• Forum vBulletin altyapısından Xenforo altyapısına geçirildi, bu sebeple eski şifreleriniz ile foruma giriş yapamayacaksınız, parolamı unuttum adımından mailiniz ile şifre sıfırlayarak giriş yapabilirsiniz.

    Üyeliklerinde geçerli bir mail adresi olmadığı için sıfırlama yapamayacak kullanıcılar forum kullanıcı adlarını ve yeni şifrelerini yazarak info@maxigame.org adresine şifre sıfırlamak istediklerine dair bir mail göndersinler şifrelerini sıfırlayıp mail adreslerini güncelleyeceğiz. Şifreniz sıfırlandıktan sonra foruma giriş yapıp tekrar istediğiniz gibi değiştirebilirsiniz.

Visual Basic 6 - Kodlama dersleri.

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Essence
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Essence

Üye
Aktiflik
K.Tarihi
31 Ara 2009
Mesajlar
13
Puanı
7
Konum
İstanbul
1 - Değisken
Değişkenler; verileri barındırabileceğimiz şeylerdir.
Yaratmayı anlatmadan önce değişken tiplerini tanıyalım..
>1 Sadece sayı barındırabilen değişkenler.
(1) Long değişken; –2,147,438,648 ile 2,147,438,647 arasında değer barındırabilir..
(2) Integer değişken; -32768 ile 32787 arasında değer barındırabilir.
(3) Byte Değişken; 0 ile 255 arası değer barındırabilir.
>2 Sadece harf, sözlük barındırabilen değişkenler.
(1) String değişken; matematiksel rakamlar kullanıldığında hata yapılabilir.
Son olarak; bu grupların hiç birinin içine sokamadığım boolean var.
Boolean; Sadece True ve False değerlerini barındırabilir.
>3 Const değişkenler, programın başlangıcında tanımlanırlar; program çalışırken değişkliğe uğrayamazlar.
Kullanım şekli(modülde);
Public Const asd as string = "qwe" ' Değişkeni tanımladık, içeriğini "qwe" yaptık; bu değişkene artık bütün formlardan ulaşılabilir, ancak değiştirme yapılamaz.
kullanım alanına örnek verilirse; diyelim oyun yapıyorsunuz 3d/2d fark etmez. Public Const PI as string = 22 / 7 yaparsak; pi sayısını programa değiştirilemez bi şekilde tanımlamış olacağız.

Bir değişken yaratmadan önce; değişken yapacağımızı programa bildirmemiz lazım. Bunun için; değişken adını yazmadan önce Dim yazarak programa bildirmemiz lazım.
Örneğin;
Dim Essence as String ' Essence adında bir değişken yarattık.
Essence = "essence" ' Yarattığımız Essence adlı değişkenin içeriğini; "essence" yaptık.
Dim yerine; Public yazsaydık; ki bunu yaparken değişkeni form/modulün en başında tanımlamamız lazım; bütün formlar/modüller üzerinden bu değişkene erişilebilir.

2 - if / Eğer

if komutunu; gerçek hayatta şöyle tanımlayabiliriz.
örneğin;

"eğer bu böyle ise şöyle yap"
if komutu; türkçe'de eğer anlamına,
then komutu; o zaman anlamına gelir.

bu işlem yapılırken; işlemin başına if, sonuna ise then eklenir.
if ... then
... kısmına; bi değişken adı belirleyip bu böyle ise şekline getirebiliriz.
örneğin;

dim Degisken as boolean ' Degisken tanımladık.
Degisken = False ' Degiskenin içeriğini False olarak değiştirdik.
if Degisken = True then
' Program bu kodu çalıştırken bu satıra ulaşamayacak; neden ?
' Degisken adlı değişkenimizin içeriği True olması gerekirken; False yaptık.

end if

3 - Case

Case komutu; if'e çok benzemekte.
Aynı şekilde bunada örnek ile başlayalım;

dim ss as string' Bir değişken yaratalım.
ss = "a" ' Değiskenin içeriğini "a" yapalım.

Select Case ss ' ss değişkenini baz alacağımızın bilgisini veriyoruz.
Case "a" ' Evet if'e benzeyen taraf burası; eğer değişkenin içeriği = "a" ise diyoruz burada..
msgbox "Değer : a"
case "b" ' Buradada değişken = "b" ise diye bir koşul yapıyoruz; aynı şekilde burasıda ulaşılamayacak; neden olursa Degiskenimizin içeriği "a"
msgbox "Değer : b"
End Select ' Case yi bitiriyoruz.
 
Son düzenleme:
teşekkürler, değişkenlere eklersen sevinirim

sabitler : normal değişkenlerden tek farkları program başlangıcında tanımlanırlar ve değer alırlar. içlerine atanan değer değiştirilemez(kodlama hariç). değerleri sürekli aynıdır.

tanımlanması :

private const maxigame as string= "burakkalkan"
public const aliveli as integer= "4950"
 
teşekkürler, değişkenlere eklersen sevinirim

sabitler : normal değişkenlerden tek farkları program başlangıcında tanımlanırlar ve değer alırlar. içlerine atanan değer değiştirilemez(kodlama hariç). değerleri sürekli aynıdır.

tanımlanması :

private const maxigame as string= "burakkalkan"
public const aliveli as integer= "4950"

aklımdan çıktı constlar hemen ekleyeyim.
 
Eline Saglık Bişey Sorucam Essence (Adını Bağışlarmısın :)) Şunda Benim KAfam Karştı

kullanım alanına örnek verilirse; diyelim oyun yapıyorsunuz 3d/2d fark etmez. Public Const PI as string = 22 / 7 yaparsak; pi sayısını programa değiştirilemez bi şekilde tanımlamış olacağız.

Oyunu Kurduk Diyelim Bu Dediginide Yaptık ondan Sonra Oyun İçinde Kimse Deigişiklik Yapamazmı yani Bu Anlamamı Geliyor
 
Eline Saglık Bişey Sorucam Essence (Adını Bağışlarmısın :)) Şunda Benim KAfam Karştı

kullanım alanına örnek verilirse; diyelim oyun yapıyorsunuz 3d/2d fark etmez. Public Const PI as string = 22 / 7 yaparsak; pi sayısını programa değiştirilemez bi şekilde tanımlamış olacağız.

Oyunu Kurduk Diyelim Bu Dediginide Yaptık ondan Sonra Oyun İçinde Kimse Deigişiklik Yapamazmı yani Bu Anlamamı Geliyor
ismi Emre :)
 
Eline Saglık Bişey Sorucam Essence (Adını Bağışlarmısın :)) Şunda Benim KAfam Karştı

kullanım alanına örnek verilirse; diyelim oyun yapıyorsunuz 3d/2d fark etmez. Public Const PI as string = 22 / 7 yaparsak; pi sayısını programa değiştirilemez bi şekilde tanımlamış olacağız.

Oyunu Kurduk Diyelim Bu Dediginide Yaptık ondan Sonra Oyun İçinde Kimse Deigişiklik Yapamazmı yani Bu Anlamamı Geliyor
oyun ? :D

oyunu filan kasdetmiyorum
diyelim const değişken yaptın; pi=1234 yaparsan pi'yi değiştiremezsin.
const değişkenler daima sabittir.
 
Geri
Üst