiği miktarda kurulabilir.

Binaların politik, ekonomik veya askeri işlevleri vardır. Ayrıca her binanın kendine has önkoşulları vardır. İnşaat şemasından ve binaların kendi saylararından bu önkoşulların neler olduğunu görebilirsiniz.

Kırmızı X'e (
del.png
) tıklarken dikkatli olun, zira inşaat emirlerinin iptali halinde inşaata harcanan hammadde tümüyle geri kazanılmaz!

İnşaat Şeması

Tüm bina ve önkoşullarını içeren bir çizelge. Tamamını görmek için üzerine tıklayın.T3 sürümünde pazar kurmak için hammadde deposu seviye 1 ve tahıl ambarı seviye 1 önkoşuldur!
[TABLE="width: 900"]
[TR]
[TD]
buildingtree.jpg
[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Binalar

Binalar ve üretim alanları oyunun en önemli bölümlerindendir. Asker üretimi, depolama, birlik kurma ve ticaret hep binalar sayesinde olur.

Üretim alanları

Eğer Travian'ın yukarı ekranındaki ilk daireye tıklayacak olursak; hammadde kaynaklarını, askerlerimizi (muhtemelen yok) ve 4 çeşit saatlik üretimi görürüz. Üretilenlere göz atacak olursak:

[TABLE="class: grid, width: 1024"]
[TR]
[TD="align: center"] Kayna Türü[/TD]
[TD="align: center"]Simge[/TD]
[TD="align: center"]Bilgi[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Odun[/TD]
[TD]
lumber.gif
[/TD]
[TD]Cermen askerlerini eğitebilmek ve köşk seviyesi yükseltebilmek için çok önemli bir hammadde kaynağıdır.[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Tuğla[/TD]
[TD]
clay.gif
[/TD]
[TD]Askerlerinin eğitiminde tuğla gereksiniminin fazla olması nedeni ile Galyalılar için birincil kaynaktır. Ayrıca gelişen bir köy için de her zaman önem arz eder.[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Demir[/TD]
[TD]
iron.gif
[/TD]
[TD]Bu kaynak ağırlıklı olarak pahalı zırh gelişimleri ile Roma askerlerive duvarlarında kullanılır. Bu nedenle, Romalılar demire hep açolur.[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD="align: center"]Tahıl[/TD]
[TD]
crop.gif
[/TD]
[TD]Irklar en çok diğer 3 kaynak yönünden rahat olur. İlk köyümüzde diğer kaynaklardan 4'er tane varken Tarla sayısı 6'dır. Ama bu bile yetersiz kalır. Çünkü gelişen köy nüfusunun tükettiği tahıl ve askerlerin bakım masrafları saatlik üretimi sürekli düşürür.[/TD]
[/TR]
[/TABLE]
Binaları seviyesini yükseltmek için "Bu seviyeye geliştir: X" linkini tıklatın. Eğer bağlantı aktif değilse (link görünmüyorsa) bunun nedeni yazacaktır.

Hammadde ile tahıl oranını mümkün olduğunca %50 'lik oranda ve eşit olarak tutmak içinçalışın. Örneğin:

- Odun: 100/Saat
- Tuğla: 100/Saat
- Demir: 100/Saat
- Tarla: 50/Saat

Tabii ki üretim sizin ihtiyacınıza göre şekillenmelidir. Bu sadece genel bir varsayımdır.

Binalar

Travianda yapıları bilmeli ve kaynakların geliştirerek neler olduğunu gözlemlemeliyiz.

Travianın yukarıdaki ekranındaki ikinci daireye tıklayarak köy merkezine girip, buradaki yuvarlak spotlara bina inşa edebilirsiniz. Daha sonra inşa alanlarına tıklayarak buradan çıkacak listeden istediğiniz binayı kurun. Ancak bazı binalar diğer binaları ön koşul olarak isteyebilir. Bina ya da bina için gerekli önkoşulları bulmak için İnşaat Şemasına göz atın.

En önemli yapılar aşağıda listelenmiştir.

Depolama - Tahıl Ambarı ve Hammadde Deposu

Tahıl Ambarı ve Hammadde Deposunda ürettiğiniz hammaddeleri bu binaların kapasitesi kadar depolama imkanına sahip olabilir ve asker, bina ve/veya üretim alanı için gerekli hammaddeyi depolayabilirsiniz. Ayrıca Pazar Yerinde fazla hammaddenizi diğer hammaddelerle değiştirerek, hammadde ihtiyaçlarınızı diğer oyuncularla ticaret yaparak giderebilirsiniz.

Merkez Binası

Kısaltması MB şeklindedir. Merkez Binası inşa sürelerinizi azaltarak gelişiminizi hızlandırmanıza olanak sağlar. Ayrıca MB Seviye 10 olduğunda bina içerisinde aktif olacak alandan yıkmak istediiğiniz binaları yıkabilir ve kendinize yeni inşa alanları açabilirsiniz.

İkincil Üretim Kaynakları - Marangozhane, Tuğla Fırını, Demir Dökümhanesi, Değirmen ve Ekmek Fırını

İkincil üretim kaynakları köy merkezine kurulan binalardır. Bunlar; Marangozhane, Tuğla Fırını,Demir Dökümhanesi, Değirmen ve Ekmek Fırınıdır. Bu binalar ile saatlik üretimizi her binanın etki ettiği kaynak alan için %25'e kadar arttırabilirsiniz.

  • Odun: Marangozhane, oduncunun getirdiği odunları işler. Tamamen geliştirildiğinde odun üretiminizde %25 lik bir artış sağlar.
  • Tuğla: Tuğla Fırınında, Tuğla Ocağı'ndan çıkarılan hammadde Tuğlaya dönüştürülür. Tamamen geliştirildiğinde tuğla üretiminizde %25 lik bir artış sağlar.
  • Demir: Demir Dökümhanesinde, Demir Madeninden çıkan demir işlenir. Tamamen geliştirildiğinde demir üretiminizde %25 lik bir artış sağlar.
  • Tahıl: Değirmen'de, Tarla'da üretilen tahıl un haline getirilir. Tamamen geliştirildiğinde tahıl üretiminizde %25 lik bir artış sağlar. Değirmen seviye 5 olduğunda üretilen unun ekmek yapılacağı Ekmek Fırını kurulabilir. Değirmenin verdiği bonusla beraber toplamda tahıl üretiminde %50 lik bir artış sağlar.
Yayılma - Saray ve Köşk

Yeni şehir elegeçirmek için Saray Seviye 10, 15 yada 20 veya Köşk Seviye 10 yada 20 olması gereklidir. Ayrıca yeterli kültür puanınız olmalıdır. Yeni bir köy kurmak için yukardaki şartlar oluşmuşsa 3 tane Göçmen eğitmeniz ve harita üzerinde boş arazi bulmalısınız. Başkasının sahip olduğu bir köyü fethetmek için Senatör, Elebaşı yada Reis eğitmeniz gereklidir.

Not: Vahaları Senatör/Elebaşı/Reis ile elegeçiremezsiniz ancak içerisindeki hayvanları öldürdükten sonra kahraman ile ele geçirebilirsiniz.

Ticaret - Pazar Yeri ve Ticaret Merkezi

Hammaddelerinizi Pazar Yeri sayesinde diğer oyuncularla takas edebilirsiniz, istediğiniz birine hammadde yollayabilirsiniz yada başkasının pazara koyduğu hammaddeleri alabilirsiniz. Pazarın seviyesini artırdıkça aynı anda daha fazla hammadde akışı mümkün olur. AyrıcaTicaret Merkezi kurarak ve seviyesi yükseltildikçe pazarcılarınızın taşıma kapasitesini artırabilirsiniz.

Bina ID'leri


[TABLE="class: grid, width: 500"]
[TR]
[TD="colspan: 6, align: center"]Bina ID'leri (gid)[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]gid[/TD]
[TD]Bina [/TD]
[TD]gid[/TD]
[TD]Bina[/TD]
[TD]gid[/TD]
[TD]Bina[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]1[/TD]
[TD]Orman[/TD]
[TD]15[/TD]
[TD]Merkez Binası[/TD]
[TD]29[/TD]
[TD]Büyük Kışla[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]2[/TD]
[TD]Tuğla Ocağı[/TD]
[TD]16[/TD]
[TD]Askeri Üs[/TD]
[TD]30[/TD]
[TD]Büyük Ahır[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]3[/TD]
[TD]Demir Madeni[/TD]
[TD]17[/TD]
[TD]Pazar[/TD]
[TD]31[/TD]
[TD]Sur[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]4[/TD]
[TD]Tarla[/TD]
[TD]18[/TD]
[TD]Elçilik[/TD]
[TD]32[/TD]
[TD]Toprak Siper[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]5[/TD]
[TD]Kereste Fabrikası[/TD]
[TD]19[/TD]
[TD]Kışla[/TD]
[TD]33[/TD]
[TD]Çit[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]6[/TD]
[TD]Tuğla Fırını[/TD]
[TD]20[/TD]
[TD]Ahır[/TD]
[TD]34[/TD]
[TD]Taşçı[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]7[/TD]
[TD]Demir Dökümanesi[/TD]
[TD]21[/TD]
[TD]Tamirhane[/TD]
[TD]35[/TD]
[TD]İçecek Fabrikası[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]8[/TD]
[TD]Değirmen[/TD]
[TD]22[/TD]
[TD]Akademi[/TD]
[TD]36[/TD]
[TD]Tuzakçı[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]9[/TD]
[TD]Ekmek Fırını[/TD]
[TD]23[/TD]
[TD]Cranny[/TD]
[TD]37[/TD]
[TD]Kahraman Kışlası[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]10[/TD]
[TD]Hammadde Deposu[/TD]
[TD]24[/TD]
[TD]Belediye[/TD]
[TD]38[/TD]
[TD]Büyük Depo[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]11[/TD]
[TD]Tahıl Ambarı[/TD]
[TD]25[/TD]
[TD]Köşk[/TD]
[TD]39[/TD]
[TD]Büyük Ambar[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]12[/TD]
[TD]Silah Dökümhanesi[/TD]
[TD]26[/TD]
[TD]Saray[/TD]
[TD]40[/TD]
[TD]Dünya Harikası (WoW)[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]13[/TD]
[TD]Zırh Dökümhanesi[/TD]
[TD]27[/TD]
[TD]Hazine[/TD]
[TD]41[/TD]
[TD]Yalak[/TD]
[/TR]
[TR]
[TD]14[/TD]
[TD]Turnuva Yeri[/TD]
[TD]28[/TD]
[TD]Ticaret Merkezi[/TD]
[TD]42[/TD]
[TD][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
 
Geri
Üst